Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μελέτη προκατασκευασμένης μεταλλικής κατοικίας


 

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλη την ομάδα,

Είναι η πρώτη μου ανάρτηση, ελπίζω να σας βρίσκω όλους καλά. Έχω παρακαλουθήσει πολλές φορές συζητήσεις επί ώρες και ήρθε η ώρα που χρειάζομαι και εγώ τη βοήθεια σας.

Μου έχει ανατεθεί να κάνω μελέτη για βαριά προκατασκευή μεταλλικών μονώροφων φορέων για κατοικίες (κατασκευές moduled που αποτελούνται από 5-6 blocks η καθεμιά και συνδέονται επιτόπου στο εργοτάξιο). Ανάμεσα στους ΠΟΛΛΟΥΣ προβληματισμούς μου, ο εργολάβος χρησιμοποιεί πάνω από την τραπεζοειδή λαμαρίνα, πολυστερινομπετό, υλικό με 600kg/m3 και θλιπτική αντοχή 30MPa. Μπορεί να θεωρηθεί ότι το πολυστερινομπετό δρα σύμμικτα μαζί με τις κοιλοδοκούς του σκελετού από κάτω? Η λαμαρίνα συνδέεται συγκολλητά με τις περιμετρικές κοιλοδοκούς και δεν έχει νεύρα στον κορμό της για καλύτερη συνάφεια. Δηλαδή δεν έχω άμεση σύνδεση δοκού-πολυστερινομπετού. Πιστεύω πως θα πρέπει να αντιμετωπίσω το decking και το μπετό σαν νεκρά φορτία μόνο, αλλά δεν είμαι σίγουρος εάν είναι πολύ συντηρητική αντιμετώπιση. Αν χρειαστεί μπορώ να ανεβάσω λεπτομέρειες από την κατασκευή.

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

1. Οι σύμμικτες κατασκευές έχουν ειδικές προδιαγραφές ως προς τη συνάφεια των υλικών, κι αυτές θα πρέπει να εφαρμόζεις. Από μια μικρή επίσκεψη σε σχετικές ιστοσελίδες, θα διαπιστώσεις ότι το συγκεκριμένο υλικό δεν προτείνεται για κατασκευή σύμμικτων δαπέδων. Γιατί άραγε? 

2. Βασική αρχή: Δεν συμμορφώνεται ο μηχανικός με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή, αλλά το αντίθετο. 

3. Μέσα στους πολλούς προβληματισμούς σου βάλε κι άλλον ένα: Μήπως ο εργολάβος ψάχνει για αυτοφωράκια?

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνούμε στο ότι δεν είναι σύμμικτος ο σκελετός. 

Σύντομη περιγραφή κατασκευής: Η κατασκευή απολετείται από 6-7 προκατασκευασμένα blocks που συνδέονται με συγκόλληση στο εργοτάξιο αφού μεταφερθούν. Κάθε block αποτελείται από δοκούς SHS80X3 στην οροφή, στύλους SHS80X3, δοκούς SHS80X3 στη βάση για τη μεταφορά κυρίως, σχάρα δοκών στην οροφή RHS80X40X3 και SHS40X3 και ενίσχυση με δοκούς ή στύλους ή δικτυώματα όπου χρειάζεται. Το decking συγκολλάται μόνο με τις κύριες δοκούς της οροφής στην περίμετρο και ΟΛΕΣ οι συνδέσεις είναι συγκολλητές. Απλή κατασκευή αλλά και πολύ κοστοβόρα θα έλεγα.

Α) Η σύνδεση δοκού-στύλου SHS80X3 με περιμετρική συγκόλληση μπορεί να θεωρηθεί πάκτωση? Πέλματα δοκού-στύλου συνδέονται, άρα κάποιες ροπές μπορούν να μεταφερθούν, για τη δυσκαμψία δεν ξέρω αν αντιστοιχεί σε πάκτωση ή πως να την αντιμετωπίσω. Ο στύλος κάθεται ανάμεσα στην κύρια δοκό οροφής και στη δοκό βάσης. Το ίδιο και για τις δευτερεύουσες δοκούς της σχάρας, να τις λύσω σαν αμφίπακτες???

Β) Οι συγκολλήσεις μεταξύ των blocks να θεωρήσω ότι πακτώνουν τις δοκούς και τις κολώνες από τα διαφορετικά blocks που συνδέονται? 

Γ) Θέλω να υλοποιήσω άρθρωση στη βάση των στύλων για να υπολογίσω τη θεμελίωση (κοιτόστρωση 25εκ χρησιμοποιούν μέχρι τώρα) χωρίς κρυφοδοκούς. Πως μπορώ να αρθρώσω υποστύλωμα που είναι συγκολλημένο με τη δοκό στη βάση από το εργοστάσιο? Έως τώρα γίνεται με πατέντα που κολλάνε κάποια κομμάτια στη δοκό βάσης και με μπουλόνια την πιάνουν στη θεμελίωση ανά κάποιες αποστάσεις, αλλά δε μου αρέσει αυτή η λύση προσωπικά.

Δ) Ούτε η πλάκα μπορεί να θεωρηθεί σύμμικτη να φανταστώ? Ή πριν μιλούσατε μόνο για το σκελετό? Το decking και το πολυστερινομπετό μπορώ να θεωρήσω τουλάχιστον ότι δημιουργούν συνεχή πλευρική στήριξη???

Ε) Την κατηγορία εδάφους που χρησιμοποιείται στα προγράμματα στο στάδιο της μελέτης την υποθέτετε από διπλανά κτίρια, από χάρτες, από επίσκεψη ή παίρνετε δοκίμια εδάφους? 

Ζ) Μονώροφο κτίριο με νd<=0.3 μπορεί να λυθεί ως καμπτικό πλαίσιο για το σεισμό αντί για ανεστραμμένο εκκρεμές?

Συγγνώμη για το χάος στις ερωτήσεις μου αλλά είναι πολλές και δε μπορώ να τις βάλω σε σειρά 😀 

Link to comment
Share on other sites

17 ώρες πριν, KF said:

Δεν ειναι συμμικτη κατασκευη. Μεταλλικος σκελετος με φορτια δαπεδου .

Στο δάπεδο αναφέρθηκα, μιας και το ερώτημα του συναδέλφου σε αυτό αφορούσε.

11 ώρες πριν, Vasilis101 said:

Συμφωνούμε στο ότι δεν είναι σύμμικτος ο σκελετός. 

Με βάση το Α ερώτημα, αντιλαμβάνομαι ότι πρόκειται για άλλη μια "πατέντα" κάποιου αετονύχη, ο οποίος ψάχνει αυτόν που θα πάρει την ευθύνη.

Οι συγκολλήσεις είναι σοβαρό θέμα. Τόσο ως προς την τήρηση των προδιαγραφών, όσο και ως προς την αντοχή στο χρόνο (προστασία έναντι οξείδωσης). Αν είσαι κι επιβλέπων, τα πράγματα είναι ζόρικα καθόσον δεν μπορείς να πιστοποιήσεις κάθε συγκόλληση.

  • Like 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Οι συγκολλήσεις γίνονται από πιστοποιημένο προσωπικό. Η κατασκευή είναι σίγουρα πατέντα αλλά δε σημαίνει ότι δε δουλεύει κιόλας. Το θέμα είναι ότι ως μηχανικοί θα πρέπει να προτείνουμε ή να επεξεργαζόμαστε και λύσεις έξω από την πεπατημένη.

Link to comment
Share on other sites

On 27/6/2022 at 7:42 ΠΜ, tetris said:

Βασική αρχή: Δεν συμμορφώνεται ο μηχανικός με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή, αλλά το αντίθετο.

Σπουδαίο δίδαγμα αυτό!

On 28/6/2022 at 7:43 ΠΜ, tetris said:

άλλη μια "πατέντα" κάποιου αετονύχη, ο οποίος ψάχνει αυτόν που θα πάρει την ευθύνη.

Καί αυτό πρέπει να το έχει ο μηχανικός πάντα στο μυαλό του.

Link to comment
Share on other sites

22 ώρες πριν, Vasilis101 said:

Οι συγκολλήσεις γίνονται από πιστοποιημένο προσωπικό. Η κατασκευή είναι σίγουρα πατέντα αλλά δε σημαίνει ότι δε δουλεύει κιόλας. Αν είσαι σε θέση να εγγυηθείς την ασφαλή λειτουργία, κανένα πρόβλημα

Το θέμα είναι ότι ως μηχανικοί θα πρέπει να προτείνουμε ή να επεξεργαζόμαστε και λύσεις έξω από την πεπατημένη. Συμφωνώ. Πάντα όμως με την ανωτέρω προϋπόθεση (ΑΣΦΑΛΕΙΑ)

 

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

Οκ, θα κάνω κάποιες εισηγήσεις στον κατασκευαστή για τα παραπάνω γιατί σίγουρα το πολυστερινομπετό δε μου φαίνεται σωστή πρακτική.

Σχετικά με τα θέματα προσομοίωσης που ανέφερα παραπάνω έχετε κάποια συμβουλή? Ας αφήσουμε προς στιγμή έξω το θέμα της πιστοποίησης των συγκολλήσεων και ας εστιάσουμε στην προσομοίωση της που με δυσκολεύει.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.