Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σύλληψη μηχανικού για το θανατηφόρο ατύχημα με τη μπασκέτα στην Χίο


Alsterwasser

Recommended Posts

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα βάζουμε συνέχεια με τα συνεργεία. Δε θα μιλήσω γενικά, αλλά στο δικό μου αντικείμενο είναι πολλοί οι μηχανικοί που δεν κάνουν (ή δεν γνωρίζουν να κάνουν) σωστή μελέτη και επίβλεψη.

Επίσης μηχανικός που ασχολείται με όλο το φάσμα της μηχανολογίας και ηλεκτρολογίας (μάλλον είναι οι περισσότεροι) θεωρείται ότι μπορεί να "επιβληθεί" στην οικοδομή και οπουδήποτε?

Edited by maneni
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 31
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Eγώ συνάδελφοι σκέφτομαι το εξής.

Αν η μπασκέτα είχε πρόβλημα ανεπάρκειας είτε σε στατικά είτε σε δυναμικά φορτία , αυτή θα έπρεπε να είχε πέσει είτε αμέσως  μετά την κατασκευή είτε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ομως η μπασκέτα ήταν εκεί επί 20 χρόνια κατά την διάρκεια των οποίων έγιναν χιλάδες σουτ,  και χτυπήθηκε από  ατέλειωτα μποφόρ ίσως και από μερικους σεισμούς.

Μήπως δεν βλέπουμε στην φωτο πολλά πράγματα ? Μήπως είναι καθαρά θέμα διάβρωσης ?

 

Edited by avgoust
Link to comment
Share on other sites

maneni έχω σχολιάσει ήδη αυτό που αναφέρεις

 

avgoust

Φαντάζομαι τι έκαναν, αλλά δε θέλω να βγάλω συμπεράσματα. Δες το στοιχεία που έβαλαν μέσα στο μπετό. Αυτό διαβρώθηκε και δημιούργησε εκτίναξη του σκυροδέματος. Αυτό δεν μπορούσε να συμβεί την πρώτη μέρα της τοποθέτησης προφανώς.

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, maneni said:

Επίσης μηχανικός που ασχολείται με όλο το φάσμα της μηχανολογίας και ηλεκτρολογίας (μάλλον είναι οι περισσότεροι) θεωρείται ότι μπορεί να "επιβληθεί" στην οικοδομή και οπουδήποτε?

Σχετικό. Είμαι μηχανολόγος με πατέρα εργολάβο. Από καθαρή τύχη δεν έχει ξεσπάσει ακόμα ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος.

Edited by sdim
Link to comment
Share on other sites

Αν υπάρχει κάποιο συμπέρασμα που πρέπει να εξάγουμε από αυτό το τραγικό περιστατικό, είναι ασφαλώς το τρισάθλιο παιχνίδι των ευθυνών που παίζει η κοινωνία και η πολιτεία: Δεν έχει σημασία αν τα πράγματα γίνονται σωστά ή όχι. Δεν έχει σημασία αν οι κατασκευές είναι ασφαλείς ή όχι. Σημασία έχει να υπάρχει κάποιος έτοιμος για σύλληψη όταν θα γίνει η στραβή. Κάποιος άσχετος κατά προτίμηση, ώστε να μπορέσουν οι υπόλοιποι να συνεχίσουν ασύδοτα την παρασιτική ζωή τους.

Ο "αυτοφοράκιας" στην περίπτωσή μας είναι ο μηχανικός.
Χτύπησε ένας εργάτης; φταίει ο μηχανικός
Βαρέθηκε ένας τεχνίτης και δεν ξεσκόνισε τις τρύπες πριν βάλει τα εποξειδικά; φταίει ο μηχανικός
Ζορίζεται ο εργολάβος κι έκανε λίγο πιο βιαστικά το πεταχτό; φταίει ο μηχανικός

Τι είναι τέλος πάντων αυτός ο μηχανικός; Πρέπει ταυτόχρονα να ελέγχει την αντοχή των ξυλοτύπων, και την ακρίβεια των διαστάσεων, και τους οπλισμούς, και αν υπάρχουν αρκετά καβαλέτα στα μπαλκόνια, κι αν μπήκαν όλοι οι αποστάτες, κι αν έριξε κανείς τα χαρτιά από τα πιτόγυρα μέσα στα κολονοσόδερα, κι αν τσαλαπατάνε οι μπετατζίδες τα πλιέ των πλακών, και την ώρα φόρτωσης που αναγράφει το ζυγολόγιο, κι αν αναφέρει σωστά την κατηγορία κάθισης, και να κάνει δοκιμή κάθισης, και να ελέγχει αν η αντλία έχει επαρκή απόσταση από τα καλώδια της ΔΕΗ -και αν έχει όλες τις άδειες σε ισχύ, κι αν ο χειριστής είναι πιστοποιημένος-,  κι αν οι μπετατζίδες σκυροδετούν την πλάκα σε δύο στρώσεις, κι αν η δόνηση γίνεται με τον δονητή κατακόρυφο -σε στρώσεις του 0,5m-, κι αν ο δονητής χτυπάει τα σίδερα, κι αν τα μαστόρια φοράνε κράνος. Κι επίσης, να κάνει ποσοτικές παραλαβές, και να ελέγχει τις επιμετρήσεις, και να συντάσσει πίνακες και πρωτόκολλα, και να ενημερώνει το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας, κλπ κλπ.

Για όλα αυτά και πολλά ακόμη, μοναδικός υπεύθυνος είναι ο μηχανικός. Κι όλα πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα, κι όλοι ξέρουν πως αυτό είναι αδύνατον. Ακόμη κι όταν υπάρχει δόλος με την νομική έννοια (για παράδειγμα όταν ο μπετατζής συνωμοτεί με τον οδηγό της βαρέλας και ρίχνουν νερό στο σκυρόδεμα με σκοπό το προσωπικό τους όφελος, και έχοντας πλήρη γνώση ότι η πράξη τους είναι επιζήμια για την αντοχή του σκυροδέματος κι ότι έρχεται σε αντίθεση με την νομοθεσία και τις εντολές του επιβλέποντα), υπεύθυνος είναι πάλι ο μηχανικός.

Και δυστυχώς βλέπω σε πολλά μηνύματα, μέσα σε αυτό το φόρουμ, μηχανικοί να θεωρούν σωστά όλα τα παραπάνω, και να υιοθετούν την ιδέα ότι ο μηχανικός είναι υπεύθυνος για όλα...

Λοιπόν, ο μηχανικός δεν πρέπει να είναι το εξιλαστήριο θύμα για να βγαίνουν καθαροί δήμαρχοι, υπουργοί, εργολάβοι, μαστοράκια και μικροπαραβάτες. Η νομοθεσία μας όμως -και όλος ο μηχανισμός- είναι στρεβλή, με μοναδικό γνώμονα να μπορούν να γίνονται λαμογιές χωρίς να την πληρώνουν οι υπεύθυνοι. Ακόμη κι αν τα θύματα είναι νέοι 19 χρονών, ή Ουαλοί...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Αλεξ δεν ξέρω αν παρεξηγήθηκε το μήνυμα μου, αλλά κινούμαι ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος με σένα. Ο καθένας στην οικοδομή να παίρνει την ευθύνη αυτού που κατασκευάζει και της αρμοδιότητας που έχει.

Σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορώ να αγνοήσω την έλλειψη σωστών μελετών και ουσιαστικής επίβλεψης.

Διότι αμφιβάλλω εντελώς ότι η μπασκέτα αυτή είχε μελέτη για την θεμελίωση-έδραση της και ΑΝ είχε, ότι είχε επίβλεψη της σωστής υλοποίηση της.

 

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

AlexisPap θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου (επιτέλους). Δυστυχώς δεν μπορώ να σε πριμοδοτήσω με το "+1". 

Δυστυχώς, όπως έχω πει πολλάκις σε ιδιωτικές συζητήσεις, ο Μηχανικός είναι μονίμως εκτεθειμένος ώστε εάν χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί ως εξιλαστήριο θύμα. Είναι πρακτικώς αδύνατο να είναι παντού, να γνωρίζει τα πάντα και, ασφαλώς, ως εργαζόμενος άνθρωπος είναι φυσιολογικό να κάνει και λάθη.

Λοιπόν, εάν ο Μηχανικός είναι τόσο σημαντικός και όλα εξαρτώνται και οφείλονται σε αυτόν, πόση θα πρέπει να είναι η αμοιβή αυτού του υπερανθρώπου; Σίγουρα πολύ περισσότερο από τις τρίχες που πληρώνεται. Δε με ενδιαφέρει εάν είναι καλός ή κακός ο Μηχανικός - μήπως οι υπόλοιποι είναι άψογοι και αλάνθαστοι; Το άσχημο στο επάγγελμα αυτό είναι ότι οι κατασκευές του (Πολιτικού) Μηχανικού είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αντέχουν απέναντι στα φυσικά φαινόμενα για πάντα. Δείτε ποια είναι η αντιμετώπιση που έχουν άλλα επαγγέλματα (π.χ. γιατροί, οι οποίοι εάν κάνουν σωστά τη δουλειά τους θεωρούνται ήρωες, ενώ άλλοι όπως π.χ. οι λογιστές, εάν κάνουν λάθη τα πληρώνουν οι πελάτες τους).

Σε όλον τον κόσμο, κάθε κατασκευή έχει μία εγγύηση για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η οποία μάλιστα ισχύει υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις. Για παράδειγμα, ένα ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ αυτοκίνητο έχει εγγύηση 5 έτη. Θα πρέπει όμως σου λέει να μου το φέρνεις να το συντηρώ, αλλιώς η εγγύηση παύει να ισχύει. Στις κατασκευές Πολιτικού Μηχανικού, οι μελετητές και οι επιβλέποντες στην ουσία δίνουν ισόβιες (!!) εγγυήσεις και μάλιστα χωρίς προυποθέσεις. Ιδιοφυές. Το καλύτερο είναι ότι οι Μηχανικοί το έχουν αποδεχτεί και το θεωρούν φυσιολογικό. Με ξεπερνά ειλικρινά.

Link to comment
Share on other sites

Από τα νεότερα που διαβάζω, είναι προφανές ότι η μπασκέτα τοποθετήθηκε το 1988, "πιθανότατα" συμφωνα με τις προδιαγραφές (αγκύρια?) αλλά δεν συντηρήθηκε επί 31 χρόνια με αποτέλεσμα (όντας δίπλα στην θάλασσα) να υπάρχει πλήρης διάβρωση των μεταλλικών αγκυρώσεων.

Το όλο θέμα όπως έχω ξαναπεί πρέπει να λειτουργήσει ως "καμπάνα" όχι "καμπανάκι" αφού υπάρχει ένας νεκρός για την ανυπαρξία συντήρησης των κατασκευών κάθε είδους στην Ελλάδα... 

Επίσης, είναι προφανές, και από τν φωτογραφία παραπάνω, ότι η απέναντι μπασκέτα πρέπει να ξηλωθεί ...χτες!!

Edited by Γιάννης
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, AlexisPap said:

Αν υπάρχει κάποιο συμπέρασμα που πρέπει να εξάγουμε από αυτό το τραγικό περιστατικό,...............

 

2 ώρες πριν, Toxus1 said:

.............Λοιπόν, εάν ο Μηχανικός είναι τόσο σημαντικός και όλα εξαρτώνται και οφείλονται σε αυτόν, πόση θα πρέπει να είναι η αμοιβή αυτού του υπερανθρώπου; Σίγουρα πολύ περισσότερο από τις τρίχες που πληρώνεται. ..............

Δεν γνωρίζω κάποια συλλογική αντίδραση για να διορθωθούν οι νομικές αδικίες. Γιατί άραγε? Μήπως γιατί δεν μας νοιάζει?.....

Όσον αφορά τις ευθύνες και τις θεωρητικές αμοιβές, την αγορά τη βιώνουμε δεν χρειάζεται να το σχολιάσω.

Δε λέω ότι οι υπόλοιποι είναι άμοιροι ευθυνών αλλά ότι και μείς έχουμε ευθύνες (και ίσως τη μεγαλύτερη). ΚΑι AlexisPAp (βάση της προσωπικ΄΄ης μου εμπειρείας πάντα) στις περισσότερες περιπτώσεις το πρόβλημα δεν είναι θέμα δόλου ή οτιδήποτε άλλο αλλά η άγνοια ή η αδιαφορία ή ανικανότητα ή ........... του μηχανικού να μελέτά, να ελάγχει και να επιβλέπει.

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.