Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Τροπολογία ΥΠΕΝ για προσωρινούς ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους λόγω κορωνοϊού


Engineer

Recommended Posts

Σε τροπολογία που θα κατατεθεί αύριο στη Βουλή περιλαμβάνεται και διάταξη που έχει εισηγηθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων.

Η πρόταση αυτή ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, την επεξεργάστηκαν ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Δημήτρης Οικονόμου και ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης και προβλέπει ότι:

Δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:

(α) να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών,

(β) να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι,

(γ) να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων, και

(δ) να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.

Επιπλέον το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών που θα σταλεί στους Δήμους. Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες: για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών. Ακόμη θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα όπλο ενάντια στη διασπορά του κορωνοϊού. Έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις. Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνουμε το ποδήλατο που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες».


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Θέλω πολύ να δω πως θα αντιμετωπίσει ο δήμος Θεσσαλονίκης την Λεωφόρο Νίκης. 

Αν την πεζοδρομήσει το έμφραγμα είναι δεδομένο.

Link to comment
Share on other sites

θα επανελθει το κατα καιρους προτεινομενο

"επεκταση της παραλιας"

[και, οταν αποφασισουν να " ποδηλατοδρομησουν", να οριοθετησουν με "ματια γατας"

και οχι με εκεινα τα πλαστικα χωρισματα  ύψους 6-8 εκ.,  που  εφευγαν απο τα στριφωνια τους και σκοτωναν ποδηλατες και αυτοκινητα.

Σε μερικα σημεια  ακομα δεν τα εχουν βγαλει...]:twisted:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Η "επέκταση" είναι ένα έργο που χρειάζεται πολύ χρόνο. Νομίζω δεν έχουν ορίσει ακόμα τι θέλουν για γίνει διαγωνισμός...

Το πρόβλημα στην παρούσα φάση είναι τα τραπεζοκαθίσματα στα μαγαζιά εστίασης βιτρίνα της πόλης.

όσο για την οριοθέτηση ποδηλατόδρομων, αρκεί η ανακλαστική μπογιά για αστικό οδικό δίκτυο, αλλά αν είσαι στην Ελλάδα, είναι απαραίτητο τοιχίο από μπετόν. Σε κάθε περίπτωση, συμφωνώ ότι τα πλαστικά που περιγράφεις είναι επικίνδυνα.  

 

Link to comment
Share on other sites

 

εξ άλλουουου...

ποιός ξέρει....

Μπορει να  επανελθει και η υποθαλάσσια, απο Καλοχωρι προς Καλαμαρια...λεμε τωρα...

αρα   δεν θα διερχονται τόοοσα πολλα αυτοκινητα απο την Λ. Νικης...ξαναλέμε....🥳

 

[εκεινο το τελεφερικ  απο το Δημαρχειο προς το Σειχ Σού, ξερει κανεις να μας πει σε πγιο σταδιο βρισκεται???]

 

 

Link to comment
Share on other sites

Η υποθαλάσσια θα ξεκινούσε από το ύψος σιδηροδρομικού σταθμού στην δυτική είσοδο της πόλης  και θα κατέληγε  λίγο μετά το Μακεδονία στην Μ. Αλεξάνδρου. Λίγο περισσότερο από 1 χιλιόμετρο δηλαδή. Κόστος αποζημίωσης προς τον ανάδοχο 100 εκατομμύρια αν θυμάμαι καλά... μεγάλο φιάσκο.

Η υποθαλάσσια για να λειτουργήσει προς όφελος της πόλης θα πρέπει να συνδέει το Δέλτα Αξιού με την Ν. Μηχανιώνα, γιατί αυτή είναι η πόλη σήμερα. 

Το τελεφερίκ το έφαγε η χρηματοδότηση. Νο μάνι νο χάνι, χάνι

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.