vagevan Posted April 22, 2009 at 06:40 PM Posted April 22, 2009 at 06:40 PM (edited) Γεια σας, έχω ένα πρόβλημα και θα ήθελα τα φώτα σας. Έστω ένα οικόπεδο 1.100 τ.μ. χωρισμένο με όριζόντια ( κάθετη) ιδιοκτησία σε δύο κομάτια 500 τ.μ. έκαστο. Εγώ σαν ιδιοκτήτρια του ενός, αφού χτίσαμε το σπίτι μας χτίσαμε και πέτρινες μάντρες για τις οποίες "φάγαμε" μια καταγγελία και τρέχουμε. Και η ερώτηση είναι η εξής: Είχα το δικαίωμα να περιφράξω το δικό μου οικοπεδο ή όχι? Και αν ναι, μπορώ να βγάλω έξτρα άδεια για τις μάντρες? ( Με συγχωρείτε αν σας μπερδεύω, όπως καταλάβατε δεν είμαι και μηχανικός...) Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων Edited October 16, 2024 at 09:20 AM by ntanos Διόρθωση τίτλου
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Posted April 22, 2009 at 06:51 PM Posted April 22, 2009 at 06:51 PM κατ' αρχάς σας ευχαριστούμε που απευθύνεστε στο φόρουμ μας μην μπερδεύεται την κάθετη συνιδιοκτησία με την οριζόντια όπως περιγράφεται την κατάσταση στο οικόπεδο ειστε συγκύριοι και έχει συσταθεί κάθετη συνιδιοκτησία δηλαδή με απλά λόγια διανομή κατά χρήση-διαιρετά κατα χρήση τμήματα έχετε αποκλειστική χρήση στο δικό σας τμήμα και σας αντιστοιχεί προφανώς κάποιο ποσοστό απο την κάλυψη και την δόμηση επι του συνολικού οικοπέδου για το χτίσιμο της μάντρας 1.θα έπρεπε να προβλέπεται στην οικοδομική άδεια 2.εξετάστε αν η οικοδομική άδεια είναι σε ισχύ για να κάνετε τροποποίηση-αναθεώρηση 3.έχετε προφανώς το δικαίωμα κατασκευής περίφραξης-μάντρας στο τμήμα σας όμως πρόκειται για οικοδομικές εργασίες για τις οποίες θα πρέπει να εκδοθεί η σχετική άδεια καλή συνέχεια και τα ξαναλέμε
vagevan Posted April 24, 2009 at 01:28 PM Author Posted April 24, 2009 at 01:28 PM Σας ευχαριστώ για την απάντηση .
vagevan Posted May 10, 2009 at 06:28 PM Author Posted May 10, 2009 at 06:28 PM Καλησπέρα! Μάλλον θα χρειαστουμε τα φώτα σας για άλλη μία φορά... Ρωτήσαμε μηχανικό εδώ και μας είπε ότι θα πρέπει να βγάλουμε άδεια με την συναίνεση των συγκύριων ( πράγμα το οποίο δεν γίνεται αφού αυτοί μας έκαναν την καταγγελία). Οι μάντρες ουσιαστικά χωρίζουν το δικό μας κομμάτι από την εμβασία (η οποία ανήκει και στους δύο) και που χρησιμοποιούν εκείνοι για να μπουν στο δικό τους κομμάτι. Επίσης μας είπε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε νομιμοποίηση ( με εφάπαξ ποσό κτλ). Καμιά ιδέα??? Ευχαριστώ
pk10gr Posted May 10, 2009 at 06:41 PM Posted May 10, 2009 at 06:41 PM Τα λεγομενα του μηχανικου που ρωτησατε ειναι λογικα και απο τη στιγμη που εχει σιγουρα καλυτερη εικονα της καταστασης απο εμας εδω, δε νομιζω οτι μπορουμε να δωσουμε κατι παραπανω.. Η μονη συμβουλη ειναι να προσπαθησετε να τα βρειτε με τους γειτονες.. Ερωτησεις που ισως δωσουν μια καλυτερη εικονα της καταστασης: 1)οι γειτονες εχουνε οικοδομηση??? 2)η οικοδομη σας (περαν της μαντρας) συμφωνει με την αδεια??? 3)η οικοδομικη αδεια ειναι σε ισχυ??? ***Σημειωση: Η οποιαδηποτε μαντρα μπορει να εχει υψος μεχρι 1μ. ***
vagevan Posted May 11, 2009 at 04:41 AM Author Posted May 11, 2009 at 04:41 AM α) Ναι, έχουν οικοδόμηση. Ένα προκάτ στο οποίο τελευταία έκαναν και κάποια προσθήκη. β) Ναι, το σπίτι συμφωνεί με την άδεια γ) Η άδεια έχει λήξει ( το 2006 ) Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μπορώ να κάνω νομιμοποίηση! Όσο για τους γείτονες, δεν βγαίνει άκρη...
pk10gr Posted May 11, 2009 at 07:36 AM Posted May 11, 2009 at 07:36 AM Yψος μαντρας??? Συναινεση των συγκυριων.. Ενα προβλημα στα εξ'αδιαιρετου..
2016 Posted May 11, 2009 at 07:40 AM Posted May 11, 2009 at 07:40 AM Στην κάθετη ιδιοκτησία, η οποία θεωρείται ενιαία εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησία, το να κατασκευάζεις μάντρα στην γραμμή που ορίζει την κάθετο, δεν είναι τόσο απλό ζήτημα. Γιατί αυτό παραπέμπει σε κατάτμηση. Υπάρχουν διάφορες αποφάσεις δικαστηρίων, διάφορες γνώμες από νομικούς. Ιδιαίτερη σημασία έχει το τι έχει συμφωνηθεί στην σύσταση της κάθετης (στο συμβολαιογραφικό έγγραφο) από τους συνιδιοκτήτες.
vagevan Posted May 11, 2009 at 01:38 PM Author Posted May 11, 2009 at 01:38 PM Yψος μαντρας???Συναινεση των συγκυριων.. Ενα προβλημα στα εξ'αδιαιρετου.. από 0,90 έως 1,30 m
vagevan Posted May 11, 2009 at 07:06 PM Author Posted May 11, 2009 at 07:06 PM Να ρωτήσω κάτι άλλο? Υπάρχει έκπτωση στο πρόστιμο διατήρησης εάν αυτό πληρωθεί μετρητοίς??
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now