Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

10 τοις εκατό προς Αρχιτεκτονική ?


Joannana

Recommended Posts

Είμαι πρωτοετής στη σχολή Χημικών Μηχανικών και σκέφτομαι να κάνω 10 τοις εκατό σε δύο πιθανές σχολές (Πολιτικών ή Αρχιτεκτόνων). Γίνεται να κάνω 10 τοις εκατό για την Αρχιτεκτονική χωρίς να έχω δώσει στις πανελ σχέδιο? (δίνοντας για παράδειγμα μόνο το σχέδιο?). Αν όχι με 10 τοις εκατό υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος? Αν γνωρίζει κάποιος παρακαλώ να με βοηθήσει γιατί δεν έχω βρει πουθενά απαντήσεις σχετικά με αυτό το ζήτημα😔

Link to comment
Share on other sites

Το λογικό είναι να μη μπορείς, καλύτερα όμως να υποβάλεις το ερώτημα στο υπουργείο παιδείας με αριθμό πρωτοκόλλου για να σου απαντήσουν υπεύθυνα.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ίσως κάποια ερώτηση στη γραμματεία της σχολής σε φωτίσει, κοίταξε μήπως βρεις διαδικτυακά τα τηλέφωνα τους οπότε πληροφορηθείς καλύτερα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

οι σχολές δεν έχουν ιδέα από αυτά. τους στέλνουν μια λίστα επιτυχόντων και είναι υποχρεωμένες να τους εγγράψουν. το 10% δεν είναι κατατακτήριες αλλά πανελλήνιες, άρα πρέπει να απευθυνθεί στην υπηρεσία που διενεργεί τις πανελλήνιες.

by the way τι σε κάνει να σκέφτεσαι αυτή την αλλαγή;

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

On 22/1/2021 at 9:52 ΠΜ, Arche said:

ίσως κάποια ερώτηση στη γραμματεία της σχολής σε φωτίσει, κοίταξε μήπως βρεις διαδικτυακά τα τηλέφωνα τους οπότε πληροφορηθείς καλύτερα.

Έχω ήδη υποβάλει ερώτημα και δεν έχει απαντήσει κανείς...γενικά οι γραμματείες έχω παρατηρήσει δεν βοηθούν όσο θα έπρεπε σε πολλά θέματα😅

 

On 22/1/2021 at 11:19 ΠΜ, georgios_m said:

οι σχολές δεν έχουν ιδέα από αυτά. τους στέλνουν μια λίστα επιτυχόντων και είναι υποχρεωμένες να τους εγγράψουν. το 10% δεν είναι κατατακτήριες αλλά πανελλήνιες, άρα πρέπει να απευθυνθεί στην υπηρεσία που διενεργεί τις πανελλήνιες.

by the way τι σε κάνει να σκέφτεσαι αυτή την αλλαγή;

ναι θα ρωτήσω και στο υπουργείο και ελπίζω να υπάρξει κάποια απάντηση..... όσο για το γιατί σκέφτομαι να το κάνω αυτό....για να τα πάρω από την αρχή από το γυμνάσιο ήθελα να δώσω για την αρχιτεκτονική, αλλά κλασσικά το περιβάλλον γενικά με αποθάρρυνε. Βέβαια να μην ρίχνω όλο το φταίξιμο εκεί (γιατί δε με ανάγκασαν) όμως σιγά σιγά άφησα τον εαυτό μου να επηρεαστεί από όλη αυτήν την αρνητικότητα και έκανα μια υποχώρηση στο να στοχεύσω στην αμέσως πιο "κοντινή" σε αντικείμενο σχολή, πολιτικών μηχανικών, που ίσως έδινε και περισσότερες ή πιο "σίγουρες για αποκατάσταση" διεξόδους ανάλογα και με το μεταπτυχιακό. Προς το λύκειο σε μια ημερίδα προσανατολισμού τώρα, άκουσα για τους χημικούς μηχανικούς, μου φάνηκε ενδιαφέρον, το έψαξα και μου άρεσε που είχε τόσες διαφορετικές επιλογές και τομείς απασχόλησης. Τελικά στο μηχανογραφικό έβαλα πρώτα χημ.μηχ και μετά πολιτικούς και έτσι βρίσκομαι τώρα εδώ. Διανύω τώρα το πρώτο εξάμηνο και συνειδητοποιώ πως τελικά τα μαθήματα δε μου αρέσουν καθόλου. Το γεγονός ότι είμαστε και σε καραντίνα με άφησε με μόνη κυρίως απασχόληση τη σχολή και συνειδητοποιώ πως δε με γεμίζει και δε με ευχαριστεί καθόλου. Αρχικά σκέφτηκα να αφήσω μερικά εξάμηνα να περάσουν μήπως αλλάξει η γνώμη μου, αλλά για κάποιο λόγο δε νομίζω να συμβεί αυτό, οπότε σκέφτομαι σοβαρά να χρησιμοποιήσω το 10 τοις εκατό όσο έχω ακόμα τη δυνατότητα για να αλλάξω σε μία από τις αρχικές μου επιλογές. Οπότε είμαι και σε ένα ακόμα δίλλημα για το σε ποια από τις δύο να πάω. Ανησυχώ μήπως κάνω πάλι τη λάθος επιλογή και για αυτό προσπαθώ να το πιέσω και να δω αν γίνεται για αρχιτεκτονική που ήταν η πρώτη σχολή στην οποία είχα καταλήξει πριν ακόμα επηρεαστώ από κανέναν και από τις καταστάσεις(κρίση, το γεγονός ότι το επάγγελμα του αρχιτέκτονα δεν είχε απορρόφηση) και η οποία ακόμα μου φαίνεται πολύ ελκυστική σχολή.

Link to comment
Share on other sites

ίσως επειδή δεν είναι για όλα αρμόδιες να βοηθήσουν. γενικά οι γραμματείες όπως λέει και το όνομα είναι απλώς γραμματείες, δηλαδή διακινούν έγγραφα, βαθμολογίες κλπ. δεν έχουν καμία εξουσία στο να ερμηνεύουν νόμους ή να παίρνουν διοικητικές αποφάσεις και να βοηθάνε κόσμο. τα πάντα τα προωθούν στη γενική συνέλευση των καθηγητών που συνέρχεται περίπου μια φορά το μήνα και τη δική τους απόφαση σου επιστρέφουν μετά από ανάλογο διάστημα.

ειδικότερα για το συγκεκριμένο ερώτημα δεν έχει καν η γενική συνέλευση την αρμοδιότητα να γνωρίζει διότι δε διενεργεί αυτή το 10%. η πιθανότερη απάντηση που θα πάρεις θα είναι αυτή: απευθύνσου στο υπουργείο. η επιλογή των επιτυχόντων στις σχολές γίνεται εκτός σχολής. η δουλειά της σχολής ξεκινάει μετά την εγγραφή.

σημειωτέον ότι ακόμα κι αν γνωρίζουν, δεν θα πάρουν πρωτοβουλία να απαντήσουν αν δεν είναι οι αρμόδιοι, διότι φοβούνται μη μπλέξουν σε περίπτωση που γίνει κάποια παρανόηση και μετά εσύ στραφείς εναντίον αυτού που σε παραπληροφόρησε για κάτι που δεν ήταν η δουλειά του.

 

δεδομένου ότι οι ΧΜ τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει, έχεις ελπίδες με 10% να πιάσεις τους ΠΜ που έχουν κατέβει. για αρχιτεκτονική πιο δύσκολο, σε καμια επαρχία ίσως. αν όντως το θες και δεν είναι μια ευκαιριακή σκέψη λόγω του ότι το 10% δεν έχει κάποια προσπάθεια, καλύτερα να δώσεις πανελλήνιες από την αρχή ώστε να έχεις ελπίδες.

το πιθανότερο είναι πως δε γίνεται με 10% χωρίς το ειδικό μάθημα. κι αυτό διότι στο 10% πάλι το ίδιο μηχανογραφικό υποβάλεις και στην τελευταία σελίδα θυμάμαι πως κάτι αναφέρει και για τα ειδικά μαθήματα. ίσως εκεί να είναι η απάντηση που ψάχνεις.

τώρα όσον αφορά την επιλογή σου, έχω να σχολιάσω πως αν δε ζήσεις και τη φοίτηση στους ΠΜ δεν μπορείς να είσαι σίγουρη πως θα σου αρέσει εκεί καλύτερα. στην παρούσα φάση εργασιακά οι ΠΜ είναι το ίδιο άσχημα με τους ΧΜ και ίσως και ακόμα χειρότερα. για να καταλάβεις τι θα πει αυτό σκέψου ότι οι ΧΜ και στον καλό καιρό είχαν προβληματική απορρόφηση.

Edited by georgios_m
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, georgios_m said:

ίσως επειδή δεν είναι για όλα αρμόδιες να βοηθήσουν. γενικά οι γραμματείες όπως λέει και το όνομα είναι απλώς γραμματείες, δηλαδή διακινούν έγγραφα, βαθμολογίες κλπ. δεν έχουν καμία εξουσία στο να ερμηνεύουν νόμους ή να παίρνουν διοικητικές αποφάσεις και να βοηθάνε κόσμο. τα πάντα τα προωθούν στη γενική συνέλευση των καθηγητών που συνέρχεται περίπου μια φορά το μήνα και τη δική τους απόφαση σου επιστρέφουν μετά από ανάλογο διάστημα.

ειδικότερα για το συγκεκριμένο ερώτημα δεν έχει καν η γενική συνέλευση την αρμοδιότητα να γνωρίζει διότι δε διενεργεί αυτή το 10%. η πιθανότερη απάντηση που θα πάρεις θα είναι αυτή: απευθύνσου στο υπουργείο. η επιλογή των επιτυχόντων στις σχολές γίνεται εκτός σχολής. η δουλειά της σχολής ξεκινάει μετά την εγγραφή.

σημειωτέον ότι ακόμα κι αν γνωρίζουν, δεν θα πάρουν πρωτοβουλία να απαντήσουν αν δεν είναι οι αρμόδιοι, διότι φοβούνται μη μπλέξουν σε περίπτωση που γίνει κάποια παρανόηση και μετά εσύ στραφείς εναντίον αυτού που σε παραπληροφόρησε για κάτι που δεν ήταν η δουλειά του.

 

δεδομένου ότι οι ΧΜ τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει, έχεις ελπίδες με 10% να πιάσεις τους ΠΜ που έχουν κατέβει. για αρχιτεκτονική πιο δύσκολο, σε καμια επαρχία ίσως. αν όντως το θες και δεν είναι μια ευκαιριακή σκέψη λόγω του ότι το 10% δεν έχει κάποια προσπάθεια, καλύτερα να δώσεις πανελλήνιες από την αρχή ώστε να έχεις ελπίδες.

το πιθανότερο είναι πως δε γίνεται με 10% χωρίς το ειδικό μάθημα. κι αυτό διότι στο 10% πάλι το ίδιο μηχανογραφικό υποβάλεις και στην τελευταία σελίδα θυμάμαι πως κάτι αναφέρει και για τα ειδικά μαθήματα. ίσως εκεί να είναι η απάντηση που ψάχνεις.

τώρα όσον αφορά την επιλογή σου, έχω να σχολιάσω πως αν δε ζήσεις και τη φοίτηση στους ΠΜ δεν μπορείς να είσαι σίγουρη πως θα σου αρέσει εκεί καλύτερα. στην παρούσα φάση εργασιακά οι ΠΜ είναι το ίδιο άσχημα με τους ΧΜ και ίσως και ακόμα χειρότερα. για να καταλάβεις τι θα πει αυτό σκέψου ότι οι ΧΜ και στον καλό καιρό είχαν προβληματική απορρόφηση.

Σκέφτομαι πως αν όντως τελικά δε γίνεται με 10 % να πάω αρχιτεκτονική, να κάνω έστω για τους πολιτικούς μηχανικούς, γιατί είμαι σχεδόν σίγουρη πως η σχολή στην οποία είμαι τώρα δε μου προσφέρει αυτά που θέλω, και του χρόνου να προσπαθήσω για αρχιτεκτονική (για φέτος είναι πολύ αργά πιστεύω).

Όσο για αυτό που λες πως δε μπορώ να είμαι σίγουρη ότι θα μου αρέσει πιο πολύ αν δε ζήσω τη φοίτηση, συμφωνώ απόλυτα! Το ζω από πρώτο χέρι αυτή τη στιγμή. Δεν είχα ποτέ αυταπάτες ότι σίγουρα η επιλογή που θα έκανα θα με κάλυπτε πλήρως, για τον λόγο ακριβώς ότι δεν ξέρεις ποτέ μέχρι να το ζήσεις, αλλά να που έτυχε τώρα να το περάσω in real life😅

Επίσης η αλήθεια είναι ότι είσαι ο πρώτος που μου λέει πως οι ΧΜ έχουν δύσκολη απορρόφηση. Όλοι οι καθηγητές, γνωστοί, σύμβουλοι σε ημερίδες μας είχαν πει πως γενικά είναι από τα επαγγέλματα που δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα πρόβλημα απορρόφησης, καθώς χρειάζονται σε πολλούς τομείς. Αν και στο πίσω μέρος του μυαλού μου είχα το ότι αν ο αριθμός των πτυχιούχων αυξηθεί, όση ζήτηση και αν υπάρχει, κάποια στιγμή δε θα υπάρξει κορεσμός? Κάτι τέτοιο δηλ συμβαίνει τώρα να υποθέσω? Γιατί αν πάρω παράδειγμα από τη δική μου χρονιά, μόνο στο τμήμα μου στο σχολείο είμασταν 3 παιδιά που θέλαμε αυτή τη σχολή και άλλα 3 στο τμήμα του φροντιστηρίου μου(αρκετά δεν είναι?)

Τέλος, αναγνωρίζω πλέον πως όλα τα επαγγέλματα έχουν κάποιο πρόβλημα απορρόφησης (περισσότερο ή λιγότερο) και αν συμπεριλάβω το γεγονός πως ένας από τους λόγους που επέλεξα μια σχολή που τελικά δε με ικανοποιεί ήταν το θέμα της αποκατάστασης, λέω να σταματήσω να σκέφτομαι με αυτό το κριτήριο πια και η επιλογή μου να στηριχτεί αποκλειστικά στο ποια σχολή πιστεύω πως θα μου ταιριάζει και θα με ικανοποιεί περισσότερο. Άμα το δούμε και από την ανάποδη, δε θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να βρω εργασία αν ταλαιπωρηθώ με μια σχολή που δε με καλύπτει?

Link to comment
Share on other sites

αυτά με τους πολλούς τομείς είναι στη θεωρία. ο κορεσμός έχει επέλθει προ πολλού και στην πράξη απλά πρόκειται περί ευρείας ετεροαπασχόλησης. η εξήγηση της ξαφνικής ανακάλυψης των ΧΜ που μέχρι πρότινος δεν τις ήθελε κανένας, είναι πως οι υποψήφιοι είχαν συνηθίσει στην ιδέα των σούπερ σχολών με τους ΠΜ να είναι μια από αυτές. λόγω κρίσης στην οικοδομή οι ΠΜ έχασαν τον τίτλο της σούπερ σχολής, όμως παρέμεινε η ανάγκη ύπαρξης μιας σούπερ σχολής για να χουν και οι μαθητές ένα σούπερ στόχο. έτσι, άλλες σχολές ξαφνικά θεωρούνται σούπερ. δεν αποκλείεται σε 5 χρόνια που κι αυτές θα απογοητεύσουν, να ξαναγίνουν οι ΠΜ πρώτη επιλογή, χωρίς καν να έχει ξαναρχίσει η οικοδομική δραστηριότητα.. ακριβώς σαν την εναλλαγή των κομμάτων στις εκλογές.

ναι, η ταλαιπωρία να τελειώσεις μια σχολή που δε σου αρέσει και η αίσθηση της ανεπάρκειας σε συνοδεύει ίσως και για πάντα.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 ώρες πριν, georgios_m said:

αυτά με τους πολλούς τομείς είναι στη θεωρία. ο κορεσμός έχει επέλθει προ πολλού και στην πράξη απλά πρόκειται περί ευρείας ετεροαπασχόλησης. η εξήγηση της ξαφνικής ανακάλυψης των ΧΜ που μέχρι πρότινος δεν τις ήθελε κανένας, είναι πως οι υποψήφιοι είχαν συνηθίσει στην ιδέα των σούπερ σχολών με τους ΠΜ να είναι μια από αυτές. λόγω κρίσης στην οικοδομή οι ΠΜ έχασαν τον τίτλο της σούπερ σχολής, όμως παρέμεινε η ανάγκη ύπαρξης μιας σούπερ σχολής για να χουν και οι μαθητές ένα σούπερ στόχο. έτσι, άλλες σχολές ξαφνικά θεωρούνται σούπερ. δεν αποκλείεται σε 5 χρόνια που κι αυτές θα απογοητεύσουν, να ξαναγίνουν οι ΠΜ πρώτη επιλογή, χωρίς καν να έχει ξαναρχίσει η οικοδομική δραστηριότητα.. ακριβώς σαν την εναλλαγή των κομμάτων στις εκλογές.

ναι, η ταλαιπωρία να τελειώσεις μια σχολή που δε σου αρέσει και η αίσθηση της ανεπάρκειας σε συνοδεύει ίσως και για πάντα.

Τα περιέγραψες πολύ σωστά😆.....δυστυχώς...όντως αυτό γίνεται στην ουσία. Κάθε γενιά έχει και μία "μόδα" και οι εκάστοτε υποψήφιοι των πανελληνίων καταλήγουν να συρρέουν σε συγκεκριμένες σχολές, μόνο και μόνο επειδή έχουν πλασαριστεί ως "σουπερ σχολες" όπως το είπες. Έτσι αγνοούνται άλλες σχολές οι οποίες θεωρούνται κατώτερες ή που τις αντιμετωπίζουν απαξιωτικά (οι ίδιοι μας οι καθηγητές μερικές φορές) μόνο και μόνο επειδή ανήκουν σε έναν κορεσμένο κλάδο χωρίς μέλλον, όπως λένε. Τελικά γίνεται αυτή η άνιση κατανομή, με χιλιάδες άτομα να αποφοιτούν από συγκεκριμένες σχολές, με φυσικό επακόλουθο ένας κλάδος που θεωρητικά είχε ζήτηση, να καθίσταται γρήγορα κορεσμένος. Μετά θα αναδειχθεί άλλος κλάδος και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Ωραία λογική ακολουθούμε 😅

Ευχαριστώ πάντως για τις απαντήσεις! Είναι πολύ βοηθητικό να ακούς και διαφορετικές απόψεις (πέραν του περίγυρου και των καθηγητών μας).

Θα επικοινωνήσω και με κάποιους καθηγητές μου για να με βοηθήσουν με τα διαδικαστικά. Ίσως έχασα ήδη λίγο χρόνο και ίσως πάρει λίγο ακόμα, αλλά ελπίζω να καταλήξω σε μια σχολή που θα μου αρέσει.

 

Link to comment
Share on other sites

Για καθηγητές, σχολεία και φροντιστήρια ο ανταγωνισμός των πανελληνίων, είναι το προϊόν που πουλάνε.. αν εκλείψει αυτό το ενδιαφέρον τελειώσανε.

Παρόλα αυτά δεν είμαι υποστηρικτικός στο να αλλάξεις τη σχολή που μπήκες.

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.