Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Engineer

Το κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Recommended Posts

     @Anton_civengαν το δούμε λογικά θα πρέπει να κάνει επαύξηση ισχύος  της ηλεκ παροχής από τον ΔΕΔΔΗΕ κ να πάει σεNo2 ( 3φ 25kva)  την 1 φάση θα την αφήσει για την μπαλαντέζα φόρτισης.... κ αν εγώ μένω σε όροφο, το τροφοδοτικό φόρτισης που θα μπει ? αν κ τώρα  τελευταια διαβάζω πολλά για την εξόρυξη του Λυθιου 

Share this post


Link to post
Share on other sites

γίνεται 5kW σε μπαλαντέζα? νόμιζα ότι θέλουν κανονική εγκατάσταση.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 ώρες πριν, ΝΙΚΟΣΤΡΙ said:

     @Anton_civengαν το δούμε λογικά θα πρέπει να κάνει επαύξηση ισχύος  της ηλεκ παροχής από τον ΔΕΔΔΗΕ κ να πάει σεNo2 ( 3φ 25kva)  την 1 φάση θα την αφήσει για την μπαλαντέζα φόρτισης.....

αν βαλει ή αν έχει τριφασικό θα χρησιμοποιήσει και τις 3 φάσεις για φόρτιση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η όλη ιστορία είναι ανέκδοτο...

Μιλάμε για το κόστος φόρτισης και το εξισώνουμε με το κόστος της κιλοβατώρας, που προφανώς είναι λάθος.

Σε έναν υποθετικό (και σίγουρα δυστοπικό) μελλοντικό κόσμο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχούν, το κόστος φόρτισης θα περιέχει:

  • Τις αποσβέσεις των νέων ηλεκτροπαραγωγών σταθμών (που τί θα καίνε άραγε);
  • Το κόστος λειτουργίας αυτών των σταθμών που μάλλον θα είναι αυξημένο.
  • Το κόστος του δικτύου μεταφοράς ενέργειας που χρειάζεται για να προσθέσει ο καθένας στο σπίτι του μία κατανάλωση 5kW.
  • Το κόστος εξισορρόπησης του συστήματος λόγω της απογευματινής αιχμής στην οποία θα προστεθεί και η φόρτιση οχημάτων.
  • Το κόστος των σταθμών φόρτισης.
  • Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που αποτελεί το 50% της αξίας των καυσίμων. Αφού δεν θα υπάρχουν καύσιμα, θα πρέπει να επιβληθεί στο ρεύμα φόρτισης.
  • Το κόστος του συστήματος διαχείρισης τιμών, για την επιβολή διαφορετικής τιμής στην ενέργεια οικιακής χρήσης και στην ενέργεια αυτοκίνησης.
  • Το κόστος του συστήματος πάταξης της λαθραίας διακίνησης ρεύματος ανάμεσα στα δύο συστήματα χρέωσης.
  • ...κλπ

 

Μέχρι να έρθει η εποχή αυτή, ο νεόπλουτος κάγκουρας θα αγοράζει αφορολόγητο Tesla, και τα σπασμένα θα τα πληρώνει το φτωχαδάκι με το cinquecento (μέσω ΕΦΚ, τελών κυκλοφορίας κλπ). Προφανώς το μοντέλο αυτό δεν είναι ιδιαίτερα σοσιαλιστικό, και είναι φανερό ότι λίγοι θα φανούν διατεθειμένοι να ανεχθούν να επιδοτούν την ηλεκτροκίνηση με αυτόν τον τρόπο...

Από την άλλη, ίσως τελικά επικρατήσει η λογική και απαγορευτεί διά παντός η ηλεκτροκίνηση με συσσωρευτές...

Edited by AlexisPap

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΝΙΚΟΣΤΡΙ πράγματι, αν θέλει κάτι γρηγορότερο από τις 10ώρες θα πρέπει να κάνει επαύξηση ισχύος,  προφανώς πλέον σε τριφασικό με ανακατανομή των γραμμών του πίνακα του στις τρείς φάσεις και τότε τραβάει και ιδιαίτερη ισχυρή γραμμή στο πλησιέστερο σημείο που εξυπηρετεί την ηλεκτροφόρτιση.

Η λύση με μπαλαντέζα εμπορίου πάντως είναι πράγματι (όπως αναρωτήθηκε και ο ΑΜΗXΑΝΟS) συμβιβαστική προς χαμηλότερες απαιτήσεις ισχύος αφού, είτε οι μονοφασικές είτε οι τριφασικές έχουν καλώδιο 3χ2,5 είτε 4χ2,5 με ισχύ 3,2 KW => πάλι στις 10 ώρες η φόρτιση.  Όσο για το που και πως θα γίνει το "plug_άρισμα",  εκεί πράγματι έχουμε να γελάμε όταν το .... boy toy είναι αναγκαστικά παρκαρισμένο δύο - τρία τετράγωνα παρακάτω....  

Στο θέμα της επακριβούς δαπάνης ηλεκτροφόρτισης (της ..... επί του παρόντος !....) σκόπιμα και, όπως θα φάνηκε,  ΔΕΝ αναφέρθηκα,  αφού η δαπάνη αυτή είτε με ημερήσιο - νυκτερινό,  Δημ. Τέλη ή άνευ,  λοιπές χρεώσεις ή άνευ, ΑΔΜΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ-ΥΚΩ-ΕΡΤ-ΔΙΑΦΟΡΑ  , κλιμάκωση χρέωσης ανά καταναλωτή  κ.λ.π  νταβ@ντζηλ!κ[email protected],

είναι ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ  απείρως μικρότερη της δαπάνης αντίστοιχης βενζίνης.  Πράγματι όταν το παραπάνω NISSAN θέλει μόνο 3,1 € (κι ας είναι και 5,1€..!!) ρεύμα για τα 270km, το δικό μου με 10λ/100χλμ θα ρουφήξει 43€ αμόλυβδης...!!!

Η αχλάδα όμως πίσω έχει την ουρά και προσεχώς θα επαληθευτούν οι πολύ σωστές επισημάνσεις του AlexisPap.  Για το τελευταίο δε περί κανονιστικής απαγόρευσης, ίσως το προλάβει η αντικειμενική έλλειψη κοιτασμάτων λιθίου που γενικώς είναι περιορισμένα (Χιλή, Αμερική),  αλλά άκρως απαραίτητα για την παραγωγή των εξελιγμένων μπαταριών.........

 

 

 

 

Edited by Anton_civeng

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 ώρες πριν, Anton_civeng said:

......Η λύση με μπαλαντέζα εμπορίου πάντως είναι πράγματι (όπως αναρωτήθηκε και ο ΑΜΗXΑΝΟS) συμβιβαστική προς χαμηλότερες απαιτήσεις ισχύος αφού, είτε οι μονοφασικές είτε οι τριφασικές έχουν καλώδιο 3χ2,5 είτε 4χ2,5 με ισχύ 3,2 KW => πάλι στις 10 ώρες η φόρτιση.  ........

 

 

το καλώδιο στο τριφασικό  μπορεί να έχει την ίδια δαιτομή (με το μονοφασικό) αλά η ισχύς είναι πολλαπλάσια (χ3). Οπότε αρκετά χαμηλότεροι χρόνοι.

Για τις ελλείψεις πρώτης ύλης μην προβληματίζεσται ιδιαίτερα. Κάτι άλλο θα βρούμε να το αντικαταστήσουμε και στην τελική δεν μπορεί στην καταναλωτική κοινωνία που ζούμε μια τεχνολογία να κρατήσει μια ζωή. Θα πετάκουμε τα αυτοκίνητα με "συμβατικούς" κινητήρες, θα πα΄ρουμε ηλεκτροκίνητα και μετά θα πετάξουμε και αυτά για να πάρουμε τα επόμενα. Και η ζωή συνεχίζεται.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 ώρες πριν, AMHxaNos said:

γίνεται 5kW σε μπαλαντέζα? νόμιζα ότι θέλουν κανονική εγκατάσταση.

ναι, μια τετοια ΄΄μπαλαντεζα΄΄ θελει κανονική εγκατάσταση  κ να δηλωθει στο δεδηηε  με υδε 

ο  @AlexisPap     AlexisPap  με καλυψε  έχει απόλυτο δίκιο 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια μελλοντική ρεαλιστική βάση...

  1. Αν η πρώτη εικοσαετία του 21ου αιώνα ήταν η ψηφιοποίηση σχεδόν των πάντων, η δεύτερη θα είναι ο σχεδόν εξηλεκτρισμός των πάντων... όπως και των μετακινήσεων.
  2. Η δεκαπενταετία 2015-2030 είναι η εποχή εντατικής έρευνας και ανάπτυξης των συσσωρευτών. Υπάρχουν εκατοντάδες ερευνητικές ομάδες που αναπτύσσουν διαφορετικών τεχνολογιών συσσωρευτές, και μένει να δούμε ποιες από αυτές θα κυριαρχήσουν... Το ΣΙΓΟΥΡΟ είναι πως περί το 2030 θα μιλάμε για μια "άγνωστη" σήμερα τεχνολογία μπαταριών, συστοιχιών νανο-μπαταριών, πιθανώς γραφενίου. Η επανάσταση που θα φέρουν είναι ότι πρακτικά δεν θα μειώνεται η απόδοσή τους καθώς η αρχή λειτουργίας τους θα στηρίζεται σε επίπεδο ατόμου, θα έχουν ελάχιστο βάρος, μικρό κόστος και τάχιστους ρυθμούς φόρτισης.
  3. Στο άμεσο μέλλον η λογική των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα στηρίζεται στα μέχρι σήμερα δεδομένα. Δηλαδή η φόρτιση των αυτοκινήτων θα γίνεται σε σημεία όπως ο χώρος στάθμευσης στην εργασία, στα πολυκαταστήματα, σε πλατείες, σε ΣΕΑ κ.τ.λ. Δεν θα είναι απαραίτητο να φορτίζεις το αυτοκίνητο στο "σπίτι" καθώς αυτό σε μεγάλο ποσοστό είναι πρακτικά αδύνατο. 
  4. Άλλωστε πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο μέσος οδηγός χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα την ημέρα, άρα δεν θα αποφορτίζεται πλήρως η μπαταρία και συνεπώς δεν θα χρειάζεται πλήρη φόρτιση από το "μηδέν" καθημερινά.
  5. Επιπρόσθετα το επόμενο διάστημα θα αναπτυχθούν περαιτέρω και θα γίνουν ευρέως γνωστές πλατφόρμες που θα έχεις "προπληρωμένες KWh" και θα μπορείς να φορτίζεις οπουδήποτε υπάρχει διαθέσιμος φορτιστής το όχημά σου.
  6. Οι πλατφόρμες αυτές θα "διανέμουν" ηλεκτρική ενέργεια από παραγωγούς ΑΠΕ με PPAs συμβόλαια. Μάλιστα, με κατάλληλα λογισμικά θα έχουν κλιμακωτές χρεώσεις και θα σε "προτρέπουν" να φορτίσεις όταν θα υπάρχει η μέγιστη παραγωγή από ΑΠΕ (π.χ. μεσημέρι) ή και να εναλλάσεις με το δίκτυο τις βραδυνές...
  7. Το ζητούμενο πλέον ο ΔΕΔΔΗΕ ή το διάδοχο σχήμα που θα εμφανιστεί το επόμενο διάστημα να προβεί στην ανάπτυξη του δικτύου ώστε να καλύπτει τις ανάγκες και είναι σίγουρο ότι θα γίνει.
  8. Όπως και να έχει, μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και ήδη οι μεγάλοι παίχτες της παγκόσμιας αγοράς παίρνουν θέσεις (ακόμα και αυτοί των ορυκτών καυσίμων)

Share this post


Link to post
Share on other sites

στην Ελλάδα θα δουμε και την πατέντα με γεννήτριες να φορτίζουν τα ηλεκτρικά, αυτές

petrogen.jpg

μπορεί να γίνουν ανάρπαστες, καθαρά αυτοκίνητα με βρώμικο ρεύμα.

Edited by AMHxaNos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μεσα στο 2020 θα βγει ο νεος ΚΕΝΑΚ βάσει της 2018/844/EU και εκει (στην οδηγία) είναι  υποχρεωτική η τοποθέτηση σημείων φόρτισης (πχ σε κάθε garage με πάνω από 10 θέσεις) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.