Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διαστάσεις ανελκυστήρα


avgoust

Recommended Posts

Α. Διαστασιολογηση φρεατίου

 

Σε προηγούμενες σελίδες ο συναδελφος lift κάνει μία παρα πολύ καλη ανάλυση για τον υπολογισμό του φρεατίου. Βρηκα καποια μικρα κενα αναξια λόγου (στραντζα θαλαμου, αναρτηση 1:1 υδραυλικου κτλ). Παραταυτα θα προτεινα την πιο ευκολη λυση που είναι ενα απλο τηλέφωνο/ερωτηση σε ενα γραφείο εγκαταστασεων ανελκυστήρων ή σε μία εταιρεια πωλησης. Αναλογως του τυπου του ανελκυστηρα (υδραυλικος 1:1, 2:1 κτλ - ηλεκτρικος απλος MRL κτλ) του τυπου των θυρών (αυτοματες-φυσαρμονικας κτλ) και της θεσης στηριξης των οδηγων σε σχεση με τη θυρα φρεατίου θα σας δωσουν με την καλυτερη δυνατη προσεγγιση τις απαιτουμενες διαστασεις του φρεατιου

Οι πολεοδομίες, οπως προαναφερετσι απο συναδελφους, εχουν στα χερια τους μια συγκεκριμενη ελαχιστη διασταση φρεατίου για τα υποχρεωτικα κτιρια αλλα δεν εχουν περιορισμο -απ οτι ξερω- στα μη υποχρεωτικα.

 

Κατασκευαστικα παντως να εχετε υπόψην οτι εαν δεν πεσουν τα ζυγια (λειζερ πλεον) του εγκαταστατη και δε μαθουμε τι ακριβως θέλει ο πελατης (πχ τυπο ανελκυστηρα, επενδυσεις θαλαμου κτλ) δεν μπορουμε να εχουμε επακριβως τις τελικες διαστασεις του θαλαμου σε υφισταμενο φρεάτιο.

 

Για τις αποληξεις του φρεατίου εχει πολυ κουβεντα αλλα γενικα κρατωντας το 3,60 πανω και 1,40 κατω θα ειστε παντα σωστοι.

 

Β. Μελετη ανελκυστηρα για χρηση πολεοδομιας σε μη υποχρεωτικα κτιρια

 

Εδω θελει προσοχη.

Δεν απαιτειται για την εκδοση της αδειας καταθεση μελέτης στον πολεοδομικο φακελο.

Απαιτειται ομως θεωρηση της οικοδομικης αδειας απο τη πολεοδομία "για χρηση ανελκυστηρα" για την καταχωρηση/νομιμοποίηση του (εαν και εφοσον αυτος τοποθετηθεί και θελουμε να νομιμοποιηθεί).

Αυτο προυποθετει υπαρξη φρεατιου στις κατοψεις και μελετης στο φακελο.

 

Αρα εδω η ερωτηση ειναι απλη : Θελετε νομιμο ανελκυστηρα και να μην τρεχετε μετα στη πολεοδομια ή σας ενδιαφερει κατι διαφορετικο?

Link to comment
Share on other sites

Mιχαλη για τη θεωρηση της ΟΑ για ανελκυστηρα...

 

Γραφεις οτι απαιτειται μελετη...

1. Μπορω να δειξω το φρεατιο στις κατοψεις.. και μετα να κανω τη μελετη (εφοσον ποσχωρησω στην τοποθετηση και δεν εχει κλεισει η ΟΑ) σωστα??

2. Μπορω απο την αρχη να κανω την μελετη και να την βαλλω στο φακελο..

3. Αν δεν κανω μελετη δεν θα μπορει η πολεοδομια να μου θεωρηση την ΟΑ για ανελκυστηρα???

 

(δεν μου εχει τυχει, γιαυτο ρωταω...σε περιπτωση που δεν ηταν υποχρεωτικη η συναταξη μελετης, ειχα δειξει κανονικα το φρεατιο κτλ απλα δεν υπαρχει μελετη αναλκυστηρα...αποτι ξερω δεν εχουν βαλλει ακομα. Αυτο ισχυει εδω,,,σε αλλες πολεοδομιας εμαθα οτι ζητανε μελετη αν δειξεις φρεατιο..)

Link to comment
Share on other sites

Terry καλημερα

Επειδη δε δουλευω στη πολεοδομια θα σου απαντησω γι αυτα που ειμαι σιγουρος

 

3. Κανονικα δε θα μπορει να σου θεωρησει την οικοδομικη αδεια χωρις μελετη. Εαν την σκαπουλαρεις εχειν καλως αλλα το πως θα γινει αυτο δεν το ξερω.

2. Αυτο σιγουρα ισχυει

1. Σε μια περιπτωση που ειχα προ 8μηνου με ΟΑ σε ισχυ εγινε αναθεωρηση οικοδομικης για να μπει η μελετη και νεα σχεδια (κατοψεις) που εδειχναν επιπλεον και το μηχανοστασιο που δεν υπηρχε στα αρχικα. Το φρεατιο φαινοτανε απο την αρχη αλλα δεν αναγραφοταν ως φρεατιο (τιποτε δεν εγραφε στα σχεδια, ειχε απλα 2 χιαστη γραμμες στο φρεατιο). Εγω περιμενα ενημερωση φακελου για προσθηκη μελετης ή κατι αναλογο αλλα ζητηθηκε αναθεωρηση (μαλλον λόγω του μηχανοστασιου).

Σε άλλη περίπτωση προ 15ημερου μου δοθηκε νεο εντυπο ΟΑ "Προσθηκη ανελκυστηρα σε υφισταμενη τριοροφη οικοδομη" αν και εδω επισης ηταν σε ισχυ η αρχικη ΟΑ (ημερολογικα). Δυστιχως δεν εχω πλεον στα χερια μου τα σχεδια και δε ξερω εαν εδειχνε φρεατιο εξ αρχης. Παντως στο νεο έντυπο ΟΑ αναφερει μονο τον μηχανολογο ως μελετη και επιβλεψη του ανελκυστηρα.

(Και οι δυο πηγαν στο ιδιο πολεοδομικο γραφειο και μαλιστα στον ιδιο υπαλληλο.Προφανως κατι παιζει με το "υφισταμενη". Πρεπει να ειχαν ολοκληρωθει οι εργασιες -μονιμη ηλεκτροδοτηση.)

 

Θα ηθελα να σε βοηθησω περισσοτερο αλλα δε θελω να γραψω ανακριβιες ειδικα σε οτι εχει να κανει με τη πολεοδομια

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στις οικοδομές με διαδρομή άνω των 9 μέτρων διαδρομή (διαδρομή ανελκυστήρα ορίζεται η απόσταση από το πάτωμα του χαμηλότερου επίπεδου μέχρι το πάτωμα το υψηλότερου επίπεδου) είναι υποχρεωτικό ο ανελκυστήρας να είναι 8 ατόμων ( καθαρό φρεάτιο 1400 Χ 1700)

Τώρα πόσο καθαρό και κάθετο είναι το φρεάτιο είναι λόγος προς συζήτηση και αφορά πολλά πράγματα (καλούπια, μάστορα καλουπατζή κλπ) Άμα βλέπεις στις 8:00 το πρωί οι σακούλες με τις μπύρες να γυρνάνε, περιμένεις να βρεις καθετότητα???? Δεν νομίζω!:shock:

Εγώ απλά λέω ότι θέλεις 10 εκατοστά δεξιά και αριστερά από το θάλαμο, 12 -14 από το μπροστινό μέρος (πόρτα) και 28-35 από το πίσω μέρος και αυτά για υδραυλικό ανελκυστήρα με ημιαυτόματες πόρτες

Για ηλεκτρομηχανικό θέλεις λίγο περισσότερο στα πλαϊνά χώρο αλλά θέλεις λιγότερο από την πίσω πλευρά

Και κάποτε ίσος είναι καιρός να μπούνε και αυτόματες θύρες στους ανελκυστήρες μας αυτές που υπάρχουν είναι από τα χρόνια του 40! Δεν κοστίζουν πολύ περισσότερο από τις απλές, Δίνουν μεγαλύτερη αγοραστική αξία στο ακίνητο (πιο πολυτελή κατασκευή), θέλουν 15 εκατοστά (περίπου) περισσότερο βάθος φρεατίου

Η ας μου πει κανείς πώς ένα άτομο σε αναπηρικό καρότσι μπορεί να μπει μέσα στο θάλαμο με 85 εκατοστά άνοιγμα ημιαυτόματης θύρας χωρίς να κοπανάει χέρια, πόδια και καρότσι επάνω σ αυτή?

 

 

 

Υ.Γ. Άνω απόληξη φρεατίου είναι 3,60 μετράμε από το δάπεδο του τελευταίου ορόφου. Κάτω απόληξη >=1,40 και όχι πάνω από 2 μέτρα γιατί θέλει είσοδο επιθεώρησης στον πυθμένα

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Η ας μου πει κανείς πώς ένα άτομο σε αναπηρικό καρότσι μπορεί να μπει μέσα στο θάλαμο με 85 εκατοστά άνοιγμα ημιαυτόματης θύρας χωρίς να κοπανάει χέρια, πόδια και καρότσι επάνω σ αυτή?

καλά οι άνθρωποι τι να περιμένουν !!!!

ούτε στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης δεν προβλέφθηκε μια ράμπα

Link to comment
Share on other sites

Εδω εχουμε ενα μπερδεμα

Αλλο πραγμα ο ανελκυστήρας ΑΜΕΑ όπου εχουμε υποχρεωτικές αυτόματες πόρτες φρεατίου και άλλο πραγμα ο 1,10 Χ1,40 με πόρτα 0,85 που προβλέπετε στο άρθρο 28 του 2831/2000. Ο εν λόγο νόμος αναφερει και τα θεματα της υποχρεωτικής προσβαση για ατομα με ειδικές αναγκες στο κτιριο αλλα εξαιρεί τις κατοικίες.Τωρα για το μουσειο της ακροπολης τι να πω ... τα μαυρα μας τα χαλια...

 

Παντως η απορία του φίλου παραπάνω είναι απολύτως σωστή. Υποτιθετε φανταζομαι ότι ο τύπος με το καροτσακι παει στο σπιτι του με συνοδεία. Και επιπλεόν φανταστητε ότι εαν μενει στον 8 οροφο και ο κομβιοδόχος θαλαμου είναι κατακόρυφος θα πρεπει να σηκωθεί για να πατησει το κουμπί !!! Ακομη μπορει να είναι τυφλός και να μην υπάρχει αναγγελία ορόφων και να κατεβει σε αλλο οροφο απλα επειδη καποιος πατησε και εκει κλιση.

 

 

ΥΣ: Τα 9 μετρα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ αλλα η σταθμη του υψηλότερου επιπέδου απο την την φυσικη σταθμη του εδαφους. Οπως ειπα και σε παλαιοτερη αναρτηση μπορεις να εχεις 2 υπόγεια, Ισογειο και 3 οροφους και ενω εχεις 6 στασεις (διαδρομή περιπου 15 μετρα) το φυσικό εδαφος να απεχει περιπου 8,90 μετρα και αρα μη υποχρεωτικός

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Στο τεύχος του Ιουλίου του dbz.de βρήκα αυτό (και πάρα πολλά άλλα θέματα πχ. πυροπροστασία, φωτοβολταϊκά κλπ. κλπ. αξίζει μία περιήγηση...)

 

Πρόκειται για ένα εμπορικό κέντρο στο Hong Kong όπου μπαινοβγαίνουν καθημερινά 30000 άτομα. Έχει ύψος 484μ. και 118 ορόφους αλλά σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη του κτιρίου αρκέστηκαν σε "μόνο" 83 ανελκυστήρες και 41 κυλιόμενες σκάλες. Μία "μαγκιά" είναι ότι οι ανελκυστήρες είναι διπλοί δηλ. 2 θάλαμοι πάνω κάτω για να εξυπηρετήσουν δύο ορόφους ταυτόχρονα!

Επίσης δηλώνεις έξω σε τερματικά την πρόθεσή σου προς τα που θες να πας. (έτσι αποφεύγονται οι εντός του θαλάμου στενές...επαφές για την ανεύρεση του κατάλληλου κομβίου...)

 

http://www.dbz.de/artikel/dbz_Die_vertikale_Kleinstadt_Aufzugsplanung_im_ICC_Hong_Kong_1222815.html

-------------------------------------------------------------------------

Υγ. Ίσως να δημιουργηθεί ένας χώρος για τα νέα ηλεκτρομηχανολογικά επιτεύγματα...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Έχω την εντύπωση ότι δεν είναι η πρώτη φορά που κατασκευάζεται τέτοιος ανελκυστήρας. Νομίζω ότι κατι παρόμοιο έχει κατασκευαστει στους πύργους της Μαλαισίας.

Link to comment
Share on other sites

Μία διευκρίνιση γιατί πραγματικά ενώ διάβασα όλο το θέμα χάθηκα με τις άπειρες αναφορές και νομοθεσίες νομολογίες.

 

1) Για εμένα είναι ξεκάθαρο ότι αν έχεις στάθμη εδάφους τελικού ορόφου >9m κάνεις ανελκυστήρα με ελάχιστες διαστάσεις κτλ κτλ.

 

Κάπου πήρε το μάτι μου ( http://www.tee.gr/teeassoc/urban/teelar/law/lpn/egk1286.htm ) άρθρο 29 πως αν έχεις 4 ορόφους (η πυλωτή μετράει) θέλεις πάλι υποχρεωτικά ανελκυστήρα με ελάχιστες διαστάσεις κτλ. Ισχύει;

 

 

Όποιος το έχει αποσαφηνίσει το θέμα ας βοηθήσει.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Καλησπέρα.

Στο:http://www.tee.gr/te...lpn/egk1286.htm αναφέρεται ότι: "για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες, δε όλες τις κατοικίες όπου επιβάλλεται ανελκυστήρας (δηλ. με 4 ή πλέον ορόφους), καθώς και σε κτίρια γραφείων, κοινοφελών οργανισμών, ΝΠΔΔ και Δημοσίου Τομέα, επιβάλλεται η κατασκευή ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα με καθορισμένες ελάχιστες διαστάσεις...". Αυτή η υποχρέωση σε σχέση με τα δημόσια κτίρια που δεν υπήρχε στον αρχικό Κτιριοδομικό, υπάρχει σε κάποια αναθώρησή του?Επίσης απ'ότι καταλαβαίνω είναι ανεξάρτητη από τον αριθμό των ορόφων?(Γενικότερη ερώτηση:ως όροφος εννοείται και το ισόγειο?).

 

Ο αριθμός των ατόμων προκύπτει από κάπου(νομοθεσία) ή από υπολογισμούς(διάβασα κάπου για κυκλοφοριακή μελέτη?) ?

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει από το νόμο υποχρέωση για ανελκυστήρα και εμείς βάλουμε, όσον αφορά τον αριθμό των ατόμων(και κατ'επέκταση του θαλάμου, φρεατίου) τον επιλέγουμε εμείς ή ακολουθούμε τα τυπικά?

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.