Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Τροπολογία για εγγραφή των αποφοίτων κολεγίων στον οικείο επαγγελματικό φορέα (ΤΕΕ)


Engineer

Recommended Posts

Ανατροπές σε κλάδους όπως οι μηχανικοί, οι οικονομολόγοι και οι φυσικοθεραπευτές, θα επιφέρει η τροπολογία που κατέθεσε χτες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με την οποία ορίζεται ότι ο οικείος επαγγελματικός φορέας είναι υποχρεωμένος να εγγράφει τους αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων που έχουν λάβει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων.

Ουσιαστικά πρόκειται για τους αποφοίτους των ιδιωτικών κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ με συμφωνίες franchise και θεωρούνται παραρτήματα στην Ελλάδα.

«Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλλουν αίτηση εγγραφής στο οικείο επαγγελματικό φορέα, ο οποίος υποχρεούται να τους εγγράψει εντός προθεσμίας ενός μήνα από την υποβολή της αίτησης και των δικαιολογητικών». Αυτό ορίζει η τροπολογία του υπουργείο Παιδείας η οποία είναι εκπρόθεσμη και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις των επαγγελματικών συλλόγων.

Την ίδια στιγμή η Σύνοδος των Πρυτάνεων αναμένεται να καταθέσει αίτημα για απόσυρση του άρθρου στο ίδιο νομοσχέδιο περί της δυνατότητας των αποφοίτων ΙΕΚ να εισαχθούν μέσω κατατακτήριων εξετάσεων στα ΑΕΙ.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Οι απόφοιτοι των αντίστοιχων τμημάτων (τουλάχιστον στο ΗΒ) για να αποκτήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα του Chartered Engineer χρειάζεται να πληρούν πολλές προϋποθέσεις (https://en.wikipedia.org/wiki/Chartered_Engineer_(UK)).

Αν κάποιος τις πληροί για εκεί, δεν βρίσκω τον λόγο να μην του απονέμονται και εδώ.

Επίσης, από το νέο έτος με το Brexit όλα θα τεθούν σε νέα βάση για τα κολλέγια και τις συμφωνίες τους με τα πανεπιστήμια του ΗΒ (αναφέρομαι στο ΗΒ γιατί αποτελεί τη συντριπτική πλειοψηφία των παραρτημάτων).

Link to comment
Share on other sites

Οι απόφοιτοι αντίστοιχων τμημάτων από χώρες εκτός Ελλάδας, δεν είναι υπόχρεοι αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ; Θυμάμαι ως φοιτητής, αρκετούς που είχαν αποφοιτήσει π.χ. από πανεπιστήμιο του Η.Β. να πρέπει να περάσουν κάποια συγκεκριμένα μαθήματα σε Ελληνικό πανεπιστήμιο για να αναγνωριστεί το πτυχίο τους. Δεν ισχύει το ίδιο και για απόφοιτους από παραρτήματα τμημάτων του εξωτερικού; 

Link to comment
Share on other sites

Ανάλογα με τα μαθήματα που είχαν διδαχθεί, έδιναν κάποια μαθήματα ή όχι. (μιλάω για ΗΒ απ΄ όπου αποφοίτα εγώ. Εγώ δεν έδωσα μαθήματα)

Link to comment
Share on other sites

Αυτά είναι για ακαδημαϊκή αναγνώριση. Για επαγγελματικά δικαιώματα είναι πλέον μόνο μία αίτηση.

Το ΤΕΕ θυμάμαι απειλούσε ότι θα σταματήσει όλα τα Δημόσια Έργα αν αποκτούσαν επαγγελματικά δικαιώματα τα ΤΕΙ. Τώρα μούγκα...

Link to comment
Share on other sites

Έτσι, όλοι μέσα.

Πλέον βγάζουμε καλά λεφτά από τις συνδρομές γιατί να μην δεχτούμε κι άλλους;

Για δικαιώματα και λοιπά, βλέπουμε όταν θα έρθει ο καιρός....

Link to comment
Share on other sites

Η Κεραμέως θέλει να ανεβάσει τον κόσμο στα κεραμίδια:

12 hours ago, Engineer said:

,,, με την οποία ορίζεται ότι ο οικείος επαγγελματικός φορέας είναι υποχρεωμένος να εγγράφει τους αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων που έχουν λάβει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. ...

πόσοι είναι αυτοί οι απόφοιτοι τέλος πάντων και ρισκάρει την καρέκλα της ή την επανεκλογή της?

Καλύτερα να αφήσουν τον οικείο φορέα ήσυχο να εγγράφει σαν μέλη του όποιους θέλει και τους υπόλοιπους να τους έχει γραμμένους. Η εγγραφή μελών με το ζόρι και λοιπά διοικητικά μέτρα είναι χούντα. Αν θέλει να εξορθολογίσει (και πιθανόν να εξομαλύνει) την κατάσταση με τους απόφοιτους εξωτερικού και κολλεγιοπανεπιστημίων-franchise κλπ υπάρχουν απλούστεροι και δικαιότεροι τρόποι.

Πολύ κακό για το τίποτα:

13 hours ago, Engineer said:

... η Σύνοδος των Πρυτάνεων αναμένεται να καταθέσει αίτημα για απόσυρση του άρθρου στο ίδιο νομοσχέδιο περί της δυνατότητας των αποφοίτων ΙΕΚ να εισαχθούν μέσω κατατακτήριων εξετάσεων στα ΑΕΙ.

και να αφήσει το άρθρο όπως είναι, τι έγινε, σάματις θα αφήνουν να περνάει κανένας?

Link to comment
Share on other sites

Ήταν αναμενόμενο, χρόνια τώρα το συζητάει αυτό η ΝΔ.

 Θες κύριε τον ιδιωτικό τομέα? οκ φτιάξε ένα ιδιωτικό full extra πανεπιστήμιο ισάξιο με ένα πολύ καλό πολυτεχνείο και μετά το συζητάμε.. 

πφφφ τους μηχανικούς τους τελευταίους μήνες μας έχουν γραμμένους πατόκορφα (δες αυθαίρετα/τετραγωνικά/εξοικονομώ/κλπ), μας έχουν καταταλαιπωρήσει (δες τα ίδια), μας απαξιώνουν εντελώς, και με αυτό μας "υποβαθμίζουν" στην τελική, πάρα πολύ ωραία....

Link to comment
Share on other sites

To θέμα ανέβηκε με την λογική του Στρουμφοχωριού ή του Γαλατικού χωριού του Πανοραμίξ , που είναι μία απομονωμένη νησίδα στον κόσμο .

Από ότι είδα στα σχετικά σάιτ ,  η τροπολογία κατέβηκε μετά από έγγραφο της ΕΕ , γιατί η Ελλάδα αργούσε να γράψει στα επιμελητήρια , ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ που είχαν ΗΔΗ εγγραφεί σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ στο εξωτερικό . 

Αρα το ότι τελείωσαν εδώ το κολλέγιο και πήραν το μπάτσελορ , ήταν απλά η αρχή , αφού έφθασαν να γίνουν μέλη  στους ξένους συλλόγους που από ακούγεται δεν μπαίνεις δια χειραψίας και μόνο ...

Απλά εδώ κάποια πράγματα δεν αλλάζουν , εκτός αν εξυπηρετούνται συμφέροντα με ισχυρές πλάτες .

Προφανώς το θέμα των κολλεγίων θα επηρεαστεί από το Μπρέξιτ , αλλά πάντα μιλάμε για επαγγελματική και μόνο αναγνώριση .

 

Στο θέμα των ΙΕΚ , διαπιστώνουμε μετά από δεκαετίες ότι κάτι πάει να αλλάξει από το να περνάνε όλοι τις τάξεις , ώστε να μην φωνάζουν για την "κακούργα κενωνία"  ....😇

 

Σε αυτή την χώρα με την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση"  που έγινε πριν 40 χρόνια , πήγαμε στο υποχρεωτικό ΓΕΝΙΚΟ γυμνάσιο . Και μάλιστα στην συνέχεια ακριβώς στην λογική της ήσσονος προσπάθειας , καταργήθηκε πρακτικά κάθε αξιολόγηση σε δημοτικό και γυμνάσιο , όπου μόνο από απουσίες μπορείς να μείνεις . Ετσι τα παιδιά φτάνουν στα 15 τους κάνοντας ΜΟΝΟ γενικά μαθήματα , χωρίς πραγματική αξιολόγηση και χωρίς να μπορεί το κάθε παιδί να δείξει το όποιο ταλέντο έχει . 

Μετά τα 15 το περισσότερα πάνε στο γενικό λύκειο , από όπου το 80 % εισάγεται στην τριτοβάθμια , σε τμήματα που τα μισά δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα , πολλά θα έπρεπε να είναι μεταπτυχιακοί τίτλοι , άλλα δεν έχουν πραγματικό αντικείμενο και φτάνουν τα παιδιά στα 23-25 χωρίς πραγματική εργασιακή εμπειρία με μόνο στόχο τον διορισμό και έτσι να γίνονται εύκολα πελατάκια στα κόμματα , που τους πουλάνε ελπίδες διορισμού σε θέσεις αργομισθίας .

Τα λιγότερα 15χρονα πάνε στα υποβαθμισμένα επαλ , που επίσης δεν έχουν σοβαρή εκπαίδευση , ενώ υπάρχουν και άλλα θέματα ευταξίας .

Σε όλο τον κόσμο το κανάλι της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι αυτό που απορροφά το 60-70 % των μαθητών και μόνο το 30 %  πηγαίνει στην τριτοβάθμια . Εδώ είμαστε ανάποδα στο 80-20 , κάτι που δεν συνέβαινε πριν 50-60 χρόνια , όπου υπήρχαν σχολεία επαγγελματικά με εργαστήρια , αλλά και κοινωνικά ο τίτλος του Μάστορα , είχε ισχύ .

Τώρα πρέπει μετά την κρίση να ξεκινήσει μία προσπάθεια για την δημιουργία σοβαρών και άριστα εκπαιδευμένων τεχνιτών με κοινωνική αξία και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές . 

Ταυτόχρονα θα πρέπει το γυμνάσιο να αποκτήσει άλλο χαρακτήρα , που να επιτρέπει στα παιδιά να διαλέξουν αυτό που τους ικανοποιεί σαν δουλειά .

Επειδή όμως τίποτα δεν πρέπει να είναι απόλυτα δεσμευτικό σε καμία ηλικία , θα πρέπει το κανάλι της επαγγελματικής εκπαίδευσης να έχει αμφίδρομη επικοινωνία με το κανάλι της γενικής εκπαίδευσης , οπότε κάθε παιδί σε κάθε φάση της ζωής του , θα μπορεί να κάνει τις επιλογές που θέλει .

Ετσι ένας που θέλει να γίνει τεχνίτης σε ένα ΕΠΑΛ , ή ακόμα ξεκινώντας και από σχολή μαθητείας , θα μπορεί σε κάθε φάση να φτάσει μέχρι την τριτοβάθμια , πάντα βέβαια με αξιολόγηση και εξετάσεις . Κάποιος που θα έχει τελειώσει ΕΠΑΛ , ΙΕΚ ή γενικό λύκειο και ΙΕΚ , προφανώς θα πρέπει να μπορεί με εξετάσεις να εισαχτεί στο πρώτο έτος ενός πανεπιστημίου . 

Είναι άτοπη λοιπόν η άρνηση των πρυτάνεων , ΑΝ υπάρχει γιατί από τον πρώην υπουργό παιδείας ακούστηκε αυτό , να μην μπορεί κάποιος απόφοιτος ΙΕΚ να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις στον τομέα του , όταν μπορεί να δώσει ο πτυχιούχος ενός άσχετου τομέα, αφού και οι δύο θα ξεκινήσουν από το 1ο έτος .

Αλλωστε ακόμα και αν κάποιος από ΙΕΚ πολυτεχνικού τομέα , που έρχεται από ΕΠΑΛ , δεν έχει κάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης , ούτε ένας απόφοιτος τμήματος της θεωρητικής θα τα έχει κάνει , αλλά έχει το δικαίωμα της εισαγωγής με κατατακτήριες .

Edited by BAS
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.