Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Τηλεργασία από Ελλάδα για εργοδότη/παροχή υπηρεσιών στο εξωτερικό


Kostas3650

Recommended Posts

Καλησπέρα, είμαι Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε. με MSc και τα τελευταία 8 χρόνια ζω και εργάζομαι στην Αγγλία όπου και έχω λάβει τον τίτλο του Chartered Engineer (CEng MICE). Στα πλαίσια του επιθυμητού επαναπατρισμού, έχω αρχίσει και ερευνώ το ενδεχόμενο της τηλεργασίας από Ελλάδα. Συγκεκριμένα, να είμαι μόνιμος/φορολογικός κάτοικος Ελλάδας και να δουλεύω ως Πολιτικός Μηχανικός παρέχοντας υπηρεσίες σε εταιρεία της Αγγλίας και μόνο.

Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αρκετά περίπλοκο μια και έχει να κάνει με εργασιακά, φορολογικά και ασφαλιστικά δύο χωρών και για το λόγο αυτό έχω ήδη αρχίσει να έρχομαι σε επαφή με λογιστές, τόσο στην Αγγλία όσο και στην Ελλάδα. Ωστόσο σκέφτηκα ότι ίσως κάποιος να το έχει ήδη κάνει και να μπορεί να με κατευθύνει.

Υποθέτοντας ότι η Αγγλική εταιρεία είναι θετική σε κάτι τέτοιο, θεωρώ ό,τι υπάρχουν τα εξής τρία σενάρια, το καθένα με τα δικά του εμπόδια και δυσκολίες.

1) Μόνιμος μισθωτός σε Αγγλική εταιρεία: Η κύρια δυσκολία σε αυτή την περίπτωση έγκειται στο πού θα πληρώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές. Ισχύει ότι καταβάλλονται στην Αγγλία και ότι εγώ μπορώ να έχω ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στην Ελλάδα της οποίας το κόστος θα καλύπτει η Αγγλία (έντυπο S1); Όσον αφορά τη φορολογία εισοδήματος, σύμφωνα με τη Συμφωνία Αποφυγής Διπλής Φορολόγησης (ΣΑΔΦ), νομίζω πως το εισόδημα φορολογείται στην Αγγλία και αν το αντίστοιχο ποσό φορολογούνταν περισσότερο στην Ελλάδα, τότε η όποια διαφορά εισπράττεται από την Ελλάδα.