Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Κίνηση και φρενάρισμα αυτοκινήτου


tilemachos

Recommended Posts

4 ώρες πριν, Didonis said:

Το ουσιαστικό ζητούμενο από εσένα για το ερώτημα σου ποιο είναι?

(Θεωρώ απίθανο να σου απαντήσει το ΤΕΕ.

Για καθηγητή στο ΕΜΠ ζητάς τηλέφωνα από την γραμματεία της σχολής. Τώρα ποιος θα σε δεχτεί είναι αλλου πάτερ ευαγγελίο.)

 

Αν είσαι μηχανικός βάλε την ειδικότητα στο προφίλ σου είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες αυτού του φόρουμ.

Δεν είμαι μηχανικός

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 22
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

κ. Τηλέμαχε,

Νομίζω ότι για την υπόθεσή σας (δικαστήριο) χρειάζεται πραγματογνώμων, ο δικηγόρος θα σας πει καλύτερα.

Το πότε και που θα σταματήσει ένα αυτοκίνητο εξαρτάται από πολλά, όπως κατάσταση ελαστικών και οδοστρώματος.
Στην έκθεση του ΤΟΤΑ μπορεί να περιλαμβάνονται και άλλοι παράγοντες πιο σημαντικοί, πχ φρένα οχήματος, ελιγμός αποφυγής πεζού (αν έγινε), που και πως σταμάτησε το όχημα, κάμερες (αν υπάρχουν) κλπ.

Αν θέλετε να μελετήσετε τις συνθήκες του ατυχήματος φοβάμαι ότι θα πρέπει να πάτε στο σημείο, πολλοί δεν θα έχουν το κουράγιο.
Ακόμα και αν καταφέρετε να τρέξετε κάποιες από τις πιθανές συνθήκες του ατυχήματος στον υπολογιστή σας δεν είναι βέβαιο ότι ο πραγματογνώμων ή το δικαστήριο θα τις λάβουν υπ'όψιν.

Καλύτερα να συμβουλευτείτε δικηγορικό γραφείο ειδικευμένο σε τροχαία.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κύριε Τηλέμαχε, ειλικρινά λυπάμαι για το συμβάν και σας εύχομαι ότι καλύτερο!

Σίγουρα για την διερεύνηση και απόδειξη των συνθηκών χρειάζεσθε ειδικούς, που εγώ σε καμία περίπτωση δεν είμαι.

Μερικές σκόρπιες σκέψεις μου ίσως σας βοηθήσουν....

Η επαλήθευση του σαλίγγαρου στην ουσία απαιτεί δύο πράγματα.

1. Επαλήθευση του χρόνου αντίδρασης του συγκεκριμένου οδηγού (ηλικία, εμπειρία κλπ) την συγκεκριμένη στιγμή (ξεκούραστος ή όχι, νηφάλιος ή όχι κλπ)

Επίσης, κάτι πολύ δύσκολο είναι η εξακρίβωση της στιγμής που ο οδηγός αντιλήφθηκε τον πεζό. Έγινε πριν την "επαφή" ή μετά γιατί ίσως ο οδηγός ήταν απασχολημένος με π.χ. το κινητό του, το ραδιόφωνο, τον συνεπιβάτη του, την αφίσα στο δρόμο κλπ. 

2. Επαλήθευση της επιβράδυνσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου (παληό, νέο, είχε ABS,  κατάσταση ελαστικών και φρένων, οδόστρωμα, στεγνό ή βρεγμένο κλπ κλπ)

Κάτι που δεν αναφέρθηκε αλλά παίζει ίσως σημαντικό ρόλο είναι το ότι η "εκτόξευση" του πεζού σημαίνει επιπλέον επιβράδυνση του αυτοκινήτου (διατήρηση ορμής - ελαστική κρούση)

Αυτό, αν και θεωρητικά συνέβη, έχει άλλη βαρύτητα αν ο πεζός είναι π.χ. 100 κιλά και το αυτοκίνητο π.χ. smart 600 κιλά (σημαντική επιβράδυνση) και άλλη αν ο πεζός είναι παιδάκι 20-30 κιλά και το αυτοκίνητο π.χ. βανάκι φορτωμένο 2000 κιλά (αμεληταία επιβράδυνση).

Σας εύχομαι το καλύτερο, που επιδιώκετε!

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

θα πρέπει να απευθυνθείτε σε πραγματογνώμονα που έχει ασχοληθεί με τέτοιες υποθέσεις (εννοώ εύρεση ταχύτητας).

Για να βγεί ένα αποτέλεσμα γίνονται διάφορες παραδοχές. Για να είναι μικρό το εύρος (αποτέλεσμα) πρέπει να περιοριστούν οι παραδοχές.

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: όταν ο δρόμος έχει χαμηλό συντελεστή τριβής τότε η απόσταση φρεναρίσματος στο στο τέλος της διαδρομής επιμηκύνεται λόγω ABS.

Να θέσω ένα ερώτημα αν δε σας φέρνω σε δύσκολη θέση. Ο πεζός που βρισκόταν την ώρα της σύγκρουσης?

Link to comment
Share on other sites

Κάποιες σκέψεις...

Επιβράδυνση 0,6g είναι πολύ μικρή για μικρό επιβατικό αυτοκίνητο σε στεγνό, μέτριας ποιότητας οδόστρωμα και ασφάλτινα ελαστικά. Τυπική τιμή για απόσταση φρεναρίσματος 100-0km/h σε συνθήκες δοκιμών είναι τα 40-45m (απέχει πολύ από αυτό που δίνει ο "σαλίγκαρος")

Από όσο μπορώ να σχηματίσω άποψη από τα αναφερόμενα, το να χτυπήσει ο πεζός σε θέση κοντά στους υαλοκαθαριστήρες να φτάσει στο οδόστρωμα, μπροστά από τον προφυλακτήρα και να παρασυρθεί προϋποθέτει τα εξής:

1) Χαμηλή ταχύτητα του οχήματος κατά τη σύγκρουση με τον πεζό.

2) Έναρξη επιβράδυνσης αφού άρχισε η παράσυρση του πεζού, (ή διακοπή της, πλήρης ή μερική, μεταξύ κρούσης και έναρξης παράσυρσης). Διαφορετικά, ο πεζός θα σερνόταν/κυλούσε απομακρυνόμενος από το επιβραδυνόμενο όχημα.

Θα βοηθούσε πολύ ένα σκαρίφημα με την εκτιμώμενη θέση και προσανατολισμό του πεζού ως προς το όχημα πριν τη σύγκρουση. Μήπως ο πεζός είχε πλάτη στο όχημα?

Link to comment
Share on other sites

On 31/5/2019 at 12:35 ΠΜ, maneni said:

 

ο χρόνος αντίδρασης θεωρείται ότι είναι 0,8sec περίπου. ΜΕ ταχύτητα 100km/g ή 27,8m/sec (που αναφέρεσαι) κάνε τις πράξεις να δεις πόση είναι η απόσταση.

ΥΓ Μάλλον δεν ασχολήθηκες ή δε θυμάσαι και πολλά από τις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης.....

 

εξακολουθώ να πιστευω ότι εγώ δεν πιστευω ότι όταν οδηγάω εγώ νηφάλιος, ξεκούραστος, το αυτοκίνητο δυανύει 20,8μ όταν αντιληφθώ τον κίνδυνο ώσπου να πατήσω τοπεντάλ.

 

Δευτερευόντως το ότι το αμάξι κινείται με "100km/g" δεν θυμάμαι να το έχω πει, στο γραπτό σου παραπάνω το βλέπω και απορώ g τι σημαίνει? gr (γραμμάρια) ?

Link to comment
Share on other sites

έχω αρχίσει να σκέφτομαι κάτι ανησυχητικό. Ενα αυτοκίνητο που κινείται με 100χλμ/ωρα δυανύει 100.000μ την ώρα

η ώρα έχει 60 δευτ. λαθος πάλι :)

η ώρα έχει 60λεπτ. και καθενα λεπτ. 60 δευτ. :)

άρα η ώρα 60χ60=3600 sec

άρα το αυτοκίνητο το sec δυανύει 100.000*1/3600 = 27,80μ

ο χρόνος αντίδρασης είναι κοντά στο 0,5sec θα έπρεπε όμως να προστεθεί ποιότητα ασφάλτου, ίσως και ελαστικών, όπως και ότι τα 100χλμ δεν είναι η συνήθης ταχύτητα στο δρόμο μας, ο νεκρός χρόνος πεντάλ (φρένου) (στις μηχανές τουλάχιστον η πέδηση δεν αρχίζει μόλις πιέσει το πεντάλ ο οδηγός. Υπάρχει κάποια διαδρομή (1-2εκ) που δεν επιτυγχάνεται πέδηση όταν πιέσει ο οδηγός (για να μην φθείρονται τα τακάκια όταν κάποιες φορές ακουμπά ελαφρά το πενταλ.)

Οπότε εγώ καταλαβαίνω ότι αν κινούμαι σε ένα επαρχιακό δρόμο και μπροστά από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο κινηθεί ένα παιδί να πιάσει μια μπάλα, προσπαθήσει να διασχίσει το δρόμο ένας που δεν καταλαβαίνει την ταχύτητα που έρχομαι, κ.α. παραδείγματα, καλύτερα να εμφανιστεί εκατοντάδες μέτρα μακριά μου και εγώ σήμερα πρέπει να ελατώσω την ταχύτητα που κινούμαι.

Link to comment
Share on other sites

31 λεπτά πριν, Arche said:

... το βλέπω και απορώ g τι σημαίνει? gr (γραμμάρια) ?

δεν γνωρίζω σε τι το γράφει ο συνάδελφος αλλά γενικά το g στην φυσική είναι η επιταγχυνση της βαρύτητας των αντικείμενων στην Γη.... (γενική τιμή g =9.832  μέτρα το δευτερόλεπτο...)

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, Arche said:

.............άρα το αυτοκίνητο το sec δυανύει 100.000*1/3600 = 27,80μ..................

στο είχα γράψει παραπάνω , δεν το είδες?

1 ώρα πριν, Arche said:

...........ο χρόνος αντίδρασης είναι κοντά στο 0,5sec θ..................

αν είσαι ο σουμάχερ μπορεί...... Είπαμε μετράμε το χρόνο μέχρι και την ενεργοποίηση του πετάλ.

1 ώρα πριν, Arche said:

............Δευτερευόντως το ότι το αμάξι κινείται με "100km/g" δεν θυμάμαι να το έχω πει, στο γραπτό σου παραπάνω το βλέπω και απορώ g τι σημαίνει? gr (γραμμάρια) ?

το g προφανώς είναι h (km/h) (ορθογραφικό λάθος). Δε θέλει πολύ φαντασία αφού γράφω δίπλα m/sec.

1 ώρα πριν, Arche said:

εξακολουθώ να πιστευω ότι εγώ δεν πιστευω ότι όταν οδηγάω εγώ νηφάλιος, ξεκούραστος, το αυτοκίνητο δυανύει 20,8μ όταν αντιληφθώ τον κίνδυνο ώσπου να πατήσω τοπεντάλ...................

εδώ δεν ασχολούμαστε με θρησκείες για να πιστεύεις ή όχι. Είσαι μηχανικός, τις πράξεις τις έκανες?

Edited by maneni
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.