Michalis04 Posted March 4, 2019 at 02:09 PM Posted March 4, 2019 at 02:09 PM (edited) Καλησπέρα σας, είμαι διπλωματούχος μηχανολόγος μηχανικός και εξετάζω το ενδεχόμενο να ανοίξω τεχνικό γραφείο. Σύμφωνα με τη γνώμη των πιο έμπειρων συναδέλφων, με τι θα ασχολούμαι κατά κύριο λόγο, ποιες νομοθεσίες πρέπει να διαβάσω και τι λογισμικό χρησιμοποιείτε; Edited January 23, 2026 at 08:40 AM by Pavlos33 1
maneni Posted March 4, 2019 at 03:05 PM Posted March 4, 2019 at 03:05 PM -με οτι σου ζητήσει ο κάθε πελάτης, εκτός και αν θέλεις να ειδικευτείς σε συγκεκριμένο τομέα - την αντίστοιχη νομοθε΄σια με το αντικείμενο με το οποίο θα ασχοληθείς - γενικά εφαρομές γραφείου (πχ ms office), ίσψς σχεδιαστικό (πχ autoCAD) και ειδικές εφαρμογές ανάλογα το αντικείμενο (πχ 4M ή TISOFT για μελέτες πολεοδομίας)
Michalis04 Posted March 5, 2019 at 05:18 PM Author Posted March 5, 2019 at 05:18 PM Ευχαριστώ πολύ, ειδικα για το λογισμικό ποια προγράμματα είναι καλύτερα; Της 4m ή της TISOFT; Και κάτι ακόμα. Αυτή τη στιγμή εργάζομαι ως μισθωτός. Έχω το δικαίωμα βαση νόμου να κάνω παράλληλα και καμιά μελέτη;
maneni Posted March 5, 2019 at 06:25 PM Posted March 5, 2019 at 06:25 PM να κανεις μελέτες ναι αλλά όχι να τις σφραγίσεις (υπογράψεις). Της TISOFT τα ηλεκτρολογικά είναι πολύ καλύτερο από της 4Μ. Φαντάζομαι το ίδιο θα έιναι και τα υπόλοιπα. Ωστόσο η 4Μ έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα. Σχεδιάζει τα δίκτυα και βγαίνουν αυτόματα οι υπολογισμοί. 1
mecheng_ Posted September 24, 2021 at 10:32 AM Posted September 24, 2021 at 10:32 AM Καλησπέρα, Είμαι διπλ. μηχανολόγος μηχανικός και εργάζομαι εδώ και 10 χρόνια σε κατακσευαστική με κύρια ενασχόληση την κατασκευή μεγάλων βιομηχανικών έργων. Δεν έχω υπάρξει ποτέ ελεύθερος επαγγελματίες μέχρι τώρα και ενδιαφέρομαι να ασχοληθώ με Η/Μ μελέτες που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικών αδειών (δεν έχω ασχοληθεί ποτέ) και θα ήθελα να ρωτήσω από που να ξεκινήσω. Ποια νομοθεσία ισχύει; Ποια πρότυπα είναι υποχρεωτικά; Γενικά από που να ξεκινήσω. Ευχαριστώ
gripis Posted January 13, 2026 at 12:00 PM Posted January 13, 2026 at 12:00 PM (edited) (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους, Είμαι «νέος» (1 έτος πριν αποφοίτησα) διπλωματούχος ΗΜΜΥ και παρότι εργάζομαι τη δεδομένη στιγμή, θα με ενδιέφερε να ξεκινήσω κάτι δικό μου όπως πχ μελέτες ΗΜ, έκδοση ΠΕΑ κ.α. Θα ήθελα όμως τα φώτα σας, τι γνώσεις θα χρειαστώ, τι λογισμικά και γενικά κάθε πληροφορία ευπρόσδεκτη. Edited January 23, 2026 at 08:39 AM by Pavlos33
Cremona Posted January 15, 2026 at 08:13 AM Posted January 15, 2026 at 08:13 AM Καλημέρα. Σε τι αντικείμενο εργάζεσαι ;
gripis Posted January 15, 2026 at 07:56 PM Posted January 15, 2026 at 07:56 PM On 15/1/2026 at 10:13 ΠΜ, Cremona said: Καλημέρα. Σε τι αντικείμενο εργάζεσαι ; Καλησπέρα, στην ΔΕΥΑ του τόπου μου
Cremona Posted January 23, 2026 at 08:06 AM Posted January 23, 2026 at 08:06 AM Αν και έχουμε διαφορετικό αντικείμενο θα σου πω ότι για ΠΕΑ που τα πιάνουν όλοι οι μηχανικοί καλό είναι να δοκιμάσεις να κάνεις αρχιτεκτονική αποτύπωση ένα δυο σπίτια φίλων για αρχή. Πάρε το Φάκελο των αρχιτεκτονικών από την ΥΔΟΜ για να έχεις ένα μπούσουλα και πάνω σε αυτό ξεκινάς να αποτυπώνεις διαφορές και μετά τα περνάς σε CAD. Είναι το Α και το Ω. Όποιο πρόγραμμα και να δουλέψεις ή σεμινάριο να παρακολουθήσεις η κάτοψη είναι η αρχή. Αν και συνήθως τα αρχιτεκτονικά θα τα παίρνεις έτοιμα από ΠΜ ή Αρχιτέκτονα καλό είναι να τριφτείς στις αποτυπώσεις. Μπορείς να κινηθείς και στο κομμάτι ηλεκτρολογικού σχεδίου ΥΔΕ εκεί θα πρέπει να μελετήσεις τον ΕΛΟΤ απόσο γνωρίζω. Μπορείς να ξεκινήσεις συνεργασίες με ηλεκτρολόγους εγκαταστάτες. Επίσης πιστεύω θα έχει ψωμί η μελέτη θερμικών απωλειών και διαστασιολόγηση αντλιών θερμότητας. 1
Kxatz Posted May 21, 2026 at 09:57 AM Posted May 21, 2026 at 09:57 AM On 3/5/2019 at 8:25 PM, maneni said: να κανεις μελέτες ναι αλλά όχι να τις σφραγίσεις (υπογράψεις). Της TISOFT τα ηλεκτρολογικά είναι πολύ καλύτερο από της 4Μ. Φαντάζομαι το ίδιο θα έιναι και τα υπόλοιπα. Ωστόσο η 4Μ έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα. Σχεδιάζει τα δίκτυα και βγαίνουν αυτόματα οι υπολογισμοί. Καλησπέρα, Εαν είσαι μισθωτός και εφόσον γίνει έναρξη επαγγέλματος στην εφορία και είσαι μέλος ΤΕΕ δε μπορείς να υπογράψεις μελέτες ή και ενεργειακές επιθεωρήσεις?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now