Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Προβλήματα με την τηλε-εκπαίδευση...


dimitris GM

Recommended Posts

Δεν γνωρίζω αν έχει συμβεί σε όλα τα σχολεία. Εμείς αρχικά τις πρώτες μέρες είχαμε σύνδεσμο της μορφής

https://minedu-secondary.webex.com/meet/dkχχχχχχχ

και μετά από λίγες μέρες έγινε

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/dkχχχχχχχ

δηλαδή προστέθηκε το νούμερο 2.

Link to comment
Share on other sites

Αν συνδεθείς με το ένα μέσο (κινητό ή υπολογιστής) "κλειδώνει" και δε μπορείς μετά με το άλλο. Είναι μια ιδιότητα που έχουν κάποιες εφαρμογές τέτοιου τύπου, ίσως και αυτή. Λογικά θα υπάρχει τρόπος να "ξεκλειδώσει" για να μπεις από την άλλη συσκευή. Αναζήτησέ το με τον όρο "home vs mobile data connection" . Ελπίζω να βοηθήσει.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Κώστα, όντως επικαιροποίησαν τις διευθύνσεις με το 2. Κι εγώ από αυτές μπαίνω (με κινητό και δεδομένα όπως προείπα)

Γιώργο θενκς, θα το ψάξω.

Link to comment
Share on other sites

Παιδία ότι και να λέμε η τηλεκπαίδευση έχει πάρα πολλά προβλήματα. Το ότι ίσως λειτουργεί κάπως για κάποιους μεμονωμένους ανθρώπους σε καμία περίπτωση δεν την κάνει ιδανική όπως θέλουν κάποιοι να την παρουσιάζουν.

Καταρχάς υπάρχουν συνεχώς προβλήματα σύνδεσης και σε καθηγητές και σε μαθητές. Πέρα από την 1η μέρα που δε λειτούργησε καθόλου, σχεδόν κάθε μέρα κάποιοι δεν μπορούν να συνδεθούν ή τους πετάει έξω ξαφνικά ή κολλάει ή κόβεται ο ήχος και άλλα τέτοια. Επίσης εννοείται ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξεις κάμερες γιατί δε σηκώνει με τίποτα. Το αποτέλεσμα φυσικά είναι αρκετοί μαθητές απλά να συνδέονται με το κινητό για να φαίνεται ότι είναι παρόντες ενώ στην πραγματικότητα σε συνδέουν με.. Κάιρο. Σε αυτά προσθέστε και τους εξυπνάκηδες που θέλουν να κάνουν την πλάκα τους και μπαίνουν και βρίζουν, βάζουν τραγούδια ή βίντεο ή ότι τους κατέβει.

Επίσης για να μπορεί να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση προϋποθέτει ότι ας πούμε μια τετραμελής οικογένεια με 2 γονείς που δουλεύουν εξ' αποστάσεως διαθέτει 4 υπολογιστές και 4 ξεχωριστά δωμάτια για να μπορεί ο καθένας να κάνει τη δουλειά του. Σε πόσα σπίτια συμβαίνει αυτό; Στα περισσότερα σπίτια υπάρχει συνήθως ένας σταθερός υπολογιστής άντε και ένα λάπτοπ, και τα παιδιά μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο και παράλληλα υπάρχει και ένα μωρό στο σπίτι (ναι, το ακούμε συχνά). Και μη μου πείτε ότι μπορούν να συνδεθούν από κινητό γιατί ειλικρινά πόση ώρα μπορεί κάποιος να παρακολουθεί μάθημα από ένα κινητό και τι καταφέρνει να διαβάσει από αυτά που φαίνονται στην οθόνη; Το σταθερό τηλέφωνο δεν θα το σχολιάσω καν. Εγώ έχω μαθητές που είναι 4 αδέλφια σε διαφορετικές τάξεις και κάθε ώρα μπαίνουν από 10 λεπτά το κάθε παιδί για να προλάβουν όλοι κάτι. Είναι τώρα σοβαρό αυτό; Φυσικά και κάποιοι το χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία αλλά υπάρχουν και πραγματικές περιπτώσεις που δεν έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στο μάθημα. Και μετά σου λένε να παίρνεις και απουσίες. Το αποτέλεσμα είναι ότι από τη μία πρέπει να προχωρήσεις στο μάθημα από την άλλη δεν μπορείς να προχωρήσεις και πολύ διότι κάποιοι χωρίς να φταίνε μένουν πίσω.

Τέλος, η τηλεκπαίδευση είναι κατάλληλη μόνο για ένα είδος μαθήματος, τη διάλεξη. Υπάρχει μια παρουσίαση, ο διδάσκων εξηγεί το υλικό και οι μαθητές παρακολουθούν και ίσως διατυπώνουν κάποιες ερωτήσεις. Ένα τέτοιο είδος μαθήματος όμως είναι κατάλληλο για ενήλικες στα πλαίσια επιμορφώσεων που κάνουν συνειδητά με συγκεκριμένο στόχο (και είναι ακόμα και γι αυτούς κουραστικό). Σίγουρα δεν είναι κατάλληλο για μαθητές πόσο μάλλον δημοτικού και νηπιαγωγείου. Δεν υπάρχει αλληλεπίδραση, δεν υπάρχει οπτική επαφή που είναι πολύ σημαντικά στοιχεία στη διαδικασία της μάθησης. Επιπλέον υπάρχουν πολλά μαθήματα που από τη φύση τους είναι αδύνατο να εφαρμοστούν με τηλεκπαίδευση. Εγώ ας πούμε έχω τετράωρο εργαστήριο σχέδιο. Τι μάθημα να κάνω και μάλιστα όταν αυτό γίνεται στην αρχή της χρονιάς και δεν έχουν προλάβει τα παιδιά να μπουν στο κλίμα ώστε να μπορούν να κάνουν κάτι μόνα τους. Άντε τους είπα όλη τη θεωρία, τους έδειξα και φωτογραφίες και βίντεο και σχέδια, τους μίλησα για αρχιτέκτονες, για τάσεις, για σημαντικά έργα.. το μάθημα είναι 4 ώρες συνεχόμενες επαναλαμβάνω!! Δεν πρέπει κάποια στιγμή να πάρουν το μολύβι στα χέρια τους; Και δεν πρέπει κάποιος να είναι δίπλα τους όταν θα το κάνουν; Και φυσικά υπάρχουν ακόμη χειρότερα κυρίως σε ειδικότητες των ΕΠΑΛ, κάτι εργαστήρια πληροφορικής, μηχανολόγων, οχημάτων, νοσηλευτών,.. που είναι τελείως πρακτικά.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι καταλαβαίνω την ανάγκη του να υπάρχει μια επαφή με το σχολείο όταν μάλιστα παραμένει κλειστό για τόσο καιρό αλλά ας αποδεχτούμε ότι είναι ακριβώς αυτό και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά το κανονικό μάθημα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ειδικότητες εργαστηριακές έπρεπε να γίνονται με φυσικό τρόπο, τηρώντας τα μέτρα, όπως ακριβώς στους αντίστοιχους εργασιακούς χώρους, που για τον ίδιο λόγο δεν εφήρμοσαν τηλε-εργασία.

Για τα κανονικά μαθήματα που ακόμα και με επαρκείς υποδομές είναι εξωπραγματικό να κάθεσαι 5 ώρες στην οθόνη και να παρακολουθείς ένα δάσκαλο, το λάθος είναι ακριβώς αυτό, ότι προσπαθούν να προσομοιώσουν επακριβώς την τάξη με υπολογιστή, ενώ θα έπρεπε να γίνει προσαρμογή του μαθήματος στο νέο μέσο διδασκαλίας.

Απλά ο στόχος είναι μάλλον να δείξουν ότι η ζωή συνεχίζεται και ότι μπορούμε να έχουμε πιστή αναπαράσταση της (χάλια) σχολικής εμπειρίας και με εικονική πραγματικότητα και όχι να επωφεληθούμε της ευκαιρίας να αλλάξουμε εντελώς μέθοδο διδασκαλίας, δίνοντας μάλιστα στα παιδιά πίσω και τον ελεύθερο χρόνο τους. Ή μήπως ούτε αυτό το θέλουμε; Και με όλη αυτή η διαδικασία μπες - βγες - συνδέσου - ξεσυνδέσου κλπ θέλουμε απλά κάπως να τα κρατάμε απασχολημένα;

Όσον αφορά το μάθημα του σχεδίου, ίσως ήταν η ευκαιρία να μετατραπεί σε πλήρως ηλεκτρονικό μάθημα, χωρίς χαρτιά και μολύβια, με προγράμματα και ασύγχρονη διδασκαλία, tutorials κλπ που ήδη το ίντερνετ είναι γεμάτο με ανθρώπους που τα λένε εξαιρετικά στο you tube, forums που επίσης τα λένε εξαιρετικά και σου απαντάνε και σε πραγματικό χρόνο, οπότε το σχολείο έτσι όπως το έχουμε μάλλον τροχοπέδη είναι στη γνώση γιατί απασχολώντας σε με τις διαδικασίες του σε εμποδίζει να τα ανακαλύψεις.

Link to comment
Share on other sites

Για τα εργαστήρια φυσικά συμφωνούμε δεν υπάρχει άλλη λύση. Συμφωνώ επίσης ότι είναι λάθος να προσπαθεί κάποιος να εφαρμόσει τον ίδιο τρόπο διδασκαλίας που χρησιμοποιούσε μέσα στην τάξη στην τηλεκπαίδευση και ότι πρέπει να γίνει προσαρμογή του μαθήματος και να χρησιμοποιηθούν νέοι τρόποι και νέα εργαλεία. Πίστεψέ με υπάρχουν αρκετοί συνάδελφοι που προσπαθούν να το κάνουν αυτό. Όχι όλοι επιτυχημένα μιας και είναι κάτι καινούριο που δεν έχει δοκιμαστεί αλλά προσπαθούν. Για να είμαστε δίκαιοι γιατί φυσικά υπάρχουν (πάντα) κάποιοι που εκμεταλλεύονται την κατάσταση για να κάνουν όσο το δυνατόν λιγότερη δουλειά αλλά υπάρχουν και άλλοι που πραγματικά κάνουν ότι καλύτερο μπορούν. Διαφωνώ κάθετα για το πλήρως ηλεκτρονικό μάθημα. Άλλο το λαμβάνοντας υπ' όψιν την εμπειρία που τυχόν αποκτήθηκε αυτή την περίοδο να εντάξουμε στο μάθημα κάποιες νέες μεθόδους και εποπτικά μέσα, αυτό ναι. Αλλά δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι μπορεί και πρέπει να αντικατασταθεί η δια ζώσης εκπαίδευση. Τα tutorials μπορεί να είναι πολύ καλά για ενήλικες και μάλιστα ξαναλέω για στοχευμένη επιμόρφωση π.χ. πως κάνω το τάδε πράγμα. Εκπαίδευση δεν είναι όμως. Τα παιδιά δεν χρειάζονται επιμόρφωση, χρειάζονται εκπαίδευση. Και επιπλέον όταν διδάσκονται κάτι έχουν συχνή ανάγκη επιτόπου επεξηγήσεων και άμεσης ανατροφοδότησης για αυτά που λένε/ κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.