Jump to content
Engineer

Πλατφόρμα για ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις χωρίς οι συμβαλλόμενοι να πηγαίνουν στην Εφορία

Recommended Posts

Έτοιμη είναι η εφαρμογή της ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων, με την όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου, σε ότι αφορά στους συμβαλλόμενους, χωρίς να πηγαίνουν στην εφορία.

Το απόγευμα της Δευτέρας, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρουσίασε στους συμβολαιογράφους το οριστικό πλαίσιο της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων, η οποία τελικά θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2020. Η πλατφόρμα, θα διεκπεραιώνει τις μεταβιβάσεις ακινήτων αιτία ανταλλάγματος (αγορές, πωλήσεις), ενώ σε δεύτερη φάση, το 2020, θα καλύψει και τις υποθέσεις δωρεών, κληρονομιών, γονικών παροχών.

Από τον Ιανουάριο αναμένεται έκρηξη των μεταβιβάσεων ακινήτων, ενόψει των νέων αυξημένων αντικειμενικών αξιών, που θα ισχύσουν από τον Μάιο ή Ιούνιο και οι περισσότερες θα υλοποιηθούν μέ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα.

Οι δηλώσεις μεταβίβασης θα συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο και οι φορολογούμενοι επιβεβαιώνουν την ορθότητα των στοιχείων της δήλωσης μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών και υποβάλλουν τη δήλωση.

Τα στοιχεία των δηλώσεων καταχωρούνται ηλεκτρονικά απευθείας στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ και δεν απαιτείται η καταχώρησή τους από τις ΔΟΥ κατά την κατάθεση της δήλωσης.

Ο φόρος θα υπολογίζεται κατά το χρόνο υποβολής της δήλωσης, με βάση τα δεδομένα αυτής. Τα δικαιολογητικά που οδηγούν σε μείωση ή απαλλαγή φόρου θα αποστέλλονται στη ΔΟΥ σε μεταγενέστερο χρόνο από τον Συμβολαιογράφο, προς επαλήθευση και έλεγχο.

Πώς θα γίνονται οι e-μεταβιβάσεις ακινήτων 

Όπως έχει γράψει το Σin, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται στα ακόλουθα βήματα:

Σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που παρουσίασε η ΑΑΔΕ, οι μεταβιβάσεις των ακινήτων θα ολοκληρώνονται στα ακόλουθα 11 βήματα:

1ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι προσκομίζουν στον Συμβολαιογράφο όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά για τη σύνταξη του συμβολαίου.

2ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση, με βάση τα δικαιολογητικά. Συμπληρώνει τα φύλλα υπολογισμού της αντικειμενικής αξίας. Συμπληρώνει το τίμημα.

3ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή: Υπολογίζει το φόρο και γίνεται προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης (με δυνατότητα τροποποίησής της οποτεδήποτε).

4ο ΒΗΜΑ: Ο Συμβολαιογράφος οριστικοποιεί τη δική του συμμετοχή στη συμπλήρωση της δήλωσης.

5ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι μέσα από την Εφαρμογή:
•    Ελέγχουν τη δήλωση
•    Απαντούν στις ερωτήσεις για την απαλλαγή Α΄ Κατοικίας
•    Εξουσιοδοτούν ή μη τον Συμβολαιογράφο για υποβολή δήλωσης Ε9 (εντός 2020)

6ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι οριστικοποιούν  και υποβάλλουν τη δήλωση.  Μετά την οριστικοποίηση της δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση, παρά μόνο υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
Η δήλωση θεωρείται οριστικά υποβληθείσα, εφόσον την αποδεχθούν και οι 2 συμβαλλόμενοι.

7ο ΒΗΜΑ: Η Εφαρμογή:
•    Βεβαιώνει το φόρο
•    Παράγει Ταυτότητα Οφειλής

8ο ΒΗΜΑ: Ο Αγοραστής Εξοφλεί το Φόρο με βάση την Ταυτότητα Οφειλής.

9ο ΒΗΜΑ: ο Συμβολαιογράφος μέσα από την Εφαρμογή:
•    Εκτυπώνει αποδεικτικό καταβολής του φόρου
•    Εκτυπώνει τη Δήλωση

10ο ΒΗΜΑ: Οι Συμβαλλόμενοι Υπογράφουν το συμβόλαιο και οριστικοποιούν τη μεταβίβαση.

11ο ΒΗΜΑ: Ο συμβολαιογράφος μέσα σε 15 εργάσιμες ημέρες ενημερώνει ηλεκτρονικά για τη σύνταξη του συμβολαίου και το αποστέλλει στην αρμόδια ΔΟY (μαζί με τα τυχόν δικαιολογητικά). Από τη στιγμή αυτή ο Συμβολαιογράφος παύει να έχει πρόσβαση στη δήλωση ΦΜΑ.


View full είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατ' αρχας, οι συμβολαιογραφοι διαμαρτυρονται για την ρυθμιση αυτη, επειδη τους δημιουργει "ευθυνες"

[ούτε η αυτοπροσωπη υποβολη  των δηλωσεων ΦΜΑ στις ΔΟΥ αποτελεσε προβλημα "δυσεπιλυτο".

Αντιθετα, αυτο σημαινε οτι εχει ελεγχθει η δηλωση ΦΜΑ απο αρμοδιο υπαλληλο και  δεν θα υπαρχουν προβληματα "ανακρίβειας".]

https://www.notarius.gr/news/gs_22-12-19

Αυτο που εννοούν με την παραπανω διαδικασια, ειναι οτι,  θα συγκεντρωσει ο πολιτης οσα απο τα παρακατω πιστοποιητικα χρειαζεται, μεταβαινοντας  σε διαφορους Οργανισμους και Υπηρεσιες....

[μαζι με το ΤΑΠ  για το οποίο δεν  βλεπω να εχουν θεσμοθετήσει παρεκλιση ούτε μισου τμ. και το οποιο επανεφεραν,

παρα την προ τριετιας καταργηση του, διοτι δημιουργουσε προβληματα στις μεταβιβασεις]

 

https://www.capital.gr/tax/3368227/enas-tomos-dikaiologitika-gia-metabibasi-akinitou

 

 

Edited by dimitris GM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα προβλήματα των συμ/φων είναι οικονομικής φύσεως γιατί θέλουν λεφτά για τον έξτρα κόπο και κάποια νομικής φύσεως για τα οποία απαιτείται αυτοψία στο ακίνητο , που στην τελική καταλαβαίνεται ποιος θα την κάνει ΚΑΙ αυτή . Αυτός που παίρνει τα λιγότερα στην μεταβίβαση και έχει και την μεγαλύτερη ευθύνη , δίνοντας την βεβαίωση νομιμότητας .

Επί της ουσίας μια χαρά είναι να γίνουν όλα ηλεκτρονικά , όπως και το ΤΑΠ αφού οι Δήμοι ηλεκτρονικά τα έχουν όλα . Και βέβαια ηλεκτρονικά τα πιστοποιητικά κτηματολογίου , γιατί τώρα έχουμε κτηματολόγια που δεν έχουν υπεύθυνο και τα επιβλέπουν συμ/φοι , σε ακατάλληλους χώρους που αν τους πάμε στην πολεοδομία θα τα έκλειναν αμέσως . Για παράδειγμα τα γραφεία σε όροφο και το ασανσέρ είτε δεν υπάρχει , είτε δεν λειτουργεί και το κλιμακοστάσιο έχει σφηνοειδείς βαθμίδες και δεν έχει πλατύσκαλα .

Share this post


Link to post
Share on other sites

οι συμ/φοι έχουν γίνει άμισθοι εφοριακοί υπάλληλοι και μάλιστα σε περίπτωση λάθους πληρώνουν και 100€ πρόστιμο. Δικαίως διαμαρτύρονται κατα τη γνώμη μου γιατί αφενός μεν δεν πληρώνονται για αυτές τις "υπηρεσίες" (να και κάτι παει να προβλεφτεί για το νέο σύστημα δηλώσεων) και αφετέρου αναλαμβάνουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν. Σαφώς η ηλεκτρονική διαχείριση είναι ένα θετικότατο βήμα στην απάλειψη της γραφειοκρατίας/ταλαιπωρίας του πολίτη αλλά το κράτος έχει αρχίσει να δίνει ευθύνες/όγκο εργασίας στον ιδιώτη (βλ. και το δικό μας ηλεκτρ. σύστημα αδειών - χωρίς ακόμα πρόστιμα σε λανθασμένα στοιχεία). Ίσως μια λύση είναι τα ΚΕΠ να αναλάβουν κάποιο όγκο εργασίας με την κατάλληλη στελέχωση και οργάνωση 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας πάρουν και οι συμβολαιογράφοι κάποια ευθύνη - μόνο οι μηχανικοί να είναι με τη Δαμόκλειο Σπάθη...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

οχι βεβαια...

Επειδη οι μηχανικοι δεν αντεδρασαν - ως ωφειλαν - δια των οργανων τους,  σε διαταξεις και νομοθετηματα που μεταφερουν  σε αυτους τεραστιες ευθυνες...

αυτο δεν σημαινει οτι και οι λοιπες επαγγελματικες ταξεις θα τα ανεχτουν...

Ηδη οι συμβ/φοι, ειναι "βεβαρημενοι" με  την ευθύνη  για την επισυναψη 22 πιστοποιητικων  σχετικα με την συνταξη συμβολαιων

[Και σαν να μην εφταναν αυτα,  κάποιοι "μεγαλοσχημοι"  μανδαρινοι, αποφασισαν να επαναφερουν το πιστοποιητικο ΤΑΠ

που καποιοι προηγουμενοι ειχαν - ορθως- καταργησει διοτι αποτελουσε τροχοπεδη στις συναλλαγες...]

  Επίσης,

Φορτωθηκαν,  πριν  5 χρονια,  την  ευθύνη  της  εισπραξης/αποδοσης/ διεκπεραιωσης του φόρου υπεραξιας,

με κινδυνο να βρεθουνε υπολογοι ποινικα και αστικα  για την "μη ορθη εφαρμογη διαταξεων",

που κανενας δεν ηξερε ακριβως να ερμηνευσει.

Αυτο που τους λενε σημερα ειναι

-αγοραστε απο ιδιωτες τα προγραμματα υπολογισμου αντικειμενικης αξιας

-εμεις δεν σας τα δινουμε ούτε με πληρωμη

-πληρωστε καθε χρονο τις αναβαθμισεις που γινονται, οταν κανουμε αναπροσαρμογες ή νεες ενταξεις

-καντε τις δηλωσεις φορου μεταβιβασης/δωρεας

-υπολογιστε τους φορους, πληρωστε τους φορους.... καντε και τα συμβολαια...

και εμεις μετα θα σας ελεγξουμε αν και πού κανατε λαθος.

 

 

Edited by dimitris GM

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2020 at 9:57 ΜΜ, dimitris GM said:

Επειδη οι μηχανικοι δεν αντεδρασαν - ως ωφειλαν - δια των οργανων τους,  σε διαταξεις και νομοθετηματα που μεταφερουν  σε αυτους τεραστιες ευθυνες...

αυτο δεν σημαινει οτι και οι λοιπες επαγγελματικες ταξεις θα τα ανεχτουν...

Σωστά!!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To θέμα είναι να μην χτυπάμε το σαμάρι . Η πρόσβαση στις εφορίες είναι δύσκολη , αλλά και ακριβή για μεγάλο μέρος του πληθυσμού . Αρα να απαιτηθεί δωρεάν λογισμικό αντικειμενικών αξιών σε συμβολαιογράφους , αλλά και σε μηχανικούς , να γίνεται ηλεκτρονικά η συναλλαγή με τα κτηματολόγια , δήμους για ταπ και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται .

Είναι προφανές ότι είναι απλά θέμα πολιτικής βούλησης . Είδαμε πόσο γρήγορα όταν ήθελαν , έκαναν ηλεκτρονικές τις δηλώσεις , τους έμμεσους φόρους , τα παράβολα , τον ΕΦΚΑ και πολλά ακόμη . 

Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε το αεικίνητο . Ολα όσα λέμε ισχύουν στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες που ο συμ/φος τακτοποιεί τα πάντα .

Είπαμε απλά πράγματα . Ο άλλος ξέχασε να δηλώσει τον γάμο του στο δημοτολόγιο για την μερίδα και του είπαν 10 εργάσιμες για 10 λεπτά δουλειά .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η (συντριπτική?) πλειοψηφία των συμβ/φων διαθέτει το σχετικό λογισμικό που είναι απαραίτητο και για τις πράξεις.

Επί πλέον, αποφεύγουν το πήγαινε-έλα στην εφορία μαζί με τον πελάτη.  Απλώς, τώρα δεν θα έχουν την "προστασία" της δημόσιας αρχής για τυχόν λάθη.

Είμαστε σε φάση γενικής συρρίκνωσης του δημοσίου, οπότε θα πρέπει να συνηθίσουμε τα νέα μας καθήκοντα

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Αποχή συμβολαιογραφων μεχρι τις 26/1

"Η απόφαση για την αποχή υπερψηφίστηκε από τους 400 περίπου παρόντες συμβολαιογράφους, ενώ η αντίθετη πρόταση του προέδρου του Συμβολαιογράφων κ. Ρούσκα έλαβε μόλις επτά ψήφους."

https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2002121/apohh-eos-tis-261-apofasisan-oi-symvolaiografoi.html

Edited by Pavlos33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.