Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Εγκύκλιος κωδικοποίησης νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας & ζώνης λιμένα


Engineer

Recommended Posts

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε νέα εγκύκλιο με θέμα: "Κωδικοποίηση νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας και ζώνης λιμένα από αυθαίρετες επεμβάσεις - καταλήψεις - Έλεγχοι και ενέργειες στελεχών Λιμενικών Αρχών".

Σκοπός της εγκυκλίου είναι η κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την προστασία αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας και ζώνης λιμένα και η παροχή οδηγιών προς τις Λιμενικές Αρχές της χώρας ως προς:

  1. τη διενέργεια αστυνομικών ελέγχων προς διαπίστωση αυθαίρετων επεμβάσεων-καταλήψεων στους ανωτέρω χώρους
  2. την τυποποίηση των διαδικασιών επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων στους υπαιτίους, ώστε οι επιβαλλόμενες κατά περίπτωση κυρώσεις να καθίστανται αποτελεσματικές, αναλογικές και κυρίως αποτρεπτικές για διάπραξη νέας παράβασης.

Δείτε την εγκύκλιο, εδώ


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Αφού σε λίγες μέρες αλλάζει ολόκληρος ο νόμος για αιγιαλό-παραλία, σου λένε ας τη βγάλουμε εκείνη την εγκύκλιο που σέρνεται στα γραφεία τόσο καιρό ... μετά θα είναι άχρηστη.

Έτσι για να δείξουμε και εμείς ότι κάναμε κάτι.

Δεν γίνεται όμως έτσι προκοπή. Η καθυστέρηση των διευκρινίσεων σε νόμους είναι αν όχι σκόπιμη, πάντα εγκληματική για την εφαρμογή της θέλησης του νομοθέτη.

Link to comment
Share on other sites

ξεκινησα να γραφω

"αυτος δεν ειναι ο νομος που αλλαζει,...οσονουπω???"

με προλαβε ο φιλος καν

τις καλημερες μου

εδιτ

και το οποίο  σχεδιο   "νεου νομου" προβλεπει, μεταξυ αλλων και τα εξης:

http://www.haniotika-nea.gr/katastrofiko-gia-egialo-ke-paralia-to-neo-schedio-nomou/

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, kan62 said:

Αφού σε λίγες μέρες αλλάζει ολόκληρος ο νόμος για αιγιαλό-παραλία, σου λένε ας τη βγάλουμε εκείνη την εγκύκλιο που σέρνεται στα γραφεία τόσο καιρό ... μετά θα είναι άχρηστη.

Έτσι για να δείξουμε και εμείς ότι κάναμε κάτι.

Δεν γίνεται όμως έτσι προκοπή. Η καθυστέρηση των διευκρινίσεων σε νόμους είναι αν όχι σκόπιμη, πάντα εγκληματική για την εφαρμογή της θέλησης του νομοθέτη.

Άλλαξαν οι αρμοδιότητες του λιμενικού πριν από μερικές μέρες. Δεν σερνόταν η εγκύκλιος. Πρέπει πριν σχολιάζουμε να γνωρίζουμε ..

Link to comment
Share on other sites

- η εγκυκλιος φερει ημερομηνια 11-4-2019 και αναφερεται και στον ν.  2971, αλλά και σε αλλους νομους, και προφανως την επεξεργαζονταν για "καποιο" χρονικο διαστημα.....

Ομως,

- στις 5-4-19  ειχε ηδη  εχει κατατεθει νομοσχεδιο, με  το οποιο τροποποιειται σχεδον εξ ολοκληρου ο ν. 2971/2001 καθως και "συναφεις" νομοι..

[πχ τα 50 μ. εγιναν 30 μ. καθως επισης αλλάζουν και αλλες διαταξεις και  περιμενουμε την τελικη διαμορφωσή τους]

Επομενως,    εφοσον  ηταν ηδη γνωστο οτι τροποποιειται η σχετικη νομοθεσια,

ειναι  λογικο, οτι,  θα έπρεπε  να περιμεναν να εκδωσουν την εγκυκλιο με βαση την τελικη διατυπωση του υπο ψηφιση νομου.

  και οχι να κανουν αλλαγές στη  εγκυκλιο αυτη, με βαση οσα θα ψηφιστουν τελικα.

 

 https://www.e-nomothesia.gr/law-news/ste-boule-nomoskhedio-gia-ton-aigialo.html

εδιτ

"αυτο" προφανως  περισσευε...

"Πρέπει πριν σχολιάζουμε να γνωρίζουμε .. "

 

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, John Michel said:

Άλλαξαν οι αρμοδιότητες του λιμενικού πριν από μερικές μέρες. Δεν σερνόταν η εγκύκλιος. Πρέπει πριν σχολιάζουμε να γνωρίζουμε ..

"Συνάδελφε", γνωρίζουμε ήδη καθαρά από το 2013 τις σχετικές αρμοδιότητες του λιμενικού, αρχικά με πολλά έγγραφα, με τη συνημμένη εγκύκλιο ή με τον ν.4150/13 κλπ. Οι αρμοδιότητες είχαν δοθεί ήδη από τον ν.2971/11, αλλά κάποιοι δεν το είχαν καταλάβει ή δεν ήθελαν να το καταλάβουν. Ήταν και ο αγώνας εξουσίας με την Κτηματική, τις παραχωρήσεις, τα συμφέροντα κλπ.

Η πρόσφατη προσθήκη (με τον ν.4597/19) μερικών ακόμη εδαφίων στην παρ.1 του άρθρου 5 του ν.4150/13, δεν έδωσε κάποια παραπάνω αρμοδιότητα. Αντίθετα το τελευταίο εδάφιο που προστέθηκε ορίζει ότι : "Εφόσον τα ανωτέρω όργανα του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώσουν παραβάσεις του ν.2971/2001, ιδίως δε αυθαίρετες επεμβάσεις και καταλήψεις των κοινοχρήστων χώρων του αιγιαλού και της παραλίας, υποχρεούνται να ενημερώνουν αμελλητί την αρμόδια κατά χωρική αρμοδιότητα Κτηματική Υπηρεσία, προκειμένου να λάβει όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα για την προστασία τους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθορίζεται η διαδικασία βεβαίωσης και επιβολής των διοικητικών προστίμων, η διαδικασία και οι δαπάνες της είσπραξης, η διαδικασία της απόδοσης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου."

Εγώ ΚΥΑ δεν είδα. Αντίθετα βλέπω πρεμούρα να βγει μιά εγκύκλιος που προστατεύει την "παραλία" σε χρόνο μηδέν πριν από νομοσχέδιο που αλλάζει τον ορισμό της.

Τυχαίο ; Δεν νομίζω.

υγ. Το ίδιο νομίζω και για το χρόνο εγγραφής σου στο forum, γι' αυτό και τα εισαγωγικά στο "Συνάδελφε" ...

Εγκύκλιος 1-2013.pdf

Link to comment
Share on other sites

16 ώρες πριν, kan62 said:

Τυχαίο ; Δεν νομίζω.

 

Μας δουλεύουν ομαδικώς ψιλό γαζί..... Μας θεωρούν πρόβατα.... Μπορεί και κάποιοι από εμάς να είμαστε..... Αυτοί όμως κάνουν τη δουλειά τους.... Όχι οποιαδήποτε "δουλειά".... Την πονηρή δουλειά τους!!!! Όσο έχουν ακόμα χρόνο!!! Για να μαζέψουν χρήμα από μεγαλοεπιχειρηματίες - μεγαλοεπενδυτές μήπως και κερδίσουν ψηφαλάκια στις επερχόμενες οσονούπω εκλογές κανονίζουν τα απαιτηθέντα!!! Και με παγκόσμια πρωτοτυπία π.χ. θ' αδειοδοτήσουν εκ των υστέρων αυθαιρεσίες κ.λπ. Στρώνουν μήπως και "κοιμηθούν".... Αμ δε όμως....

Καληνύχτα Ελλάδα... Καλησπέρα Θεόδωρε....

 

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα ΙΑΣΟΝΑ.

Είναι προφανές ότι όσα νομοθετικά προωθούνται αυτή τη στιγμή εξυπηρετούν μόνο το προεκλογικό timing, μετά τις εκλογές λίγο τους ενδιαφέρει η τύχη τους.

Το ίδιο και αυτό το νομοσχέδιο. Δες τι λέει η έκθεση της Βουλής την ώρα που αυτό το "πράγμα" πάει για ψήφιση :

5. Επί των άρθρων 28, 30 και 34
Με τις εν λόγω διατάξεις, με τις οποίες τροποποιούνται αντιστοίχως τα άρθρα 11, 12Α και 14Α του ν.2971/2001, προβλέπεται η κατ’ εξαίρεση διατήρηση των έργων που έχουν κατασκευασθεί, μέχρι την 28.07.2011, στον αιγιαλό, την παραλία, την όχθη, την παρόχθια ζώνη, το υδάτινο στοιχείο, τον πυθμένα και το υπέδαφος του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και κοίτης πλεύσιμου ποταμού, χωρίς να συντρέχουν οι κατά νόμο απαιτούμενες προϋποθέσεις, και ανεξαρτήτως της τυχόν έκδοσης πρωτοκόλλου κατεδάφισης και διοικητικής αποβολής, κατά παρέκκλιση από τις ισχύουσες μέχρι σήμερα διατάξεις.

Ως προς την εισαγόμενη εξαίρεση, συμφώνως προς τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικώς με την ερμηνεία των διατάξεων του ν.2971/2001, «(...) ερμηνευομένων σε αρμονία με το άρθρο 24 παρ.1 του Συντάγματος, που επιβάλλει στη Διοίκηση την υποχρέωση διασφάλισης και προστασίας των ευπαθών οικοσυστημάτων των ακτών, δυνατότητα νομιμοποίησης παρέχεται για έργα με τα οποία εξυπηρετούνται οι αναφερόμενοι στις διατάξεις αυτές ή σε άλλες ειδικές διατάξεις σκοποί, με την προϋπόθεση ότι, στις ιδιαίτερες συνθήκες που συντρέχουν σε κάθε περίπτωση, οι σκοποί αυτοί συνδέονται με επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι, κατ’ εξαίρεση, υπερτερούν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, της προστασίας του οικοσυστήματος της ακτής, που αποτελεί εξ ορισμού σημαντικό σκοπό δημοσίου συμφέροντος. Ενόψει τούτου, η ικανοποίηση του αιτήματος νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών στον αιγιαλό, την παραλία ή τη θάλασσα, η οποία είναι, κατά τα ανωτέρω, όλως κατ’ εξαίρεση επιτρεπτή, πρέπει να είναι προϊόν κρίσης ειδικώς αιτιολογημένης, ενώ, αντιθέτως, η απόρριψη του σχετικού αιτήματος, η οποία αποτελεί εξειδίκευση της γενικής υποχρέωσης προστασίας του οικοσυστήματος των ακτών, δεν απαιτείται να αιτιολογείται ειδικώς (ΣτΕ 4467/2010)» (ΣτΕ3659/2013).
«Αυθαίρετα κτίσματα και κατασκευές εν γένει, ανεγειρόμενα εν μέρει ή εν όλω εντός του αιγιαλού ή της παραλίας ή εντός της θάλασσας, κατεδαφίζονται υποχρεωτικώς. Οι διατάξεις αυτές, ειδικές σε σχέση με τις γενικές διατάξεις περί αυθαιρέτων κατασκευών, αποσκοπούν στην άμεση και αποτελεσματική προστασία του αιγιαλού, της παραλίας και του θαλασσίου χώρου και επιβάλλουν την αποκατάσταση της μορφής τους, η οποία έχει αλλοιωθεί με την χωρίς άδεια ανέγερση πάσης φύσεως τεχνικού έργου, κτίσματος ή κατασκευάσματος. Η εκτέλεση, εξ άλλου, τεχνικών έργων επί του αιγιαλού ή της παραλίας επιτρέπεται μόνον εφόσον προηγηθεί η διαδικασία του άρθρου 12 ή του άρθρου 14 του ν.2971/2001, αναλόγως της φύσεως του έργου, και με την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν οι όροι προστασίας της ακτής, που αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος. Εάν η διαδικασία αυτή δεν τηρηθεί, τα επί του αιγιαλού ή εντός της θαλάσσης ανεγερθέντα κτίσματα ή άλλες κατασκευές είναι αυθαίρετα και κατεδαφιστέα. Η χορήγηση δε αδείας εκτελέσεως έργου απαιτείται σε κάθε περίπτωση, ακόμη και όταν πρόκειται για έργα εξωραϊσμού της ακτής ή διαμορφώσεώς της προς αποφυγή προκλήσεως κινδύνου ή ατυχήματος. Επομένως, και τα έργα αυτά, εάν κατασκευασθούν χωρίς προηγούμενη άδεια της αρμόδιας αρχής, είναι κατεδαφιστέα (...). Εξάλλου, οι διατάξεις των άρθρων 2 και 27 του ν.2971/2001, ερμηνευόμενες σύμφωνα και με το άρθρο 24 του Συντάγματος, αποσκοπούν στη διαφύλαξη του κοινόχρηστου χαρακτήρα του αιγιαλού και της παραλίας και την άμεση αποκατάσταση του παράκτιου οικοσυστήματος στην προτέρα κατάσταση, βάσει της διαγραφομένης στο άρθρο 27 ειδικής διαδικασίας, η οποία περιλαμβάνει την έκδοση πρωτοκόλλου απομακρύνσεως των αυθαιρέτων κατασκευών από τον αιγιαλό και την παραλία εις βάρος παντός ευθυνομένου προσώπου και, εν ανάγκη, κατ’ αγνώστου προσώπου (…)» (ΣτΕ 4319/2013 επταμ.).
...
Υπό το φως των ανωτέρω, διατυπώνεται προβληματισμός κατά πόσο οι υπό ψήφιση διατάξεις των άρθρων 28, 30 και 34 εναρμονίζονται προς την επιταγή του άρθρου 24 παρ.1 του Συντάγματος ως προς την προστασία ειδικότερα, εν προκειμένω, των ακτών, οι οποίες αποτελούν ευπαθή τμήματα του φυσικού περιβάλλοντος και προστατεύονται μαζί με την παράκτια ζώνη ευθέως από το άρθρο 24 του Συντάγματος (ΣτΕ 3360 – 3361/2005), είναι δε δεκτικές μόνο ήπιας διαχείρισης (ΣτΕ 2795 – 7/2012 7μ.).

Εκτός από τις περιπτώσεις που ανέφερες, δες μια άλλη περίπτωση στο δικό μου Δήμο (αν δεν απέσυραν τη διάταξη, θα ήταν στα αυθαίρετα μετά το 2011, αφού κατασκευάστηκε μόλις το 2019) ...
Τα ψηφαλάκια ... ποιός χέζει το περιβάλλον !

IMG_0182.jpg

Edited by kan62
Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πριν, kan62 said:

Τα ψηφαλάκια ... ποιός χέζει το περιβάλλον !

 

Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.