Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κτιριακά έργα ΣΔΙΤ 630 εκατ. ευρώ δίνουν ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο


Engineer

Recommended Posts

Κτιριακά έργα ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού 630 εκατ. ευρώ έρχονται να προσφέρουν «ανάσα» στον κατασκευαστικό κλάδο, ο οποίος απειλείται από την ένδεια νέων έργων τα τελευταία χρόνια. Από τις αρχές του έτους έχουν προκηρυχθεί τέσσερις επιμέρους διαγωνισμοί, κυρίως από πανεπιστημιακά ιδρύματα σε όλη τη χώρα, τα οποία επιχειρούν να αναβαθμίσουν τις κτιριακές υποδομές τους, ιδίως στο σκέλος των φοιτητικών εστιών, όπου οι ελλείψεις είναι τεράστιες.

Με τον τρόπο αυτό παρέχεται ένα «σωσίβιο» και στον κατασκευαστικό κλάδο, ο οποίος ασφυκτιά τα τελευταία δυόμισι χρόνια, καθώς κατά την περίοδο αυτή δεν έχει ξεκινήσει κανένα νέο μεγάλο δημόσιο έργο υποδομής, με εξαίρεση το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης, το οποίο μάλιστα χρειάστηκε τέσσερα χρόνια «ωρίμανσης», έως ότου υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Τα τελευταία δημόσια έργα ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2017 και αφορούσαν τους μεγάλους οδικούς άξονες. Ο πιο πρόσφατος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, αφορά την κατασκευή φοιτητικών εστιών για λογαριασμό του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Πρόκειται για έργο 105,5 εκατ. ευρώ, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος να έχει προγραμματιστεί για τις 23 Ιουνίου. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και τη διαχείριση για τα επόμενα 30 χρόνια κτιρίων φοιτητικών εστιών, πανεπιστημιακών κατοικιών, χώρων σίτισης, κεντρικής βιβλιοθήκης και ερευνητικού κέντρου Αριστείας σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη. Το έργο είχε εγκριθεί από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ στις αρχές Απριλίου.

Λίγο νωρίτερα, και συγκεκριμένα στις 18 Ιουνίου, έχει προγραμματιστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένα ακόμα ΣΔΙΤ φοιτητικών εστιών σε Βόλο και Λαμία. Το έργο των 116 εκατ. ευρώ προωθείται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και έχει διπλό τεχνικό αντικείμενο.

Το πρώτο αφορά μια ολοκληρωμένη παρέμβαση αστικής ανάπλασης και αξιοποίησης του βιομηχανικού ακινήτου της βαμβακουργίας στη Νέα Ιωνία Βόλου. Εκεί θα αναπτυχθούν φοιτητικές εστίες, εκπαιδευτικές και ερευνητικές εγκαταστάσεις και κοινωνικές υποδομές του Παν. Θεσσαλίας. Το δεύτερο έργο χωροθετείται στη Λαμία και αφορά επίσης την κατασκευή φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών. Οπως και στην περίπτωση του ΣΔΙΤ της Θράκης, έτσι και σε εκείνη της Θεσσαλίας προσφέρει τη διαχείριση των υποδομών για τα επόμενα 30 χρόνια.

Στην Κρήτη, ο αντίστοιχος διαγωνισμός, ύψους 255 εκατ. ευρώ, έχει «τρέξει» από τις αρχές του έτους και έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Την πρόθεση συμμετοχής τους στον διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης έχουν εκφράσει τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «Ακτωρ Παραχωρήσεις», «Αβαξ», Intrakat, Archirodon Group, «Θέμελη» και η κοινοπραξία ανάμεσα στον όμιλο Μυτιληναίου και την ΑΤΕΣΕ. Με βάση τους όρους του διαγωνισμού, προβλέπεται η κατασκευή 2.000 φοιτητικών κατοικιών στο Ρέθυμνο και 1.000 ακόμα στο Ηράκλειο στις αντίστοιχες πανεπιστημιουπόλεις.

Αντίστοιχα, τον τρέχοντα μήνα αναμένεται να δρομολογηθεί ένα ακόμα σημαντικό έργο ΣΔΙΤ. Πρόκειται για την κατασκευή και τη διαχείριση 17 νέων σχολείων στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας. Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 153,6 εκατ. ευρώ, με το ποσό που αφορά το κατασκευαστικό κόστος των κτιρίων να εκτιμάται ότι είναι περίπου το 50%-55% αυτού.

Το υπόλοιπο αφορά τον εξοπλισμό τους και τη συντήρησή τους. Συνολικά προβλέπονται τέσσερα νέα σχολεία στον Δήμο Παύλου Μελά (ΓΕΛ Ευκαρπίας, 4ο Δημοτικό Ευκαρπίας, 3ο ΓΕΛ Πολίχνης, 1ο Λύκειο Πολίχνης), τρία στον Δήμο Πυλαίας - Χορτιάτη (3ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο, 3ο Δημοτικό Πανοράματος), από δύο στους Δήμους Νεάπολης - Συκεών (7ο Νηπιαγωγείο, 4ο Δημοτικό Πεύκων) και Ωραιοκάστρου (3ο Γυμνάσιο, 6ο Δημοτικό) και από ένα στους Δήμους Λαγκαδά (2ο Γυμνάσιο), Θέρμης (1ο ΓΕΛ), Αμπελοκήπων - Μενεμένης (5ο Δημοτικό), Καλαμαριάς (Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο) και Κατερίνης (Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο). Συνολικά, ως προς το είδος των σχολείων, πρόκειται για ένα νηπιαγωγείο, πέντε δημοτικά, ένα ειδικό νηπιαγωγείο και ειδικό δημοτικό σχολείο, τρία γυμνάσια, πέντε λύκεια, ένα επαγγελματικό λύκειο και ένα μουσικό γυμνάσιο - λύκειο (στην Κατερίνη).


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Τα έργα με ΣΔΙΤ, δεν θα δώσουν ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο γενικότερα, αλλά σε μερικές μεγάλες εταιρείες. Είναι έτσι στημένο το σύστημα, ώστε να "τσουβαλιάζει" επί μέρους έργα και να μη δίνεται η δυνατότητα στις, μικρού και μεσαίου μεγέθους, κατασκευαστικές επιχειρήσεις να συμμετέχουν. Και εννοείται ότι, λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων, θα γίνει πάρτι με τις υψηλές προσφορές (= πολύ μικρές εκπτώσεις).

Link to comment
Share on other sites

Τα έργα που περιλαμβάνει το πρόγραμμα, τόσο σε πλήθος, όσο και σε διαβάθμιση κλίμακας, είναι τόσα που υπάρχει περιθώριο για πολλούς και όχι μόνο για εκείνους τους λίγους που αναφέρεις. Όλοι, ούτως ή άλλως, με Δημόσιο Διαγωνισμό θα συμμετάσχουν, με αντικειμενικά κριτήρια, κοινά για όλους και διαφάνεια ελέγχου προς όλους. Από εκεί και πέρα, αν κάποιος με ένα datsun και μισή τσάπα από το υπόγειο της μάνας του έχει την απαίτηση να μπαίνει νταβατζιλίκι σε έργα που δεν είναι σε θέση να καλύψει σε τεχνικοοικονομικό επίπεδο, ούτε καν ως υπεργολάβος, καλώς και αποκλείεται εμμέσως πρακτικά από τη διαδικασία. Ούτως ή άλλως, εσείς τρέφεστε με την γκρίνια, την τυφλή απόρριψη των πάντων και το σοσιαλιστικό παράπονο που δε δίνει απευθείας αναθέσεις ο Πατερούλης στον κάθε άχρηστο επειδή απλά έχει γράψει "αγωνιστικά ένσημα" (αφισοκόλληση, αναπαραγωγή προπαγάνδας, εχθρότητα προς τους αντιφρονούντες, ρουφιανιά κλπ.) και αναπνέει. Καθίστε να ζήσετε από τους "κοινωνικούς αγώνες" που είναι και επιλογή σας, λοιπόν, σύντροφε.

 

ΥΣ : Άσε που ο Τεχνικός Τομέας, στο σύνολό του, δεν είναι μόνο ο γκαγκός καπιταλιστής Μηχανικάρας, αλλά και τόσοι και τόσοι εργατοτεχνίτες και μηχανοδηγοί που είναι οι μόνοι που μπορούν να υλοποιήσουν. "Ημέτερα μεγαλοαφεντικά που μπίνουν το αίμα του εργάτη" και αυτοί, ε; Ή απλά σου είναι αδιάφορο επειδή δε βολεύει εσένα και πρέπει να το βαφτίσεις πλεκτάνη του Elon Musk;

Edited by Occultist
πρ
Link to comment
Share on other sites

Μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια...

συμπλ.

κι επειδή γνωρίζω σε βάθος το αντικείμενο (τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και διεθνώς), την επόμενη φορά να έχεις σοβαρά επιχειρήματα, και όχι επιπέδου καφενείου

Edited by tetris
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, tetris said:

Μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια...

συμπλ.

κι επειδή γνωρίζω σε βάθος το αντικείμενο (τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και διεθνώς), την επόμενη φορά να έχεις σοβαρά επιχειρήματα, και όχι επιπέδου καφενείου

Ναι, γιατί καταφανώς το "Είναι έτσι στημένο το σύστημα" και η κλάψα ότι κάνουν 99% έκπτωση και δεν σε αφήνουν να μπεις, εσένα το μικρό ( ; ), ούτε για την συντήρηση της περιτοίχισης του Γυμνασίου Πολίχνης, είναι σοβαρή επιχειρηματολογία και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε ως τέτοια. Ειδικά η στεγνή επίκληση της αυθεντίας, υποδηλώνει μεγάλο πλεόνασμα σοβαρών επιχειρημάτων από μέρους σου - όλοι το κσέρουν αυτό...😆

ΥΣ. Όλους τους εργατοτεχνίτες και μηχανοδηγούς που θα μπουν για να φτιαχτούν αυτά, εξακολουθείς να τους βλέπεις διάφανους, κατά το "Τα έργα με ΣΔΙΤ, δεν θα δώσουν ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο γενικότερα", μεγάλε λόγιε εσύ, που δεν πας καφενείο.

Edited by Occultist
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.