Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

αλλαγη χρησης από κατάστημα σε γραφεία για χρήση κεπ


Recommended Posts

Ισόγειο κατάστημα με υπόγειο και πατάρι οικοδομικης αδειας ετους 1977 έκανε υπαγωγή στο νόμο 4495/2017 λόγω μη νομιμότητας στο πατάρι. Υψος ισογείου 3,20μ και παταριού 2,25μ. Ο χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να στεγάσει δημόσια υπηρεσία ΚΕΠ με αυτή την άδεια ή απαιτείται αλλαγή χρησης από κατάστημα σε γραφεία? Στον ισογειο χώρο υπάρχει ένα WC και ένα wc AMEA. Τα στατικά επηρεάζονται ως προς δυσμενέστερη κατάσταση όταν το πατάρι ως βοηθητικός χώρος φιλοξενεί αρχείο? Η παθητική πυροπροστασία τροποποιείται αν απαιτείται αλλαγή χρήσης?  Πάντως για βεβαίωση από πυροσβεστική τα μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας δεν αλλάζουν αν ήταν κατάστημα ή γραφείο.  

Link to comment
Share on other sites

Αλλαγή χρήσης θα χρειαστεί ως προς το ισόγειο με αντίστοιχη μελέτη στατικής επάρκειας αφού έχει υπόγειο. Το πατάρι όταν τακτοποιήθηκε δεν απαιτούσε μελέτη στατικής επάρκειας; Πάντως λόγω ύψους δεν μπορεί να είναι χώρος κύριας χρήσης. Με την αλλαγή χρήσης θα χρειαστεί και μελέτη παθητικής κατ' ελάχιστον.

 

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, GADR said:

Αλλαγή χρήσης θα χρειαστεί ως προς το ισόγειο με αντίστοιχη μελέτη στατικής επάρκειας αφού έχει υπόγειο. Το πατάρι όταν τακτοποιήθηκε δεν απαιτούσε μελέτη στατικής επάρκειας; Πάντως λόγω ύψους δεν μπορεί να είναι χώρος κύριας χρήσης. Με την αλλαγή χρήσης θα χρειαστεί και μελέτη παθητικής κατ' ελάχιστον.

 

Ευχαριστω για την απάντηση. Κατά την τακτοποίηση του παταριού υποβλήθηκε και μελέτη στατικής επάρκειας, οπότε από αυτή την πλευρά  το πατάρι είναι εντάξει (αλλά ως χρήση κατάστημα). Σχετικά με το ύψος του παταριού, η χρήση του θα είναι ως βοηθητικός χώρος αναγκαστικά. Στο υπόγειο δεν έγινε κάποια μεταβολή, Ηταν και παραμένει βοηθητικός χώρος ως χρήση καταστήματος. Οπότε αλλαγή χρήσης απαιτείται, γιατί αν ακατάλαβα καλά, αλλάζουν τα στατικά του ισογείου λόγω της χρήσης του ως γραφείο? Παει σε δυσμενέστερη περίπτωση λόγω φορτίου. Κατά συνέπεια χρειάζεται μελέτη στατικής επάρκειας του ισογείου χώρου, λόγω της ύπαρξης του υπογείου. Και  κατ επέκταση η αλλαγή χρήσης θα επιφέρει την ανάγκη νέας παθητικής.  

Link to comment
Share on other sites

Βασικά κοιτάζεις το άρθρο 5 του ΝΟΚ (παρ 1 και 2)

ΑΡΘΡΟΝ-5 
Χρήση κτιρίων
1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται "υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους,  μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. 
"Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών – μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους" απαιτείται έκδοση 'Αδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου.  Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 
2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παρ.1 του παρόντος άρθρου. "Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης. 

Κατά τη γνώμη μου από την στιγμή που έχει γίνει ΜΣΕ και έχει αποδειχθεί στατική επάρκεια λόγω αυθαίρετου παταριού, εξετάζεται καθαρά αν η νέα χρήση γραφείου επιβαρύνει με επιπλέον φορτία  και αν υπάρχει μεταβολή του δ. κάλυψης. 

Από τον κανονισμό φορτίσεων ΒΔ/ 10.1945 προκύπτει ότι τα φορτία για κατάστημα  μέχρι 50 τμ και για γραφείο είναι 200 κιλά/ τμ. Αν το κατάστημα είναι μεγαλύτερο των 50 τμ τότε το φορτίο σχεδιασμού του (από την μελέτη της άδειας) θα ήταν 500 κιλά/ τμ. Άρα, η αλλαγή από κατάστημα σε γραφείο και στις δυο περιπτώσεις επιφάνειας καταστήματος δεν επιβαρύνει με επιπλέον φορτία σχεδιασμού. Θα πρέπει όμως να εξεταστεί ο απαιτούμενος αριθμός θέσεων στάθμευσης, ως στοιχείο που επηρεάζει το διάγραμμα κάλυψης (δ. δόμησης).

Θα πρέπει να το μελετήσεις βάσει των τοπικών ΠΔ που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου (πχ για Αθήνα το ΠΔ 111/04, για υπόλοιπη Ελλάδα το ΠΔ 350/96  και ειδικά ΠΔ ανά περιοχή) για τις απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης. Αν τελικά η χρήση γραφείου απαιτεί λιγότερες θέσεις έναντι της χρήσης καταστήματος, τότε δεν έχεις επιβάρυνση ως προς το δυσμενέστερο στο δ. δόμησης. Οπότε μένει η τελευταία υποχρέωση του ιδιοκτήτη (μέσω του μηχανικού του) να ενημερώσει την Η.Τ.Κ όταν συνταχθεί.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.