Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο νερό και πράσινο, οι μόνες λύσεις για τη βιωσιμότητα της Αθήνας


Engineer

Recommended Posts

Με αφορμή το 9ο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αστικής Ανθεκτικότητας που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, μέσα σε μια χρονική συγκυρία που η κλιματική αλλαγή και η υπερθέρμανση του πλανήτη προκαλούν παγκόσμια ανησυχία, η πρώτη επικεφαλής αντιμετώπισης υπερθέρμανσης στο δήμο Αθηναίων, Λενιώ Μυριβήλη, μιλά αποκλειστικά στο ΑΠΕ για προβλήματα και λύσεις. Αναφέρεται εμφατικά στην ανάγκη απομάκρυνσης των περισσότερων αυτοκινήτων και την δημιουργία χώρων πρασίνου και υδάτινων επιφανειών.

Πόσο τελικά είναι εφικτή η αστική ανθεκτικότητα στην πράξη για την Αθήνα

Η Αθήνα ειδικά, που μαζί με το Παρίσι και τη Βαρκελώνη είναι οι πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ευρώπης, αντιμετωπίζει την άνοδο της θερμοκρασίας με σημαντικές επιβαρύνσεις. Η πόλη μας κατάφερε να οργανωθεί και να προετοιμαστεί για την αστική ανθεκτικότητα. Το 2017 ολοκλήρωσε τη στρατηγική της προς αυτή την κατεύθυνση και έκτοτε δουλεύει σε ένα μεγάλο βαθμό ιδιαίτερα απέναντι στα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής. Για να μπορέσει μία πόλη να αυξήσει την ανθεκτικότητά της, θα πρέπει να έχει ένα σαφές στρατηγικό σχέδιο και να έχει καταφέρει αυτό το στρατηγικό σχέδιο να έχει γίνει με τη συνεργασία των πολιτών. Αυτό η Αθήνα το έχει σε ένα μεγάλο βαθμό πετύχει. Φέτος εκπόνησε το νέο επικαιροποιημένο σχέδιο για την κλιματική αλλαγή, ένα σχέδιο που έγινε σε ουσιαστική συνεργασία με τους πολίτες.

Ποιοί είναι οι κύριοι λόγοι που δυσχεραίνουν την επίτευξη του στόχου και πως μπορούν να ξεπεραστούν

Οι κύριοι λόγοι που κάνουν την Αθήνα να έχει τεράστιες δυσκολίες για να αντιμετωπίσει την άνοδο της θερμοκρασίας είναι ότι είναι πολύ πυκνοκατοικημένη. Δεν έχει αυτή τη στιγμή η Αθήνα, δημόσιους χώρους που θα μπορούσε να αυξηθεί το ποσοστό των δέντρων, το ποσοστό της σκίασης από δέντρα. Δεν υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί το ποσοστό των περιοχών που είναι υδατοδιαπερατές όπως τα πάρκα και οι χώροι πρασίνου. Αυτή τη στιγμή στην Αθήνα περίπου το 80% της επιφάνειάς της είναι καλυμμένο από τσιμέντο και άσφαλτο. Αυτά τα υλικά απορροφούν θερμότητα και συνήθως το βράδυ την ακτινοβολούν. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι το να καταφέρουμε να πάρουμε τον δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα. Η πόλη δεν θα είναι βιώσιμη αν συνεχίσουν να αυξάνονται τα ΙΧ με τους ρυθμούς που γίνεται σήμερα.

Πώς ο δήμος της Αθήνας αντιμετωπίζει σήμερα τα προβλήματα και τις λύσεις

Για πρώτη φορά έχουμε μια τελείως καινοτόμα κατηγοριοποίηση καυσώνων ειδικά για την Αθήνα, που βασίζεται στην προηγούμενη εμπειρία τριών δεκαετιών στην πόλη και ουσιαστικά οριοθετεί το πόσο ρίσκο έχει για την υγεία των κατοίκων ο καύσωνας που έπεται. Μπορούμε πλέον σε συνεργασία με το meteo.gr και με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και την ομάδα του κυρίου Λαγουβάρδου, να βγάζουμε προγνωστικά για τους καύσωνες των επόμενων ημερών με βάση το πόσο επικίνδυνοι θα είναι αυτοί για τον πληθυσμό της Αθήνας.

Σε περιόδους καύσωνα για πρώτη φορά στα δημοτικά ιατρεία υπάρχει μία γραμμή υποστήριξης για όλους. Έχουμε μία εφαρμογή για smart phones που λέγεται EXTREMA Global, μέσα από την οποία μπορεί ο καθένας να «κατεβάσει» στο κινητό του τηλέφωνο και να πάρει πληροφορίες για το εάν ο ίδιος στο σημείο που βρίσκεται μέσα στη πόλη σε αληθινό χρόνο, είναι σε ρίσκο, με βάση την ηλικία το φύλο του και το αν έχει υποκείμενα νοσήματα.

Για όλες αυτές τις δράσεις συνεργαζόμαστε στενά με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό. Εστιάζουμε στον επανασχεδιασμό της πόλης με γνώμονα το να φέρουμε τη φύση μέσα στη πόλη. Μέσα από αυτή τη λογική έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε νέους χώρους πρασίνου, οι πιο μεγάλοι χώροι που αυτή τη στιγμή σχεδιάζονται είναι μέσα στη Διπλή Ανάπλαση με ένα μεγάλο πάρκο που θα γίνει στον Ελαιώνα. Ο Ελαιώνας είναι η περιοχή που υποφέρει περισσότερο από τις θερμικές πιέσεις. Επίσης έχουμε συνεργασία με την Περιφέρεια και την ΕΥΔΑΠ για ένα πιο μακροχρόνιο σχεδιασμό που αφορά στο να αυξήσουμε τους χώρους πρασίνου πάνω από τη διαδρομή του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Αυτό ελπίζουμε να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα στον επόμενο χρόνο.

Τέλος, η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου είναι μια μεγάλη πρόκληση για την Αθήνα, γι’ αυτό είναι και μέσα στις 100 πρώτες πόλεις στην Ευρώπη που θα προσπαθήσουν να πετύχουν μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, μέχρι το 2030.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

2 ώρες πριν, Engineer said:

Αυτή τη στιγμή στην Αθήνα περίπου το 80% της επιφάνειάς της είναι καλυμμένο από τσιμέντο και άσφαλτο. Αυτά τα υλικά απορροφούν θερμότητα και συνήθως το βράδυ την ακτινοβολούν. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι το να καταφέρουμε να πάρουμε τον δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα.

Αυτή η διαφορική με ξεπερνάει...Θα ξανά ανοίξω τα βιβλία μου.

Μετά μας πάει στο EXTREMA Global, μετά κάπου πετάγεται ο Ερυθρός Σταυρός και στο τέλος, ΝΑΙ, ήρθε και το κερασάκι στην Τούρτα: "η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου είναι μια μεγάλη πρόκληση για την Αθήνα, γι’ αυτό είναι και μέσα στις 100 πρώτες πόλεις στην Ευρώπη που θα προσπαθήσουν να πετύχουν μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, μέχρι το 2030" :blink:

Ο στόχος στην Αθήνα θα επιτευχθεί μόνο με...θερμοβαρική. 

 

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, Engineer said:

.. η πρώτη επικεφαλής αντιμετώπισης υπερθέρμανσης στο δήμο Αθηναίων, Λενιώ Μυριβήλη,.....

  • ...Η πόλη μας κατάφερε να οργανωθεί και να προετοιμαστεί για την αστική ανθεκτικότητα.
  • Το 2017 ολοκλήρωσε τη στρατηγική της προς αυτή την κατεύθυνση και ...
  • ....να έχει ένα σαφές στρατηγικό σχέδιο και να έχει καταφέρει αυτό το στρατηγικό σχέδιο ....

 

αν η επικεφαλής λέει αυτά

κι αν μάλιστα τα πιστεύει κιόλας τότε το πρόβλημα είναι ακόμα πιο μεγάλο απ όσο νόμιζα.

 

Εκτός κι αν αφορά ....

Παράθεση

ενώ στη Νέα Υόρκη και τη Βοστόνη έχει συμμετάσχει σε διοικητικά συμβούλια συνεταιρισμών καταναλωτών και έχει δραστηριοποιηθεί στα πλαίσια της Sierra Club, της International Wildlife Fund και της Greenpeace. Δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό και τη σκηνοθεσία διαδραστικών και μη πολυμεσικών εφαρμογών. ....

www.iefimerida.gr

που έχει γνωστική βάση με βάση μια πρόχειρη αναζήτηση που μόλις έκανα

Link to comment
Share on other sites

9 ώρες πριν, Didonis said:

αν η επικεφαλής λέει αυτά

κι αν μάλιστα τα πιστεύει κιόλας τότε το πρόβλημα είναι ακόμα πιο μεγάλο απ όσο νόμιζα.

 

Εκτός κι αν αφορά ....

που έχει γνωστική βάση με βάση μια πρόχειρη αναζήτηση που μόλις έκανα

κάτι τέτοια με κάνουν να βγαίνω από τα (οικολογικά) ρούχα μου

το ότι κάποιοι τενεκέδες έχουν ειδίκευση στο να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλλες (ή τσάμπα μαγκιές) δικαίωμά τους

το να αναπαράγονται οι παπα@@ιές τους σε φόρουμ σκεπτόμενων (ή μήπως όχι?) ανθρώπων, είναι (τουλάχιστον) ανοησία

εκτός κι αν πρόκειται για γκρίζα διαφήμιση...

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, tetris said:

.....το να αναπαράγονται οι παπα@@ιές τους σε φόρουμ σκεπτόμενων (ή μήπως όχι?) ανθρώπων, είναι (τουλάχιστον) ανοησία....

Ακριβώς!!!

Link to comment
Share on other sites

Τουλάχιστον έχετε Μετρό. Στην Κρήτη μαλώνουν σαν το κοκόρια για το τι ΒΟΑΚ θα έχουν επί 40 χρόνια, ενώ θα μπορούσαν να έχουν ένα τρένο από τα Χανιά στη Σητεία.

Link to comment
Share on other sites

Όταν από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις πως ως Δήμος δεν έχει να παρουσιάσει κάτι ουσιαστικό- καινοτόμο που είτε να λύνει το πρόβλημα στην ρίζα, είτε να θέτει τα θεμέλεια της λύσης, είτε να συμβάλει στην λύση του προβλήματος. Άντι αυτού το μόνο που παίρνεις είναι για μια εφαρμογή (μου φαίνετε λίγο άχρηστη αλλά, οκ καλό να επιδοτούνται και τέτοιες ενέργειες), για τα πάρκα (ποια είναι αυτά ρε παιδιά?? τα τσέπης?), και το ποιο ενδιαφέρον αλλά με ελλιπή πληροφόρηση, για το πάρκο ελαιώνα και τη ζώνη πρασίνου στο υδραγωγίου (μακροχρόνια δηλαδή ποτέ), που φυσικά φαίνεται είναι στα χαρτιά (ή στην ιδέα) και δεν υπάρχει περαιτέρω καμία πληροφορία οπότε... κρίμα.

Το μόνο που έχουν δείξει, ως Δήμος, είναι ο super μεγάλος περίπατος, στον οποίο κάναν το τσιμέντο πράσινο και χαρήκαν. Έτσι νοούν αυτοί την πράσινη πόλη.

 

Edited by Apollon
Link to comment
Share on other sites

Και από δεύτερη ματιά στο site του Δήμου Αθηναίων καταλαβαίνεις και τα υπόλοιπα:

Παράθεση

https://www.cityofathens.gr/thema/perivallon/

Σε αυτό το πλαίσιο, η Αθήνα συμμετέχει και στο πρόγραμμα 100 Ανθεκτικές Πόλεις (Resilient Cities), μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Rockefeller με σκοπό να υποστηρίξει ένα διεθνές δίκτυο πόλεων ώστε να γίνουν πιο ανθεκτικές απέναντι στις φυσικές, κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις του αιώνα μας. Το πρόγραμμα της αστικής ανθεκτικότητας αναφέρεται στην αντιμετώπιση τόσο των απρόσμενων κρίσεων (καταστάσεις έκτακτης ανάγκης), όπως είναι οι σεισμοί, καύσωνες, επιδημίες, κλπ, όσο και των χρόνιων πιέσεων (κοινωνικές, περιβαλλοντικές ή οικονομικές) που εξασθενούν τον αστικό ιστό (ανεργία, μακρο-οικονομική κρίση, έλλειψη συνεργασίας φορέων, κτλ). Το δίκτυο των 100 Ανθεκτικών Πόλεων, αποσκοπεί όχι μόνο στο να βοηθήσει συγκεκριμένες πόλεις να γίνουν πιο ανθεκτικές, αλλά και στο να διευκολύνει μία παγκόσμια πρακτική ανάπτυξης της αστικής ανθεκτικότητας.

Η πραγματικότητα είναι ότι οι χώροι πρασίνου στην Αθήνα είναι το...2% της δημοτικής έκτασης. Ψάξτε το όσο θέλετε. Συνεπώς δεν μπορεί να μας σώσει κανένας Ροκφέλερ από την Αμερική και καμία ευρωπαϊκή πρωτοβουλία. Απλώς εμπορεύονται, πιστεύω, για άλλη μια φορά, την αναγκαιότητα ενίσχυσης μιας στοιχειώδους βιωσιμότητας μερικών πυκνοκατοικημένων μεγαλουπόλεων προωθώντας νέα προϊόντα. 

Το αφήνουμε λοιπόν να δούμε που θα το πάνε και πόσα θα χαλάσουν πάλι. Γιατί αν μαζεύανε τα λεφτά που ξοδεύανε για ψευτο-κολωνάκια πεζοδρομίων, πρωτοχρονιάτικες φιέστες στο σύνταγμα, το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο δένδρο της Ευρώπης και άλλα ταρατατζούμ, και φτιάχνανε ένα δίκτυο συλλογής και διοχέτευσης φυτικών απορριμμάτων (κλαδέματα, πάρκων και κήπων) προς κέντρα ανακύκλωσης και επεξεργασίας θα είχαμε - τουλάχιστον - περισσότερους κήπους στην Αθήνα.  

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.