Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Engineer

Το κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Recommended Posts

Θεωρώντας 34% απόδοση από το υγραέριο στο δίκτυο και 62% απόδοση από το δίκτυο στον δρόμο, έχουμε απόδοση από το υγραέριο μέχρι τον δρόμο 0.34*0.62 = 21%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

οι υπολογισμοί πρέπει να γίνονται με όμοιο τρόπο, δεν γίνεται η ηλεκτρική ενέργεια να έχει απώλειες παραγωγής και μεταφοράς και η θερμική όχι. Εκτός και αν τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται με καύσιμα που δεν χρειάστηκαν να εξορυχθούν, μεταφερθούν και διυλιστούν 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 λεπτά πριν, sdim said:

Θεωρώντας 34% απόδοση από το υγραέριο στο δίκτυο και 62% απόδοση από το δίκτυο στον δρόμο, έχουμε απόδοση από το υγραέριο μέχρι τον δρόμο 0.34*0.62 = 21%.

Αυτό είπα. Και 21% είναι η καλύτερη απόδοση συμβατικού αυτοκινήτου. Βάλε όμως και τις ΑΠΕ στο μίγμα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ για τις  ΑΠΕ.

Δυστυχώς τα ηλεκτροκίνητα τα φορτίζουν οι περισσότεροι το βράδυ που δεν αποδίδουν τα φωτοβολταϊκά, συνεισφέρουν λίγο οι ανεμογεννήτριες αλλά και πάλι το βράδυ συνήθως μειώνεται η ταχύτητα του αέρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

και τί γίνεται με τη διάρκεια ζωής των μπαταριών και την απόδοσή τους;  Λογικά μετά τα 5 χρόνια η απόδοση (και άρα η αυτονομία) θα έχει πέσει αισθητά ενώ δύσκολο το βλέπω να βγάλουν δεκαετία.  Το κόστος αντικατάστασης τότε;

Edited by sts72

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://energypress.gr/news/se-synergasia-me-tin-bmw-prohora-i-nrg-gia-ti-syntonismeni-proothisi-tis-ilektrokinisis-stin

Πάντως, από αυτό το θέμα, έχει ενδιαφέρον να αναλυθεί ο τρόπος που αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν οι Έλληνες μηχανικοί τις παγκόσμιες τεχνολογικές εξελίξεις...

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 λεπτά πριν, sdim said:

Συμφωνώ για τις  ΑΠΕ.

Δυστυχώς τα ηλεκτροκίνητα τα φορτίζουν οι περισσότεροι το βράδυ που δεν αποδίδουν τα φωτοβολταϊκά, συνεισφέρουν λίγο οι ανεμογεννήτριες αλλά και πάλι το βράδυ συνήθως μειώνεται η ταχύτητα του αέρα.

Επειδή με ενδιαφέρει, σε ποια έρευνα έχεις βρει ότι το βράδυ μειώνεται η ταχύτητα του αέρα; Επιπλέον επειδή τη νύχτα πέφτουν σημαντικά οι ηλεκτρικές καταναλώσεις, έχεις στατιστικά στοιχεία για τις νυχτερινές ώρες ποιο είναι το ποσοστό προσφοράς των ΑΠΕ;

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sdim

τα στοιχεία που παραθέτεις έχουν ελάχιστη σχέση με την πραγματικότητα και ειδικά με αυτήν της χρήσης του ΙΧ οχήματος.  

επίσης αγνοείς το γεγονός ότι οι μεκ έχουν απαράδεκτους βαθμούς απόδοσης ως προς το τελικό ζητούμενο που είναι η κίνηση του οχήματος κατά την εκκίνηση και εν κενώ λειτουργία. 

επίσης αγνοείς το γεγονός οτι ακόμα και αν καις στερεό καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού το καις σε σταθερές συνθήκες και σε μακρά συνεχή λειτουργία. Στο ΙΧ η άλυτες αδυναμίες της μεκ ως προς την μετάδοση κίνησης τους τροχούς επιβάλλουν συνεχώς μεταβαλλόμενη λειτουργία τόσο σε φορτίο όσο και σε ρυθμό περιστροφής (κάτι που λύνει η υβριδική τεχνολογία σε μεγάλο βαθμό) αλλά ακόμα χειρότερο είναι το γεγονός οτι ο χρόνος λειτουργίας εκτός των ορίων θερμοκρασιών (μικρές διαδρομές πχ) έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο βαθμό απόδοσης. 

οι διαφορές είναι ανυπέρβλητες. 

η mazda πχ διαφήμιζε πρόσφατα την αποδοτικότητα του skyactiv x και μάλιστα οτι ο βαθμός αξιοποίησης του καυσίμου ήταν αντίστοιχος του EV (στην περίπτωση φυσικά που η ενέργεια παραγόταν από υγρά καύσιμα).

ωστόσο προφανώς η ενέργεια παράγεται από μείγμα πηγών αφετέρου η ίδια εταιρία παρουσιάζει σήμερα αμιγώς EV.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν ήταν τόσο άσχημα τα πράγματα για τους ηλεκτροκινητήρες τότε και τα εργοστάσια σε κάθε γραμμή παραγωγής θα είχαν κι από έναν ΜΕΚ, το ίδιο και οι πολυκατοικίες σε κάθε ασανσέρ θα είχαν έναν ΜΕΚ. 

Η ηλεκτροκίνηση έχει το πλεονέκτημα της οικονομίας κλίμακας και ότι λειτουργεί σε δίκτυο. Προφανώς αποδίδει καλύτερα σε περιβάλλον πόλης.

Πέρα από το οικονομικό είναι και η πρακτικότητα. Με ένα καλώδιο αντικαθιστάς μια ολόκληρη αλυσίδα εφοδιασμού από πετρέλαια και λάδια και ένα πλήθος από βρώμικα συνεργεία αναβαθμίζονται σε καθαρά ηλεκτρολογικά εργαστήρια και πολλές διαδικασίες μπορεί να μη χρειάζονται καν συνεργείο. 

Το ζήτημα της ρύπανσης στην εξοχή από ένα θερμοηλεκτρικό είναι πιο αντιμετωπίσιμο από τη ρύπανση εντός της πόλεως. Στην τελική αυτό δεν ενδιαφέρει τον πελάτη που θα αγοράσει το ηλεκτρικό. Αυτός πληρώνει για αυτό που εισπνέει ο ίδιος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.