Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Στο 0,23% η διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Ο οδικός χάρτης για την ανάπτυξή τους


Engineer

Recommended Posts

Τον οδικό χάρτη για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, περιέγραψε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε την ομιλία της στο συνέδριο «Connected Cars 2019».

Σύμφωνα με την ίδια, ο εν λόγω χάρτης περιλαμβάνει κίνητρα για ηλεκτροκίνητα ταξί και εταιρικά αυτοκίνητα, ενώ κατέστησε σαφές ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός περιλαμβάνει πιο ρεαλιστικούς στόχους για το στόλο των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς οι επιδόσεις μέχρι στιγμής είναι μηδαμινές και οι ελλείψεις σημαντικές.

Όπως ανέφερε η κα Σδούκου η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν έχει ξεπεράσει στη χώρα μας το 0,23%.

Την ίδια ώρα το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων που εκπονήθηκε το 2017 προβλέπει 15.000 επιβατικά ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2030, ενώ το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 10% των επιβατικών ΙΧ που θα κυκλοφορούν το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα.

«Εάν υποθέσουμε δηλαδή ότι το 2030 θα κυκλοφορούν 6 εκατ. επιβατικά ΙΧ (με δεδομένο ότι σήμερα κυκλοφορούν περί τα 5,6 εκατ.) αυτό σημαίνει 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ.

Άρα θα πρέπει να πωλούνται 50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο για τα επόμενα 11 χρόνια, ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα ΙΧ».

Πρόσθεσε ότι τα βασικά προβλήματα είναι η ανεπαρκής ενημέρωση των καταναλωτών, η έλλειψη υποδομών φόρτισης, οι υψηλές τιμές απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και η ανυπαρξία καθαρού εθνικού σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.

Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, η Ελλάδα αποτελεί μια από τις χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης.

ECVs-1.jpg

Ο οδικός χάρτης

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την κα Σδούκου, ο οδικός χάρτης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα περιλαμβάνει τα εξής:

  1. Αναθεώρηση του στόχου του ΕΣΕΚ για το 2030 ώστε αυτός να είναι ρεαλιστικός, βασιζόμενος στα εθνικά και τα διεθνή χαρακτηριστικά της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων
  2. Εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα για το 2030 που θα μπορεί να αναθεωρείται δυναμικά ανάλογα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων.
  3. Έκδοση άμεσα Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης των Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων που θα ρυθμίσει την αγορά ηλεκτροκίνησης, προκρίνοντας το «ανταγωνιστικό» μοντέλο ανάπτυξης δημόσιων υποδομών επαναφόρτισης, με σαφή καθορισμό ρόλων: Του ιδιοκτήτη της υποδομής επαναφόρτισης, του φορέα εκμετάλλευσης των υποδομών, του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, του φορέα διεκπεραίωσης συναλλαγών και του φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης φορτίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων
  4. Υποχρεωτική υποδομή για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα κτίρια και ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
  5. Κίνητρα σε ιδιώτες, επιχειρήσεις, επαγγελματίες για αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ανάπτυξη δικτύου υποδομών. Ιδιαίτερη στόχευση θα υπάρξει σε επαγγελματικές ομάδες όπως τα ταξί και τα εταιρικά αυτοκίνητα
  6. Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων)
  1. Υποστήριξη του έργου άλλων υπουργείων για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων και τεχνικών οδηγιών που αφορούν εξειδικευμένα θέματα εγκατάστασης και εκπαίδευσης εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης.

View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Δεν φτάνει η παραγωγή και το δίκτυο της ΔΕΗ για ηλεκτροκίνηση.

 

Καλή η ηλεκτροκίνηση αλλά που θα βρούμε την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ;

Κάποτε είχαμε σε κάθε καύσωνα black out στην Αττική.

Μετά βάλανε όλοι φωτοβολταϊκά που αποροφήσανε ένα σημαντικό φορτίο οπότε ξεχάσαμε τα black out.

Τώρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η απαίτηση για ηλεκτρική ισχύ θα είναι μη διαχειρίσημη.

 

Ενδεικτικά αναφέρω:

Κατανάλωση κλιματιστικού: 1~2kW

Ονομαστική ισχύς οικιακού Φ/Β (τυπική παραγωγή το μεσημέρι): 10kW

Κατανάλωση τυπικού φορτιστή, π.χ. για Tesla, έχει ισχύ 20~30kW και φορτίζει περίπου για 37χλμ/ώρα.

Κατανάλωση Tesla supercharger V3: 150kW.

 

Έστω ότι τοποθετούνται από δύο supercharger σε κάθε νομό, π.χ. στους αυτοκινητόδρομους όπου απαιτείται γρήγορη φόρτιση για να συνεχίσει το ταξίδι. θα χρειαστούν 54*150kW*2 = 16.2GW.

Η συνολική παραγωγή της ΔΕΗ είναι 12.76GW, δεν φτάνει ούτε για καλημέρα.

https://www.dei.gr/el/i-dei/i-etairia/tomeis-drastiriotitas/paragwgi

 

Link to comment
Share on other sites

μήπως η όλη ιδέα της ηλεκτροκίνησης δεν συμφέρει το κράτος? από τα καύσιμα εισπράττει κάμποσα.
Εκτός και αν διαχωρίσουν τις kWh σε κίνησης και φωτισμού/θέρμανσης για να ρεφάρουν όπως στο πετρέλαιο.
20 νυκτερινές kWh κοστίζουν από 2.2€ έως 3.5€.
Σουπερτσάρτζερς ας βάλουν εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία, σουπερμάρκετ κλπ.
Τι τεκμήριο έχουν τα ηλεκτρικά?

Link to comment
Share on other sites

53 λεπτά πριν, sdim said:

Δεν φτάνει η παραγωγή και το δίκτυο της ΔΕΗ για ηλεκτροκίνηση.

 

Καλή η ηλεκτροκίνηση αλλά που θα βρούμε την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ;

Κάποτε είχαμε σε κάθε καύσωνα black out στην Αττική.

Μετά βάλανε όλοι φωτοβολταϊκά που αποροφήσανε ένα σημαντικό φορτίο οπότε ξεχάσαμε τα black out.

Τώρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η απαίτηση για ηλεκτρική ισχύ θα είναι μη διαχειρίσημη.

 

Ενδεικτικά αναφέρω:

Κατανάλωση κλιματιστικού: 1~2kW

Ονομαστική ισχύς οικιακού Φ/Β (τυπική παραγωγή το μεσημέρι): 10kW

Κατανάλωση τυπικού φορτιστή, π.χ. για Tesla, έχει ισχύ 20~30kW και φορτίζει περίπου για 37χλμ/ώρα.

Κατανάλωση Tesla supercharger V3: 150kW.

 

Έστω ότι τοποθετούνται από δύο supercharger σε κάθε νομό, π.χ. στους αυτοκινητόδρομους όπου απαιτείται γρήγορη φόρτιση για να συνεχίσει το ταξίδι. θα χρειαστούν 54*150kW*2 = 16.2GW.

Η συνολική παραγωγή της ΔΕΗ είναι 12.76GW, δεν φτάνει ούτε για καλημέρα.

https://www.dei.gr/el/i-dei/i-etairia/tomeis-drastiriotitas/paragwgi

 

54*150kW*2 μας κάνει 16,2MW συνάδελφε

Link to comment
Share on other sites

5 ώρες πριν, parouni said:

54*150kW*2 μας κάνει 16,2MW συνάδελφε

Σωστός

Από το ΣΟΚ με το ΕΚΟ ΙΙ δεν έχω συνέλθει ακόμα.

Μάλλον πρέπει να πάω για εξετάσεις, ένα μίνι εγκεφαλικό μπορεί να το έχω πάθει.

Link to comment
Share on other sites

9 ώρες πριν, sdim said:

Σωστός

Από το ΣΟΚ με το ΕΚΟ ΙΙ δεν έχω συνέλθει ακόμα.

Μάλλον πρέπει να πάω για εξετάσεις, ένα μίνι εγκεφαλικό μπορεί να το έχω πάθει.

Δεν σε καταλαβαίνω. Αφού η πλατφόρμα λειτούργησε κανονικά.

Δεν είχες αρκετή υπομονή μάλλον... 

Link to comment
Share on other sites

Άστα να πάνε, από τις 12 το μεσημέρι ήμουν μπροστά στον υπολογιστή και έφυγα στις 3 το βράδυ.

 

Στο θέμα μας τώρα γιατί αν πιάσουμε το ΕΚΟ θα γίνει επανάσταση.

Έφερα ένα απλό παράδειγμα για την ηλεκτρική ισχύ που απαιτείται από λίγους ταχυφορτιστές.

Όταν επεκταθεί η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να υπάρχουν ταχυφορτηστές σε όλα τα ΣΕΑ, αεροδρόμια, σταθμούς ΜΜΕ, κλπ.

Η παραγωγή απλά δεν θα φτάνει να καλύψει την επιπλέον κατανάλωση.

 

Link to comment
Share on other sites

Ομοιοπαθής.

Σε βρίσκω λίγο κινδυνολόγο πάντως. Μεεεχρι να φτάσει η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα σε επίπεδα που να απαιτούνται χιλιάδες superchargers θα έχουν βρεθεί λύσεις. Δεν είμαι ειδικός αλλά με απλή αριθμητική βλέπω ότι η παραγωγή καλύπτει τη ζήτηση για 100.000 superchargers πάνω κάτω. Έχουμε δρόμο ακόμα...

Link to comment
Share on other sites

Η μέγιστη ζήτηση το 2019 ήταν 9.368GW (http://www.admie.gr/fileadmin/groups/EDLES_DLS/PERFORMANCE_REPORT2017-IPTOver1.pdf).

Οι σταθμοί παραγωγής της ΔΕΗ και τα ΦΒ έχουν εγκατεστημένη ισχύ 11,3GW.

Δηλαδή ήδη το μέγιστο φορτίο είναι τουλάχιστον το 83% της παραγωγής. Στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο επειδή η μέγιστη ζήτηση ήταν τον Ιανουάριο οπότε υποθέτω ήταν λόγω χρήσης καλοριφέρ και κλιματιστικών, η χρήση των οποίων εντείνεται το βράδυ που τα ΦΒ δεν παράγουν.

Παράλληλα το βράδυ θα φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους στο σπίτι όσοι έχουν γκαράζ.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν αυτή την στιγμή πάνω από 5.000.000 αυτοκίνητα (https://www.gocar.gr/news/feed/25882,Posa_aytokinhta_kykloforoyn_sthn_Ellada.html). 

Και το 10% να αντικατασταθεί με ηλεκτροκίνητα τότε θα πρέπει να καλύψει η ΔΕΗ την φόρτιση 500.000 ηλεκτροκίνητων. Με μέση ισχύ ισχύ 10kW που θα έχουν οι ενσωματωμένοι φορτιστές των αυτοκινήτων (τα νέα Tesla έχουν 11.5kW) θα χρειαστούν 5GW.

Από την μια θα έχουμε κάποιο ετεροχρονισμό που θα μειώνει την μέγιστη ζήτηση αλλά από την άλλη με τους ενσωματωμένους φορτιστές θα πρέπει να φορτίζουν όλο το βράδυ, θα υπάρχουν πολλοί ταχυφορτιστές και θα έρθουν και φορτηγά ηλεκτρικά κάποια στιγμή.

Link to comment
Share on other sites

Τα ίδια λέγονταν όταν ο ατμός ήρθε να αντικαταστήσει τα πανιά. Και αργότερα όταν οι ΜΕΚ ήρθαν να αντικαταστήσουν τον ατμό. 

Ακόμα κι αν η φόρτιση κοστίζει ακριβότερα από το γέμισμα, τα ευρύτερα πλεονεκτήματα είναι πολλά και η επίλυση του ενεργειακού ζητήματος είναι δεδομένη. Στην τελική μπορεί να εισαχθεί και ηλεκτρισμός όπως τώρα εισάγεται πετρέλαιο. Όπως κάθε προηγούμενη τεχνολογία έτσι κι αυτή θα προχωρήσει πολύ γρηγορότερα από τις προβλέψεις. 

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.