Μετάβαση στο περιεχόμενο
Engineer

Όσλο, Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Recommended Posts

Μέχρι το 2030 το Όσλο έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 95%. Ένα φιλόδοξο σχέδιο που ταιριάζει ωστόσο απόλυτα στην Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019.

Όποιος επισκέπτεται σήμερα το Όσλο θα συναντήσει πολλά ηλεκτροκίνητα οχήματα αλλά και μια υποβρύχια σήραγγα που αποσυμφορίζει το κυκλοφοριακό στη νορβηγική πρωτεύουσα. Η πόλη αναπτύσσεται με γρήγορο ρυθμό. Το 2020 θα εγκαινιαστεί το νέο μουσείο τέχνης και μια βιβλιοθήκη. Κοινό χαρακτηριστικό των νέων πρότζεκτ είναι οι οικολογικές τους ιδιότητες, όπως εξηγεί η Ανίτα Λίνταλ Τρόσνταλ, project manager στην πόλη του Όσλο ως οικολογικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Τα πράσινα πρότζεκτ βοήθησαν το Όσλο ώστε να επιλεγεί μεταξύ 13 πόλεων ως Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2019. Ο εν λόγω διαγωνισμός δημιουργήθηκε το 2008 από την Κομισιόν με στόχο να γίνονται προτάσεις για βιώσιμες λύσεις, που θα μπορούν να υιοθετηθούν και από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις ή έστω να αποτελέσουν έμπνευση γι' αυτές.

Προϋπολογισμός για το κλίμα

46787991_403.jpg

Το 50% περίπου των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους του Όσλο είναι ηλεκτροκίνητα. Τραμ, τρόλεϊ και φέρι-μποτ κινούνται με υδροηλεκτρική ενέργεια. Το χειμώνα πολλά σπίτια θερμαίνονται από τις εγκαταστάσεις καύσης απορριμμάτων.

Μέχρι το τέλος του χρόνου το Όσλο θέλει να μειώσει τις εκπομπές του κατά 36% σε σχέση με το 1990 και μέχρι το 2030 κατά 95%. Γι' αυτό το λόγο η πόλη δημιούργησε έναν προϋπολογισμό για το κλίμα – πιθανώς τον πρώτο παγκοσμίως.

Το σημαντικότερο για το Όσλο είναι ο περιορισμός του κυκλοφοριακού, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών ρύπων. Ήδη η επιβολή διοδίων οδήγησε σε σημαντική μείωση. Ωστόσο αναλυτές εκτιμούν ότι μετά την αύξηση από 3,20 στα 5,60 ευρώ την ημέρα για ένα Ι.Χ., δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια στα διόδια.

Μέτρα που ευνοούν τους ευκατάστατους πολίτες

46787971_403.jpg

Την ίδια ώρα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα απαλλάσσονται από τα διόδια, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων οχημάτων τέτοιου τύπου. Ωστόσο αυτό το μέτρο ευνοεί περισσότερο τους ευκατάστατους πολίτες, διότι πολλοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάξουν το βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αμάξι τους με ένα ηλεκτροκίνητο και αισθάνονται ότι τιμωρούνται από αυτό το μέτρο.

Παρ' όλα αυτά οι περισσότεροι πολίτες στηρίζουν τους κλιματικούς στόχους της πόλης τους. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση το 75% πιστεύει ότι είναι σημαντικό να γίνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να μειωθούν μέχρι το 2030 οι εκπομπές κατά 95%. Πάνω από το 50% των κατοίκων υποστηρίζει την προσπάθεια του δήμου να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης και το 63% εκτιμά ότι τα μέτρα για την επίτευξη των κλιματικών στόχων θα κάνουν το Όσλο καλύτερη πόλη.

Λαρς Μπεβάνγκερ

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κοσμά

 


View full είδηση

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε.
      Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά.
      Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. 
      Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW.
      Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. 
      Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
      Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο.
      "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. 
      "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε.
      Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. 
      Ωστόσο, μερικές χώρες  εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. 
      Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια". 

      View full είδηση
    • Από Engineer
      2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε.
      Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά.
      Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. 
      Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW.
      Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. 
      Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
      Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο.
      "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. 
      "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε.
      Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. 
      Ωστόσο, μερικές χώρες  εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. 
      Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια". 
    • Από Engineer
      Μέχρι το 2030 το Όσλο έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 95%. Ένα φιλόδοξο σχέδιο που ταιριάζει ωστόσο απόλυτα στην Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2019.
      Όποιος επισκέπτεται σήμερα το Όσλο θα συναντήσει πολλά ηλεκτροκίνητα οχήματα αλλά και μια υποβρύχια σήραγγα που αποσυμφορίζει το κυκλοφοριακό στη νορβηγική πρωτεύουσα. Η πόλη αναπτύσσεται με γρήγορο ρυθμό. Το 2020 θα εγκαινιαστεί το νέο μουσείο τέχνης και μια βιβλιοθήκη. Κοινό χαρακτηριστικό των νέων πρότζεκτ είναι οι οικολογικές τους ιδιότητες, όπως εξηγεί η Ανίτα Λίνταλ Τρόσνταλ, project manager στην πόλη του Όσλο ως οικολογικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.
      Τα πράσινα πρότζεκτ βοήθησαν το Όσλο ώστε να επιλεγεί μεταξύ 13 πόλεων ως Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2019. Ο εν λόγω διαγωνισμός δημιουργήθηκε το 2008 από την Κομισιόν με στόχο να γίνονται προτάσεις για βιώσιμες λύσεις, που θα μπορούν να υιοθετηθούν και από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις ή έστω να αποτελέσουν έμπνευση γι' αυτές.
      Προϋπολογισμός για το κλίμα

      Το 50% περίπου των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους του Όσλο είναι ηλεκτροκίνητα. Τραμ, τρόλεϊ και φέρι-μποτ κινούνται με υδροηλεκτρική ενέργεια. Το χειμώνα πολλά σπίτια θερμαίνονται από τις εγκαταστάσεις καύσης απορριμμάτων.
      Μέχρι το τέλος του χρόνου το Όσλο θέλει να μειώσει τις εκπομπές του κατά 36% σε σχέση με το 1990 και μέχρι το 2030 κατά 95%. Γι' αυτό το λόγο η πόλη δημιούργησε έναν προϋπολογισμό για το κλίμα – πιθανώς τον πρώτο παγκοσμίως.
      Το σημαντικότερο για το Όσλο είναι ο περιορισμός του κυκλοφοριακού, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών ρύπων. Ήδη η επιβολή διοδίων οδήγησε σε σημαντική μείωση. Ωστόσο αναλυτές εκτιμούν ότι μετά την αύξηση από 3,20 στα 5,60 ευρώ την ημέρα για ένα Ι.Χ., δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια στα διόδια.
      Μέτρα που ευνοούν τους ευκατάστατους πολίτες

      Την ίδια ώρα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα απαλλάσσονται από τα διόδια, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων οχημάτων τέτοιου τύπου. Ωστόσο αυτό το μέτρο ευνοεί περισσότερο τους ευκατάστατους πολίτες, διότι πολλοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάξουν το βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αμάξι τους με ένα ηλεκτροκίνητο και αισθάνονται ότι τιμωρούνται από αυτό το μέτρο.
      Παρ' όλα αυτά οι περισσότεροι πολίτες στηρίζουν τους κλιματικούς στόχους της πόλης τους. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση το 75% πιστεύει ότι είναι σημαντικό να γίνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να μειωθούν μέχρι το 2030 οι εκπομπές κατά 95%. Πάνω από το 50% των κατοίκων υποστηρίζει την προσπάθεια του δήμου να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης και το 63% εκτιμά ότι τα μέτρα για την επίτευξη των κλιματικών στόχων θα κάνουν το Όσλο καλύτερη πόλη.
      Λαρς Μπεβάνγκερ
      Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Κοσμά
       
    • Από Engineer
      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.