Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

"Αστεία" & επικίνδυνα σιδερώματα οπλισμών


 
θανος_

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 45
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Η πλάκα  πρόβολος  δεν  θα  μπορούσε ποτέ  να  συμπεριφερθεί σαν  τετραέρειστη  με  λόγο  πλευρών  πάνω  απο  2  η  φυσική  το  λέει  αυτό  και  όχι  εγώ !!! . Αρα  η πλάκα  θα  συμπεριφερόταν  σαν  διέρειστη  ,  αλλά  κάτι  τέτοιο  δεν  φαίνεται  να  συμβαίνει  διότι  το  μπροστινό  ψευτοδόκαρο  έχει  τον  ρόλο  του  στηθαίου  εγκιβωτισμού  της μόνωσης ,  γιατί  δεν  έχει  επαρκείς  οπλισμούς . Αρα  το  λάθος  εξαρχής  ήταν  ότι  τα  πάνω  σίδερα  του  προβόλου  είτε  δεν  μπήκαν  καθόλου ,  είτε  δεν  τοποθετήθηκαν  καβαλέτα  για  να  μείνουν  στην  θέση  τους  και κατά  την  σκυροδέτηση  ,  τσολοπατήθηκαν  από  τα  μαστόρια  και  μειώθηκε  το  στατικό  ύψος  του  προβόλου. Η άλλη   περίπτωση είναι  ότι  η  πλάκα  απουσία  μηχανικού  θεωρήθηκε  από  τα  μαστόρια  διέρειστη   και  οπλίστηκε  κατά  αυτόν  τον  τρόπο .  Σε  αυτήν  την  περίπτωση  τα  φορτία  μοιράστηκαν  στις  δύο  μεγάλες  πλευρές  της  πλάκας  , με  την  εξωτερική  Μεγάλη  δοκό  να  στηρίζεται  στο  δεξιό  δοκάρι  που  αστόχησε  από ολίσθηση συνδετήρων ,  αφού  ήταν  ανοικτοί  και  με  μηδενική  επικάλυψή  ,  άρα  χωρίς  συνάφεια.  Πιθανότερο  σενάριο  το  δεύτερο  τώρα  που  το  ξανασκέφτομαι  και  όχι  το  πρώτο !!!

@tetris O  Δημήτρης 11140  έχει  δίκιο  πιστοποίηση  συνεργείων  χτες   χτες  !!!!  έχεις  ιδανική   αντίληψή  για  τον  ρόλο  των  μηχανικών  φιλικά  στο  λεώ ,  δεν  μπορεί  ο  μηχανικός  να  κρατά  και  το  μαρκούτσι  του μπετατζη  και  να  ελέγχει  την  δόνηση  του  σκυροδέματος  και  να  φωνάζει  ΔΟΝΗΣΕ  ΕΔΩ  ΔΟΝΗΣΕ  ΕΚΕΙ !!!!και  ΞΑΝΑΔΟΝΗΣΕ  !!!!  Οσο  συνεχίζουμε  στην  ιδια  πορεία  να  φορτώνουμε  σε  έναν  άνθρωπο  όλες  τις  ευθύνες  δεν  προσφέρουμε  τίποτα  στην  κοινωνία  και  βαδίζουμε   στον  δρόμο της  οπισθοδρόμησης  . 

Εαν  το  συνεργείο  σιδεράδων ήταν  πιστοποιημένο  και  εργολάβος  είχε  περάσει  την  διαδικασία  των  εξετάσεων  σε  ένα  τόσο  σοβαρό θέμα  θα  έκανε  ένα  τηλ  στον  μηχανικό  για  να  δει  πριν  σκυροδετήσει  γιατί  θα  ήταν  συνυπεύθυνος  να  πάει  φυλακή !!!  πολύ  απλό  είναι ....  η  πιστοποίηση   συνεισφέρει  στην ασφάλεια  των  κατασκευών  ,  και  αυτό  είναι  το  ζητούμενο !!!  και  όχι η  απόδοση  τιμών  στον  τέλειο   ΜΗΧΑΝΙΚΟ  που θα  πρέπει  να   είναι  πανταχού  παρών   για  το  κοινό  καλό και  να  τρέχει  σαν  τον  βέγγο .  Οι  οργανωμένες  χώρες  πιστοποιούν  και  τους  μηχανικούς  όταν  πχ  κάνουν   μη  γραμμικές αναλύσεις  ΗΠΑ .... ή  όταν  οι  κανονισμοί  αλλάζουν   πχ  από  επιτρεπόμενες τάσεις  σε  οριακή  αντοχή  ή  από  αντισεισμικό  Ρουσσόπουλου   σε  ΝΕΑΚ ή  ΕΑΚ 2000  ,  έχεις  αντίρρηση  για  αυτό ;;;   Μόνο  στην  Ελλάδα  βλέπω  τέτοια  χαλαρότητα  από  πλευράς  πολιτείας  και  αυτό  είναι  ήδη  καταστροφικό !!!! Φυσικά  η  Ελλάδα ορίζεται  ως  η  μπανανιά  των  Βαλκανίων,  ΌΣΟ  ΒΑΡΙΕΣ  ΤΙΜΩΡΙΕΣ  ΚΑΙ  ΝΑ  ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ!!!!  ,  γιατί  έχει  ανοργάνωτη - αποσαθρωμένη  και  διεφθαρμένη δημόσια  διοίκηση .

Να  σε  ρωτήσω  και  κάτι  άλλο  στον ΚΑΝ .ΕΠΕ  πως  θα  εφαρμόσεις  σωστά όταν  κολλάς  frp  που  πρέπει  να  μετράς  υγρασία   να  εφαρμόζεις  σωστά και  να  ξεψυρίζεις !!! την  προεργασία  ,  με  μη  πιστοποιημένους  ;;; Μα  είμαστε  σοβαροί  τώρα !!!  

Δεν  έχω  40  χρόνια  στην  οικοδομή  αλλά  εκεί  μεγάλωσα  και  πέρασα  πάνω  απο  20  χρόνια  της  επαγγελματικής  μου  καριέρας  βράδυ  πρωί  ,  άρα  εχω  δεί  πολλά ,  και  ξέρω  τι  σημαίνει  Έλληνας απείθαρχος  εργολάβος . Επίσης  η  παραίτηση  υπάρχει  μόνο  σαν  έσχατη  λύση  και  εφαρμόζεται  σπάνια  ειδικά   στις  ημέρες  μας. Συνάδελφε  γιατί  να  μην  φύγει  ο  εργολάβος  αντί  να  παραιτηθεί  ο  μηχανικός !! 

Γιατί  η  νομοθεσία  δεν  βάζει  ποινές  στους  εργολάβους  όταν  δεν  τοποθετούν  σωστά  τους  οπλισμούς  σύμφωνα  με  την  υπόδειξη και  τα  σχέδια  του  μηχανικού  και  ο  νόμος  πετάει  εξω  από  την  δουλεία  τον  μηχανικό  ,  αυτός  πως  θα  ταίσει  τα  παιδία  του  εάν  σε  κάθε  δουλεία  παραιτείται  ,  το  βλέπεις  σαν  λύση  ;;; ;  Υπάρχει  απάντηση ;;;

Edited by loser
  • Like 3
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

11 ώρες πριν, loser said:

...Συνάδελφε  γιατί  να  μην  φύγει  ο  εργολάβος  αντί  να  παραιτηθεί  ο  μηχανικός !! ..

Γιατί η απομάκρυνση του εργολάβου είναι δουλειά του εργοδότη του. Ο μηχανικός οφείλει να το υποδείξει στον ιδιοκτήτη. Αν αυτός δεν συμμορφωθεί, παραίτηση.

Επί πλέον, γνωρίζεις πόσο δύσκολο (από νομική άποψη) είναι να "φύγει" ο εργολάβος? Θα αφήσει την ξυλεία επί τόπου μέχρι να τελειώσουν οι νομικούρες  (και βάλε), και θα χρεώσει την όποια φθορά στον ιδιοκτήτη. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

On 19/10/2021 at 2:27 ΜΜ, θανος_ said:

Παίρνουμε ένα αξιόπιστο πτυχίο είπα και δεν θέλουμε πιστοποίηση για αυτό.

Δεν γνωρίζω κανέναν απόφοιτο που να έχει δώσει έξω να του γράψουν όλες τις εργασίες και τη διπλωματική του, και μάλιστα να κάνει πλάκα και να υπερηφανεύεται για αυτό.. Επίσης, τα παλιά τα χρόνια δεν είχα κάνει ποτέ φοιτητικές εργασίες για ντουβάρια, προκειμένου να πληρώσω τις εισφορές μου.. 

Δεν θέλουμε πιστοποιήσεις διότι έχουμε διδαχτεί μπετόν 5 και οδοποιία 2!

(Ένα ακόμα 250ρακι τσιπουράκι θέλουμε και ένα σκουμπρί καπνιστό ;) ). Καλημέρα. 

Edit: Και επειδή μέσα στα ξερά καίγονται και τα χλωρά, εξετάσεις μετά από αποδεδειγμένη εμπείρια για ΕΔ

Edited by Earl
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, tetris said:

Γιατί η απομάκρυνση του εργολάβου είναι δουλειά του εργοδότη του. Ο μηχανικός οφείλει να το υποδείξει στον ιδιοκτήτη. Αν αυτός δεν συμμορφωθεί, παραίτηση.

Επί πλέον, γνωρίζεις πόσο δύσκολο (από νομική άποψη) είναι να "φύγει" ο εργολάβος? Θα αφήσει την ξυλεία επί τόπου μέχρι να τελειώσουν οι νομικούρες  (και βάλε), και θα χρεώσει την όποια φθορά στον ιδιοκτήτη. 

Προτείνω  στους  συναδέλφους  να μην  παραιτούνται  από  τις  δουλείες  και  να  απαιτούν  την  έξοδο  των  παραβατικών  από  τον  χώρο  εργασίας  με  οποιαδήποτε  κόστος. 

Καταλαβαίνεις  φυσικά  ότι  αυτά  που  λες  έρχονται  σε  αντίθεση  με  την  κοινή  λογική   ,  από  την  μια  ο  μηχανικός  να  αναλάβει  όλες  τις  ευθύνες  και  στην  κουτσουκέλα  του  εργολάβου  , είτε  παραιτείται  είτε  την  τρώει  και  πάει  φυλακή  και   δεν  μιλάει  για  να  μην  δυσαρεστηθεί  ο  πελάτης   σας !!!! ,  με  αυτήν  την  λογική   εκτίθεται  η  ασφάλεια  του  έργου   και  οι  πολίτες  ,  αλλά  και  το  κράτος  που  δεν  έχει  θεσπίσει  αξιόπιστους ελεγκτικούς μηχανισμούς   . Εκτιθέμεθα  συνάδελφε  με  αυτά  που  γράφουμε  εδώ  μέσα !!!  Καλύτερα  να  μην  μιλάμε  αφού  τα  δεχόμαστε ,  εντάξει  ο  μηχανικός  όλα  πάνω  του  για  3,8  ευρώ   την  ημέρα  !!!  Το  τεε  ξεφτίλα  και  οι  παλιότεροί  μηχανικοί  το  ιδιο  !!! 

Τον  νόμο  για  τις  ποινικές  ευθύνες  των  μηχανικών  τον  έχετε  δει  λιγάκι  ,  μέχρι  πρότινος  δεν  ξέρω  εάν  άλλαξε  ο  μηχανικός   είναι  ποινικός  κατάδικος  όπως  ένας  εγκληματίας  πολέμου   ή  ένας  εθνικός καταδότης  ή προδότης  για  την  χώρα  του και  τιμωρείται  σύμφωνα  με  τους  παλιούς  Αιγυπτιακούς  νόμους  ,  οφθαλμός  αντί  οφθαλμού  και  όδοντα   αντί  οδόντος  αυτός  και  τα  παιδία  του .  Ντροπή  και  αίσχος  για  το ΤΕΕ !!! 

Κρατώ  μια  επιφύλαξη  μήπως  και  άλλαξε λιγάκι  και  από  1000  χρόνια  τιμωρία  και δήμευση  περιουσίας    το  έκαναν   ισόβια  25  ή  20  ετη   για  ολόκληρη  την  οικογένεια ,  Είναι  η  πρώτη  φορά  σε  παγκόσμιο  επίπεδο   έκτος  βορείου  κορέας που  έχει  καθεστώς  ,  που  η  ευθύνη  μεταφέρεται  και  στην  οικογένεια ............. Ελπίζω  να  μην  μας  πετάνε  και  στα  σκυλιά  σε  λίγο .............

Το  τεε  ακούγετε ...............  εσύ  το  ακούς ;;;;

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

4 ώρες πριν, loser said:

.....

Καταλαβαίνεις  φυσικά  ....

Μάλλον δεν κατάλαβες, γιαυτό θα τα επαναλάβω.

Ο μηχανικός (επιβλέπων) έχει (εκ του νόμου) την ευθύνη για την ορθή εφαρμογή των μελετών. Αυτό σημαίνει ότι είναι το αφεντικό στην κατασκευή. Μπορεί να απορρίψει συνεργεία και υλικά. Μπορεί να κάνει οτιδήποτε απαιτείται για μια άρτια, τεχνικά και ποιοτικά, κατασκευή. Με μιά προϋπόθεση: ότι έχει την πλήρη στήριξη και εμπιστοσύνη του κυρίου του έργου. Αν αυτή η σχέση διαρραγεί, δεν έχει λόγο να παραμένει. Αν, σε μια διένεξη, ο κύριος του έργου επιλέξει να πάρει το μέρος του εργολάβου, δεν υπάρχει περιθώριο άσκησης της επίβλεψης. 

Τα 3,8 €/ημ (δεν ξέρω που το βρήκες) δεν με απασχολούν. Η σωστή δουλειά πρέπει να πληρώνεται αναλόγως. Το να εξαρτούμε την ποιότητα της δουλειάς μας από την αμοιβή (την οποία εμείς έχουμε καθορίσει) είναι, τουλάχιστον, άθλιο κι εγκληματικό. 

Μη ρίχνεις ευθύνες σε τεε, κράτος (νόμους), παλαιούς μηχανικούς, covid, σεισμούς, κλπ. Αυτά έχουμε, και με αυτά πορευόμαστε. Αν δεν μας αρέσουν, τα αλλάζουμε (μέσω των γνωστών διαδικασιών). Μέχρι όμως την πολυπόθητη αλλαγή(?), εργαζόμαστε με γνώμονα την επιστημονική κι επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, και σύμφωνα με τις βασικές μας αρχές. 

Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών Οι οποίες, είναι όντως πολλές και σοβαρές. Γιαυτό και το επάγγελμά μας δεν είναι για λιγόψυχους και ευθυνόφοβους. Ούτε και για σκιτζήδες. Όλοι αυτοί μπορούν κάλλιστα να ασχοληθούν με κάτι άλλο.

Όπως έχω γράψει, σε προηγούμενο σχόλιο, όλα αυτά δεν είναι θεωρητικές απόψεις, αλλά απόσταγμα 40 χρόνων εμπειρίας τόσο σε κατασκευές όσο και σε μελέτες. Και για να μη μένει η εντύπωση ότι κουνάω το δάχτυλο από καθέδρας, για να φτάσω εδώ που έφτασα, έχω ξεκινήσει από χαμηλά. Και δεν έχω διστάσει να παραιτηθώ από επιβλέπων ακόμη και σε εποχές ισχνών (για μένα) αγελάδων. Τι μου έμεινε (πέραν του οικονομικού) από όλη αυτή τη διαδρομή? Η επαγγελματική και (μέσω αυτής) κοινωνική καταξίωση. Το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα (που έχω σταματήσει πλέον να εργάζομαι, και οδεύω προς τη σύνταξη) απολαμβάνω της εμπιστοσύνης συναδέλφων (αλλά και άλλων συναφών κλάδων), είναι η καλύτερη συντροφιά για τα γηρατειά μου.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι νομίζω η αλήθεια συνυπάρχει και στις 2 τοποθετήσεις.

Ο tetris σωστά τοποθετεί το πλαίσιο που κινείται ο επιβλέπων μηχανικός, αλλά, όταν γράφει "για μια άρτια, τεχνικά και ποιοτικά, κατασκευή", αυτομάτως συνεπάγεται και καταρτισμένα συνεργεία.

Όταν λοιπόν ο ΚΤΕ επιλέγει συνεργεία ή εργολάβο, εκεί ξεκινάει μια μεγάλη περιπέτεια.

Το συνεργείο πρέπει να ελεγχθεί ότι κατασκευάζει σωστά, το οποίο απαιτεί διαρκή παρουσία του μηχανικού και εκτεταμένη γνώση του μηχανικού.

Η διαρκής παρουσία -χρόνος, δεν ξέρω πόσο πληρώνεται (πολλώ δε μάλλον αυτή την 10ετία), ειδικά όταν μιλάμε για διαρκή παρουσία, και η εκτεταμένη γνώση δεν ξέρω μέχρι που οφείλει να την κατέχει ο μηχανικός (και δεν μιλάω για φέροντα οργανισμό)-κάπου υπάρχει μια λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το γνωστικό πεδίο του μηχανικού από του τεχνίτη.

Παράδειγμα (αδρό): Συνεργείο etics. Ο μηχανικός θα είναι διαρκώς εκεί (και εννοώ διαρκώς, ώστε να ελέγχει την κατασκευή)? Το αν προετοιμάζεται σωστά η κόλλα (δοσολογία), το αν τοποθετείται σωστά το υαλόπλεγμα κατά το χτένισμα, το αν γίνονται ειδικές λεπτομέρειες-συναρμογές κλπ οφείλει να το γνωρίζει ο μηχανικός?

(αντίστοιχα άπειρα ερωτήματα υπάρχουν για πατώματα, ελαιοχρωματισμούς, επιχρίσματα, στεγανοποιήσεις κλπ)

Δύσκολη εξίσωση.

Και ναι, ας πούμε οτι ο μηχανικός τα κάνει όλα αυτά. Πόσα συνεργεία πρακτικά εκεί έξω, τα εφαρμόζουν κατά γράμμα? Και πόσες διενέξεις θα έχεις, αν οι παρατηρήσεις σου είναι διαρκείς και σχολαστικές? Και πώς θα καταλήξει η συνεργασία με τον ΚΤΕ?

Εύκολη εξίσωση.

 

Edited by analysis
  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, tetris said:

 

Τα 3,8 €/ημ (δεν ξέρω που το βρήκες) δεν με απασχολούν. Η σωστή δουλειά πρέπει να πληρώνεται αναλόγως. Το να εξαρτούμε την ποιότητα της δουλειάς μας από την αμοιβή (την οποία εμείς έχουμε καθορίσει) είναι, τουλάχιστον, άθλιο κι εγκληματικό. 

Μη ρίχνεις ευθύνες σε τεε, κράτος (νόμους), παλαιούς μηχανικούς, covid, σεισμούς, κλπ. Αυτά έχουμε, και με αυτά πορευόμαστε. Αν δεν μας αρέσουν, τα αλλάζουμε (μέσω των γνωστών διαδικασιών). Μέχρι όμως την πολυπόθητη αλλαγή(?), εργαζόμαστε με γνώμονα την επιστημονική κι επαγγελματική μας αξιοπρέπεια, και σύμφωνα με τις βασικές μας αρχές. 

Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών Οι οποίες, είναι όντως πολλές και σοβαρές. Γιαυτό και το επάγγελμά μας δεν είναι για λιγόψυχους και ευθυνόφοβους. Ούτε και για σκιτζήδες. Όλοι αυτοί μπορούν κάλλιστα να ασχοληθούν με κάτι άλλο.

Όπως έχω γράψει, σε προηγούμενο σχόλιο, όλα αυτά δεν είναι θεωρητικές απόψεις, αλλά απόσταγμα 40 χρόνων εμπειρίας τόσο σε κατασκευές όσο και σε μελέτες. Και για να μη μένει η εντύπωση ότι κουνάω το δάχτυλο από καθέδρας, για να φτάσω εδώ που έφτασα, έχω ξεκινήσει από χαμηλά. Και δεν έχω διστάσει να παραιτηθώ από επιβλέπων ακόμη και σε εποχές ισχνών (για μένα) αγελάδων. Τι μου έμεινε (πέραν του οικονομικού) από όλη αυτή τη διαδρομή? Η επαγγελματική και (μέσω αυτής) κοινωνική καταξίωση. Το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα (που έχω σταματήσει πλέον να εργάζομαι, και οδεύω προς τη σύνταξη) απολαμβάνω της εμπιστοσύνης συναδέλφων (αλλά και άλλων συναφών κλάδων), είναι η καλύτερη συντροφιά για τα γηρατειά μου.

   Η  ποιότητα  μιας  εργασίας  είναι  εδώ  και  πολλούς  αιώνες   εξαρτημένη  από  την  τιμή  και  αυτό  δεν  αλλάζει  , Επομένως  ότι  δίνεις  θα  πάρεις , Αυτό  το  ξέρει  η  κοινωνία  αλλά  και  το  Υπουργείο . Σε  ότι  λες  για  την  παραίτηση  δεν  έχεις  δίκιο  γιατί  η  πολιτεία  και  οι  θεσμοί  ,  ( εάν  υπάρχουν  σε  ένα  κράτος  )  πρέπει  να  βάζουν  φραγμούς  στην  παραβατικότητα   που  δεν  συμβαδίζει  με  τους  κανόνες  της  επιστήμης και έχει  κίνητρο  την  ωφέλεια και  την  αποκόμιση  κέρδους. 

Οι  αξίες  επίσης  δεν  είναι  κοινές  για  όλους  τους  ανθρώπους  ,  διαφορετικές  είναι  οι  δικές  μου  αξίες  και  διαφορετικές  οι  δικές σου  επομένως  ,  δεν  είναι  και  το  ορθότερο  κριτήριο  για  την  εκτέλεση   σοβαρών εργασιών ,  δεν  πρέπει  να  είναι  θέμα  αξιών  αλλά  διαδικασιών  που  να  εξασφαλίζουν  την  ποιότητα  του  έργου  δηλαδή  θέλω  να  πώ  πως εάν  υπήρχε  μητρώο  μια  καταγγελία  μηχανικού  με  φώτο  στο  μητρώο  και  αυτόματα  δεν  χρειάζεται  να  γίνει  τίποτα  άλλο  !!!    Δεν  καταλαβαίνω  την  επιτακτικότατα  της  παραίτησης   και  τι  σχέση  μπορεί έχει  με  την  ορθή  εκτέλεση  των  εργασιών . Είναι  από  άλλη  εποχή  όλα  αυτά  ,  τότε  που  τα  συνεργεία  στην Αθήνα  ήταν  5-10  και  ήταν  πιο  υπεύθυνα ,  Τώρα  στηριζόμαστε  στις  διαδικασίες  και όχι  στο  πατριωτικό  καθήκον .Απόδειξη  για  όλα  αυτά  οι  έλεγχοι της  πολεοδομικής  παραβατικότητας  από  ανεξάρτητους  μηχανικούς  και  ελεγκτές  δόμησης  και  μάλιστα από  τρείς  διαφορετικούς  ,  και  όχι  από  τον  ίδιο ,  ο  ένας  να  φοβάται  τον  άλλο !!!!! .

Οσο  για  τους  λιγόψυχους  , εγώ  δεν  το  βλέπω  έτσι  ,  ο  μηχανικός  δεν  μπορεί  να  αναλάβει  τις  ευθύνες  του  κάθε  ανειδίκευτου   συνεργείου   που  έρχεται  φουνταριστό  από  τον  ιδιοκτήτη  ,  Μητρώο  τώρα  !!! και  παρακολούθηση  των  συνεργείων  με  ποινές  ώστε  να  σφίξουν   οι  συμπεριφορές . 

Σέβομαι  ότι  ξέρεις  και  τις  γνώσεις  σου  και  δεν  αμφιβάλλω  σε ότι  λές !!! 

  • Like 3
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

11 ώρες πριν, analysis said:

...

Παράδειγμα (αδρό): Συνεργείο etics. ....

Λάθος μου που δεν το διευκρίνησα, αλλά μιας και η κουβέντα ξεκίνησε από αστοχία φέροντα οργανισμού, οι τοποθετήσεις μου αφορούν στην επίβλεψη του φ.ο., δεδομένου ότι είναι το σοβαρότερο τμήμα μιας κατασκευής.

Όσο για τη σχέση ποιότητας-τιμής, αυτό αφορά σε εμπορικά προϊόντα και όχι σε παροχή υπηρεσιών, ειδικά όταν η παροχή αυτή γίνεται από επιστήμονες.Για φανταστείτε ένα γιατρό να έχει τιμοκατάλογο: "πλήρης διάγνωση 50€,  χωρίς ευθύνη 20€". Συνεπώς, για μένα, η ποιότητα της δουλειάς μας (πρέπει να) είναι μη διαπραγματεύσιμη. Το μόνο που μπορεί να σηκώσει συζήτηση, είναι η αμοιβή. Κι επειδή μας διαβάζουν νέοι και άπειροι συνάδελφοι, θεωρώ σωστό να δώσω κάποιες "κατευθυντήριες οδηγίες".

Αμέσως μετά την έκδοση της άδειας (ή και νωρίτερα) γνωρίζουμε στον ιδιοκτήτη ότι, πριν συμφωνήσει με κάποιο συνεργείο, θα πρέπει να το ενημερώσουμε για το έργο. Κανονίζουμε ραντεβού (παρουσία και του ιδιοκτήτη), όπου εξηγούμε στον εργολάβο τις ιδιαιτερότητες του έργου και τις απαιτήσεις μας από αυτόν, ώστε η προσφορά του να είναι πλήρης. Έτσι:

- Η χάραξη των εκσκαφών και της θεμελίωσης θα γίνεται υποχρεωτικά παρουσία μας

- Θα υπάρχει έλεγχος της επάρκειας των ξυλοτύπων (καλουπώματος)

- Ο οπλισμός των υποστυλωμάτων θα παραλαμβάνεται πριν αυτά κλείσουν, διότι αν βρεθεί κάποιο λάθος μετά, θα ξηλωθούν όλα. Εδώ, εξηγούμε στο μάστορα ότι η διαρκής και αυστηρή επίβλεψη είναι και προς όφελός του. Σε περίπτωση που κάνει του κεφαλιού του, θα πέσει ξήλωμα.

- Δίνουμε όλες τις απαραίτητες κατασκευαστικές λεπτομέρειες, και καθιστούμε σαφές ότι εμείς κάνουμε κουμάντο στο εργοτάξιο διότι αυτό είναι πρός όφελος του ιδιοκτήτη. Οι επισκέψεις μας στο έργο δεν είναι περιορισμένες αριθμητικά, αλλά πάμε όσες φορές απαιτηθεί.

Όλα τα ανωτέρω (κι ενδεχομένως κάποια που ξέχασα) τα αναφέρουμε όσο πιο έντονα γίνεται. Κάνουμε σαφές και προς τους δύο, ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις εντολές μας θα παραιτηθούμε (με ό,τι αυτό συνεπάγεται).

Η ανωτέρω τακτική , πέραν του ότι συνάδει απόλυτα με το ρόλο μας, έχει δύο καλά. Ο μεν εργολάβος δεν μπορεί να επικαλεστεί "δεν ήξερα, δεν γνώριζα" και είναι διαρκώς σε επιφυλακή, ο δε ιδιοκτήτης θα εκτιμήσει ακόμη περισσότερο τη δουλειά μας (κι εμάς).

Edited by tetris
διόρθωση
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

23 ώρες πριν, tetris said:

είναι η καλύτερη συντροφιά

Ε, είμαστε κ εμείς εδώ κ αγαπάμε Τέτρι (κατά το Ιλινόι)!! Μπορεί να μη γνωριζόμαστε από κοντά, αλλά είμαστε μπόλικοι, ζωή να χουμε!

Το μόνο που βλέπω διαφορετικά από όσα λες, είναι ότι πλέον ο μηχανικός δεν χαίρει του ίδιου σεβασμού με παλαιότερες εποχές. Για να το πω ευγενικά.

Οι αμοιβές είναι και θέμα συγκυρίας. Η ποιότητα, ανεξάρτητα νομικού πλαισίου (@loser αν θες πες λίγα πρπν για αυτό με την οικογένεια του επιβλέποντα, γιατί το είδα και μου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο!) δεν είναι διαπραγματεύσιμη κ από ηθικής σκοπιάς. Στεγάζουμε ανθρώπους. Κ αυτό πάντα ήταν και θα είναι πολύ σοβαρό. Κάποιος θα πάρει δάνειο και θα δώσει και τις οικονομίες μιας ζωής για να πάρει το σπίτι που επέβλεψες και θα το πληρώνει και άλλα 30 χρόνια. Σιγά που δεν θα σε κυνηγήσει. Τι πάει να πει δεν το κάνει ο εργολάβος, δεν έχει λεφτά ο ΚτΕ, δεν τα κάνει κανείς αυτά, δεν ξέρει ο μηχανικός κ μπλαμπλαμπλα; Ξύλο μέχρι τελικής πτώσης. Ειδικά με το παρόν πλαίσιο.

Όπως έλεγε κ ο κώδικας του Χαμουραμπί, αν σκοτωθεί ο ιδιοκτήτης, σκοτώνουμε το μηχανικό, αν σκοτωθεί το παιδί του ιδιοκτήτη, το παιδί του μηχανικού, από τι λέει κ ο φίλος loser, έτσι είναι ακόμα.
Έτσι ήταν κ έτσι θα είναι. Get on with it και μη βαριέστε και μη διστάζετε να δουλεύετε και να απαιτείτε. Η πρόσφατη εμπειρία μου είναι ότι μόνο σε καλό βγαίνει.

Πιστοποίηση κ συνευθύνη.

Για το πρώτο, νομίζω όπως προείπα, ότι μόνο καλό θα έκανε.

Το δεύτερο θα αφαιρούσε το δικαίωμα από τον κατασκευαστή, να πει "ααα εγώ δεν ξέρω, ο μηχανικός"
Ειλικρινά σε _αυτό_ το μπαλκόνι φταίει μόνο ο επιβλέπων κ ο μελετητής; Έστω ότι ήταν αυτοί θαραλλέοι, για να το πούμε ευγενικά. Οι υπόλοιποι έπρεπε να δεχτούν να το κάνουν;

Είναι μεγάλη υπόθεση αυτό.

Πέρα από το μπαλκόνι, δεδομένου ότι δεν μπορείς να είσαι 24/7 πάνω από το κεφάλι τους, πάντα υπάρχει τρόπος να σε κοροϊδέψουν. Όπως σε όλες τις δουλειές, αυτός που την κάνει, ξέρει και τα μυστικά της και μπορεί να ξεγελάσει τους υπόλοιπους. Κ ο σοφός Χαμουραμπί νομίζω δεν έλεγε ο μηχανικός, αλλά ο αρχικτίστης. Στην περίπτωση μας ποιος είναι; Ο επιβλέπων; Ο ΚτΕ; 'Η ο κατασκευαστής; Μήπως όλοι;

Αυτά από μένα.

Edited by zazeng
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.