Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κινούμαι ηλεκτρικά: 5.000 αιτήσεις σε μόλις 15 ημέρες – Τι αγοράζουν οι καταναλωτές


Engineer

Recommended Posts

Πλησιάζουν τις 5.000 οι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος (ΙΧ, ποδηλάτου, δικύκλου/ τρικύκλου) που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το ενδιαφέρον του κοινού παραμένει ζωηρό, καθώς από τις 24 Αυγούστου που άνοιξε η πλατφόρμα kinoumeilektrika.gov.gr υποβάλλονται κατά μέσο όρο 400 αιτήσεις την ημέρα και έχουν ήδη κατανεμηθεί περίπου 4,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 10% των διαθέσιμων πόρων σε μόλις 15 ημέρες.

Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ αξιολογεί με εντατικούς ρυθμούς τις αιτήσεις και υπάρχουν ήδη συμμετέχοντες που έχουν λάβει μηνύματα έγκρισης των αιτήσεων τους. Η διαδικασία θα επιταχυνθεί τις επόμενες μέρες, με στόχο ο κύκλος των πρώτων αιτήσεων να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό.

Οι πολίτες που έχουν αξιολογηθεί θετικά θα έχουν τη δυνατότητα από την ερχόμενη εβδομάδα και μετά την έκδοση του πρώτου σχετικού πίνακα να αιτούνται καταβολής της εγκεκριμένης ενίσχυσης μέσω της πλατφόρμας kinoumeilektrika.gov.gr. Θα αναρτηθούν σχετικές οδηγίες, καθώς και τεύχος οδηγού υποβολής του αιτήματος πληρωμής προς διευκόλυνση των ωφελούμενων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΝ:

-Το ηλεκτρικό ποδήλατο εξακολουθεί να είναι ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής, με το 77% των αιτήσεων. Πέρα από το περιβαλλοντικό όφελος, αυτό αποτελεί και ενθαρρυντικό «σήμα» για αλλαγή της κουλτούρας των μετακινήσεων.

-Σημαντική είναι και η συμμετοχή του αυτοκινήτου. Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που καταχωρήθηκαν σε δύο εβδομάδες αναλογεί στο 67% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που πωλήθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

-Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι μέσω της δράσης έχουν αποσυρθεί 625 παλαιά ρυπογόνα οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα), στοιχείο που υποστηρίζει την στόχευση για μείωση των ρύπων.

Πέρα από το περιβαλλοντικό, ισχυρό είναι και το αναπτυξιακό αποτύπωμα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», εάν ληφθεί υπόψη ότι σε ένα δύσκολο περιβάλλον, έχει γίνει τζίρος στην αγορά της τάξης των 35 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αφορά οχήματα, αλλά και φορτιστές, καθώς έχουν υποβληθεί 120 αιτήσεις για εγκατάσταση ιδιωτικών σημείων φόρτισης. Παράλληλα υλοποιούνται πρωτοβουλίες και για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν φορτιστές σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

Σημειώνεται, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, τέλος ότι η συμμετοχή των νησιών συνολικά αγγίζει το 20% των οχημάτων που επιδοτούνται μέσω της δράσης, κάτι που δικαιώνει την επιλογή του ΥΠΕΝ να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη νησιωτική χώρα. Capture-22-600x326.jpg

 


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αυτό με τα ποδήλατα και πατίνια δεν μου κάθεται καλά. 

Αφού (εδώ και μια 15ετία περίπου) ξεπεράσαμε το νεορωμέϊκο κόμπλεξ με τα ποδήλατα, ξαφνικά τα θέλουμε και ηλεκτρικά, ώστε να μην κουράζεται ο κ@@ος μας...

Link to comment
Share on other sites

41 λεπτά πριν, tetris said:

...τα θέλουμε και ηλεκτρικά, ώστε να μην κουράζεται ο κ@@ος μας...

είναι σημαντικά χρήσιμα ειδικά για πόλεις με  συχνές ανισοσταθμίες .... λειτουργεί ως επιβοηθητικό το οποίο ειδικά στις ανηφόρες αξίζει πολλά....

κάνεις μια πεταλιά εσύ και πιάνει 2 πχ .... 

Αθήνα παράδειγμα.... αν μένει κάποιος Κυψέλη (με πολλές ανηφόρες) άνετα μπορείς να μη κάνεις καμία χρήση αλλου μεταφορικού μέσου (αυτοκίνητα κλπ) για να πας σε όλο το κέντρο της Αθήνας και στα πέριξ με το ηλεκτρικό ποδήλατο.... κι πας και πιο γρήγορα ακόμα κι αν ο άλλος έχει Φερράρι .... 

Link to comment
Share on other sites

και το κοινό τους δεν είναι απαραίτητα οι σημερινοί ποδηλάτες. είναι μια νέα κατηγορία μεταξύ πεζού και μηχανής. υστερούν από τα μηχανάκια σε ισχύ αλλά υπερτερούν σε ευελιξία. κινούνται στο δρόμο, στο πεζοδρόμιο, μπαίνουν στα λεωφορεία, τα εμπορικά κέντρα.. πιο πολύ γι' αυτό τα θες. για τις ανισοσταθμίες συμφέρει ακόμα το παπί. αλλά κάποιες στιγμές το μποτιλιάρισμα σταματάει ακόμα και το παπί. το ίδιο και η δυσκολία να παρκάρεις ακόμα και παπί. το πατίνι το σηκώνεις και το παίρνεις μαζί σου.

Link to comment
Share on other sites

δεν συγκρίνεται με παπί, ειδικά με παπί. Το ηλ. ποδήλατο δεν έχει τέλη, δεν έχει πινακίδα και είναι και αυτός άλλος ένας λόγος που δεν το γράφουνε

Link to comment
Share on other sites

17 ώρες πριν, georgios_m said:

και το κοινό τους δεν είναι απαραίτητα οι σημερινοί ποδηλάτες. είναι μια νέα κατηγορία μεταξύ πεζού και μηχανής. υστερούν από τα μηχανάκια σε ισχύ αλλά υπερτερούν σε ευελιξία. κινούνται στο δρόμο, στο πεζοδρόμιο, μπαίνουν στα λεωφορεία, τα εμπορικά κέντρα.. πιο πολύ γι' αυτό τα θες. για τις ανισοσταθμίες συμφέρει ακόμα το παπί. αλλά κάποιες στιγμές το μποτιλιάρισμα σταματάει ακόμα και το παπί. το ίδιο και η δυσκολία να παρκάρεις ακόμα και παπί. το πατίνι το σηκώνεις και το παίρνεις μαζί σου.

Βασικά πολλά ποδήλατα μπαίνουν καί στο σπίτι, στη δουλειά, τα ΜΜΜ (ποιος χρησιμοποιεί σήμερα ΜΜΜ;) ή στο κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο. 

Γενικά είναι τρομερά άβολη η σέλα και δεν ενδείκνυται για μεγάλες αποστάσεις πχ πάνω από 15 λεπτά διαδρομή είναι τρελό ζόρι. Είναι και τρομερά επικίνδυνο στους δρόμους της Αθήνας όπου γίνεται πόλεμος.

Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πριν, Arche said:

δεν συγκρίνεται με παπί, ειδικά με παπί. Το ηλ. ποδήλατο δεν έχει τέλη, δεν έχει πινακίδα και είναι και αυτός άλλος ένας λόγος που δεν το γράφουνε

Επειδή ασχολήθηκα με ηλεκτρικό ποδήλατο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει είναι οι διαφόρων ειδών ακίδες κλπ που τρυπάνε για πλάκα τα λάστιχα. Είχε τύχει να αλλάξω σαμπρέλα 3 φορές μέσα σε ένα μήνα.

Είναι μια λύση για πολύ χαμηλά οικονομικά στρώματα όχι για επαγγελματία.Πιστεύω οι περισσότεροι θα απογοητευθούν από το ηλεκτρικό ποδήλατο και θα το παρατήσουν όπως το παράτησα κι εγώ. Δεν μου κόστισε όμως σχεδόν τίποτα καθότι το έφτιαξα μόνος μου με ηλεκτρικό μοτέρ 250 W από Κίνα. 

Link to comment
Share on other sites

Στα ηλ. ποδήλατα εγώ περιλαμβάνω και τα πατίνια που δεν έχουν ούτε σέλα, ούτε σαμπρέλα και είναι κι ακόμα πιο μικρά και ευέλικτα.

Στα 3 τελευταία μηνύματα συνοψίζετε τη συμπληρωματικότητα των δύο επιλογών. Το ηλ. ποδήλατο είναι για μια στενή, όχι όμως πολύ στενή ακτίνα δράσης. 15 λεπτά δεν είναι κι άσχημα. Διασχίζεις όλο το κέντρο. Μην ξεχνάς ότι είσαι και τζαμπέ από φόρους, έξοδα συντήρησης, ενοίκιο γκαράζ κλπ.

Και ντάξει, αν κάποιος θέλει επαγγελματικές επιδόσεις, ούτε το παπί θα τον καλύψει και θα πάει σε κανονική μηχανή, για να κινείται στο κέντρο πάντα.

Το παιχνίδι στα ηλεκτρικά θα ξεκινήσει όταν θα μπορούμε να φτιάχνουμε ολόκληρο αυτοκίνητο μόνοι μας με μοτέρ από Κίνα και μάντρες.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.