Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Έναρξη επαγγελματος


Φλώρα

Recommended Posts

Καλησπερα. Είμαι μηχανικός αλλά στην εργασία μου δε με έχουν ασφαλισμένη ως μισθωτη μηχανικό αλλά απλά ως υπάλληλο. Είμαι εγγεγραμμένη στο ΤΕΕ κ θέλω να κάνω έναρξη για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο να πληρώνω έξτρα ένα ποσό στο ΤΣΜΕΔΕ ;

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

Δεν κάνεις έναρξη στην εφορία.

Εφόσον είσαι γραμμένη στο ΤΕΕ, θα πρέπει να μιλήσεις με το λογιστήριο της εργασίας σου και αν το αντικέιμενο της εργασίας σου είναι μηχανικού (αν το αναφέρει η σύμβαση/αν είναι σε σχετικό με τη ειδικότητα σου αντικείμενο) και να γίνει αλλαγή στις επόμενες ΑΠΔ σου (ενδεχομένως να απαιτηθεί αλλαγή σύμβασης). Θα σε ενημερώσουν και για τις επιπλέον κράτησεις. Σκέψου το πάντως αν αξίζει. Αν ψάξεις στο forum αυτό, θα βρείς διάφορες απόψεις.
Δες εδώ https://www.efka.gov.gr/sites/default/files/2018-05/EGK_6_14-02-2017.pdf 
ειδικότερα στις σελίδες 9-10

Edited by Alex259
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δε μας εξηγείς γιατί θέλεις να κάνεις έναρξη ατομικής επιχείρησης. Ο στόχος σου είναι να απασχολείσαι στην ίδια εταιρία αλλά ως μηχανικός; Με μπλοκάκι; Ή να έχεις παράλληλη απασχόληση σαν αυταπασχολούμενη;

Για το 2ο, αν διαλέξεις ΚΑΔ μηχανικού πρέπει να γραφτείς και στο ΤΣΜΕΔΕ μη-μισθωτών και να διαλέξεις ασφαλιστική κατηγορία. Σίγουρα την εισφορά επικουρικής ασφ. και πρόνοιας δε θα τη γλιτώσεις.

Αν δε διαλέξεις ΚΑΔ μηχανικού και γραφτείς στον ΟΑΕΕ, τότε δεν υπάρχει επικουρική και πρόνοια.

Για τις βασικές εισφορές (είτε ΤΣΜΕΔΕ είτε ΟΑΕΕ) το αν θα πληρώνεις εξαρτάται από τι κατηγορία θα διαλέξεις ως μη μισθωτή και αν θα καλύπτεται από το άθροισμα των εισφορών ως μισθωτή (το άθροισμα εργαζομένου και εργοδότη μετρά).

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο