Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Αποκλίσεις ευθυγραμμίας δομικου στοιχείου


 
magos88

Recommended Posts

Συνάδελφοι καλησπέρα. Είμαι Αρχιτέκτων μηχανικός αλλά διαθέτω μια εταιρεία κατασκευής σκυροδεμάτων. Σε έργο που κατασκευάζω αυτή την περίοδο έχω πέσει σε αδιανόητα περίεργο πελάτη, ο οποίος ψάχνει να πιαστεί από το παραμικρό για να κάνει ψαλίδια στο λογαριασμό. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που έχουν προκύψει είναι αυτό της ευθυγραμμίας των τοιχείων, που με το παραμικρό ισχυρίζεται ότι η ποιότητα δεν είναι καλή. 

Να σημειώσω κάπου εδώ ότι καλουπωνω με πανελα και η ποιότητα είναι πολύ ανώτερη από τον κλασσικό ξυλοτυπο, σίγουρα όμως δεν είναι και γυψοσανιδα που μπορεί να έχει σχεδόν μηδενική απόκλιση. 

Υπάρχει κάποια νομοθεσία βάσει της οποίας να κρίνεται ποια απόκλιση είναι ανεκτή; 

Είχα στο μυαλό μου την παράγραφο 5.2 του ΕΚΟΣ από την οποία φυσικά δεν προκύπτει απόκλιση σαν ευθυγραμμια αλλά προκύπτει δυνατή απόκλιση για τα κατακόρυφα στοιχεία. Άρα θεωρώ πως σε οποιοδήποτε σημείο αν η απόκλιση της καθετοτητας είναι σε αυτά τα πλαίσια, τότε δεν έχω πρόβλημα, ακόμα και αν αντίστοιχα συμπαρασύρει και την ευθυγραμμια του τοιχειου.

Παρακαλώ τις σκέψεις και απόψεις σας και ειδικά αν κάποιος είναι εμπειρογνομωνας του τεε θα εκτιμούσα αν ανέλυε τι θα ερευνούσε σε περίπτωση που καλούνταν να διευθετήσει μια τέτοια διαφωνία. 

Link to comment
Share on other sites

Ίσως φανεί χρήσιμο. Παραθέτω την Ε.ΤΕ.Π για τα δημόσια έργα, στην οποία στη σελ. 13 αναφέρει τις αποκλίσεις, οι οποίες όμως ισχύουν εφόσον δεν έχουν προδιαγραφεί διαφορετικά (πχ ΕΚΩΣ 5.2). Παραθέτω προς διευκόλυνση της συζήτησης που θα ανοίξει και το κεφάλαιο 5. του ΕΚΩΣ

1501-01-04-00-00-v4.pdf

07EKOS-105,114-chapter5.pdf

Edited by Pavlos33
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Προφανως προκειται για δυστροπο πελατη που δεν θα πειστει ουτε απο κανονισμους.