Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Sign in to follow this  
Engineer

H ακτινογραφία των οδικών εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας

Recommended Posts

Εμφανή είναι τα σημάδια της ύφεσης στην εγχώρια αγορά οδικών μεταφορών. Οι οδικοί μεταφορείς – τα τελευταία χρόνια – έχουν συμπιέσει αρκετά τα κόμιστρά τους, στην προσπάθειά τους να μείνουν «εντός αγοράς», προσδοκώντας σε άνοδο του μεταφορικού έργου, μέσω της ενίσχυσης της βιομηχανίας, του λιανεμπορίου και των μεγάλων έργων υποδομών.

Επιχειρώντας σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του ανταγωνισμού από τους αλλοδαπούς οδικούς μεταφορείς, οι Έλληνες ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης αναμένεται, το επόμενο διάστημα, να εντείνουν τις πιέσεις τους στην Πολιτεία για την επίλυση σειράς προβλημάτων.

fortiga-1024x684.jpg

Οι εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν παραθέσει σειρά αιτημάτων, με στόχο, όπως υποστηρίζουν, την βιωσιμότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.

Συγκεκριμένα, έχουν θέσει προς συζήτηση τη μείωση των φορολογικών συντελεστών στα πρότυπα άλλων ανταγωνιστριών χωρών και την εφαρμογή του ελάχιστου Κόστους Μεταφοράς.

Παράλληλα, την αναστολή της απόφασης για την απαγόρευση κυκλοφορίας στους παράδρομους, σε συνδυασμό με την υλοποίηση εμπεριστατωμένης μελέτης που θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους.

Επίσης, τη μείωση της τιμής των διοδίων, καθώς η αύξηση των τελών έχει υπερβεί το 500% τα τελευταία έτη, όπως υποστηρίζουν.

Τέλος, εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων έχουν ζητήσει τη νομοθέτηση της μίσθωσης ανάριθμων φορτηγών, την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ (ΕΦΚΑ), την δανειοδότηση του κλάδου με χαμηλό επιτόκιο μέσω ΕΤΕΑΝ, την ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων για πιο ουσιαστικούς ελέγχους και τη μείωση των ασφαλίστρων.

Η εικόνα της αγοράς

Το 2018, σε σύγκριση με το 2017 και όπως επισημαίνει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. παρατηρείται μείωση 6,9% του συνολικού βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα.

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2018 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 266.443,4 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 11,2% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.468.342,3 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2017.

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 95.503,4 χιλ. τόνους σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 22.810.383,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 3,7% σε σχέση με το 2017.

a8345e08-caba-931a-5bf8-5a6d6e1a7599?t=1

Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, κατά το έτος 2018 έναντι του 2017, παρατηρήθηκε αύξηση στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 14,7% και στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» σε ποσοστό 6,8%. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 26,6%.

Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, για την ίδια χρονική περίοδο, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 49,4% ενώ η πιο σημαντική μείωση στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» σε ποσοστό 10,6%.

Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.

Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.


View full είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.