Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαφορετική χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης


Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους.

Δεν ξέρω αν οι "αταξίες" βρίσκονται στις υποχρεωτικές-δεσμευμένες θέσεις ή στις λοιπές, θα μας απαντήσει ο συνάδελφος zavi.

Πάντως, επειδή μιλάμε για πολλές θέσεις (άνω των 30), φεύγουμε από το πεδίο της απόφασης προδιαγραφών του 1993 και περνάμε στο ΠΔ 455/76 και ότι εκεί ορίζεται σε σχέση με τις απαιτούμενες εγκρίσεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 95
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκρισή σας. 

 

Ξεκαθαρίζω: 180 θέσεις στάθμευσης, οι 20 σε ακάλυπτο και οι υπόλοιπες 160 σε 3 υπόγεια. 40 υποχρεωτικές θέσεις στο διάγραμμα κάλυψης (και τον 1221). Οι 20 σε ένα από τα υπόγεια, οι άλλες 20 στον ακάλυπτο.

Πλην των υποχρεωτικών (40), οι υπόλοιπες 140 ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ στις κατόψεις της ΑΔΕΙΑΣ. Έχει γίνει σύσταση και ΟΛΕΣ των υπογείων έχουν χιλιοστά. Του ακαλύπτου ΔΕΝ έχουν χιλιοστά.

Αυτές οι 140 (όχι υποχρεωτικές) των υπογείων (με χιλιοστά), ζητείται να ελεγχθούν για ΗΤΚ. Από τα σχέδια (άδεια-σύσταση) ήδη έχουν μεγάλες διαφορές.

 

Η ερώτηση είναι αν αποτελούν αντικείμενο πολεοδομικού ελέγχου για συμπλήρωση ΗΤΚ. ΔΕΝ είναι θέσεις του 1221, ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ κανονικά στην άδεια και ΕΧΟΥΝ χιλιοστά.

 

Edited by [email protected]
Link to comment
Share on other sites

Τα περιγράμματα και οι συνολικές επιφάνειες που έχουν κατασκευαστεί στο υπόγειο και στον ακάλυπτο χώρο και το σύνολο των θέσεων ανά περίπτωση συμπίπτουν με τα περιγράμματα και επιφάνειες που δείχνουν τα σχέδια της Οικοδομικής Άδειας? (με τις ενδεχόμενες μικρές και ανεκτές αποκλίσεις)

Αν ναι τότε (κατά την γνώμη μου) δεν έχεις πολεοδομική παράβαση αν οι διαγραμμίσεις στα δάπεδα των χώρων αυτών είναι διαφορετική από τα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια.

Πρόβλημα όμως υπάρχει είναι σίγουρα ιδιοκτησιακού χαρακτήρα με τους τίτλους και την θέση και αρίθμηση κάθε θέσης που λογικά δείχνει το/τα σχέδιο στο τίτλο και τις διαδρομές πρόσβασης προς τις θέσεις αυτές. Το πρόβλημα είναι και σε όσα έχουν χιλιοστά που επηρεάζει την ταύτιση κάθε θέσης αλλά και όσα είναι παραρτήματα σε συνιδιοκτησίες που επηρεάζει όλη συνιδιοκτησία και ενδεχόμενες μεταβιβάσεις, δανειοδοτήσεις κλπ.

Ενδεχόμενα αν διαδρομές πρόσβασης προς τις θέσεις στάθμευσης που δείχνει η Άδεια έχουν αλλοιωθεί με την διαφορετική διαγράμμιση αυτό να είναι και πολεοδομική παράβαση αφού η διαδρομή πρόσβασης είναι και υποχρεωτική να υπάρχει και προβλέπονται ελάχιστες διαστάσεις στο στροφές….

Το πρώτο όμως ζήτημα είναι το ιδιοκτησιακό. Η ΗΤΚ ελέγχει την πολεοδομική ταύτιση και ορθότητα…. Ελέγχει όμως και την ιδιοκτησιακή (που είναι βασικό αντικείμενο των συμβολαιογράφων)?

 

Με αυτόν το αριθμό θέσεων και το πρόβλημα όπως το περιγράφεις,  έχω την αίσθηση ότι η περίπτωση του ακινήτου που ελέγχεις  είναι ειδική και αν δεν διορθωθούν για να συμπέσουν η άδεια ο τίτλος και η υφιστάμενη κατάσταση ως είναι ή ως διορθωθεί, θα χρειαστεί να υπάρξει επίσημη ερμηνευτική …..

Είναι ιδιαίτερα μεγάλα τα οικονομικά ενδιαφέροντα για αυτό …..  (λίγα μεν τα κτίρια αυτού του μεγέθους μεγάλα όμως τα οικονομικά μεγέθη και επιπλοκές που μπορεί να φέρει ερμηνεία νόμου μόνο από τον Μηχανικό.)

Η εμπειρία που έχεις με τα συμβολαιογραφικά και στο οικογενειακό περιβάλλον (αν θυμάμαι καλά) σου χτυπάει καμπανάκια ήδη .....

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

Ετσι  συνολικα  που τιθενται τα ερωτηματα για διαφορες πολεοδομικες "ατασθαλίες"   δεν βοηθουν και πολύ.

Θα ελεγα να  γινει συγκεκριμενο ερωτημα.

Ενα διαμερισμα  εμβαδου κλπ.

Δεν εχει αυθαιρεσιες ή εχει και τί ειδους.

 Εχει και μια ΘΣΑ με χιλιοστα ή χωρίς ή στον ακαλυπτο.

Η αδεια δειχνει....τα συμβολαια δειχνουν.....η πραγματικη κατασταση δειχνει....

[καπως ετσι]

 

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά μηχανικούς, το βέβαιο είναι ότι πρέπει να αποτυπωθεί η νέα (μετά την άδεια) κατάσταση των θέσεων για να ανέβει στην ΗΤΑ. Πολεοδομικά επίσης πρέπει να ελεγχθεί αν οι κατά το ΠΔ455/76 απαιτούμενες εγκρίσεις και απαιτήσεις επιφέρουν χαρακτηρισμό αλλαγής ως αυθαιρέτου.

Το θέμα των οριζοντίων ιδιοκτησιών των θέσεων και των σχέσεων αυτών με τους ορισμένους ως κοινόχρηστους χώρους πρέπει να ερμηνευτεί σε συνεργασία με τον συμβολαιογράφο πάνω στη σύσταση.

Τα λοιπά είναι θέμα συμβολαιογράφου.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι καλημέρα.

 

Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Fyi το ΤΕΕ μου απάντησε νίπτοντας τας χείρας, μου έκανε ένα copy-paste της διάταξης για τη διαφορετική χωροθέτηση, λες και μου απαντούσε junior. 

Η δική μου προσέγγιση είναι ότι όταν εξετάζεται θέση που ΔΕΝ είναι από τις υποχρεωτικές του 1221 ΑΛΛΑ εμφαίνεται στην εγκεκριμένη κάτοψη ΚΑΙ δεν αντιστοιχεί στη σύσταση, τότε πρέπει να ελεγχθεί αν παραβιάζονται διατάξεις του Κτιριοδομικού (που αποτελεί αντικείμενο ελέγχου). Στον Κτιριοδομικό το μοναδικό που αναφέρεται είναι ότι υπάρχει υποχρέωση για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων (άρθρο 5, 1.1.7). Ωστόσο από το Ν.4495 αναφέρεται ότι παράβαση Κτιριοδομικού θεωρείται ό,τι ΡΗΤΑ αναφέρεται στον Κτιριοδομικό, και στον Κτιριοδομικό ΔΕΝ αναφέρεται ρητά τί σημαίνει 'ασφάλεια κυκλοφορίας', οι προδιαγραφές ασφαλούς κυκλοφορίας πλέον αναζητώνται σε άλλες διατάξεις (άρα δεν αναφέρονται ρητά στον Κτιριοδομικό). Χάος...

Επομένως αν δεν εξασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία από τη σύσταση, τότε η μεταβολή της κάτοψης της άδειας αποτελεί αντικείμενο ρύθμισης Ν 4495, ακόμα και για τις μη υποχρεωτικές θέσεις, εδώ καταλήγω, λόγω μη εξασφάλισης ασφαλούς κυκλοφορίας, που είναι παράβαση Κτιριοδομικου. 

Το μεγάλο θέμα που προκύπτει σε αυτή την υπόθεση είναι αν απαιτείται μαζική ρύθμιση για 140 θέσεις στάθμευσης που ΔΕΝ είναι υποχρεωτικές, ή αν όλες πακέτο δεν αποτελούν αντικείμενο πολεοδομικού ελέγχου καθόλου.

Αν θεωρείτε ότι συμφωνείτε με την προσέγγιση που τεκμηριώνω ότι όντως αποτελούν (Κτιριοδομικός), θα με βοηθούσε η επιβεβαίωσή σας.

 

Ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σας

Edited by [email protected]
Link to comment
Share on other sites

On 3/12/2023 at 7:30 PM, Didonis said:

Η εμπειρία που έχεις με τα συμβολαιογραφικά και στο οικογενειακό περιβάλλον (αν θυμάμαι καλά) σου χτυπάει καμπανάκια ήδη .....

Καλά θυμάσαι..

Link to comment
Share on other sites

οι θέσεις αυτές ενδεχομένος να αποτελούν πολεοδομικές παραβάσεις αλλά άλλο ένα απορίας άξιο, είναι πως είναι δυνατόν να βγήκε άδεια, να εμφανίζονται θέσεις στην κάτοψη υπογείου και ο ελεγκτής Μηχανικός να μην ζητήσει χαρτί ότι έχουν μεταγραφεί αυτές οι θέσεις?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Arche said:

οι θέσεις αυτές ενδεχομένος να αποτελούν πολεοδομικές παραβάσεις αλλά άλλο ένα απορίας άξιο, είναι πως είναι δυνατόν να βγήκε άδεια, να εμφανίζονται θέσεις στην κάτοψη υπογείου και ο ελεγκτής Μηχανικός να μην ζητήσει χαρτί ότι έχουν μεταγραφεί αυτές οι θέσεις?

Δεν απαιτείται για όλες τις θέσεις να γίνει 1221. Απαιτείται μόνο για τις ελάχιστες υποχρεωτικές. Πέραν των ελαχίστων υποχρεωτικών, μπορείς να έχεις όσες γουστάρεις στη σύσταση κανονικά, με χιλιοστά ή χωρίς.

 

Ο Ν.4495/2017 σχετικά με τη χωροθέτηση μιλάει για τις υποχρεωτικές του Ν.1221. Ωστόσο δεν αναφέρει καθόλου τί γίνεται για τις μη υποχρεωτικές, αλλά ταυτόχρονα απαιτεί και βεβαίωση μηχανικού αν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές κλπ ή αν αυτές εμπίπτουν στις εξαιρέσεις (μέσω της ΗΤΚ).

 

Τί γίνεται στην περίπτωση που περιγράφω? Θέση που εμφαίνεται στην άδεια, ΔΕΝ εμφαίνεται στον 1221, εμφαίνεται στη σύσταση σε άλλη θέση και συμπτυγμένη να ξεζουμιστεί το τελευταίο τετραγωνικό χιλιοστό, χωρίς καν χώρο για ελιγμούς. Η προσέγγισή μου είναι να θεωρήσω ότι από τη στιγμή που παραβιάζεται η ασφαλής κυκλοφορία, αυτό είναι παράβαση κτιριοδομικού (άρθρο 5), άρα αποτελεί λοιπή παράβαση προς ρύθμιση Ν.4495. Ρωτάω και το ΤΕΕ και μου απαντάνε με copy paste παπαριές (δεν περίμενα και τίποτα καλυτερο, δεν φταίνε και αυτοί, ο νόμος γράφτηκε από έκφυλους που θέλαν να κάνουν εισπράξεις).

Edited by [email protected]
Link to comment
Share on other sites

την περίπτωση δεν την ξέρω καλά και με απασχολεί το πως στρίβουν τα αυτοκίνητα, αν δεν έχει τον απαιτούμενο χώρο ελιγμών πίσω της και τα αυτοκίνητα μέσα στο γκαράζ δεν στρίβουν, δεν παρκάρουν και δεν ξεπαρκάρουν να βγουν έξω, μου δημιουργεί αρχικά την απορία πως κινούνται, παρκάρουν και ξεπαρκάρουν σε αυτό το υπόγειο.
Μετά αφού έχεις θέσεις στάθμευσης με χιλιοστά, θα πρέπει να εξεταστεί μια μια να δεις αν υπάρχει κάτι αυθαίρετο σε αυτές και να νομιμοποιηθεί. Στην σύσταση αφού έχεις άλλη διάταξη να παρκάρουν και διαφορετικά τα αυτοκίνητα θα πρέπει να δηλώσεις και ότι έχεις και μια "διαφορετική χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης". Στο πληροφοριακό σύστημα, στα φύλλα καταγραφής της δήλωσης θα βρεις το κατάλληλο τετραγωνάκι να το τικάρεις. 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.