Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επισκευή ταράτσας με σκουριασμένα σίδερα


 

Recommended Posts

Καλημέρα, 

Πριν την μόνωση της ταράτσας μου αποφάσισα να επισκευάσω κάποια σημεία που ακούγονταν "κούφια" με το σφυρί. Αφού έφτασα στα σίδερα και τα έτριψα, έβαλα προστατευτικό της Sika και μετά έκλεισα με επισκευαστικό κονίαμα της Alchimica Building "F". Το πρόβλημά μου είναι ότι το κονίαμα έκανε ρωγμές λόγω του βάθους 4cm μάλλον. Οταν πήγα να το ξανασπάσω μετά από 3 ημέρες ώστε να επαναλάβω την διαδικασία μου φάνηκε πολύ εύθραυστο. 

Μπορώ να χρησιμοποιήσω πάλι "τσιμέντο άμμο χαλίκι" και ένα ασταρι για γέφυρα; 

Υπάρχει κάποιο άλλο κονίαμα που να έχετε δουλέψει και να έχει μεγάλη αντοχή; Βρήκα μέσα στο forum το "Ceresit CD 26".

IMG_20200601_202742.jpg

IMG_20200616_202108.jpg

IMG_20200616_202118.jpg

IMG_20200616_202807.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα. Τί εννοείς προστατευτικό της sika? Υποψιάζομαι αναστολέα διάβρωσης.. Όταν λες ότι το "κονίαμα έκανε ρωγμές λόγω του βάθους 4cm"  τί εννοείς? Επισκευαστικά κονιάματα υπάρχουν πολλά, όλων των επωνύμων και καλών εταιριών, για δομητικές αποκαταστάσεις βάσει του προτύπου EN1504-3 πρέπει να είναι κλάσης R4 (είναι η κατηγοριοποίηση των επισκευαστικών κονιαμάτων αυτή), το κάθε ένα έχει προδιαγραφές σε τί πάχη και με τί όρους μπορεί να εφαρμοστεί . Αν διαβάσεις όμως τις προυποθέσεις εφαρμογής όλα απαιτούν στεγνό και καθαρό υπόβαθρο. Μπορεί να ακούγονται σαν δύο απλές λέξεις αλλά δεν είναι. Κανένα επισκευαστικό δεν μπορεί να αναπτύξει αντοχές αν εφαρμοστεί σε υγρό υπόβαθρο (για το σκυρόδεμα όριο σχ.υγρασίας για τέτοιες εφαρμογές είναι 4-4.5%) ή βρώμικο. Οι οπλισμοί που βλέπω εγώ δεν είναι σε καθόλου καλή κατάσταση, δεν είναι μόνο η διάβρωση, ο χάλυβας φαίνεται σαν να έχει ψαθυροποιηθεί. Αν "τσακίσεις" τον χάλυβα με το δάχτυλο σου σπάει? αν ναι, τα πράγματα είναι ζόρικα. ο χάλυβας κανονικά πρέπει να διερευνηθεί τί αντοχές έχουν απομείνει, αλλιώς είναι σαν να προσπαθείς να αναστήσεις τον πεθαμένο. Λύσεις από το ιντερνετ δεν μπορούν να δωθούν σε όλα. Καλύτερα είναι να φέρεις μηχανικό γνώστη των μονώσεων (και έμπειρο) και να δει το κτίσμα σου από κοντά. Θα συνεκτιμήσει την ηλικία, την γενική κατάσταση (που εμείς δεν βλέπουμε) και θα σου φτιάξει μια τεχνικο-οικονομική πρόταση που να είναι πιο ρεαλιστική. Θα σε προλάβω και θα σου πω μην πας απευθείας σε μάστορα που θα έχει το "θαυματουργό υλικό" ούτε να πειραματιστείς μόνος σου. Πάρε γνώμη ενός ειδικού και ακόμη και αν δεν μπορεί να εφαρμοστεί η βέλτιστη λύση (που πιθανολογώ δεν θα μπορεί λόγω κόστους, γιατί ξαναλέω η πρώτη εικόνα που βλέπω δεν μου αρέσει), τουλάχιστον πάλεψε το όσο μπορείς προς την βέλτιστη λύση. 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ναι εννοώ αναστολέα διάβρωσης. Οι ρωγμές πράγματι έγιναν γιατί το κονίαμα είναι για εφαρμογές μέχρι 20mm πάχος και κατηγορία R3. Επισυνάπτω μία φωτογραφία με τα σίδερα στην χειρότερη περιπτωση της πλάκας αφού τα έτριψα. Φαίνεται ότι 1~1,5mm στην επιφάνεια του χάλυβα είναι σαθρό και φεύγει με σκληρό τρίψιμο.Θα απευθυνθώ στον ΠΜ που έφτιαξε την πολυκατοικία αρχικά. (1975) Αυτό που θα ήθελα από την ομάδα είναι μία γενική καθοδήγηση μιας και όπως είπες τα "μαστόρια" της αγοράς έχουν ο καθένας την γνώμη του. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

IMG_20200606_121809.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλά κονιάματα όπως προείπα, υπάρχουν αρκετά των καλών εταιριών. Σου στέλνω ένα pm των καλών (προσωπική μου άποψη) εταιριών. Το κτίριο είναι 45 ετών, αν δεχθούμε (που έτσι είναι) ότι ο σχεδιασμός του ω/σ είναι τα 50 έτη για τις συνήθεις κατασκευές (βλέπε συνήθη κτίρια κατοικιών κλπ), καταλαβαίνεις ότι το κτίριο είναι γηρασμένο. Αν είσαι και κοντά στην θάλασσα, ακόμη χειρότερα. Η άποψη μου είναι αν αντέχει η τσέπη έλεγχο σκυροδέματος και χάλυβα με εργαστηριακά για να δούμε πού βρίσκονται. Αν δεν έχουν απωλέσει ιδιότητες, κάνουμε τοπικές αποκαταστάσεις και συνεχίζουμε στα περαιτέρω. Μέτρηση υγρασίας στο υπόβαθρο, και αν έχουμε υγρασία χρήση προιόντων κρυσταλλικής δομής (κονιάματα τροποποιημένα είναι και αυτά) για να το στεγνώσουμε, τσεκάρισμα αν το δώμα μας έχει κλίση απορροής ομβρίων επαρκή, λήψη απόφασης αν θα κάνουμε υγρομόνωση ή θερμουγρομόνωση και τί είδους δώματος έχουμε βατό/μη βατό κλπ. Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε υλικά που εξασφαλίζουν σχετικώς καλή διαπνοή, πχ αντιπαθώ τα ασφαλτόπανα (προσωπική άποψη) και για μόνο υγρομόνωση επί ω/σ θα επέλεγα ένα καλό επαλειφόμενο τσιμεντοειδές. Μετά μπαίνουμε σε ποιο ειδικά ζητήματα: δεν έχω κλίσεις, τί να κάνω? ποιο θερμομονωτικό υλικό? ποιο υγρομονωτικό? κλπ. Υπάρχουν αρκετά θέματα στα φόρουμ να δεις, ή ανοίγεις ένα καινούριο. Ελπίζω να βοήθησα. 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

29 λεπτά πριν, H/N said:

....Θα απευθυνθώ στον ΠΜ που έφτιαξε την πολυκατοικία αρχικά. (1975)...

που πιθανά σήμερα θα είναι κάπου >80ετών !!.... κι αν είναι ενεργός μηχανικός ακόμα...

 

Τεσπα.... χρειάζεται γιατρειά το πρόβλημα σου (όπως σωστά σου επισήμαναν) και όχι καλό έμπλαστρο να κρύβει την πληγή....

υπάρχουν πολλά σχετικά θέματα σχετικά με πιο πρόσφατο κι εδώ να δεις... 

Link to comment
Share on other sites

Πόσο είναι περίπου  το κόστος για τις μετρήσεις; 200-500 ευρώ; Θα ξεκινήσω με τον ΠΜ από αυτό και ελπίζω να είμαι σε καλά επίπεδα.  Βοηθητικές οι πληροφορίες σας. Ευχαριστώ

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω ότι οι ρωγμές που παρουσιάστηκαν μετά την επισκευή ίσως να οφείλονται στο ότι δεν συντηρήθηκε καλά και με τη ζέστη "έσκασε". Καλοκαίρι έχουμε και σε ταράτσα τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα.

Συνιστώ η επόμενη επισκευή να γίνει πρωινή ώρα και να προστατευτεί απο τον ήλιο και τον αέρα τουλάχιστον για 3-4 μέρες (σκέπασε το με χαρτόνι, υγρή λινάτσα ή κάτι σχετικό), ενώ πρέπει να διαβρέχεται τακτικά ελαφρώς (μετά την πήξη του επισκευαστικού, όχι νωρίτερα γιατί δεν θα του κάνει καλό).

Τέλος, αν η οικοδομή είναι τόσο παλιά δεν συνίσταται να χρησιμοποιήσεις επισκευαστικό R3 ή R4, καλύτερα να πας σε R2 (για λόγους συμβατότητας με το μπετόν της ταράτσας) που ούτως ή άλλως θα είναι φθηνότερο.

Εννοείται ότι το επισκευαστικό θέλει μερικές μέρες να αναπτύξει αντοχές, μην περιμένεις σε 3 μέρες να είναι "πέτρα".

Προσοχή στα καλά υλικά, την καλή εφαρμογή και τη γνώμη μηχανικού που θα το δει απο κοντά και θα συμβουλέψει λεπτομερώς.

 

Υ.Γ. Κάνε  καλό έλεγχο σε όλη την ταράτσα αλλά και στην οροφή του διαμερίσματος σου εσωτερικά. Δεν αποκλείεται να βρεις και άλλα σημεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 17/6/2020 at 10:52 ΠΜ, H/N said:

Καλημέρα, 

Πριν την μόνωση της ταράτσας μου αποφάσισα να επισκευάσω κάποια σημεία που ακούγονταν "κούφια" με το σφυρί. Αφού έφτασα στα σίδερα και τα έτριψα, έβαλα προστατευτικό της Sika και μετά έκλεισα με επισκευαστικό κονίαμα της Alchimica Building "F". Το πρόβλημά μου είναι ότι το κονίαμα έκανε ρωγμές λόγω του βάθους 4cm μάλλον. Οταν πήγα να το ξανασπάσω μετά από 3 ημέρες ώστε να επαναλάβω την διαδικασία μου φάνηκε πολύ εύθραυστο. 

Μπορώ να χρησιμοποιήσω πάλι "τσιμέντο άμμο χαλίκι" και ένα ασταρι για γέφυρα; 

Υπάρχει κάποιο άλλο κονίαμα που να έχετε δουλέψει και να έχει μεγάλη αντοχή; Βρήκα μέσα στο forum το "Ceresit CD 26".

IMG_20200601_202742.jpg

IMG_20200616_202108.jpg

IMG_20200616_202118.jpg

IMG_20200616_202807.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Μόλις τώρα, eftixia mpalaska said:

 

τελικά τι κάνατε με το πρόβλημα τησ ταράτσας διότι έχω παρόμοιο και εάν βρήκατε λύση ποιοσ την εκτέλεσε 

ευχαριστώ 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.