Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Διχογνωμία Lamda και Δημοσίου για τα αυθαίρετα στο Ελληνικό


Engineer

Recommended Posts

Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι.

Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος.

Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι  μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα.

Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση.

Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο.

Κατάθεση των ΚΥΑ

Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες.

Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere. 


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

"Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ...." .......  :shock:

Δηλαδή εννοεί ο Σταθάκης  να μεταβιβαστούν ατακτοποίητα τα αυθαίρετα στην Lamda ..???? ,

δηλαδή .... "Με λένε Ρίζο και τον νόμο τον γυρίζω" ....???

Και γιατί τάχα η τακτοποίηση τους από το Δημόσιο (ως προβλέπεται από τον νόμο) να του είναι .. αγκάθι...?

Αφού :

  1.   βάσει του αρ.114.1 η τακτοποίηση τους δεν απαιτεί την καταβολή παραβόλου ούτε και ειδικού προστίμου, άρα δεν     επιβαρύνει το δημόσιο (κι αλλιώς να ήταν βεβαίως, απ τη μία τσέπη θα έβγαιναν και στην άλλη θα κατέληγαν..) 
  2.  ο χώρος των αυθαιρέτων εξαιρείται από την απαγόρευση ένταξης στον νόμο
  3.  βάσει του αρ. 106.1  μπορούν να ενταχθούν στον νόμο από το Δημόσιο για μελλοντική κατεδάφιση και εν συνεχεία    βάσει  του αρ.106.3 να μεταβιβαστούν στην Lamda με αναγραφή της  υποχρέωσης στο συμβόλαιο να αναλάβει η Lamda την έκδοση της άδειας κατεδάφισης και βεβαίως την κατεδάφιση.  Όσο για τα υπόλοιπα αυθαίρετα που δεν μεταβιβάζονται στην Lamda,  να φροντίσει το Δημόσιο να τα κατεδαφίσει αφού έτσι κι αλλιώς είναι εκτός της σύμβασης με την Lamda.

Ξεφεύγει κάτι σε όλα αυτά, ....?

ή κάτι άλλο κρύβεται .....????? :roll:

Πάντως ακούστηκε ότι δεν είναι καθόλου αρεστό στους Γερμανούς το ότι θα μπουν και Κινεζικά κεφάλαια για το Ελληνικό .....   :ph34r:;)

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Ο σκοπός να χαλάσει η μπίζνα σε μια τεχνικότητα..... μια λιγότερη ιδιωτικοποίηση προεκλογικά.
Οι Γερμανοί από το 2015, ανοιχτά δεν θέλουν Κινέζικα κεφάλαια και γενικά κεφάλαια στην Ελλάδα. Θα χαλάσει η σούπα της λιτότητας. 8-):twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ποιά ιδιωτικοποίηση ..???? ...

Απλά άλλη μιά  συριαζανέλικη μαιμουδιά, αφού  COSCO, FRAPORT,  Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, είναι όλες τους κρατικές εταιρείες.... 

Ακόμη και στα εμπορευματικά τραίνα από Θριάσιο  χώθηκε κρατική Αυστριακή εταιρεία.

Κοντολογίς έγινε γενικώς άλλο ένα κόπυ-πάστε του   "όχι"   που έγινε "ναι"  ...

και του  "go home madame Merkel"  που έγινε "ανοίξαμε κι είμαστε για σας στα τέσσερα" .....!

Οι Γερμανοί :evil: πάντως δεν θέλουν άλλους στα πόδια τους στην αρπαγή των διαδρόμων διέλευσης της ενέργειας :ph34r:

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η δική μου ερώτηση είναι η εξής: Θα αποδοθεί ποτέ καμμία ευθύνη σε όσους εμπλέκονται στην ανοικοδόμηση των αυθαίρετων αυτών; Ποτέ! Άρα αφήστε στην άκρη τις ψευτοδικαιολογίες και επιτέλους ανοίξτε το δρόμο για την επένδυση, μήπως και ανασάνει η χώρα!

Link to comment
Share on other sites

On 10/2/2019 at 6:45 ΜΜ, Anton_civeng said:

.....

  1.   βάσει του αρ.114.1 η τακτοποίηση τους δεν απαιτεί την καταβολή παραβόλου ούτε και ειδικού προστίμου, άρα δεν     επιβαρύνει το δημόσιο (κι αλλιώς να ήταν βεβαίως, απ τη μία τσέπη θα έβγαιναν και στην άλλη θα κατέληγαν..) .....

ορθά πρόστιμα και παράβολα δεν είναι υποχρεωτικό όταν (όλοι οι τίτλοι ιδιοκτησίας) είναι Δημόσιο.

Ο/Οι μηχανικοί όμως που θα κάνουν την υπαγωγή και πρέπει να αναρτήσουν αναγκαία τοπογραφικό / τοπογραφικά αποτυπώσεις κτηρίων κλπ κλπ .... θα πληρωθούν.

Αν το αναθέσει σε Μηχανικούς του Δημοσίου θα πρέπει να βρει ποιος ή ποιοι εχουν δυνατότητα υπαγωγής στο σύστημα και φυσικά να έχουν και τον αναγκαίο εξοπλισμό για αυτό το έργο.... 

Φυσικά και πολλούς μήνες ή χρόνια για να ολοκληρωθεί η υπαγωγή με βάση τον Δημοσιουπαληλικό κώδικα.

Αυτα για να μη επιβαρύνει το Δημόσιο με χρήμα

Και φυσικά θα πρέπει να υπογράψει ως ιδιοκτητης το Δημόσιο (αρα θα χρειαστεί ανθρώπινη υπογραφή) για την περιγραφή κάθε κατασκευής.... (εκει να δεις καλαμπούρια πόσες δεκάδες υπογραφες θα απαιτηθούν πριν βάλει ο τελικός Ανθρωπος που θα εκπροσωπεί το Δημόσιο υπογραφή στην Υ.Δ.

 

Αν το αναθέσει σε Τεχνικό Γραφείο μερικά (και μπολικα) χιλιάρικα τα τα θέλει.... οπότε διαγωνισμούς, επιλογές και βράσε όριζα. (και τις υπογραφες Ιδιοκτηση Δημοσιο δεν τις γλυτώνει ουτε σε αυτό)

 

Αν ειχαν φροντίσει να τα ειχαν βάλει σε μετοχική εταιρία τις εκτάσεις κλπ κλπ... δεν θα χρειαζόταν αυτά......  (κάτι ξέρουν οι Τράπεζες οι πανγέες κλπ κλπ λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις)

 

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

Στην περίπτωση αυθαιρέτων για ολική κατεδάφιση, όπως εδώ στο Ελληνικό, είναι πιό απλά τα πράγματα.   Ήδη με το αρ.4 του ν.4178 για την έκδοση αδείας ολικώς κατεδαφιστέων  δεν χρειάζεται διάγραμμα δόμησης (και πολύ λογικό), οπότε καμία σκοτούρα για χρήσεις, εμβαδομετρήσεις, ύψη, Δ, κ.λ.π.   Αντίστοιχα για την συμπλήρωση της δήλωσης ρύθμισης προς κατεδάφιση είναι αδιάφορο το εμβαδόν αυθαιρέτων, όπως και δεν χρειάζονται υπολογισμοί για Υ.Κ, Υ.Δ, Υ.Υ,  Δ,  παλαιότητες,  άρα ούτε και εσωτερικές αποτυπώσεις αφού το πρόστιμο βγαίνει πάντα =0.00€ .

Όλο κι όλο που θα χρειαστεί κάποια επεξεργασία για να εισαχθεί στο σύστημα είναι ένα γενικό τοπογραφικό με την ένδειξη και την ονοματολογία των προς ολική κατεδάφιση κτιρίων και μάλιστα χωρίς μεγάλη σκοτούρα για την επακριβή τους θέση, πρόσθετα δε και μία γενική Τ.Ε. 

Για το "light" αυτό τοπογραφικό μπορούν να χρησιμοποιήσουν ακόμη και το κινητό του Σηφουνάκη .... :D....

όπως  μας είχε δηλώσει σχετικά  τότε..  ο απίθανος expert...!

Γίνεται λοιπόν σχετικά απλά χωρίς πολλά έξοδα η ρύθμιση για κατεδάφιση  (π.χ από Δ. υπαλλήλους) , υπογράφεται το συμφωνητικό με την Lamda  που αναλαμβάνει την υποχρέωση έκδοσης αδείας κατεδάφισης, μεταβιβάζουν στην Lamda,  κι αυτή κατεδαφίζει και προχωρά....

Αυτά βεβαίως εφ΄όσον πιστεύουν σ αυτά που λένε περί ανάπτυξης ....:o

Ήδη όμως πρόβαλαν εμπόδια με τα αρχαία, με τα δασικά, τώρα τάχα με τα αυθαίρετα .....

αύριο θα μας πουν πως τα βατράχια και οι καλαμιές ...

που χουν βγει στην ερημιά πάνε για Na_tura...

κοίτα μακρυά κι αγνάντεβε...

κι αντί για  επένδυση Ka_tura ........:blink:

 

 

 

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.