Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Engineer

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Ανοίγει στις 24 Αυγούστου η πλατφόρμα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Recommended Posts

Posted (edited)

Μη λέτε μεγάλα λόγια για το μονόδρομο σε 10 χρόνια. Η αυτονομία τους είναι ανεπίτρεπτα μικρή για οχήματα μεγάλων φορτίων [edit: με οικονομικό τρόπο] και γενικά επαγγελματικές/στρατιωτικές/κρατικές χρήσεις σε πολλές περιπτώσεις (πριν πάμε καν στο ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι τιμές των ΙΧ θα πέσουν σημαντικά). Είναι πάρα πολύ πιθανό να υπάρχει υβριδική κατάσταση για πάρα πολλές δεκαετίες έστω και αν ο κύριος παράγοντας [edit: που θα επηρεάζει τεχνολογικά και την αγορά ΙΧ] θα είναι κάποιες επαγγελματικές/στρατιωτικές/κρατικές χρήσεις.

Edited by curzondax

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προορίζονται ως μοναδικά αυτοκίνητα της οικογένειας. Δεν κάνουν για ταξίδια.

2. Αν το φορτίσετε από τυπική πρίζα, η οποία έχει συνήθως ασφάλεια 16Α,  θέλει πάνω από μέρα για πλήρη φόρτιση.

3. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά έχουν βγει επίσημα πολύ πιο ζημιάρικα σε καθημερινές ζημιές.  https://www.hotcars.com/problems-with-tesla-nobody-talks-about/

4. Οι εταιρείες έχουν εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση και όχι στην ποιότητα κατασκευής. Τριγμοί, προβλιματικά πόμολα, πόρτες που δεν κλείνουν σωστά, είναι μερικά από τα παράπονα των ιδιοκτητών.

5. Το τυπικό σέρβις κοστίζει 450$~750$, συστήνεται να γίνεται ανά 12.000χλμ

6. Η απλή μπαταρία κοστίζει $6500, η μακράς εμβέλειας $10.000. Οι μπαταρίες λιθίου χάνουν περίπου το 20% της μέγιστης φόρτισης στις 400 φορτίσεις και μετά μειώνεται ακόμα πιο γρήγορα η χωρητικότητα.

7. Η απόδοση (ταχύτητα, εμβέλεια) μειώνεται με το κρύο. 

8. Το κόστος και ο χρόνος επισκευής για ζημιές είναι στα ύψη. 

image.png.2fa3d5937ca0e5ebfddcf69de7f8087b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, stayros said:

Κατανάλωση 12,7 kWh/100 km σύμφωνα με μετρήσεις. ...

Φχαριστώ Σταύρο, τόψαχνα αυτό.
Από 1-1-2021 για λόγους ισονομίας και συνταγματικότητας θα υπάρχουν 2 ρεύματα, ρεύμα θέρμανσης και ρεύμα κίνησης, όπως στα πετρέλαια.
Η τιμή του ρεύματος κίνησης (φόρτισης) θα είναι 1.99€/kWh. Το θέρμανσης και φωτισμού παραμένει ως έχει. Και θα απαγορευτούν όλες οι μπαλαντέζες ανεξαιρέτως.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Περίεργο το νούμερο τιμής κιλοβατώρας που δίνεις. Γύρω στις 20 φορές ακριβότερο θα είναι έτσι που το λες (edit: ορθογραφικό).

Για να απαγορεύσουν τη μπαλαντέζα θέλει πολύ αστυνόμευση γιατί είναι εύκολα τα υλικά της και η κατασκευή της.

Edited by curzondax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στη τιμή της kWh έχω βάλει και όλες τις κρατήσεις που βάζει η ΔΕΗ ανηγμένες στη kWh. Δεν είναι το πιο ακριβές αλλά δεν ήθελα να μου πουν ότι κάνω λαθροχειρία κρύβοντας τες.

1 ώρα πριν, AMHxaNos said:

Φχαριστώ Σταύρο, τόψαχνα αυτό.
Από 1-1-2021 για λόγους ισονομίας και συνταγματικότητας θα υπάρχουν 2 ρεύματα, ρεύμα θέρμανσης και ρεύμα κίνησης, όπως στα πετρέλαια.
Η τιμή του ρεύματος κίνησης (φόρτισης) θα είναι 1.99€/kWh. Το θέρμανσης και φωτισμού παραμένει ως έχει. Και θα απαγορευτούν όλες οι μπαλαντέζες ανεξαιρέτως.

Αυτό ισχύει για το e-UP. Δεν είναι γενικό.

Επίσης οι 2 τιμές που λες πως θα ισχύουν στο σπίτι μας; Θα βάλουμε 2 μετρητές; Μάλλον κάτι άλλο θα είδες.

3 ώρες πριν, sdim said:

1. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προορίζονται ως μοναδικά αυτοκίνητα της οικογένειας. Δεν κάνουν για ταξίδια.

2. Αν το φορτίσετε από τυπική πρίζα, η οποία έχει συνήθως ασφάλεια 16Α,  θέλει πάνω από μέρα για πλήρη φόρτιση.

3. Δυστυχώς τα ηλεκτρικά έχουν βγει επίσημα πολύ πιο ζημιάρικα σε καθημερινές ζημιές.  https://www.hotcars.com/problems-with-tesla-nobody-talks-about/

4. Οι εταιρείες έχουν εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση και όχι στην ποιότητα κατασκευής. Τριγμοί, προβλιματικά πόμολα, πόρτες που δεν κλείνουν σωστά, είναι μερικά από τα παράπονα των ιδιοκτητών.

5. Το τυπικό σέρβις κοστίζει 450$~750$, συστήνεται να γίνεται ανά 12.000χλμ

6. Η απλή μπαταρία κοστίζει $6500, η μακράς εμβέλειας $10.000. Οι μπαταρίες λιθίου χάνουν περίπου το 20% της μέγιστης φόρτισης στις 400 φορτίσεις και μετά μειώνεται ακόμα πιο γρήγορα η χωρητικότητα.

7. Η απόδοση (ταχύτητα, εμβέλεια) μειώνεται με το κρύο. 

8. Το κόστος και ο χρόνος επισκευής για ζημιές είναι στα ύψη. 

 

1 Αν κάνεις μεγάλα ταξίδια συχνά, σήμερα θα έχεις θέμα. Αν δεν κάνεις όμως και πηγαίνεις μεγάλα ταξίδια πχ για διακοπές τότε είσαι ΟΚ.

2. Θέλει τόσες ώρες αν έχει αδειάσει η μπαταρία. Για την καθημερινή χρήση θα θες φόρτιση μόνο τη νύχτα.

3. Τα Tesla δεν είναι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

4.Που να δεις τα παράπονα για τα ΦΙΑΤ.

5. Από που βρήκες τιμές;

6. Για τα Tesla πάλι μιλάς; Σε 10 χρόνια πως θα είναι οι τιμές ξέρεις;

7. Μάλλον το ανάποδο ισχύει.

8. ΟΚ 3 προϋποθέσεις, να έχεις γκαράζ, λεφτά μπροστά και να μην οδηγάς σαν τον χάρο...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 ώρες πριν, curzondax said:

Μη λέτε μεγάλα λόγια για το μονόδρομο σε 10 χρόνια. Η αυτονομία τους είναι ανεπίτρεπτα μικρή για οχήματα μεγάλων φορτίων [edit: με οικονομικό τρόπο] και γενικά επαγγελματικές/στρατιωτικές/κρατικές χρήσεις σε πολλές περιπτώσεις (πριν πάμε καν στο ότι δεν είναι δεδομένο ότι οι τιμές των ΙΧ θα πέσουν σημαντικά). Είναι πάρα πολύ πιθανό να υπάρχει υβριδική κατάσταση για πάρα πολλές δεκαετίες έστω και αν ο κύριος παράγοντας [edit: που θα επηρεάζει τεχνολογικά και την αγορά ΙΧ] θα είναι κάποιες επαγγελματικές/στρατιωτικές/κρατικές χρήσεις.

Δεν έχεις άδικο. Άλλωστε δεν είναι σοφό να πεταχτεί στα σκουπίδια μια τεχνολογία εξέλιξης 100+ ετών. Ίσως από ένα σημείο και μετά να υποχρεώνεσαι να έχεις κάποιο στοιχείο αειφορίας στο ΜΕΚ όπως το υβριδικό. Πάντως στο ΗΒ το 2035 σταματάει η πώληση των συμβατικών.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

1.Στις διακοπές υπάρχει θέμα με τους φορτιστές. Θα τραβήξεις μπαλαντέζα από το δωμάτιο που θα μένεις μέχρι το αυτοκίνητο; Στην καλύτερη θα γεμίσει το δωμάτιο κουνούπια επειδή δεν θα κλείνει τελείως η σίτα.

2. Από το πινακάκι που παράθεσα φαίνεται ότι το model x σε οικιακή φόρτιση σε.8 ωρες φορτίζει για 40km. 20km πήγαινε-έλα. Μου φαίνεται λίγο

3. Όντως αλλά αφού τώρα αυτά μόνο θα εισάγονται με αυτά ασχολούμαστε. Επίσης θεωρώ ότι είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι με τα Tesla και συνήθως αυτά μας έρχονται στο μυαλό.\

4. Τα φίατ είναι στο 1/4 της τιμής οπότε τα δικαιολογούμε.

5. Σε διάφορα forum. Π.χ. το παλικάρι εδώ αναφέρει ετήσιο κόστος συντήρησης 450 με 825 λίρες, άλλος αναφέρει τετραετές πρόγραμμα συντήρησης γύρω στις 2600 λίρες για 4 έτη. Το κόστος θεωρείτε οικονομικό σε σύγκριση με porche, ferrari και άλλα αυτοκίνητα αντίστοιχων επιδόσεων αλλά σε σύγκριση με τα τυπικά αυτοκινητα που έχομε στην Ελλάδα είναι αυξημένο. Για παράδειγμα το κόστος αντικατάστασης για τα τακάκια των φρένων είναι αντίστοιχο με mercedes. 

 https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3121721/

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3124320/

6. Έχω βάλει στο μάτι το  Tesla roadster, τα 200Κ μου λείπουν. Μακάρι να πέσουν οι τιμές αλλά δεν πρόκειται, απλά τα νέα μοντέλα θα ει΄ναι βελτιωμένα αλλά στην ίδια τιμή, όπως γίνεται και με τα τηλ ή τους υπολογιστές.

7. Η λειτουργία των μπαταριών βασίζεται σε χημικές αντιδράσεις, με την μείωση της θερμοκρασίας μειώνεται η ταχύτητα αυτών των αντιδράσεων άρα μειώνεται και η τάση όπως και το μέγιστο ρεύμα. Επίσης όταν κάνει κρύο ανοίγεις το καλοριφέρ, άρα καταναλώνεις ηλεκτρική ενέργεια από της μπαταρίες και την κάνεις θερμική στην καμπίνα, συνεπώς μειώνεται σημαντικά η αυτονομία. Και με το κλιματιστικό μειώνεται η αυτονομία αλλά λιγότερο.

https://www.cnbc.com/2019/02/06/aaa-confirms-what-tesla-bmw-nissan-ev-owners-suspected-of-cold-weather.html

 

8. Συμφωνώ και επαυξάνω.

 

Όπως είπα περιμένω το roadster και να βρω τα λεφτά.

Edited by sdim

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 λεπτά πριν, sdim said:

1.Στις διακοπές υπάρχει θέμα με τους φορτιστές. Θα τραβήξεις μπαλαντέζα από το δωμάτιο που θα μένεις μέχρι το αυτοκίνητο; Στην καλύτερη θα γεμίσει το δωμάτιο κουνούπια επειδή δεν θα κλείνει τελείως η σίτα.

Να σκεφτούμε και την περίπτωση που (ακόμα και στο κλειστό γκαράζ πολυκατοικίας) ένα παιδάκι θα πάει με ένα ψαλίδι και θα κόψει από περιέργεια το καλώδιο. Εκεί πας με βραχιόλια βαθιά μέσα στη στενή.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
52 λεπτά πριν, Dio_the_Theo said:

Να σκεφτούμε και την περίπτωση που (ακόμα και στο κλειστό γκαράζ πολυκατοικίας) ένα παιδάκι θα πάει με ένα ψαλίδι και θα κόψει από περιέργεια το καλώδιο. Εκεί πας με βραχιόλια βαθιά μέσα στη στενή.

Αμα αφήνεις παιδάκια με ψαλίδια να τριγυρνανε είσαι για βραχιολάκια ούτως ή άλλως.

 

1 ώρα πριν, sdim said:

1.Στις διακοπές υπάρχει θέμα με τους φορτιστές. Θα τραβήξεις μπαλαντέζα από το δωμάτιο που θα μένεις μέχρι το αυτοκίνητο; Στην καλύτερη θα γεμίσει το δωμάτιο κουνούπια επειδή δεν θα κλείνει τελείως η σίτα.

2. Από το πινακάκι που παράθεσα φαίνεται ότι το model x σε οικιακή φόρτιση σε.8 ωρες φορτίζει για 40km. 20km πήγαινε-έλα. Μου φαίνεται λίγο

3. Όντως αλλά αφού τώρα αυτά μόνο θα εισάγονται με αυτά ασχολούμαστε. Επίσης θεωρώ ότι είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι με τα Tesla και συνήθως αυτά μας έρχονται στο μυαλό.\

4. Τα φίατ είναι στο 1/4 της τιμής οπότε τα δικαιολογούμε.

5. Σε διάφορα forum. Π.χ. το παλικάρι εδώ αναφέρει ετήσιο κόστος συντήρησης 450 με 825 λίρες, άλλος αναφέρει τετραετές πρόγραμμα συντήρησης γύρω στις 2600 λίρες για 4 έτη. Το κόστος θεωρείτε οικονομικό σε σύγκριση με porche, ferrari και άλλα αυτοκίνητα αντίστοιχων επιδόσεων αλλά σε σύγκριση με τα τυπικά αυτοκινητα που έχομε στην Ελλάδα είναι αυξημένο. Για παράδειγμα το κόστος αντικατάστασης για τα τακάκια των φρένων είναι αντίστοιχο με mercedes. 

 https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3121721/

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3124320/

6. Έχω βάλει στο μάτι το  Tesla roadster, τα 200Κ μου λείπουν. Μακάρι να πέσουν οι τιμές αλλά δεν πρόκειται, απλά τα νέα μοντέλα θα ει΄ναι βελτιωμένα αλλά στην ίδια τιμή, όπως γίνεται και με τα τηλ ή τους υπολογιστές.

7. Η λειτουργία των μπαταριών βασίζεται σε χημικές αντιδράσεις, με την μείωση της θερμοκρασίας μειώνεται η ταχύτητα αυτών των αντιδράσεων άρα μειώνεται και η τάση όπως και το μέγιστο ρεύμα. Επίσης όταν κάνει κρύο ανοίγεις το καλοριφέρ, άρα καταναλώνεις ηλεκτρική ενέργεια από της μπαταρίες και την κάνεις θερμική στην καμπίνα, συνεπώς μειώνεται σημαντικά η αυτονομία. Και με το κλιματιστικό μειώνεται η αυτονομία αλλά λιγότερο.

https://www.cnbc.com/2019/02/06/aaa-confirms-what-tesla-bmw-nissan-ev-owners-suspected-of-cold-weather.html

 

8. Συμφωνώ και επαυξάνω.

 

Όπως είπα περιμένω το roadster και να βρω τα λεφτά.

1. Έχω δει σε πολλά ξενοδοχεία φορτιστές

2. Αν έχεις λεφτά για model X τότε διαβάζεις λάθος νήμα, δες για το e-UP πόσο range θα πάρει.

3.Εισάγεται το e-UP, το leaf, η ΒMW i3, το tesla είναι για γερές τσέπες.

4. 1/4 του 23.300 είναι 5825. Αν δεν ξέρεις να χρησιμοποιείς c alculator πες μου να σε βοηθήσω

5. Ξαναλέω όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι tesla. Πάντως αν πάρεις αυτοκίνητο που κάνει 100.000€ δε σε νοιάζουν τα 2600€ τη 4ετία.

6. Έχουν σφίξει οι ζέστες και σε δικαιολογώ

7. Μιλάς για το κλίμα στην Ελλάδα ή στην Αρκτική;

8. Τώρα μιλας σωστά...

Edited by stayros

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 ώρα πριν, stayros said:

Αμα αφήνεις παιδάκια με ψαλίδια να τριγυρνανε είσαι για βραχιολάκια ούτως ή άλλως.

Μην το παίρνεις ελαφρά τη καρδία. 

Σε κοινόχρηστο κλειστό γκαράζ πολυκατοικίας πχ με 5 Θ/Σ . Πως θα ελέγξεις το παιδί του γείτονα; Εσένα θα πάνε με βραχιόλια για έκθεση σε κίνδυνο και αμέλεια.

Δεν μιλάμε για μπαλαντέζα που είναι παράνομο ούτως ή άλλως. Μην ρισκάρουμε με το ρεύμα για κανένα λόγο. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.