Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Παρελθόν ο Μεγάλος Περίπατος – Μπακογιάννης: Το έργο ήταν προσωρινό και πιλοτικό


Engineer

Recommended Posts

Ο δήμαρχος της Αθήνας, Κώστας Μπακογιάννης παραδέχθηκε, μετά από 4 μήνες, ότι «βγήκε και δεν βγήκε» ενώ ανακοίνωσε ότι εντός του 2021 θα ξεκινήσουν νέα έργα για μία μόνιμη, μεγάλης κλίμακας, ανάπλαση της κεντρικής οδικής αρτηρίας της πρωτεύουσας, σε όλο το μήκος της, μέχρι την Ομόνοια. Ο λόγος για τον Μεγάλο Περίπατο που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων τόσο για την ουσία όσο και για τις αισθητικές του παρεμβάσεις.
«Ξεχάστε την Πανεπιστημίου όπως την ξέρατε. Πάμε για κάτι καινούριο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, όπου μίλησε για ειδικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση και για επόμενη φάση που θα περιλαμβάνει τα μόνιμα έργα (τα οποία θα αρχίσουν μέσα στο 2021). «Εχω φάει πάρα πολύ “ξύλο” για τον Μεγάλο Περίπατο», επανέλαβε ο δήμαρχος Αθηναίων που, πάντως, υπό το βάρος των αντιδράσεων για το βιαστικό και το πρόχειρο της παρέμβασης στην Πανεπιστημίου, βγήκε να δικαιολογηθεί υποστηρίζοντας ότι ήταν ένα έργο πιλοτικό και προσωρινό, «ώστε να δούμε», όπως είπε, «πώς θα λειτουργήσει».

Σε καμία περίπτωση δεν είναι ανάπλαση το βάψιμο του οδοστρώματος ή να βάλεις μία ζαρντινιέρα, παραδέχθηκε, ομολογώντας ότι όλο αυτό επρόκειτο για ένα πείραμα.

Επρεπε όμως να βρούμε έναν πρόχειρο τρόπο και κυρίως προσωρινό για να τραβήξουμε τις γραμμές του έργου, να ζωγραφίζεις δηλαδή πριν αρχίζεις να σκάβεις», εξήγησε σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τις ζαρντινιέρες με τους φοίνικες και τα ξερά, πλέον, χόρτα στην Πανεπιστημίου και τα πεζοδρόμια-παγίδα μεταξύ των παλιών ορίων και του βαμμένου οδοστρώματος που δόθηκε στους πεζούς.

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι το έργο –έστω και με την προσωρινή μορφή του– λειτουργεί, ο κ. Μπακογιάννης παραδέχθηκε ότι, σε αντίθεση με το Σύνταγμα και τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας, η Πανεπιστημίου πάει λιγότερο καλά, αν και όπως υποστήριξε, «κυκλοφοριακά λειτουργεί». Στην Πανεπιστημίου ο Μεγάλος Περίπατος «βγήκε και δεν βγήκε», «αυτή είναι η ειλικρινής απάντηση που μπορώ δώσω», ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, ομολογώντας ουσιαστικά ότι το πείραμα δεν ήταν και τόσο επιτυχημένο όσο περίμενε.

Πόσο κόστισε

Το πείραμα ή αλλιώς “πιλοτική εφαρμογή” του Μεγάλου Περιπάτου, κόστισε σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ. Έγιναν δύο συμβάσεις, η μια που αφορούσε τα χρώματα και την σήμανση των δρόμων που υπέστησαν την δοκιμαστική ανάπλαση και η άλλη που αφορούσε τις ζαρντινιέρες, τα παγκάκια και τον λοιπό αστικό εξοπλισμό.

Πιο αναλυτικά, στη σύμβαση που αφορά τα χρώματα και τη σήμανση, το κόστος ανήλθε (μαζί με το ΦΠΑ) στα 849.514,70 ευρώ και το έργο ανέλαβε η “MAYCON Ανώνυμη Εμπορική και Τεχνική Εταιρεία”. Μεταξύ άλλων, περιελάμβανε τα χρώματα του οδοστρώματος, (κίτρινο και πράσινο για τις λωρίδες του ποδηλατόδρομου και του πεζόδρομου) το οποίο μόλις τρεις μήνες μετά έχει αλλοιωθεί. Επίσης, περιελάμβανε προκατασκευασμένα θερμοπλαστικά σήματα ΚΟΚ, βέλη κατεύθυνσης, πλευρικές πληροφοριακές πινακίδες οδικής σήμανσης, στύλους πινακίδων, το κόστος της χειρονακτικής εργασίας κ.α.

Στη δεύτερη σύμβαση, το κόστος ανήλθε στο 1.020.559,70 ευρώ και ανάδοχος ήταν η εταιρεία “Urban Innovation Μονοπρόσωπη ΙΚΕ”.Τα χρήματα δόθηκαν για ζαρντινιέρες -με τιμές που κυμαίνονταν από 4.605 ευρώ έκαστη, ως 506.55 ευρώ έκαστη- παγκάκια με ζαρντινιέρες στο Σύνταγμα που κοστίζουν 5.249,70 ευρώ το καθένα, παγκάκια με φωτισμό που κοστίζουν 911,79 ευρώ, φοινικοειδή φυτά (Ουασινγκτόνιες) με κόστος 1.565,70 το καθένα, άλλα φυτά, φυτικά υποστρώματα καθώς και εργασίες συντήρησής τους για δύο μήνες.

Το άθροισμα των δύο συμβάσεων για τα έργα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τον Μεγάλο Περίπατο, ανέρχεται σε κονδύλια 1.870.074,4 ευρώ.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

2.000.000€ πεταμένα στην άσφαλτο κε Μπακογιάννη ;

Από δικό σας κουμπαρά τα βγάλατε ;

Πειράματα με τις τσέπες και τα νεύρα μας ;

Ας τα δίνατε να φτιαχτούν έστω και λίγα κρεββάτια ΜΕΘ στη μνήμη του πατέρα σας για να σας ευγνομωνούν και όχι να σας βρίζουν.

 

Edited by ΤΟΠΟΓΑΒΡΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ τον τίτλο σε σημαντικό βαθμό παραπλανητικό. Δίνει την εντύπωση ότι θα καταργηθούν όλα αλλά δεν είναι έτσι, προφανώς και η είδηση βγήκε "με το ζόρι" από μία συνέντευξη που ξεκάθαρα δεν οδηγεί σε αυτό το συμπέρασμα.

Link to comment
Share on other sites

Κάνει ο Δήμαρχος κάτι στα κουτουρού -> βρίζουμε.

Κάνει ο Δήμαρχος πιλοτική εφαρμογή για να έχει μετρήσιμα στοιχεία -> βρίζουμε.

Link to comment
Share on other sites

δεν νομίζω οτι χρειάζεται κανείς να ειναι ειδικός και να χρειάζονται μετρήσεις για το τι θα γίνει αν κόψεις την μιση πανεπιστημίου ;;; καταρχην ο δρομος με  τα μεγαλυτερα πεζοδρομια στην αθηνα ηταν ατοπο να προστεθούν και άλλα ... θα ηταν προτιμότερο να κλείσει τελείως πχ την σολωνος ή καποια αλλη πραλληλη οδο καπου ποιο μεσα, στο κολονάκι πχ.... πάντως αν ηταν ο μπακογιαννης ιδιωτικός υπάλληλος και επερνε ενα τετοιο ρίσκο για μια επιχείρηση σήμερα θα ηταν άνεργος .... αλλα δεν βαριεσαι ....

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πριν, stayros said:

Μύρισμα νυχιών > μετρήσιμα στοιχεία. Λογικό. Έχεις κανένα over να παίξω;

αντι για πανάκριβες ζαρντινιέρες κ βάψιμο δρόμων θα μπορουσε να βάλει κώνους κ μπάρες με τραγικά μικρότερο κόστος κ θα έπαιρνε αξιόλογα δεδομένα. 

Είπαμε να στε κομματικοί μερικοί αλλά ρε γαμώτο δεν σας ενοχλεί που πετάχτηκαν κοντά στα 2 μύρια έτσι. 

 

Link to comment
Share on other sites

Βασικά το να βρίζεις κάτι απόλυτα λογικό σε κάνει κομματικό, όχι το να υποστηρίζεις το λογικό. Δε πας σε μια πόλη εκατομμύριων να αλλάξεις το κέντρο μόνιμα χωρίς να έχεις στοιχεία το τι θα προκαλέσουν οι αλλαγές αυτές. Αν έκανε το ανάποδο θα έπρεπε να βρίζουμε.

Link to comment
Share on other sites

εχεις καταλάβει οτι ο κόσμος κράζει γιατι αγοράστηκαν δοκιμαστικά ζαρντινιερες 500+€ ενω θα μπορούσαν να βάλουν κώνους κ πλαστικές μπάρες μερικων δεκάδων ευρώ.

Κάνανε πράγματα όπου θέλουν έξτρα λεφτά για να ξυλωθουν τώρα. 

Να μην αναφέρω το μπογιατισμα της ασφάλτου που ηταν παντελώς άκυρος.

 

Link to comment
Share on other sites

Οι ζαρντινιερες θα χρησιμοποιηθούν σε άλλα μέρη. Εξαρχής είχαν πει ότι είναι πιλοτική εφαρμογή για να μαζέψουν στοιχεία όπως και τι θα γίνει με τις ζαρντινιερες κλπ

όσο για το ότι θα μπορούσαν να κλείσουν λωρίδες κυκλοφορίας στο κέντρο με κορινες κα ελαφρά υλικά, μάλλον δεν ξέρεις τι θα πει κέντρο Αθήνας...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.