Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Κατευθύνσεις προγράμματος Πολυτεχνείου Τμ. Διπλωματούχων Πολιτικών Μηχανικών & Επαγγελματικά δικαιώματα


ΝικοςΞ

Recommended Posts

Καλησπέρα .

Είμαι προπτυχιακός φοιτητής στο Δ.Π.Θ 

.Χρειάζομαι κάποιες απόψεις-πληροφορίες όσον αφορά στην επιλογή τομέα-ειδίκευσης.

Έχουν την ίδια επαγγελματική ισχύ από άποψη δικαιωμάτων οι τομείς;

Μεταπτυχιακά μπορώ να ασχοληθώ με άλλη ειδίκευση από αυτή που θα επιλέξω στο πτυχίο μου ;

Ποιες ειδικότητες στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού δίνουν καλύτερη επαγγελματική προοπτική εντός Ελλάδας;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποια βοήθεια μπορείτε να δώσετε.

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

1) Μεχρι σημερα ναι.

2) Μπορεις

3) Ελα ντε! Η επαγγελματικη προοπτικη στην Ελλαδα ειναι  πολυ -πολυ ρευστο πραγμα. Αν σκοπευεις να ακολουθησεις επαγγελματικα  καποιο εξειδικευμενο αντικειμενο που σου αρεσει τοτε να ακολουθησεις και την αντιστοιχη κατευθυνση και στη συνεχεια εννοειται πιο προχωρημενες σπουδες ή εκπαιδευση σε εργοταξιο ή γραφειο μελετων  (αναλογα το τι σε τρωει!! και εφ οσον το βρεις ) .

https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/_pd_992018.pdf

Edited by KF
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, ΝικοςΞ said:

Έχουν την ίδια επαγγελματική ισχύ από άποψη δικαιωμάτων οι τομείς; Ναι. Ενιαίο δίπλωμα πολιτικού μηχανικού αποκτάς κατά την αποφοίτηση.

Μεταπτυχιακά μπορώ να ασχοληθώ με άλλη ειδίκευση από αυτή που θα επιλέξω στο πτυχίο μου ; Ναι μεν αλλά δύσκολα. Πχ θα δυσκολευτείς και να εισαχθείς και με το να καλύψεις το χαμένο έδαφος αν πας απο συγκοινωνιολόγος σε ενα δπμς για αντισεισμικό σχεδιασμό κλπ.

Ποιες ειδικότητες στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού δίνουν καλύτερη επαγγελματική προοπτική εντός Ελλάδας; Τη σήμερον ημέρα καμία. Γενικά στο θέμα κατεύθυνσης κάνε ότι σου αρέσει περισσότερο. Αν το βλέπεις από άποψη μόνο αποκατάστασης στην Ελλάδα μόνο στρατιωτικές σχολές έχουν εξασφαλισμένη άμεση αποκατάσταση.

 

Link to comment
Share on other sites

Η εξασφαλισμένη και άμεση αποκατάσταση για όλους τους αποφοίτους δεν είναι προϋπόθεση για να υπάρξει μια σύγκριση προοπτικών μεταξύ κατευθύνσεων. Σίγουρα θα υπάρχει μια διαβάθμιση προοπτικών, ακόμα και έτσι όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στην Ελλάδα σήμερα. Δηλαδή αν βρίσκει δουλειά μόνο ένα 10%, τότε η αξιολόγηση θα γίνει μεταξύ αυτού του 10%, αγνοώντας το υπόλοιπο 90%. Εγώ πχ θα 'λεγα ότι προοπτικές υπάρχουν στους υδατικούς πόρους λόγω των υφιστάμενων και επερχόμενων περιβαλλοντικών υποχρεώσεων της χώρας που θα απαιτήσουν κάποιες μελέτες να επαναλαμβάνονται κάθε μερικά χρόνια, άρα μια σταθερή δουλειά για τον κλάδο που έτσι κι αλλιώς είναι υποστελεχωμένος. Μπορεί να κάνω και λάθος απλά νομίζω μια τέτοιου είδους απάντηση ζητάει ο Νίκος.

Link to comment
Share on other sites

@ΝικοςΞ καταρχήν καλές σπουδές και καλή σταδιοδρομία.

Οι προλαλήσαντες απαντήσαν εύστοχα στα ερωτήματα σου. Να συμπληρώσω κάποια πράγματα:

Το δίπλωμα πολιτικού μηχανικού από το ΔΠΘ ανανωρίζεται ως Master of Engineering στην Ελλάδα και διεθνώς ανεξαρτήτως την κατευθυνση που θα επιλέξεις. 

Θεωρητικά μπορείς να αλλάξεις "τομέα" στα μεταπτυχιακά αλλά είναι προφανώς καλύτερα να επιλέξεις από τώρα τον τομέα που αγαπάς και/ή σ'ενδιαφέρει να ασχοληθείς στο μέλλον.

Βασικά η Ελλάδα δεν είναι πλέον τόπος για πολιτικούς μηχανικούς με μικρές εξαιρέσεις. Θεωρητικά πάντα υπαρχει μεγάλο έδαφος στα παρακάτω αλλά αμφίβολο πότε να ανοίξουν για τα καλά αυτές οι αγορές:

- Αποκαταστάσεις/ενισχύσεις κτιρίων (δομοστατικός τομέας). Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει "πεδίο δόξης λαμπρό" αλλά σίγουρα υπάρχει έδαφος και δυνατή προοπτική στο εξωτερικό (αναπτυγμένες χώρες)

- Για τον συγκοινωνιακό τομέα μόνο αν ανοίξουν μεγάλα έργα συντηρήσεων καθότι νέα έργα δεν φαίνονται στον ορίζοντα. 

- Τα υδραυλικά είναι καλός τομέας με προοπτικές και έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Στην Ελλάδα στην παρούδα φάση η υδραυλική κατευθυνση και η εξειδίκευση σε μελέτες ή κατασκευές αγωγών/δικτύων/βιολογικών κλπ δίνει ένα ποσοστό εργασίας εκεί που οι άλλοι τομείς έχουν πεθάνει. Στο εξωτερικό επίσης υπάρχει μεγάλη ζήτηση

- Ένας τομέας με μεγάλη ζήτηση είναι η εξειδίκευση σε off-shore κατασκευές και oil & gas. Επίσης τα ενεργειακά έργα (Αιολικά, σταθμοί παραγωγής κλπ). Αφορά κυρίως μηχανολόγους αλλά και οι πολιτικοί με εξειδίκευση έχουν θέση

- Το αντικείμενο του project management δίνει μια προοπτική επίσης περισσότερο για εξωτερικό αλλά νομίζω ότι στο μέλλον θα αναπτυχθεί και στην Ελλάδα

- Γενικά, η κλασσική ενασχόληση του 80% των μηχανικών των περασμένων δεκαετιών (με οικοδομές κλπ) μπορεί να απορροφήσει πλέον μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό. Εκτός αν ενδιαφέρεσαι να ασχοληθείς με τακτοποιήσεις αυθαιρέτων....

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά όταν συζητάμε για προοπτικές τομέων αναφερόμαστε στο κάτι παραπάνω από τα κλασικά που μπορούν να γίνουν από όλους. Πχ το να βγάζει ο δομοστατικός πολλές οικοδομικές άδειες δε το θεωρούμε επιτυχία που οφείλει στον τομέα που επέλεξε. Επιτυχία είναι να μελετά πχ σφαιρικές δεξαμενές.

 

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Τελειώνοντας το 3ο έτος κάθησα και σκέφτηκα τι τομέα θα επιλέξω. Από το 1ο έτος μου είχε κοζάρει ένα αντισεισμικό μεταπτυχιακό που είχα δει σε εκδήλωση του συλλόγου φοιτητών, οπότε έκλινα προς κατασκευαστικό-δομοστατικό τομέα. Καθώς είχα στο μυαλό μου τι ήθελα να κάνω μετά (και παρόλο που μπορείς να μπεις σε μεταπτυχιακό ανεξαρτήτως τομέα, για τους "αλλόπιστους" υπάρχει συνήθως το "penalty" να παρακολουθήσουν κάποια προαπαιτούμενα μαθήματα προπτυχιακού επιπέδου, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν) και βλέποντας τα μαθήματα επιλογών που πρόσφεραν οι τέσσερεις τομείς, κατέληξα ανάμεσα σε γεωτεχνικό και κατασκευαστικό. Ο γεωτεχνικός ενδιαφερόταν περισσότερο με το πώς διαδίδεται το σεισμικό κύμα μέσα στο έδαφος και λιγότερο με τη συμπεριφορά της ίδιας της κατασκευής και τελικά αποκλείστηκε και αυτός (μετά από σκληρή μάχη).

Γενικά, πήρα ένα ερέθισμα στο 1ο έτος για το τι ήθελα να κάνω μετά το πτυχίο, διάβασα προς αυτήν την κατεύθυνση και επειδή είδα ότι μπορούσα και συνέχισε να μου αρέσει επέλεξα κατασκευαστικό. Εάν δεν πρόκοβα με στατικές και αντισεισμικό σχεδιασμό, μάλλον θα πήγαινα συγκοινωνιακό, που σε εμάς έχει το οικονομικό κομμάτι και το management.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε έκανα πρακτική σε ένα τεχνικό γραφείο που ασχολούνταν με δημόσια έργα. Το βασικότερο κομμάτι που ασχολήθηκα ήταν οδοστρωσίες στους γύρω δήμους. Επειδή χρωστούσα τις οδοποιίες, συνδυάστηκε ωραία, καθώς τα πρωινά πήγαινα στο εργοτάξιο που ξηλώναμε-στρώναμε το δρόμο και το απόγευμα διάβαζα για χάραξη οδού και διαστασιολόγηση οδοστρώματος. Γενικά, η δουλειά του εργολήπτη είναι πολύ διαφορετική του μελετητή, καθώς το ζήτημα γίνεται περισσότερο οικονομετεχνικό (πώς θα φτιάξεις αυτό που ζητάνε οι προδιαγραφές με χαμηλότερο κόστος) και όχι να εφαρμόζεις τους κανονισμούς (να κάνεις design).

Αυτήν τη στιγμή ασχολούμαι με το κτηματολόγιο, καθώς έχω τελείωσει με τις υποχρεώσεις της σχολής και περιμένω να ορκιστώ το καλοκαίρι. Τον τελευταίο 1,5 μήνα έχω ξεχάσει ό,τι μάθαινα στη σχολή για κανονισμούς, να ακολουθώ μεθοδολογίες κτλπ. Γενικά, επικρατεί το χάος. Ο οδηγός που έχουν φτιάξει τα λέει ωραία, πώς να συμπληρώσεις τίτλους συμβολαίων και τα συναφή, αλλά εδώ στις αγροτικές περιοχές δεν υπάρχουν τίτλοι και πρέπει να φτιάχνεις αλχημείες για να βγει η δήλωση. Το ποιο κοντινό που κάνω στο αντικείμενο των σπουδών μου είναι εάν χρειαστεί σε καμιά περίπτωση να πάω να μετρήσω για να φτιάξω τοπογραφικό.

 

Εν ολίγοις, αυτό που σπούδασα (και σπουδάζω ακόμα πρακτικά) διαφέρει αρκετά από το αντικείμενο που έκανα στην πρακτική μου και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτό που κάνω αυτή τη στιγμή. Ό,τι τομέα και να επέλεγα, δεν θα πλησίαζε το σκεπτικό των σπουδών σε αυτό του εργολήπτη δημοσίων έργων και είναι πραγματικά ξένο στη λογική του κτηματολογίου. Από φίλους μου που τελείωσαν πριν από εμένα, η δουλειά φαίνεται να βρίσκεται, μέχρι στιγμής σε τρία αντικείμενα:

1) Εξοικονομώ, όταν τρέχει

2) Τακτοποιήσεις, όσο ακόμα ισχύουν τα μειωμένα πρόστιμα

3) Κτηματολόγιο, εάν τρέχει στην περιοχή σου.

Ουσιαστικά, η δουλειά (με την έννοια να δουλεύεις και όχι να περιμένεις βαρώντας μύγες) είναι όταν ανοίγουν προγράμματα από το κράτος και βγαίνουν μαζικά οι πολίτες σε αναζήτηση μηχανικού. Τα προγράμματα συντηρούν την καθημερινότητα του γραφείου, έτσι ώστε να μπορείς να περιμένεις να σου έρθει κάποια οικοδομική άδεια ή πολλά τοπογραφικά μαζεμένα ή εν γένει κάποιο σοβαρό και επικερδές έργο. Για αυτά είναι πολύ πιο χρήσιμο να έχεις γνωστούς μηχανικούς που θα μπορείτε να συζητάτε απορίες και να αλληλοβοηθιέστε, παρά το να ακολουθήσεις κάποιο συγκεκριμένο τομέα.

 

Επομένως, διάλεξε τον τομέα που σου παρακινεί περισσότερο το ενδιαφέρον και είναι πιο εύκολο, επομένως, να τον τελειώσεις. Σε δεύτερη φάση διάλεξε κάποιον τομέα συναφή με το μεταπτυχιακό που σε ενδιαφέρει. Μην μπαίνεις στη διαδικασία να ψάχνεις τι κινεί την αγορά σήμερα, γιατί είναι πολύ πιθανό να μην υπάρχει σε δύο χρόνια και άρα δεν αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο.

Link to comment
Share on other sites

Κτηματολόγια, τακτοποιήσεις, τοπογραφικά, ενεργειακά και γενικώς οικοδομικά δεν αντιστοιχούν σε κανενός τομέα την προοπτική. Το ίδιο ισχύει και για πολλές εργοληπτικές δραστηριότητες που δεν απαιτούν γνώσεις εξειδικευμένου μηχανικού. Κάποιοι όμως, έστω και λίγοι βρίσκουν δουλειά και στο κατεξοχήν αντικείμενο των διαφόρων τομέων, οπότε υπάρχει μια κατανομή στις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και τις προοπτικές τους.

Στο προηγούμενο μήνυμα, η σειρά προτίμησης είναι πράγματι η επικρατέστερη, άρα μάλλον αυτή που πρέπει να αποφύγεις αν θες να μη πέσεις στα κορεσμένα αντικείμενα που θα σε οδηγήσουν τελικά στη λύση του τεχνικού γραφείου και στο κυνήγι του εξοικονομώ κατ οίκον.. Όπως είδες νερά και περιβάλλον δεν αναφέρονταν καθόλου..

Σχετικά με τα νερά η προοπτική δε βρίσκεται τόσο στα κατασκευαστικά έργα (μελέτες αγωγών κλπ) όσο στα διαχειριστικά, πχ εξυγίανση υπογείων υδάτων, λεκάνες απορροής και τέτοια. Προς τα κει δίνει και τα λεφτά η Ευρώπη εξ άλλου. Γενικά είναι ένας ανεξερεύνητος τομέας που μπορεί να σου εξασφαλίσει σταθερή μισθωτή εργασία και να σε κρατήσει μακριά από τα προβλήματα του τεχνικού γραφείου και των εργοταξίων, αν για κάποιον αυτό αποτελεί κριτήριο επιτυχίας.

Σ' αυτόν τον τομέα ανήκουν και τα θαλάσσια έργα που ανέφερε ο Γιάννης κι εγώ θα προσθέσω ότι η προοπτική για τις ευρωπαϊκές χώρες είναι πάλι στο κομμάτι της διαχείρισης παρά της κατασκευής. Η κατασκευή συνήθως ολοκληρώθηκε και μας άφησε επιπτώσεις που ανοίγουν τις νέες δουλειές: η διάβρωση των ακτών είναι σοβαρό πρόβλημα που δημιουργεί ζήτηση σε μηχανικούς που να γνωρίζουν από στερεομεταφορά και θαλάσσια ρεύματα.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.