Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Εξάρτηση και εισαγωγή αποσπάσματος Φ.Χ 1/5000 Γ.Υ.Σ στο autocad


Recommended Posts

Μάλλον κατά εκεί πάει το πράμα φίλε mitsubae. Αν δεις το πρώτο post που αναφέρω και τον λόγο που γίνεται αυτή η κουβέντα είναι οτι ζητάω γνώμες αρχικά για σωστό τρόπο γεωαναφορας. Τώρα όσον άφορα το το autocad και τις ΕΓΣΑ: όταν κλικάρεις ενα σημείο μέσα σε μια κλειστή εξαρτημένη polyline κατά ΕΓΣΑ 87 στο autocad ( πχ ένα περίγραμμα γεωτεμάχιου μετρημένο με γεωδετικο gps) η συντεταγμένη που θα σου δώσει το autocad του σημείου αυτού δεν είναι ΕΓΣΑ? Αν κάνω λάθος sorry

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 27
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Στο πεντάρι βλέπεις αυτό(βλέπε εικόνα)τσιμπάς είτε την γωνία είτε το σταυρόνημο,όταν το εισάγεις στο autocad μπαίνει σε τυχαία θέση,με αυτήν την διαδικασία και δίνοντας τις συν/νες του χάρτη το φέρνεις στο σύστημα(hatt)του χάρτη (χοντρικά),αν το θέλεις στο Ε.Γ.Σ.Α. πρέπει πρώτα να μετασχηματίσεις τις εν λόγω τιμές του χάρτη στο Ε.Γ.Σ.Α. με το coords π.χ. που είναι ελεύθερο και δωρεάν,και μετά να κάνεις αυτήν την διαδικασία με το align,όπου θα γεωαναφέρεις (χοντρικά) τον χάρτη στο Ε.Γ.Σ.Α.,έτσι αφού έχεις όλα τα άλλα στο Ε.Γ.Σ.Α. θα μπορέσεις να δείξεις με απόσπασμα τον χάρτη με την ιδιοκτησία σου και μόνον αυτό,ξέχνα τον όρο εξάρτηση σε αυτήν την διαδικασία,αυτήν την διαδικασία την κάνεις για να δείς χοντρικά που πέφτει η ιδιοκτησία σου μέσα στο πεντάρι και να το δείξεις σε απόσπασμα.Το καλύτερο βέβαια είναι αυτό που σου λέει ο συνάδελφος παραπάνω στο τέλος του μηνύματος του,αυτά που σου έστειλα είναι αρκετά για αυτό που θέλεις. 

1.png

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Προσοχή......το σταυρόνημα (κάναβος) που φαίνεται βόρεια απο το 4500 ΔΕΝ είναι κάναβος ΗΑΤΤ.......... 

 

11 ώρες πριν, siripitouris said:

Μάλλον κατά εκεί πάει το πράμα φίλε mitsubae. Αν δεις το πρώτο post που αναφέρω και τον λόγο που γίνεται αυτή η κουβέντα είναι οτι ζητάω γνώμες αρχικά για σωστό τρόπο γεωαναφορας. Τώρα όσον άφορα το το autocad και τις ΕΓΣΑ: όταν κλικάρεις ενα σημείο μέσα σε μια κλειστή εξαρτημένη polyline κατά ΕΓΣΑ 87 στο autocad ( πχ ένα περίγραμμα γεωτεμάχιου μετρημένο με γεωδετικο gps) η συντεταγμένη που θα σου δώσει το autocad του σημείου αυτού δεν είναι ΕΓΣΑ? Αν κάνω λάθος sorry

Sorry γενικά δε μου αρέσει να χαιδεύω αυτιά, αλλά τα έχεις λίγο εως πολύ μπερδεμένα στο μυαλό σου.....

Το autocad θα σου δώσει συντεταγμένες ανάλογα με το τί έχεις ορίσει εσύ (format, units).

Εάν εγώ έχω μετρήσει ένα γεωτεμάχιο και σου στείλω το περίγραμμα σε dwg επεξεργασμένο στο δικό μου acad, παίζει να δεiς σωστές συντεταγμένες σε ΕΓΣΑ 87

Εάν εισάγεις όμως (insert dwg reference) το αρχείου που σου έστειλα και έχεις άλλα ντάλα στα units, ίσως το γεωτεμάχιο να βρεθεί στη θάλασσα.....

Link to comment
Share on other sites

Και από την χθεσινή σου ανάρτησή (05.02 μμ) φάνηκε πάλι πως δεν κατάλαβες τι  είπαμε. Τιν διαδικασία που σου προτείνουν δεν χάνεις κάτι (το αντίθετο μάλιστα) να τη μάθεις ώστε να τοποθετείς, για βοηθητικούς λόγους, αποσπάσματα χαρτών σε σχέδιά σου. Μέχρι εκεί!!! Ο φίλος Mitsubae παραπάνω στο λέει πιο τσεκουράτα το "όχι": 

Μη το κάνεις. 

Εγώ απ΄ ότι γνωρίζω δεν κυκλοφορούν χάρτες ΓΥΣ  πεντάρια σε σύστημα ΕΓΣΑ87. Οι κλασικοί χάρτες κλίμακας 1 :5000 από την ΓΥΣ  είναι (αυτό ξέρω εγώ) σε σύστημα ΗΑΤΤ. 

Οι χάρτες 1 /5000 της τοπογραφικής είναι εντελώς άλλο κεφάλαιο. Μη το ακουμπάς για την ώρα.

 

Έκκληση : Το φόρουμ εδώ έχει και ένα παιδαγωγικό χαρακτήρα . Οι απαντήσεις που δίνονται πρέπει να είναι καθαρές και εφαρμόσιμες. 

Ενα σχέδιο, που θα υπογράψουμε, θα πρέπει θα έχει μία ακρίβεια που θα είναι σύμφωνη με κάποιες προδιαγραφές ακρίβειας, που όλοι μας τις γνωρίζουμε (διάτ. 696/74 & διάταγμα 515/89) και δεν παρακάμπτονται . Η φράση "χοντρικά" ΔΕΝ χωράει  σε σχέδιο που θα υπογράψεις. Δεν μπορείς να "τσιμπάς" δηλ. την κάναβο (HATT) να ...μετατρέπεις τις τιμές με το coords σε EGSA87 ....και έτσι να κάνεις σχέδιο.

Δεν ήθελα να συμμετέχω σε μία τέτοια συζήτηση εδώ, αλλά φοβήθηκα μη τυχόν και γίνουν όλα αυτά τα παραπάνω ... πράξη από κάποιους.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε nbr μάλλον διατηρείς γραφείο στο εξωτερικό γιατί στην Ελλάδα όσους συνάδελφους γνωρίζω εγώ τουλάχιστον άλλα φαντάζομαι και με βάση τις παραπάνω απαντήσεις όσων δεν απαντάνε μόνο με σκοπό να κρίνουν - μειώσουν άλλα με σκοπό να βοηθήσουν ένα νεοεισερχόμενο  στην δουλειά την ίδια ή παρόμοια διαδικασία ακολουθούν.

Έκκληση : Αφού όπως λες το φόρουμ έχει και παιδαγωγικό χαρακτήρα εξήγησε μου σε παρακαλώ θερμά αν και εφόσον επιθυμείς με καθαρή και εφαρμόσιμη απάντηση  ποια μέθοδο πρέπει να ακολουθήσουμε στην παράγωγη τοπογραφικού διαγράμματος όσον άφορα το χάρτη ΓΥΣ.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Εγώ αγαπητέ δεν έχω , πλέον , κανένα γραφείο.

Πιστεύω πως ούτε ο Mitsubae, που έχει κάπως την ίδια άποψη με την δική μου, έχει γραφείο στο εξωτερικό. 

Εγώ φίλε μου τους χάρτες 1/ 5000 της ΓΥΣ τους χρησιμοποιούσα, όπως στο έχω ήδη γράψει, σαν ένα βοηθητικό εργαλείο σύγκρισης και πολλές φορές (σχεδόν πάντα) για να σχεδιάζουμε τις προμελέτες των μελετών που έχω ασχοληθεί (κυρίως οδοποιϊας ). Ποτέ μα ποτέ δεν έβαλα ή σχεδίασα πάνω σε ένα χάρτη κάτι που μέτρησα εγώ.

Ας πούμε πως θα αποτυπώνεις ταχυμετρικά, σε σύστημα ΕΓΣΑ87 και σε μήκος 500μ. εναν δρόμο με πλήρη αποτύπωση  όλης της υπάρχουσας  κατάστασης (λεπτομερώς σπίτια υπόστεγα,  κράσπεδα κλπ) . Έχεις δίπλα σου και έναν χάρτη σε κλιμακα 1/ 5000 που θα δείχνει την ίδια περιοχή. Αν αυτά που αποτύπωσες τα δώσεις στο σχέδιο  σε μία κλίμακα 1/200 θα χρειαστείς πάρα πολλούς κανάβους για την απόδωση των 500.μ. Αυτά όμως όλα θα φαίνονται στον χάρτη αυτό μέσα σε ένα τετράγωνο των 10cm. 

Αν πάντως πιστεύεις πως εγώ είχα την διάθεση να σε μειώσω ... κάνεις τεράστιο λάθος. Φαίνεται δεν διαβάζεις συχνά αυτά που γράφω εδώ μέσα. Ότι δίνω εδώ μέσα το κάνω περισσότερο για τους νέους συναδελφους και όχι μόνο. Ίσα- ίσα προσπαθώ να μοιράζομαι την πείρα μου κυρίως (όχι τις γνώσεις μου γιατί δεν ήμουν ποτέ θεωρητικός) με τους νέους  συναδέλφους. 

Ότι είχα να πω το είπα. Τα υπόλοιπα ...οι άλλοι συνάδελφοι αν συνεχίσετε.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρες.

@nbr νομίζω πως ο φίλος @siripitouris ΔΕΝ θέλει να φέρει το πεντοχίλιαρο σε ΕΓΣΑ έτσι ώστε να ξεπατικώσει και να κάνει τοπογραφικό.

Θέλει να μάθει πώς κάνουμε την διαδικασία rubbersheet στο raster έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί τα πεντοχίλιαρά του για να τα τοποθετεί

στο πλάι του τοπογραφικού, έτσι για την ομορφιά και το οδοιπορικό, όπως τοποθετούμε διάφορα βοηθητικά (απόσπασμα ορθοφωτοχάρτη,

απόσπασμα σχεδίου πόλεως, απόσπασμα εγκεκριμένου οικισμού, απόσπασμα φύλου χάρτου ΓΥΣ κλπ κλπ)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ @Mitsubae σε συγχαίρω και σε ευχαριστώ πάρα πολύ που με τόσο απλά και κατατοπιστικά λογία περιέγραψες ακριβώς τις προθέσεις μου!!! Δεν υπάρχει ουδεμιά πρόθεση να παραχθεί τοπογραφικό ξεπατικωμένο από το πεντοχίλιαρο γιατί πρώτον  είμαι κάτοχος γεωδαιτικού gps topcon  και ταχύμετρου (ακόμα με τσούζουν τα 12.800 ευρώ που τα πλήρωσα!) και δεύτερον νομίζω είναι ανέφικτο με τις πληροφορίες που σου δίνει το πεντοχίλιαρο του γυς να παραχθεί τοπογραφικό διάγραμμα! Παρόλα αυτά θέλω να ζητήσω συγνώμη σε όλους εσάς και ειδικά στον φίλο @nbr για την ίντριγκα που δημιουργήθηκε με το topic που έφτιαξα! Τέλος να πω ότι πάσης φύσεως πληροφορίες για το θέμα μας καλοδεχούμενες μιας και ακόμα δεν έχω ξεκαθαρίσει 100% την διαδικασία που προαναφέρθηκε.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μα εγώ από την πρώτη μου ανάρτηση αναφέρω πως το πεντάρι το εισάγουμε και καλά κάνουμε,  σε σχέδιο μας για ..... οδοιπορικό σκαρίφημα ή για να αντλούμε όποιες άλλες πληροφορίες  "μπορεί" να μας δώσει αυτό. Ποτέ για να "κτίσουμε" επάνω του ένα σχέδιό μας.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.