Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Διαρροή νερού (εκτόνωση πίεσης) σε λέβητα φυσικού αερίου


Homer

Recommended Posts

Ξεκινάω με κανονική πίεση νερού στον λέβητα στα 1,5 bars στη πράσινη περιοχή του πιεσόμετρου. Μετά ανάβω τον θερμοστάτη να κάψει και σε λίγη ώρα αρχίζει να τρέχει ζεστό νερό από το μαύρο σωληνάκι που συνδέεται με την βαλβίδα ασφαλείας (φώτο 1). Η πίεση όταν δουλεύει ο λέβητας φτάνει στο κόκκινο στο 3bars περίπου (με θερμοκρασία καλοριφέρ στο 73 περίπου σε πολύ κρύα μέρα) και τότε αρχίζει να τρέχει το νερό από τον μαύρο σωλήνα. Όταν κλείσω τον θερμοστάτη και αρχίζουν να κρυώνουν τα νερά στον λέβητα η πίεση πέφτει κι άλλο και έχω σφάλμα Ε1 χαμηλής πίεσης οπότε ο λέβητας δεν δουλεύει και θέλει αναγόμωση με νερό. Τί να φταίει. Μήπως το δοχείο διαστολής; Επίσης έχω παραμελήσει την συντήρηση του...

Κατά 90% δεν θα μπορέσω να το φτιάξω ακόμα και αν με βοηθήσετε αλλά ίσως έτσι να πω κάτι χρήσιμο στον τεχνικό που θα έρθει να το δει (και να κάνει και την συντήρηση του!)

Το μαύρο σωληνάκι με τί άλλο συνδέεται αριστερά εκτός από την βαλβίδα ασφαλείας πίεσης νερού;

Στην δεύτερη φώτο έπαιξα με τον στογγυλό διακόπτη που ρυθμίζει την μεγίστη θερμοκρασία νερού καλοριφέρ (έφτανε μέχρι 73C) μέσω καμυπών αντιστάθμισης αλλά πάλι τα ίδια, αποτέλεσμα δεν είδα.

Ο λέβητας είναι συμπύκνωσης, 4,5 χρονών.

Απ' όσο ξέρω μπορεί να μπει νερό στο δοχείο διαστολής στο τμήμα που πρέπει να έχει μόνο πιεσμένο αέρα και να προκαλέσει έτσι αύξηση πίεσης και ενεργοποίηση της βαλβίδας ασφαλείας. Αυτό νομίζω φαίνεται με το να βγάζει νερό η βαλβίδα του δοχείου διαστολής όταν αδιάζουμε τον αέρα οπότε είναι για πέταμα.

Ευχαριστώ.

Φώτο 1.jpg

Φώτο 2.jpg

Edited by Homer
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση. Πέτυχα και ένα επεξηγηματικό βίντεο για τους λόγους μείωσης πίεσης στον λέβητα και είναι ακριβώς όπως στο σημείο που εξηγεί για το δοχείο διαστολής και το σχήμα δείχνει να πηγαίνει το πιεσόμετρο στα 3bars και μετά να ενεργοποιείται η βαλβίδα ασφαλείας (απώλεια νερού). Το ελαττωματικό δοχείο διαστολής αδυνατεί να αντισταθμίσει την αύξηση πίεσης του νερού λόγω αύξησης της θερμοκρασίας νερού και έτσι συμβαίνει αυτό που συμβαίνει. Όντως και στο βίντεο μιλάει για αντικατάσταση του δοχείου διαστολής αν και σε μερικούς τύπους δοχείων μπορεί να αλλάξει και μόνο η το τρυπημένο λαστιχένιο διάφραγμα μέσα. Απ' όσο είδα έχω 8λιτρο δοχείο, θα δω και τον τύπο του. Πιστεύω να τα πουλάν με την πίεση του διαφράγματος προρυθμισμένη να μην μπλέκω εγώ και μ' αυτά. Τέλος, όσο το αφήνω έτσι το πρόβλημα σκέφτηκα ότι κάνω και κακό αφού η συχνή αναπλήρωση με νερό προσθέτει άλατα στο κύκλωμα άρα και στον εναλλάκτη θερμότητας.

 

Edited by Homer
Link to comment
Share on other sites

Σταμάτα να το δουλεύεις και φώναξε καυστηρατζή. Μπορεί να θέλει απλά αέρα το δοχείο διαστολή ή μπορεί να έχει τρυπήσει και να θέλει αλλαγή. Πρέπει να γίνει και ένας έλεγχος ότι η βαλβίδα ασφαλείας από τις συνεχείς ενεργοποιήσεις δεν τα έχει παίξει.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι το σκέφτηκα και εγώ αυτό με την βαλβίδα ότι δεν είναι και πολύ σωστό αυτό που κάνω, αλλά δεν ήθελα να αφήσω μια μέρα χωρίς να καίει ο λέβητας μην παγώσει από την παγωνιά το νερό. Επίσης νόμιζα θα αλλάξει ο καιρός και θα το έριχνα μια ματιά και μετά καυστηρατζή αν δεν κατάφερνα τίποτα.

Edited by Homer
Link to comment
Share on other sites

Άνοιξα το λευκό πλαστικό φίλτρο στον λέβητα αερίου, αυτό που λεν ότι γεμίζει λάσπη. Όντως είχε σαν λάσπη ή ψιλή άμμος. Μετά έμαθα ότι αυτή η λάσπη είναι

λάσπη "μαγνητίτη" (μαύρη "μούργα"). Αν κολλήσω έναν ισχυρό μαγνήτη έξω απ' το πλαστικό φίλτρο θα το κάνω πιο αποδοτικό; Τα μαγνητικά φίλτρα βλέπω είναι πανάκριβα:

https://www.skroutz.gr/c/969/accessory_kentriki_thermansi.html?keyphrase=μαγνητικο+φιλτρο&page=1

https://www.youtube.com/watch?v=pQShpItc2kc

 

Και κάτι ακόμα, στον παρακάτω σύνδεσμο κάτω-κάτω λέει να μην βάζουμε τάπες καλοριφέρ με ενσωματωμένη ράβδο μαγνησίου αλλά την εξωτερική ράβδο μαγνησίου. Αυτή η εξωτερική θα προστατεύει όλο το κύκλωμα ζεστού νερού από διάβρωση επειδή το νερό με τους ηλεκτρολύτες του είναι αγωγός του ρεύματος; Και αν ναι τότε στις προδιαγραφές γράφει μονο για 1-2 τμ καλυπτόμενη επιφάνεια μετάλλων ενώ τα καλοριφέρ έχουν μεγάλη εσωτερική επιφάνεια....

 

http://www.monachos.gr/forum/showthread.php/4070-Νέα-εγκατάσταση-φυσικού-αερίου-τι-πρέπει-να-προσέξω

 

Όντως έμαθα και στην πράξη ότι μπορούν να ξαναγεμίσουν τα δοχεία διαστολή με αέρα. Το δικό μου έγραφε ονομαστική τιμή λειτουργία 0,8bar και είναι τύπου πλακέ. Δεν κατάφερα να μετρήσω την πίεση πριν το αδειάσω τελείως κατά λάθος και το ξαναγεμίσω. Θα δω αν έχω κατάφερει να φέρω στα ίσια τον λέβητα μου παρακολουθώντας τον τις επόμενες μέρες.

 

Διαβάζοντας παλιότερες αναρτήσεις εδώ και του deathlok είδα ότι μπορεί να έχουμε έναν καλό λέβητα και να τον καταστρέψουμε αν δεν έχουμε πχ προστασία από διάβρωση, φίλτρα, ερμάριο προστασίας ακόμα και προστασία από υπέρταση που αγόρασα πχ πρόσφατα για μια τηλεόραση μου αλλά τον λέβητα που είναι στην πρίζα πάντα και στις καταιγίδες τον είχα ξεχασμένο.

Edited by Homer
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τελικά ο λέβητας δουλεύει μια χαρά τώρα. Όταν έβγαλα τον αέρα του δοχείου διαστολής δεν έβγαλε νερά που συνήθως αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρχε διαρροή και τρύπημα του διαφράγματος. Δεν μπόρεσα να μετρήσω πόση πίεση είχε πριν. Πάνω αναγράφει ονομαστική τιμή πίεσης 0,8bar. Το πήγα σε βενζινάδικο καθώς δεν έχω τρόμπα ακριβείας και το γέμισα με αέρα.

Για το άλλο με τον μαγνήτη που έγραψα, το δοκίμασα, έπιασε λίγα σκουπιδάκια το φίλτρο που όντως τα έλκει ο μαγνήτης αλλά και να μην τον είχα βάλει εξωτερικά του φίλτρου ίσως να έπιανε (το φίλτρο) την ίδια ποσότητα πάλι από αυτήν την λάσπη.

Edited by Homer
Link to comment
Share on other sites

Άσχετα με την πίεση αέρα, που έχει μέσα το ΔΔ όταν το αγοράζουμε, πρέπει να βάζουμε πίεση τόση όση απαιτεί η δική μας εγκατάσταση.

Η σωστή πίεση βρίσκεται αν μετρήσουμε τη διαφορά ύψους του ΔΔ από το ψηλότερο σημείο που φτάνει το νερό της εγκατάστασης.

Το ύψος αυτό (σε μέτρα) το διαιρούμε με το 10 και αφαιρούμε 0,3 - 0,5.

Αυτό που βρίσκουμε είναι η σωστή πίεση (σε bar), που πρέπει να έχει το ΔΔ, πριν να το συνδέσουμε με το δίκτυο. 

Επίσης ρυθμίζουμε τον αυτόματο πλήρωσης σε πίεση Υ/10 + 0,5 bar

 

Edited by antloukidis
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Πάντως στους επιτοίχιους λέβητες αερίου το δοχείο διαστολής είναι συνήθως λίγο πιο ψηλά απ' όλα τα θερμαντικά σώματα. Μόνο λίγοι σωλήνες να είναι λίγο πιο ψιλά. Επίσης δεν είναι τόσο πολύπλοκοι όσο οι λέβητες κεντρικής θέρμανσης, αφού όσο είδα στο εγχειρίδιο επιτρέπει μόνο από 1 έως 1,5 bar στο αυτόματο πλήρωσης για κανονική λειτουργία .

Τα υγρά αντιδιαβρωτικά καθοδικής προστασίας να αξίζουν τα λεφτά τους; Γύρω στα 21 ευρώ είναι. Εμένα τα καλοριφέρ μου δεν διαβρώνονται σε βαθμό που να έχουν διαροή. Μόνο εξωτερικά χρειάστηκε να τα βάψω σε πολλά σημεία λόγω σκουριάς μετά από πολλά χρόνια.

https://sts.gr/proionta-ipiresies/νερό-κ-ά-υγρά/συντήρηση-δικτύων/ηλεκτρολυτική-διάβρωση/stopcor/stopcor-liquid/

Και "μια τελευταία ερώτηση" όπου άνετα θα μπορούσα να χαρακτηριστώ ως πρήχτης! Την αντιστάθμιση δεν την κάνει τα ηλεκτρονικά του λέβητα; Tο μόνο παραπάνω που κάνει ο εσωτερικός ειδικός θερμοστάτης δεν είναι να δίνει και την θερμοκρασία του εσωτερικού χώρου; Σε εμένα για να έχω ολοκληρωμένη αντιστάθμιση η τιμή του θερμοστάτη σε ευρώ ξεφεύγει!!!

https://www.ebay.com/itm/Brotje-unita-di-controllo-camera-Rrg-qaa73-110-100-regolatore-ambiente-Interna/152900700636?hash=item23999789dc:g:-gIAAOxyOM5RdjUQ:rk:10:pf:0

Υπάρχουν και συμβατοί πιο φτηνοί θερμοστάτες για αυτήν την δουλειά; Απ' όσο είδα το πρωτόκολλο επικοινωνίας με τον λέβητα είναι συνήθως το opentherm. Χρειάζεται να αγοράσω και interface card και να την εγκαταστήσω μέσα στον λέβητα για να επικοινωνεί σωστά με τον ειδικό θερμοστάτη; Αυτοί που σχολιάζουν ότι ένας θερμοστάτης και μόνο δίνοντας το on-off μόνο σήμα στον λέβητα μπορεί να κάνει αντιστάθμιση έχουν δίκιο; Η σωστή αντιστάθμιση δεν εξαρτάται και σε τι ισχύ θα αποφασίσει να κάψει ο λέβητας αέριο;

https://www.skroutz.gr/s/2365155/Siemens-REV13.html#reviews

Άρχισε να δείχνει ότι να 'ναι ο θερμοστάτης μου γι' αυτό τα ψάχνω και αυτά... Τουλάχιστον και ο θερμοστάτης QAA73 που αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης πάλι διπολικό καλώδιο χρειάζεται.

Edited by Homer
Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου, συγκεκριμένα για τον λέβητά σου, δεν γνωρίζω.

Αντιστάθμιση είναι η αυτόματη ρύθμιση της θερμοκρασίας του νερού προσαγωγής με βάση (συνήθως) μόνο την εξωτερική θερμοκρασία και κάποια καμπύλη που επιλέγουμε.

Υπάρχουν και πιο σύνθετα συστήματα που κάνουν τη ρύθμιση λαμβάνοντας υπόψη και την εσωτερική αλλά και την επιθυμητή θερμοκρασία.

Καθαρά προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν αξίζει τον κόπο ( και το χρήμα) να πας σε τέτοια λύση.

Αν ο λέβητάς σου μπορεί να κάνει αντιστάθμιση με βάση μόνο κάποιο εξωτερικό αισθητήριο αρκέσου σε αυτό.

Για εσωτερικό θερμοστάτη διάλεξε (πάλι προσωπική μου άποψη) κάποιον με χρονοπρόγραμμα για να ρυθμίσεις θερμοκρασίες και ώρες με βάση τις δικές σου συνήθειες - επιθυμίες.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.