Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Έναρξη επαγγέλματος με ταυτόχρονη ενασχόληση σαν μισθωτός


lpro

Recommended Posts

Είμαι μισθωτός μηχανικός με σύμβαση αορίστου χρόνου με ιδιωτική εταιρεία εδώ και 10 χρόνια. Παλαιότερα (2000-2010) ήμουν ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός (Πληροφορική) αλλά έκανα διακοπή προκειμένου να μην πληρώνω το φόρο επιτηδεύματος.

Για το 2020 θέλω να παρέχω κάποιες υπηρεσίες σε κάποια τρίτη εταιρεία οπότε θα πρέπει να εκδώσω απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Η βασική ερώτηση είναι αν θα φορολογηθώ κανονικά σαν ελεύθερος επαγγελματίας οπότε και τα κέρδη (μείον τυχόν δαπάνες) θα φορολογηθούν από το μηδέν με την κλίμακα των αυτοαπασχολούμενων (δηλ. μέχρι 10.000 ευρώ με συντελεστή 9%) ή σαν μισθωτός οπότε τα κέρδη θα προστεθούν στο εισόδημα από μισθούς και θα φορολογηθούν με βάση την κλίμακα (βρίσκομαι στο άνω μέρος της κλίμακας) και άρα θα πληρώσω φόρο 45%;

Δεν είναι υποχρεωτικό να υπογράψω κάποια σύμβαση φαντάζομαι (τουλάχιστον δεν έχει συζητηθεί κάτι τέτοιο με την εταιρεία).

Μιλάμε για λιγότερες από 5 αποδείξεις.

Link to comment
Share on other sites

Καλώς ήρθες και ελπίζω να συνεισφέρεις γενικότερα με τις γνώσεις, εμπειρία, απορίες στο forum.

Αναφορικά στα ερωτήματά σου:

1) ν.4172/2013, άρθρο 29, Παρ.1 όπως τροποποιήθηκε με την pαρ.5 του άρθρου 112 του ν.4387/2016 και ισχύει από 12/5/2016.
"[...]
Άρθρο 29
Φορολογικός συντελεστής
1. Τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15, αφού προστεθούν σε τυχόν εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις. Για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζονται οι μειώσεις του άρθρου 16.
[...]"

[Πριν υπήρχε διακεκριμένη φορολόγηση της κάθε πηγής εισοδήματος.]