Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Ηλεκτρονικό σύστημα αδειοδοτήσεων και ενιαίος ψηφιακός χάρτης


georgegaleos

Recommended Posts

3 ώρες πριν, Elounda said:

Άμα δεν αλλάξουν την νομοθεσία δεν υπάρχει σωτηρία, όσα κουμπιά και να πατάμε. Τόσο απλό είναι. Και μάλιστα όποιος το κάνει θα κυβερνήσει για πολλά χρόνια.Αλλα θελει σοβαρό σχεδιασμό και γνωστές της πραγματικότητας να έχουν εμπειρία και στο έξω.Το πολύ απλό που θα έκανα αν ήμουν Υπουργός Υπεν θα φωνάζω 5 10 τσακάλια μηχανικούς θα έβαζα να κάτσουν να διαβάσουν τα σχόλια σοβαρων θεματων στα σοβαρά φόρουμ όπως αυτό και να στοχοθετουσαν  τουλάχιστον κάποιες βασικές κατευθύνσεις .

Φίλε μου πολλά θέματα νομοθεσίας δεν τα αφήνουν να απλοποιηθούν οι ίδιοι οι επαγγελματίες. Υπάρχουν πολλά συμφέροντα πίσω από την πολύπλοκη νομοθεσία και πολλά μεροκάματα.... Το κράτος δεν συμβουλεύεται τσακάλια, συμβουλεύεται φορείς. Γιατί αν το πάμε με τσακάλια στο τέλος θα επικρατήσει ο νόμος της αγοράς να βγαίνουν όλες οι άδειες χωρίς κανέναν έλεγχο και το κάθε τσακάλι θα λέει τα δικά του. Ποιους συμβουλεύεται το κράτος λοιπόν ? Φορείς όπως το ΤΕΕ, πολεοδομίες, υπουργεία κτλ. Το ίδιο το ΤΕΕ θεωρώ ότι δεν επιθυμεί απλοποίηση της νομοθεσίας.

Link to comment
Share on other sites

Η απάντηση σου φίλε Νίκο με βρίσκει σύμφωνο. Η ασάφεια δημιουργεί πελατειακές σχέσεις.Παρολα αυτά κάτι πήγε να γίνει με τον 4495 .Δεν μιλάω για τα αυθαίρετα μόνο. Έχω ξαναγράψει ότι πρέπει επιτέλους να μπει ο συντελεστής όγκου σαν κύριο πολεοδομικό μέγεθος. Εκεί μέσα να μην υπάρχουν περιορισμοί  στο τι θα κάνεις .Επίσης χρόνια θέματα παραβάσεων,χρησμων,τα οποία είναι καταφαντασια των εγκυκλίων και εγγράφων να τελειώσουν. Είπαμε ξεκινάμε σιγά σιγά έστω και αν αργησει μακάρι να έρθει. Με την κάτι 3 έκδοσης ΟΑ που γίνεται εκ των υστέρων ελεγχος θα δούμε τι θα γίνει και τι διαφωνίες θα προκύψουν 

Link to comment
Share on other sites

Το ουσιαστικότερο καινοτόμο βήμα που θα μπορούσε ποτέ να γίνει δεν είναι αυτός ο ψηφιακός χάρτης αλλά  μια κωδικοποιημένη, λιτή και κατηγορηματικώς απόλυτα σαφής νομοθεσία. Όταν φτιάξεις αυτό, τότε μπορείς να δημιουργήσεις και τον ψηφιακό χάρτη.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, ο ψηφιακός χάρτης δεν μπορεί να αναχθεί σε  τίποτα παραπάνω από μία απεικονιστική διάταξη για :

όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης, σχέδια πόλεων, ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές, γεωτεμάχια κτηματολογίου, δάση και δασικές εκτάσεις, περιοχές του δικτύου Natura, ζώνες αιγιαλού, παραλίες, υδατορέματα, υγροτόπους, όχθες, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους, παραδοσιακούς οικισμούς και προστατευόμενους χώρους και ότι άλλο συμπεριληφθεί όπως αναφέρεται. 

Μπορεί μ΄ένα κουμπί να έχεις πρόσβαση στα δεδομένα αλλά κανένα κουμπί δεν θα σε βγάζει από κάποια  σκοτάδια ασάφειας,  αντίφασης ή αναποτελεσματικότητας   της υπάρχουσας δαιδαλώδους νομοθεσίας.  Κανένα κουμπί ας πούμε δεν μπορεί να σε βεβαιώσει π.χ. ότι βάσει του αρ. 14 ΝΟΚ μπορείς να κτίσεις πάνω στο όριο του οικοπέδου σου αφού, έτσι όπως έχει βγει ο νόμος, εξαρτάσαι από την πρόθεση ή και τον εκβιασμό τού ομόρου σου στο αν εν τω μεταξύ  ανοίξει παράθυρο προς το κοινό  όριο.....!!

Καλός λοιπόν ο ψηφιακός χάρτης και οι απεικονιστικές βάσεις δεδομένων,  αλλά ας μη θεωρούν ότι π.χ με μία καλή μαγνητική τομογραφία θώρακος αντιμετωπίζεις τον καρκίνο του πνεύμονα......

Υ.Γ και μη φτάσουμε  πάλι στο:

"...έλα κύριε Μηχανικέ μου τώρα,.... για ένα κουμπί που θα πατήσεις να βγει η άδεια θα μου πάρεις τόσα πολλά???......"  :shock:

 

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Να πω και εγώ με τη σειρά μου, ότι το OneClickLIS θα είναι κατά μία έννοια το τέλος του εφιάλτη μας.. Στα λίγα σχετικά τοπογραφικά που έχω συντάξει και υπογράψει, πάντα χάνω λίγο τον ύπνο μου μην μου ξεφύγει κάτι σημαντικό.. μία τροποποίηση ρυμοτομικού, μία απαλλοτρίωση.. πολλές πολεοδομίες δεν στα δίνουν και στο πιάτο, πρέπει να κάνεις αναλυτική έρευνα και ερωτήσεις. Για τον μηχανικό θα είναι ένα μεγάλο βοήθημα, και ακόμα και αν οδηγήσει σε μείωση της μέσης αμοιβής ενός τοπογραφικού, εγώ χαίρομαι, είναι μία πρόοδος.

Εκεί που διαφωνώ είναι ότι σε δύο χρόνια θα εκδίδει οριστικά τις γραμμές και θα αποτελεί από μόνο του μία "διοικητική πράξη". Αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει.

Όποιος έχει δουλέψει έστω και για λίγο, ξέρει ότι το παραπάνω μπορεί να συμβεί με τα δασικά πολύγωνα, με κάποιες σύγχρονες πράξεις εφαρμογής, αναδασμούς κλπ που είναι σε ΕΓΣΑ87. Όμως αυτό είναι αδύνατον να γίνει άμεσα με τα όρια οικισμών, τις ρυμοτομικές γραμμές, τις παλιές διανομές. Αυτά όλα προϋποθέτουν ότι θα γίνει επίγεια αποτύπωση χαρακτηριστικών σημείων που ορίζουν τις γραμμές αυτές, όπως παλαιά κτίσματα, ορόσημα κλπ.

Για να καταλάβετε τι εννοώ, θα σας πω δύο παραδείγματα.

1.Οι απαλλοτριώσεις του ΟΣΕ παρέχονται ως πολύγωνα στο διαδίκτυο. Αν όμως κάποιος γεωαναφέρει τα συνοδευτικά διαγράμματα, θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν αποκλίσεις ακόμα και μέτρων.

2. Παλαιοί αιγιαλοί σε HATT ή ακόμα και σε τοπικό σύστημα.

Άν το φιλόδοξο αυτό GIS εφαρμόσει αυτές τις γραμμές στο κουτουρού, θα δείχνει ρυμοτομούμενα τμήματα που δεν υφίστανται και θα πετσοκόβει ιδιοκτησίες.

Προσωπικά λοιπόν πιστεύω ότι θα λειτουργήσει απλά σαν εποπτικό εργαλείο που θα τα βγάζει όλα στο φως και θα μειώνει το επαγγελματικό μας ρίσκο. Το "διοικητική πράξη με ένα κλικ" είναι για γέλια, εκτός αν προκηρυχθεί διαγωνισμός για το τεράστειο έργο της λεπτομερούς και τελεσίδικης γεωαναφοράς των παλαιών διαγραμμάτων στο ΕΓΣΑ87, με ακρίβεια ανάλογη μίας επίγειας τοπογραφικής αποτύπωσης ώστε να μην θίγονται τα δικαιώματα των ιδιοκτητών.

 

Edited by ntanos
Link to comment
Share on other sites

Για τα δικαιώματα των ιδιοκτητών δεν υπάρχει πρόβλημα. Με την ολοκλήρωση του κτηματολογίου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο.

 

Θυμάμαι συζήτηση με συνάδελφο που είχα κάνει για την υπηρεσία μιας στάσης:

Εγώ: Αυτή η υπηρεσία μιας στάσης, υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει;

Συνάδελφος: Βεβαίως. Ήδη λειτουργεί όπως λένε, υπηρεσία μιας στάσης.

Εγώ: Δηλαδή;

Συνάδελφος: Μαζεύεις τα δικαιολογητικά, τα καταθέτεις στην υπηρεσία και σταματάει εκεί η υπόθεση. Μία στάση!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.