Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τόποι Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους


Recommended Posts

Καλησπέρα συνάδελφοι,

Σε γεωτεμάχια που βρίσκονται εντός τόπων ιδιαίτερου φυσικού κάλλους:

1. Πρέπει να το αναφέρουμε στην 651/77;

2. Υπάρχουν κάποιες απαγορεύσεις δόμησης; (Στο φεκ που διάβασα για την περίπτωση μου, απλώς αναφέρει γενικά και αόριστα "για να προστατευθεί το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον από την ανεξέλεγκτη ανέργεση υψηλών και ογκώδων οικοδομών..")

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 31
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

1 ώρα πριν, zulumpo said:

.... αόριστα "......υψηλών και ογκώδων οικοδομών..")

Δεν είναι αόριστο το μεγάλο ύψος και όγκος..... 

Ειδικά να πρέπει να περάσει από Σ.Α.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Κατά την άποψή μου η δήλωση του Ν.651/77 θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη με τους όρους δόμησης που αναγράφονται στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εγκρίσεις, οπότε η αναγραφή στην δήλωση στην προκειμένη περίπτωση τεκμηριώνει και τις αναγραφόμενες υπηρεσίες έγκρισης.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Η δήλωση του Ν.651/77 πρέπει να αναγράφει ακριβώς και μόνο ότι απαιτεί ο νόμος.

Οι πλεονασμοί πάντοτε οδηγούν σε προβλήματα. Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε απαιτήσεις εγκρίσεων για τις οποίες ούτε οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν είναι σίγουρες (όπως εδώ στα ΤΙΦΚ).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Για να είναι ένα οικόπεδο οικοδομήσιμο δεν αρκούν η επιφάνεια και το πρόσωπο, θα πρέπει να καλύπτει και τις λοιπές ισχύουσες προϋποθέσεις και να λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις. Αν δεν αναφέρονται οι απαιτούμενες εγκρίσεις στους όρους δόμησης τότε η αναφορά "οικοδομήσιμο" στην δήλωση δεν είναι τεκμηριωμένη και μπορεί να είναι παραπλανητική.

Υπάρχουν για παράδειγμα παραδοσιακοί οικισμοί που τα κενά τους (αδόμητα οικόπεδα) θεωρούνται αναπόσπαστο μέρος του οικισμού από τις αρμόδιες υπηρεσίες και δεν δίδεται άδεια δόμησης. Αν η απαιτούμενη έγκριση δεν αναγράφεται στους όρους δόμησης τότε είναι παραπλανητική η αναφορά "οικοδομήσιμο". Και καλό είναι ο μελετητής να κάνει την απαιτούμενη έρευνα και να τεκμηριώνει την απαίτηση της έγκρισης ώστε να αποδίδεται η πλήρης εικόνα του ακινήτου τόσο στην δυνατότητα όσο και στους όρους δόμησής του.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή παρατηρώ πως όλοι οι προλαλήσαντες αν και δεν συμφωνούν έχουν δίκιο, θα επιλέξω την μέση λύση, της δημιουργικής ασάφειας.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω πως η οποιαδήποτε ασάφεια είναι υπέρ του μηχανικού και του πελάτη.

Η δήλωση 651 πρέπει να είναι λιτή και σαφής. Όπως ακριβώς ορίζει η νομοθεσία. Αν θέλεις να γράψεις κι άλλα πράγματα, βάλε τα σε κάποιο υπόμνημα. 

Σχετικά με το περιεχόμενο της δήλωσης, και τις ευθύνες του μηχανικού, υπάρχει η τεκμηριωμένη γνωμοδότηση Καρατσώλη.  (ως απάντηση στον sdtopo)

Link to comment
Share on other sites

8 λεπτά πριν, tetris said:

....

Η δήλωση 651 πρέπει να είναι λιτή και σαφής..

μπορεί ο ποιητής εν τη ποιητική άδεια με το "δημιουργική ασάφεια" να βάλει λιτή την 651 και λίγο πιο κάτω ως υπόμνημα ή ότι δημιουργικό σκεφτεί να βάλει και μια σημείωση ....... περί του κάλους 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

εδω απο τον Καρατσωλη

9 Από τις παραπάνω διατάξεις προκύπτουν τα εξής:
2.1. Mε την προστατευτική διάταξη του άρθου 5 του Ν.651/9777 (βλ και ερμηνευτική εγκύκλιο 26031/45/77) τέθηκε (επί ποινή ακυρότητας όλων των δικαιοπραξιών που έχουν ως αντικείμενο τη μεταβίβαση λόγω πωλήσεως οικοπέδου ή αγροτεμαχίου κτλ.) ως υποχρεωτική η υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού σχετικά με την επιτρεπόμενη ή όχι ανοικοδόμηση του ακινήτου σύμφωνα με τις πολεοδομικές διατάξεις. Η σχετική διάταξη προέβλεψε πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες. Η συγκεκριμένη υπεύθυνη δήλωση τέθηκε ως απαραίτητο στοιχείο προς όφελος των συμβαλλομένων και με σκοπό του νομοθέτη την ορθή τήρηση του Νόμου 651/1977 η οποία καθιέρωσε ένα νέο προστατευτικό πλαίσιο , συνταγματικά καθιερούμενο, μειώνοντας τις περιπτώσεις κατατμήσεων και την ανεξέλεγκτη δόμηση. Πράγματι, το πλαίσιο αυτό διατυπώνεται ευθέως με την διάταξη του άρθρου 4 του ανωτέρω νόμου στην οποία καθορίζεται ο προστατευτικός σκοπός του νομοθέτη να τηρηθούν πιστά οι απαγορεύσεις που τέθηκαν με το άρθρο 16 και την παρ. 1 του άρθ. 20 του από 17-7/ Ν. Δ/τος "περί σχεδίων πόλεων, κωμών και συνοικισμών του Κράτους και οικοδομής αυτών "και της παρ. 2 του άρθ. 2 του Ν.Δ. 690/48 "περί συμπληρώσεως των "περί σχεδίων πόλεων διατάξεων".

10 (Αρχαιολογία , Δασαρχείο)
Από τη συστηματική ερμηνεία των διατάξεων του Ν.651/1977 προκύπτουν τα εξής : Στην έννοια των ‘’πολεοδομικών διατάξεων’’ οι οποίες έχουν καταχωριστεί στον Κώδικα Πολεοδομικής Νομοθεσίας προφανώς και δεν συμπεριλαμβάνονται άλλες προστατευτικές του περιβάλλοντος εν γένει διατάξεις οι οποίες βέβαια τυγχάνει να σχετίζονται με το πλαίσιο οικοδομησιμότητας των ακινήτων. (Αρχαιολογία , Δασαρχείο)

11 Όπου ο νομοθέτης ήθελε να συμπεριλάβει στην υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού του Ν.651/1977 και άλλες προστατευτικές διατάξεις το έπραξε, αντιλαμβανόμενος το κενό νόμου, όπως στην περίπτωση της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 3481/2006 (Α΄ 162/ ) . Συγκεκριμένα, με νομοθετική πρόβλεψη προστέθηκε στο άρθρο 5 εδάφιο που αφορούσε τις περιοχές που έχουν κηρυχτεί υπό κτηματογράφηση το οποίο παραπέμπει στον Νόμο περί Κτηματολογίου(2664/1998). Αντίθετα, δεν έπραξε το ίδιο με άλλες ισχύουσες διατάξεις περί Αρχαιολογίας , προστασίας δασών , δασικών εκτάσεων κτλ. ο νόμος είναι σαφής και δεν επιδέχεται άλλης ερμηνείας λόγω πιθανού κενού.

Πέραν των ανωτέρω, ακόμη και αν υποτεθεί ότι στα καθήκοντα επιμελείας του δηλούντος Μηχανικού συμπεριλαμβανόταν πέραν του ελέγχου των ‘’πολεοδομικών διατάξεων’’ με την στενή έννοια και άλλα (καθήκοντα) ελέγχου που προβλέπονται από άλλα νομοθετήματα , αντικειμενικά θα ήταν αδύνατο εν τοις πράγμασι να διατυπωθεί υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού . οι σχετικές βεβαιώσεις – δηλώσεις είναι αποκλειστικό δικαίωμα και αρμοδιότητα συγκεκριμένων αρμοδίων Κρατικών Υπηρεσιών (Αρχαιολογία, Δασάρχης κτλ) και δεν θα μπορούσαν να μεταβιβαστούν σε κάποιον ιδιώτη με την προσδοκία να παρέχουν ασφάλεια στις συναλλαγές προς όφελος του Κοινωνικού Συνόλου, υπέρ του Δημοσίου Συμφέροντος.

12 "Προφανώς η τήρηση των απαγορεύσεων που εμπίπτουν στο πεδίο προστασίας του περιβάλλοντος, τοπικού και πολιτισμικού, μέσω π.χ των υπηρεσιών του δασαρχείου και της αρχαιολογίας δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο δήλωσης ιδιώτη Μηχανικού . Εντάσσονται κατ΄ επιταγή του συντάγματος στην αποκλειστική αρμοδιότητα και ρυθμιστική λειτουργία του Κράτους . Συμπερασματικά στην περίπτωση που κάποιος Μηχανικός κατηγορείται για ψευδή δήλωση του άρθρου 5 του Ν.651/1977, βεβαίως θα πρέπει πάντα να διερευνάται το στοιχείο της δήλωσής του (Αν δηλ η δήλωσή του ήταν ορθή σύμφωνα με τις ‘’πολεοδομικές’’ διατάξεις ως αναλύθηκε ανωτέρω με σκοπό την διασφάλιση των συναλλαγών). Αντικείμενο της δήλωσης του Ν.651/1977 δεν μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία που αφορούν στην οικοδομησιμότητα ή όχι του ακινήτου που προέρχονται αποκλειστικά από άλλες υπηρεσίες για λόγους δημοσίου συμφέροντος πλην των πολεοδομικών γραφείων υπό την μορφή διοικητικής πράξης και φυσικά μόνο κατόπιν αιτήσεως."

αναλυτικα

https://slideplayer.gr/slide/2768188/

 

 

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.