Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Μηχανολόγοι Πολυτεχνικής σχολής Πάτρας ή ΕΜΠ;


Recommended Posts

Καλησπέρα μέλλοντες συνάδελφοι! Ονομάζομαι Λουκάς, είμαι απο Αθήνα και έδωσα φέτος για πρώτη φορά πανελλήνιες. Η αγάπη μου για τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα καθώς και το ενδιαφέρον για τις κατασκευές με οδήγησαν στο να δηλώσω ως πρώτη σχολή προτίμησης αυτή των Μηχανολόγων μηχανικών στο ΕΜΠ. Καλώς η κακώς όμως σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις για τις βάσεις, μάλλον περνάω στο τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών 😊😞. Δεδομένου ότι: 1) Από ότι γνωρίζω οι ΜΜ στο ΕΜΠ στον τομέα Ε.Ε.Μ.Μ ασχολουνται και με αεροπλανα και αυτοκινητα, ενώ στην πάτρα μόνο με αεροπλάνα (αεροναυπηγοί), αφού δεν έχω παρατηρήσει να υπάρχει κάποιο μάθημα σχετικό με άλλα οχήματα (πιο κοντα ο κατασκευαστικός τομέας;). 2) Το ΕΜΠ θεωρείται καλύτερο στις διεθνείς αξιολογήσεις και φαντάζομαι οτι όντας κεντρικό ίδρυμα εχει και πιο ποιοτικά εργαστήρια.

,σκεφτόμουν μήπως ξαναέδινα Πανελλήνιες για να περνούσα στους ΜΜ στο ΕΜΠ, ο οποίος ήταν και ο αρχικός μου στόχος. Εσείς τι λέτε, αξίζει να ξαναπροσπαθήσω για την Αθηνα, ή η αντίστοιχη σχολή στην Πάτρα μου προσφέρει εφάμιλλες γνώσεις για το συγκεκριμένο αντικείμενο; Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας

Υ.Γ: Προφανώς το ΕΜΠ διευκολύνει και την οικογένεια μου οικονομικά αλλα εστιάζω κυρίως στα άλλα δύο.

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

...θα έλεγα ότι είναι ασφαλέστερο να περιμένουμε πρώτα να βγουν οι βάσεις, διότι διαφορετικά μιλάμε με υποθετικά δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση πάντως επιβάλλεται να εγγραφείς στη σχολή που έχεις πετύχει. Ειδικά εάν είναι μία από τις δύο παραπάνω σχολές, που ούτως ή άλλως είναι στο αντικείμενο που αγαπάς (ή έτσι πιστεύεις προς το παρόν τουλάχιστον), νομίζω ότι πρέπει να παρακολουθήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο. Οι επόμενες πανελλήνιες είναι μακριά ακόμα. Σου δίνεται εν τω μεταξύ η ευκαιρία να ασχοληθείς με τη σχολή σου και να πάρεις μία γεύση, έστω και αν κατά τα πρώτα 1-2 έτη τα μαθήματα είναι ως επί το πλείστον γενικά και λίγο εστιάζουν στο αντικείμενο του Μηχανολόγου.

Ας μιλήσει όμως πιο συγκεκριμένα και κάποιος Μηχανολόγος που έχει σπουδάσει σε κάποια από τις 2 σχολές.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αν και έχω τελειώσει Αθήνα, οι απόψεις και οι γνώμες που έχω ακούσει για τη συγκεκριμένη σχολή στην Πάτρα, είναι πάρα πολύ καλές. Δύσκολη βέβαια (όπως όλες οι αντίστοιχες των Μ. Μ. λογικά), αλλά με πολύ θετικά σχόλια. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Και στην Πάτρα ασχολούνται με αμαξια  και μάλιστα με αρκετή επιτυχία  και εχει πολύ καλά εργαστήρια. 

https://www.reader.gr/news/aytokinito/koinonia/panepistimio-patron-edo-kai-17-hronia-trehei-me-formula-picsvids

Ψάξε λίγο στο ίντερνετ. 

Για μένα το μόνο ζήτημά σου είναι το οικονομικό και αν θα μπορέσουν να σε στηρίξουν οι δικοί σου . 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τυπικά είναι και τα δύο εξίσου καλά και αναγνωρισμένα τμήματα.

Όμως επειδή το ερώτημα αφορά υποδομές, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το ΕΜΠ υπερτερεί. Το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ είναι όσο ολόκληρη η πολυτεχνική της Πάτρας, όπου τα εργαστήρια των μηχανολόγων χωράνε όλα μαζί σε 1 - 2 κτίρια. Μάλιστα του ΕΜΠ τα κτίρια είναι και πιο σύγχρονα. Στην Πάτρα το αυτοκίνητο το φτιάχνει ένα εργαστήριο μεταξύ κι άλλων πρότζεκτς, ενώ στο ΕΜΠ υπάρχει αυτοτελής τομέας οχημάτων. Αυτό σημαίνει περισσότερα μέλη ΔΕΠ, μεγαλύτεροι προϋπολογισμοί και κυρίως μεγαλύτερο πλήθος θέσεων εργασίας. Από την άλλη, σημαίνει και ανταγωνισμός μεγαλύτερος και ίσως τελικά λιγότερες οι πιθανότητες να προχωρήσεις.. Επίσης στην Πάτρα μεταξύ των λιγότερων μεν ευκαιριών μπορείς να βρεις και κάποιες που στην Αθήνα δεν προσφέρονται γιατί ο τοπ καθηγητής μπορεί να είναι ένας, αυτός της Πάτρας. Αλλά κι απ' την άλλη, στην Πάτρα, αν καταφέρεις να προχωρήσεις, πχ μπαίνοντας στην ομάδα της φόρμουλας, μάλλον δεσμεύεσαι και να μείνεις για αρκετά από τα επόμενα χρόνια εκεί και αν δε το πράξεις, η προσαρμογή στο επιστημονικό - εργασιακό περιβάλλον της Αθήνας να γίνει από μηδενική βάση.

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν καλή σταδιοδρομία φίλε μου!
Αποψη μου είναι οτι όπου περάσεις πας. Αρκει να μην ειναι οικονομικό το θέμα που σε εμποδίζει να πάς Πατρα (νοικια κλπ).
Ειναι πολύ καλή σχολή η της Πάτρας. Εχει νομίζω και ανεξάρτητη κατεύθυνση αεροναυπηγικής που ειναι μοναδική στην Ελλάδα.
 

Υ.Γ Μη νομίσεις οτι θα πιάσεις κατσαβίδια και αεροκλειδα να αλλάξει μπουζί...Αυτα σε ΕΠΑΛ.
Μαθηματικά, μηχανικές, αεροδυναμικές κλπ. Δλδ βασικά Μαθηματικά και Φυσική έχει το πρόγραμμα. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα φίλε μου και καλή σταδιοδρομία.

Είμαι πολιτικός μηχανικός (πέρασα την εποχή που η βάση ήταν 18500) και ο λόγος που έχω σχέση με τη συγκεκριμένη σχολή της Πάτρας είναι το πάθος μου για τα αυτοκίνητα.

Το εργαστήριο και η ομάδα της Πάτρας που ασχολείται με τη formula student έχει διεθνείς διακρίσεις και θα τολμήσω να πω ότι είναι μία ομάδα που έχει πρωτοπορήσει και τολμήσει πάρα πολύ στο συγκεκριμένο κομμάτι (πχ πρώτη ηλεκτροκίνητη φόρμουλα σε διαγωνισμό formula student για την Ελλάδα).... Στο ίντερνετ υπάρχουν πολλές πληροφορίες.

Δυστυχώς δεν έχω πάρα πολλά δεδομένα για το μέγεθος των εργαστηρίων που λένε οι συνάδελφοι παραπάνω, ξέρω όμως ότι κρίνοντας απο την ομάδα της formula student, θα ζήσεις το σχεδιασμό και τις μηχανουργικές εργασίες από πρώτο χέρι αν έχεις το μεράκι.

Ο μόνος λόγος που σχολιάζω στο post είναι για να σου μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία σχετικά με την αγάπη για τα αυτοκίνητα και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο. Αν το μόνο που σε αποτρέπει να επιλέξεις την Πάτρα είναι το ότι η Αθήνα κάνει περισσότερο αυτοκίνητα, θα έλεγα να το ξανασκεφτείς.

Θέλοντας να κάνω ένα σχόλιο για δεύτερη προσπάθεια στις πανελλήνιες σε περίπτωση που δεν πιάσεις ΕΜΠ, σου υπενθυμίζω ότι ένα μικρό λαθάκι στις πανελλήνιες μπορεί να σου στοιχίσει πάνω από 500 μόρια οπότε εκτός από τον παράγοντα διάβασμα θα πρέπει να υπολογίσεις και τον παράγοντα τύχη.

Αν ήμουν στη θέση σου, αν υπήρχαν σοβαρά οικονομικά κριτήρια θα είχα στην άκρη του μυαλού μου τη δεύτερη προσπάθεια και την Αθήνα. Αν παρόλα αυτά σκέφτεσαι τη φήμη του πανεπιστημίου θα ήθελα να σου υπενθυμίσω ότι ο βαθμός σου είναι μία τρομερή επιτυχία και να ξέρεις ότι η Πάτρα είναι ενα εξαιρετικό πανεπιστήμιο και θα περάσεις τέλεια σαν φοιτητής.

Από εκεί και πέρα οι απόφοιτοι της Αθήνας και της Πάτρας έχουν εξαιρετικές καριέρες και το LinkedIn όπως και αυτό το φόρουμ είναι γεμάτο από αυτούς οπότε κάνε το ψάξιμο σου και μάθε όσες περισσότερες πληροφορίες σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα για την επιλογή σου!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ πολύ για την σημαντική βοήθεια και τον χρόνο σας!! 😁. Από όσα άκουσα και δεδομένου ότι από την μία δεν μου εγγυάται κανείς ότι θα περάσω του χρόνου ΕΜΠ και λόγω τύχης όπως ειπώθηκε 😔 και από την άλλη επειδή είναι κρίμα να σπαταλήσω ένα χρόνο, μάλλον θα μείνω εκεί που θα περάσω, ή έστω θα δω πώς είναι και θα πράξω ανάλογα στην πορεία του έτους. Πάντως κάθε περεταίρω απάντηση στο δίλημμα μου είναι επιθυμητή και ευπρόσδεκτη, αφού τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα.

Edited by loukasG01
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Καλώς ήρθες συνάδερφε

Μην τρελαίνεσαι με την επιλογή της σχολής.
Και τα δυο τμήματα που αναφέρεις είναι εξαιρετικά.
Μετά τη σχολή, γίνεται χαοτικό το σύστημα (μεταπτυχιακά, αγορά εργασίας, εξωτερικό ...)
Προσπάθησε να ευχαριστηθείς την περίοδο των σπουδών σου και να γνωρίσεις όσο περισσότερους ανθρώπους μπορείς (αυτό κι αν είναι σημαντικό)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Περαιτέρω απάντηση στο δίλημμα προϋποθέτει περαιτέρω συγκεκριμενοποίηση του διλήμματος. Γενικότητες του τύπου "παντού είναι καλά" σχετίζονται με ένα καθεστώς όπου τα πτυχία λειτουργούν ως τυπικά προσόντα για επαγγελματικά δικαιώματα και διορισμό στο δημόσιο και ως υπόβαθρο μόνο για περαιτέρω εξειδίκευση. Ναι, για μέχρι εκεί είναι όλα εξαιρετικά. Επειδή όμως μας μιλάς για ένα αντικείμενο που ξεπερνά την ελληνική πραγματικότητα (και ίσως και τις προδιαγραφές των ελληνικών σχολών) η απάντηση ίσως πρέπει να δοθεί από κάποιον πιο ειδικό. Για ένα τόσο ανταγωνιστικό αντικείμενο ίσως χρειάζεται έγκαιρος προσανατολισμός απευθείας στο χαοτικό όπως προαναφέρθηκε σύστημα ώστε τα 5 (και βάλε) πρώτα χρόνια σπουδών να μην είναι μόνο σπουδές υποβάθρου, μακριά από το χώρο της τελικής εξειδίκευσης. Η πλειοψηφία εξ άλλου που κινείται έτσι, το τρένο για μια καλή δουλειά στον βιομηχανικό τομέα τελικά το χάνει.

Πχ στην ελληνική αγορά εργασίας κανείς δε θα σε κρίνει για τη διπλωματική σου εργασία ή για τη μεταπτυχιακή και διδακτορική σου διατριβή, τις δημοσιεύσεις σου και τα ερευνητικά προγράμματα που συμμετείχες. Στην αυτοκινητοβιομηχανία όμως πιθανώς να απαιτείται όλα αυτά να έχουν γίνει σε γνωστική περιοχή αιχμής και όχι σε κάτι δευτερεύον που θα ασχοληθούν τα ιδρύματα με το φτηνότερο ή τον πιο απαρχαιωμένο εξοπλισμό. Και μπορεί να μετράει και κοντά σε ποιό καθηγητή δούλεψες.

Μεταξύ των δύο σχολών που ρωτάς μπορεί να μην υπάρχει καλύτερος και χειρότερος αλλά σε κάποια παράμετρο να υπερτερεί ο ένας και σε κάποια άλλη ο άλλος και κάποιες δυστυχώς να μην τις καλύπτει κανένας.

Δυστυχώς, η δύσκολη πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες για ένα παιδί της ηλικίας σου είναι μάλλον χειρότερο πρόβλημα από τις ίδιες τις ελλείψεις των τμημάτων σε υποδομές. Κάποια τμήματα καμια φορά κοινοποιούν στα σάιτς τους αναλυτικά τους εξοπλισμούς των εργαστηρίων τους (μέχρι και μοντέλα οργάνων) και λίστες με τα επιτεύγματά τους.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.