Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Παρότι έληξε η ισχύς του Ν.4495/17, παραμένει ενεργή μέχρι να δοθεί επίσημα παράταση


venezia

Recommended Posts

Παρότι χθες έληξε η ισχύς του Ν.4495/17, αυτή θα παραμείνει ενεργή καθώς αναμένεται τις επόμενες μέρες να δοθεί παράταση με αναδρομική ισχύ.

Το πλήρες άρθρο αναφέρει:

 

Εληξε χθες η ισχύς της ρύθμισης του ν. 4495/17 για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων. Η ρύθμιση ωστόσο θα παραμείνει σε ισχύ, με την απαραίτητη παράταση να δίνεται μέσα στις επόμενες ημέρες και αναδρομικά. Ολα αυτά σε αναμονή του νέου, μόνιμου μηχανισμού για τη νομιμοποίηση πολεοδομικών παρανομιών, τον οποίο το υπουργείο Περιβάλλοντος θα παρουσιάσει στα μέσα του 2020.

Οι δηλώσεις αυθαιρέτων με την πέμπτη κατά σειράν ρύθμιση της τελευταίας δεκαετίας ξεπέρασαν το καλοκαίρι τις 450.000 και τα έσοδα τα 326 εκατ. ευρώ (νεότερα στοιχεία δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα). Ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης είχε ανακοινώσει προ δεκαημέρου ότι η ρύθμιση θα λάβει νέα παράταση για μερικούς μήνες, προκειμένου να δοθεί χρόνος να προετοιμαστεί η διάδοχη κατάσταση.

Επομένως μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η σχετική απόφαση, η οποία θα έχει αναδρομική ισχύ ώστε να μη σταματήσει η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία υποβάλλονται οι αιτήσεις. Μέχρι αργά χθες το απόγευμα, το υπουργείο δεν είχε ανακοινώσει τις αποφάσεις του σχετικά με τη διάρκεια της παράτασης.

Οσο για τη διάδοχη κατάσταση; Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης, θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός για τη νομιμοποίηση πολεοδομικών παρανομιών, με «όχημα» την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου.

Στην ταυτότητα αυτή, με κάποιες τροποποιήσεις, θα βασίζεται και ο μόνιμος μηχανισμός νομιμοποίησης αυθαιρεσιών, που εξήγγειλε προ ημερών ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης. Σύμφωνα με πληροφορίες:

• Η νέα ρύθμιση δεν θα παραβιάζει τη χρονική «κόκκινη γραμμή» του 2011, δηλαδή δεν θα μπορούν να νομιμοποιηθούν νεότερα αυθαίρετα.

• Για τη νομιμοποίηση θα καταβάλλεται πρόστιμο, υψηλότερο από ό,τι σήμερα. Η νομιμοποίηση θα γίνεται ακριβότερη με το πέρασμα του χρόνου.

• Η ταυτότητα δεν θα καταρτίζεται υποχρεωτικά μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά όταν υπάρχει κάποια δικαιοπραξία επί του ακινήτου και θα «συγχωνευθεί» με το πιστοποιητικό του μηχανικού που είναι σήμερα απαραίτητο (και το οποίο αφορά τυχόν αυθαιρεσίες στο ακίνητο). Ο κ. Χατζηδάκης μάλιστα σημείωσε ότι το κόστος (αμοιβής μηχανικού, υποβολής φακέλου) θα είναι λογικό για τον πολίτη, καθώς η ηλεκτρονική ταυτότητα έχει δεχθεί κριτική ότι έχει «στηθεί» ως ένας μηχανισμός απασχόλησης μηχανικών.

• Η ρύθμιση δεν θα περιλαμβάνει παρανομίες σε αιγιαλούς, παραλίες και δάση.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

13 ώρες πριν, venezia said:

 

• Η νέα ρύθμιση δεν θα παραβιάζει τη χρονική «κόκκινη γραμμή» του 2011, δηλαδή δεν θα μπορούν να νομιμοποιηθούν νεότερα αυθαίρετα.

• Για τη νομιμοποίηση θα καταβάλλεται πρόστιμο, υψηλότερο από ό,τι σήμερα. Η νομιμοποίηση θα γίνεται ακριβότερη με το πέρασμα του χρόνου.

• Η ταυτότητα δεν θα καταρτίζεται υποχρεωτικά μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά όταν υπάρχει κάποια δικαιοπραξία επί του ακινήτου και θα «συγχωνευθεί» με το πιστοποιητικό του μηχανικού που είναι σήμερα απαραίτητο (και το οποίο αφορά τυχόν αυθαιρεσίες στο ακίνητο). Ο κ. Χατζηδάκης μάλιστα σημείωσε ότι το κόστος (αμοιβής μηχανικού, υποβολής φακέλου) θα είναι λογικό για τον πολίτη, καθώς η ηλεκτρονική ταυτότητα έχει δεχθεί κριτική ότι έχει «στηθεί» ως ένας μηχανισμός απασχόλησης μηχανικών.

 

Aυτές τις δηλώσεις να μην έκαναν. Τι μπορεί να θεωρηθεί λογικό (εύλογο) κόστος για τον πολίτη, όταν σε κάθε ακίνητο γίνεται της κακομοίρας αναφορικά με ιδιοκτησιακό και πολεοδομικό καθεστώς. Ελπίζω να μην σκέφτεται να βάλει "ταβάνι" αμοιβών διότι θα έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά. Από τη μια μεριά, θα έχουμε αμοιβές μηχανικών ελεύθερα διαπραγματεύσιμες, από την άλλη θα δημιουργήσει "λογικό" κόστος υπό περιορισμό αμοιβών μας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό κάτι τέτοιο, εαν και εφόσον σκέφτονται να βάλουν όριο αμοιβής μηχανικού.

Όσο αναφορά για το σχόλιο της είδησης που αναφέρει ο κ Υπουργός ότι η "ηλεκτρονική ταυτότητα έχει δεχθεί κριτική ότι έχει στηθεί ως ένας μηχανισμός απασχόλησης μηχανικών" τα έχουμε ακούσει χίλιες φορές. Τα ίδια λένε για τους δασικούς χάρτες, το κτηματολόγιο, τις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων, τις οικοδομικές άδειες κλπ. Δηλαδή ποιος πρέπει να ασχοληθεί με τα ακίνητα, αν όχι ο μηχανικός; Μήπως ο ψιλικατζής της γειτονιάς;

Και αναλογικα, όταν ο πολίτης πιστεύει ότι όλα έχουν στηθεί υπέρ μας για να τους παίρνουμε τα χρήματα (λες και τα παίρνουμε άκοπα) ας πει το ίδιο και για άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων . Αλλά, όταν για παράδειγμα η υγεία κινδυνεύει άμεσα δεν μπορεί να πει ότι έχει στηθεί "φάμπρικα" για να του τα παίρνουν διαγνωστικά κέντρα, φαρμακεία, ιατροί, φακελάκια σε δημόσια νοσ/μεια και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Προφανώς, δεν είναι σοβαρές αυτές οι σκέψεις από κανένα πολίτη που ενώ έχει καταστρατηγήσει συλλήβδην τους πολεοδομικούς νόμους της χώρας και καλείται να πληρώσει πολύ χαμηλότερο πρόστιμο έναντι αυτού που πραγματικά θα ίσχυε αν δεν υπήρχαν οι νόμοι τακτοποίησης και θα ήταν αναγκασμένος και να γκρεμίσει το αυθαίρετό του,  καταφέρεται εναντίον των μηχανικών και βλέπει θεωρίες συνωμοσίας για να του πάρουν τα χρήματα.

Αν η Η.Τ δεν καταρτίζεται εντός προθεσμίας και απλώς απαιτείται μόνο σε δικαιοπραξία θα έχουμε μια γεύση από τα ίδια, όπως με τους νόμους τακτοποίησης, όπου τακτοποιούν μόνο όσοι έχουν να σβήσουν καταλογισμένα πρόστιμα ανέγερσης-διατήρησης, ή όσοι θέλουν να κάνουν μεταβίβαση. Οικειοθελώς δεν πάει σχεδόν κανένας.

Για την "σιωπηρή" παράταση τα έχω πει και σε άλλο νήμα και ήταν αναμενόμενο.

Link to comment
Share on other sites

7 λεπτά πριν, Pavlos33 said:

Aυτές τις δηλώσεις να μην έκαναν. Τι μπορεί να θεωρηθεί λογικό (εύλογο) κόστος για τον πολίτη, όταν σε κάθε ακίνητο γίνεται της κακομοίρας αναφορικά με ιδιοκτησιακό και πολεοδομικό καθεστώς. Ελπίζω να μην σκέφτεται να βάλει "ταβάνι" αμοιβών διότι θα έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά. Από τη μια μεριά, θα έχουμε αμοιβές μηχανικών ελεύθερα διαπραγματεύσιμες, από την άλλη θα δημιουργήσει "λογικό" κόστος υπό περιορισμό αμοιβών μας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό κάτι τέτοιο, εαν και εφόσον σκέφτονται να βάλουν όριο αμοιβής μηχανικού..............

τι όριο να βάλουν συνάδελφε? έχουμε ξεβρακωθεί μόνοι μας.  δε χρειαζόμαστε βοήθεια......

Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, Vasili said:

Για τα αρχεία του 4178 δεν αναφέρεται τίποτε. Και εκεί παράταση;

Το σύστημα ήταν ανοιχτό .....τουλάχιστον μέχρι προχθές που ανέβασα δικαιολογητικά για να κλείσω υπαγωγή του 4178 .  Η δήλωση μου περαιώθηκε κανονικά :smile: .

Link to comment
Share on other sites

17 ώρες πριν, Pavlos33 said:

Aυτές τις δηλώσεις να μην έκαναν. Τι μπορεί να θεωρηθεί λογικό (εύλογο) κόστος για τον πολίτη, όταν σε κάθε ακίνητο γίνεται της κακομοίρας αναφορικά με ιδιοκτησιακό και πολεοδομικό καθεστώς. Ελπίζω να μην σκέφτεται να βάλει "ταβάνι" αμοιβών διότι θα έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά. Από τη μια μεριά, θα έχουμε αμοιβές μηχανικών ελεύθερα διαπραγματεύσιμες, από την άλλη θα δημιουργήσει "λογικό" κόστος υπό περιορισμό αμοιβών μας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό κάτι τέτοιο, εαν και εφόσον σκέφτονται να βάλουν όριο αμοιβής μηχανικού.

Όσο αναφορά για το σχόλιο της είδησης που αναφέρει ο κ Υπουργός ότι η "ηλεκτρονική ταυτότητα έχει δεχθεί κριτική ότι έχει στηθεί ως ένας μηχανισμός απασχόλησης μηχανικών" τα έχουμε ακούσει χίλιες φορές. Τα ίδια λένε για τους δασικούς χάρτες, το κτηματολόγιο, τις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων, τις οικοδομικές άδειες κλπ. Δηλαδή ποιος πρέπει να ασχοληθεί με τα ακίνητα, αν όχι ο μηχανικός; Μήπως ο ψιλικατζής της γειτονιάς;

Και αναλογικα, όταν ο πολίτης πιστεύει ότι όλα έχουν στηθεί υπέρ μας για να τους παίρνουμε τα χρήματα (λες και τα παίρνουμε άκοπα) ας πει το ίδιο και για άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων . Αλλά, όταν για παράδειγμα η υγεία κινδυνεύει άμεσα δεν μπορεί να πει ότι έχει στηθεί "φάμπρικα" για να του τα παίρνουν διαγνωστικά κέντρα, φαρμακεία, ιατροί, φακελάκια σε δημόσια νοσ/μεια και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Προφανώς, δεν είναι σοβαρές αυτές οι σκέψεις από κανένα πολίτη που ενώ έχει καταστρατηγήσει συλλήβδην τους πολεοδομικούς νόμους της χώρας και καλείται να πληρώσει πολύ χαμηλότερο πρόστιμο έναντι αυτού που πραγματικά θα ίσχυε αν δεν υπήρχαν οι νόμοι τακτοποίησης και θα ήταν αναγκασμένος και να γκρεμίσει το αυθαίρετό του,  καταφέρεται εναντίον των μηχανικών και βλέπει θεωρίες συνωμοσίας για να του πάρουν τα χρήματα.

Αν η Η.Τ δεν καταρτίζεται εντός προθεσμίας και απλώς απαιτείται μόνο σε δικαιοπραξία θα έχουμε μια γεύση από τα ίδια, όπως με τους νόμους τακτοποίησης, όπου τακτοποιούν μόνο όσοι έχουν να σβήσουν καταλογισμένα πρόστιμα ανέγερσης-διατήρησης, ή όσοι θέλουν να κάνουν μεταβίβαση. Οικειοθελώς δεν πάει σχεδόν κανένας.

Για την "σιωπηρή" παράταση τα έχω πει και σε άλλο νήμα και ήταν αναμενόμενο.

Διαφωνω ως προς το χρόνο της ΗΤ .Συμφωνω τα κτιρια συναθροισης κοινού να έχουν χρονικό ορίζοντα  όπως προβλέπει σωστά ο Ν 4495  αλλά στα υπόλοιπα να μην υπάρχει (και να υπάρχει πολύ σωστά ο μηχανισμός  με μια μικρή προσαύξηση ) μπας και ανεβούν και οι αμοιβές λίγο έτσι κι αλλιώς μόνο οποίος πουλούσε ή μεταβίβαζε τακτοποιούσε τον τελευταίο -αρκετό- καιρό ,όσοι μπήκαν γρήγορα στις αρχές είτε είχαν δόσεις ή λόγο  πωλησης που προανέφερα .Γιατί αν βάλουν χρόνο πάλι θα δίνουν παρατάσεις και πάλι θα γίνονται ΗΤ του 100αρικου κατι σαν ΠΕΑ αλλά λιγο πιο ακριβό........Ας κάνουμε τουλάχιστον ήρεμα την δουλεία και ας μαζέψουν λίγο την νομοθεσία ενδιάμεσα

Edited by Elounda
Link to comment
Share on other sites

Αρχικά ειπώθηκε από τον υπουργό πως η ηλεκτρονική ταυτότητα δεν θα έχει ημερομηνία λήξης ώστε να αποτραπεί το πρόβλημα των διαρκών παρατάσεων. Είναι σωστό. Αυτό τονίστηκε και σε μεταγενέστερες δηλώσεις του. Μετά ειπώθηκε πως θα υπάρχει προτροπη να γίνεται η ΗΤ γρήγορα και οχι αργά και για να επιτευχθει αυτό αναφέρθηκε πως θα υπάρχει "κλιμακωτή αύξηση των προστίμων". Αυτό ήδη μας βάζει σε μια φάση προθεσμιών και παρατάσεων. Μετά ειπώθηκε πως τα μεγάλα αυθαίρετα κατηγορίας 5 δεν θα έχουν δυνατότητα ρύθμισης μετά τη λήξη της νέας παράτασης του 4495 τον Ιούνιο. Αυτό πάλι βάζει ένα πρόβλημα περι παράτασης του 4495 ή αλλιώς ένταξης της δυνατότητα ρύθμισης της κατηγορίας 5 επίσης κατά την Η.Τ. Θεωρώ πως θα πρέπει επίσης να ενταχθεί. Μετά ερωτήθηκε αν το 2011 θα είναι κόκκινη γραμμή και απέφυγε να το απαντήσει απολύτως σαφώς. Αυτό έγινε σε συνέντευξη του που δημοσιέυθηκε στοhttp://ecopress.gr/?p=25515 Στο τέλος του κειμένου γίνεται η αναφορά. Η απάντηση αφήνει ανοιχτό το ζήτημα κατά τη γνώμη μου. Το κακό σε όλα τα παραπάνω είναι πως αναδημοσιεύονται παρόμοια άρθρα με λίγο κάπως πειραγμένες προσθήκες και στο τέλος η ενημέρωση γίνεται από τα μέσα και όχι από επίσημη πηγή με σαφήνεια. Αυτό αφήνει πολλά σενάρια στον αέρα και πολλές εικασίες για το τι θα γίνει εντέλει. 

Όπως έχει αναφερθεί πάρα πολλές φορές και μέσα σε αυτό το φόρουμ, η τρέλα των αυθαιρέτων θα πρέπει να τελειώσει και να λειτουργήσει ένα διαρκές πλαίσιο ρύθμισης από εδώ και στο εξής. Τα περισσότερα αυθαίρετα προ 2011 δεν έχουν ακόμη τακτοποιηθεί. Αυτό συμβαίνει κυρίως για λόγους οικονομικούς. Αν δεν υπάρχει αναγκαιότητα πώλησης ή μεταβίβασης είναι ελάχιστοι οι ιδιοκτήτες που μπαίνουν στη διαδικασία ρύθμισης. Το ίδιο θα συμβεί και στη συνέχεια εκτός και άν γεμίσει η αγορά χρήμα και πάνε όλοι να τα τακτοποιήσουν. Κάτι τέτοιο όμως δεν φαίνεται να συμβεί.

Επομένως η διαρκής δυνατότητα ρύθμισης είναι στη σωστή κατεύθυνση μιας και ξεμπλοκάρει τα πράγματα.

Οι "λογικές τιμές" που αναφέρθηκε πολύ κακώς, θα δημιουργήσουν έναν ακόμη πρόβλημα. Αν μπορεί κάτι το κράτος να ελέγξει είναι τα πρόστιμα, όχι να καθορίσει εξευτελιστικές τιμές για την αμοιβή του μηχανικού. Μπορεί επίσης - αν θέλει - να επιδοτήσει μέρος της αμοιβής του μηχανικού, αλλά όχι να πει εμμέσως πως η ταυτότητα θα κάνει 150 ευρώ.

Η εκπόνηση της ταυτότητας - κρίνοντας από τις τακτοποιήσεις - είναι ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία που δεν μπορεί να γίνει σε 1 μέρα. Το γνωρίζουμε όλοι αυτό. Δυστυχώς δεν το αντιλαμβάνονται οι ιδιοκτήτες όπως επίσης δεν αντιλαμβάνονται τον κόπο, την ευθύνη, το χρόνο και την τεχνογνωσία εμπεριέχουν όλα γενικά τα "χαρτιά" που τους φτιάχνουμε ("πόσο πάει μια άδεια οικοδομής"). Χωρίς να θέλω να θίξω κανένα επάγγελμα, οι ιδιοκτήτες δίνουν πιο εύκολα 500 ευρώ σε έναν ελαιοχρωματιστή να τους βάψει 3 δωμάτια παρά να πληρώσουν τον μηχανικό για να τους κάνει μελέτη - επίβλεψη. Αν κάποιος δεν το έχει βιώσει αυτό είναι τυχερός. Το χουνέρι που πάθαμε οι περισσότεροι με το εξοικονομώ πχ τα λέει όλα. Κάνεις όλη τη δουλειά πριν, δεν υπάγεται η δήλωση σου γιατι τελειώνουν οι πόροι σε 1 δευτερολεπτο και δεν πληρώνεσαι.  Όταν λοιπόν εμφανίζονται και επίσημες δηλώσεις προς εκείνη την κακή κατεύθυνση τότε σωστή ταυτότητα δεν θα μπορεί να εκπονηθεί.

Επομένως η καλύτερη λύση είναι η απλούστερη: διαρκής δυνατότητα τακτοποίησης. Αυτό ξεμπλοκάρει όλες τις διαδικασίες, συμβολαιογραφικές πράξεις, διοικητικές πράξεις.

και όσο για τις "λογικές τιμές" επίσης η λύση είναι απλή: α) μειώνεις τα πρόστιμα, β) επιδοτείς την αμοιβή μηχανικού. γ) δίνεις ανοιχτή ημερομηνία υπαγωγής.

 

Edited by Vasili
Link to comment
Share on other sites

ηλεκτρονική ταυτότητα δηλαδή με ένα κουλούρι χωρίς σουσάμι οκ...

το σύστημα είναι ανοιχτό, νέα δήλωση είναι σύννομο να γίνει αφού δεν έχει ανακοινωθεί παράταση; κάπου διάβασα ότι βγάζει για το παράβολο ημερομηνία πληρωμής μέχρι 8/11 αν την περάσεις σήμερα 

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν βάλουν και μηχανισμό διόρθωσης για κλεισμένες δηλώσεις-βεβαιωσεις θα βρεθούν πολλοί ιδιοκτήτες προ εκπλήξεως νομίζοντας ότι έχουν τακτοποιήσει η νομίζοντας ότι επειδή ο μηχανικός έδωσε ύψος δομηση κάλυψη  είναι νόμιμοι άσχετα αν έχουν άλλες όψεις η άλλα πχ μπαλκόνια, λέω εγω τώρα ,και κυρίως θα την πληρώσει ο επόμενος μηχανικός που θα το βρει μπροστά του με ότι συνεπάγεται .Και ο μηχανισμός διόρθωσης να είναι απλό : βεβαίωση του επιπλέον προστίμου αν είναι ευθύνη μηχανικού στο ονομα του μηχανικού.Πολύ εύκολο και απλό ετσι αν έχει κανει 100 δηλώσεις με σωστα τμ αλλά λάθος επίτηδες συντελεστων να δούμε μετά αν θα ξανακάνει  ......Και επίσης κάτι με τις ποινές των μηχανικών.Κλιμακωτα ,λάθη κάνουμε όλοι δεν μπορείς να βάζεις όλους σε ένα τσουβάλι καλούς κακους στο πρώτο σφάλμα.Συναδελφικά και μόνο μιλώντας όλοι θα βρεθούμε και στις δύο πλευρές .Οι ανεπίδεκτοι να τιμωρούνται βαριά δεν διαφωνεί κανείς ! Και μιλάω προσωπικά που δεν κάνω πλέον αυθαίρετα εδώ και πολύ καιρό .

Επίσης ο 4495 δεν ήταν κακός νόμος απλά ήθελε καθαρογράψιμο  .Αποδεικνύεται  ακόμα μια φορά οτι σε αυτή την χώρα και ένα κουμπάκι να χρειαστεί να πατήσει κάποιος σε μια δημόσια υπηρεσία (βλ ΚΑΤ3 έκδοσης Αδειώ δόμησης) αυτό το κουμπάκι δεν πατιέται εύκολα και σε χρόνο που απαιτείται -προδιαγράφεται .Απλές άδειες (κατεδάφισης κτλ) από προσωπικό παράδειγμα πάνω από μήνα + 

Edited by Elounda
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τη δυνατότητα διόρθωσης αλλά όχι με την επιβολή προστίμου στους μηχανικούς για λάθη υπολογισμού. Κάθε αυθαίρετο που ανέλαβα με απασχόλησε για σημαντικό χρονικό διάστημα ψάχνοντας και ερμηνεύοντας το νόμο και την κάθε περίπτωση και πιστεύω πως παρόλη την προσπάθεια θα έχω κάνει λάθη. Αν υπάρχει κάποιος αλάθητος μπράβο του. Όμως το λάθος μου δεν είναι ολοκληρωτικά υπαιτιότητα μου. Βασίζομαι σε μια νομοθεσία που είναι πέρα ως πέρα ασαφής. Ο καθορισμός του προστίμου είναι ευθύνη του μηχανικού. Είναι επίσης ευθύνη και της πολιτείας γιατί από την αρχή μέχρι και τώρα φρόντισε να παράσχει ένα ασαφές πλαίσιο το οποίο δέχεται πολλαπλές ερμηνείες. Επίσης η πολιτεία φρόντισε να εντείνει την ασάφεια κατά τη διάρκεια των νόμων με τροποποιήσεις των προσεγγίσεων είτε με εγκυκλίους (επίσημο), ειτε με ερωταπαντήσεις (ανεπίσημο) είτε με τηλεφωνικό κέντρο (ανεπίσημο). Όλοι προσπαθούσαμε να καταλάβουμε πως να χειριστούμε μια υπόθεση και αναζητούσαμε βοήθεια μεταξύ μας όταν από πάνω δεν ερχόταν. Αποδεικτικό του χάους είναι ο τεράστιος όγκος πληροφορίας που έχει μαζευτεί σε αυτό εδώ το φόρουμ. Αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν αποποιούμαι την ευθύνη που έχει ο μηχανικός αλλά ταυτόχρονα όλα αυτά τα χρόνια ήταν μόνος του απέναντι στο  χάος της νομοθεσίας των αυθαιρέτων χωρίς ουσιαστικά εργαλεία και σαφήνεια από την πολιτεία. πχ οι αεροφωτογραφίες του 2011 που δεν αναρτήθηκαν ποτέ. Προς αυτήν λοιπόν πρέπει καταρχήν να στραφούμε συλλογικά και να απαιτήσουμε τα εργαλεία, την αποσαφήνιση και τη δυνατότητα ενημέρωσης. 

Και δε μιλάω για μεγάλα καραμπινάτα πράγματα που βγάζουν μάτι. Μιλάω για λεπτομέρειες που όμως αθροιστικά λειτουργούν σημαντικά. Αν ο υπολογισμός του προστίμου ήταν: εμβαδό υπέρβασης χ τιμή ζώνης τότε θα ήταν όλα απλά και δύσκολο να κάνεις λάθος. Όμως ήταν πάντα ένα πολυπαραμετρικό σύστημα με υψηλή (και όχι χρήσιμη) πολυπλοκότητα η οποία έκανε τα πράγματα ακόμη πιο ασαφή. Έχει ξαναειπωθεί εδώ μέσα πως δεν δόθηκαν ποτέ πραγματικά παραδείγματα προσέγγισης με αποτέλεσμα ο καθένας σε πολλές περιπτώσεις να κάνει ερμηνείες. Δεν δόθηκαν είτε γιατί δεν ήθελαν είτε γιατί δεν ήξεραν. Υπήρχαν πάρα πολλές ερωταπαντήσεις του ΤΕΕ που θα μπορούσαν να τις εντάξουν επίσημα στο νόμο. Ούτε αυτό έγινε. Αν η ερμηνεία του α είναι διαφορετική από του β ποιος θα διευθετήσει αυτή την περίπτωση? Έχουμε την κοινωνία πολλές φορές στραμμένη εναντίον μας. Μη βγάλουμε και τα μάτια μας μεταξύ μας τώρα. Ήταν διαρκές αίτημα των μηχανικών να δοθούν σαφής οδηγίες με παραδείγματα, ή να επισημοποιηθούν οι ερωταπαντήσεις ή να αναρτηθούν οι αεροφωτογραφίες. Μας έγραψαν. Τώρα θα σου πουν πλήρωσε και το πρόστιμο ?

Είναι απολύτως σημαντικό, όταν βγει σε διαβούλευση η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου να υπάρξουν τα απαραίτητα σχόλια από όλους για την ορθή συγγραφή αυτού του νόμου τουλάχιστον. 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.