Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πάχος οδοστρώματος


Recommended Posts

συναδέλφισσα Xristiana

όπως κατάλαβες θέλουμε να σε βοηθήσουμε αλλά δεν μας γράφεις τι θέλεις να κάνεις

εκπονείς κάποια εργασία ως φοιτήτρια?

εκπονείς κάποια μελέτη?

το θέμα της διαστασιολόγησης οδοστρωμάτων είναι πολύ μεγάλο και η βιβλιογραφία έλληνική και ξένη επίσης μεγάλη

πρέπει να γίνεις πιό συγκεκριμένη

τα ξαναλέμε

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 26
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

To ξερω οτι σας μπερδεψα γιατι δεν σας εξηγησα τι ακριβως κανω. Κανω το μεταπτυχιακο μου στην Αγγλια και το θεμα μου ειναι SFR-RCC (steel fibre reinforced roller compacted concrete) με βαση αυτο το υλικο πρεπει να σχεδιασω το παχος του οδοστρωματος με 5 διαφορετικες μεθοδους μεχρι τωρα ξερω για 4 που αναμεσα τους ειναι και ο τροπος του UK, AASHTO και εψαχνα αν υπαρχει κατι σε ελληνικο κωδικα να το μελετησω. Αρα μου λετε οτι δεν στην Ελλαδα χρησιμοποιουν ξενους κωδικες για σχεδισμο των οδοστρωματων. Ετσι??

Link to comment
Share on other sites

κοίταξε ελληνική μεθοδολογία όσον αφορά εύκαμπτα οδοστρώματα υπάρχει και είναι η μέθοδος ΕΟΑΕ,μέθοδος Εγνατίας Οδού Α.Ε. που εφαρμόστηικε για τα οδοστρώματα της εγνατίας οδού.όσον αφορά τα δύσκαμπτα οδοστρώματα,και μάλιστα για την υποκατηγορία που μελετάς,γνωρίζω δυο μόνο.την βρετανική και κατα AASHTO.μην ξεχνάς πως τα δύσκαμπτα οδοστρώματα έχουν πάρα πολύ μικρή εφαρμογή στην Ελλάδα και ως εκ τούτου δεν νομίζω πως εχει αναπτυχθεί κάποια ελληνική μεθοδολογία.έψαξες μήπως βρεις τίποτα απο Asphalt Insitute?

Link to comment
Share on other sites

συναδέλφισσα Xristiana

στη ελληνική βιβλιογραφία με όσα μπόρεσα και βρήκα αναφέρονται γαι δύσκαμπτα

οδοστρώματα

1. η μέθοδος AASHO

2. η Βρεττανική Μέθοδος

3. Η αναλυτική μέθοδος (Westerggard-Pickett)

4. H μέθοδος PCA ( Portland cement association)

πράγματι στην Ελλάδα μέχρι σήμερα δεν έχει εκτελεσθεί κάποιο σημαντικό έργο στο οποίο να χρησιμοποιήθηκε δύσκαμπτο οδόστρωμα

τα ξαναλέμε

Link to comment
Share on other sites

Παιδια ειλικρινα σας ευχαριστω ολους για τις πληροφοριες ησασταν πολυτιμη βοηθεια thanks...

 

Δεν ξέρω αν σε πρόλαβα. Δύσκαμπτο οδόστρωμα (περίπου όπως το αναφέρεις: reinforced compacted concrete, χωρίς όμως steel fibers για οπλισμό) έχει κατασκευαστεί στην Ελλάδα σε ορισμένα σημεία των αεροδιαδρόμων (taxiways) του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος (AIA-Athens International Airport). Κυρίως σε σημεία που αντικαταστάθηκε το παλιό έυκαμπτο (flexible) οδόστρωμα με νέο άκαμπτο, λόγω μεταφοράς φρεατίων τροφοδοσίας καυσίμου αεροσκαφών.

Διατομή δύσκαμπτου (από τελική επιφάνεια προς τα κάτω):

α) 43cm Concrete C40/50, άοπλο, μόνο στις συνδέσεις (αρμούς, joints) έχουν τοποθετηθεί dowelled reinforcing, στη μέση του ύψους των 43cm, μήκους 500mm εκατέρωθεν του αρμού (250mm από κάθε πλευρά του αρμού, Φ28mm, L=500, e=300mm, Steel Grade St37-2),

β) 12cm Concrete C12/15 με οπλισμό 2#Τ131 (διπλό πλέγμα),

γ) 15cm Selected Material Subcase course,

δ) 15cm Top Subgrade course,

ε) Soil fill or natural ground.

 

Επίσης, στο αρχικό μερικώς δύσκαμπτο (σε σχέση με το παραπάνω) οδόστρωμα, όπου η εφαρμογή έγινε όντως με roller, η διατομή ήταν κατ' αντιστοιχία:

α) 43cm Portland cement concrete, άοπλο, μόνο στις συνδέσεις (αρμούς, joints) έχουν τοποθετηθεί dowelled reinforcing, στη μέση του ύψους των 43cm, μήκους 500mm εκατέρωθεν του αρμού (250mm από κάθε πλευρά του αρμού, Φ28mm, L=500, e=300mm, Steel Grade St37-2),

β) 12cm Cement Treated Base (CTB) course, το λεγόμενο Κ.Θ.Α. (Κατεργασμένο Θραυστό Αμμοχάλικο) από την Π.Τ.Π. Ο155 σταθεροποιημένο (αναμεμιγμένο) με τσιμέντο και κατά Π.Τ.Π. Ο164, με ανάμιξη τσιμέντου τύπου PORTLAND σε ποσοστό όχι μικρότερο του 35% κατά βάρος του ξηρού αδρανούς υλικού,

γ) 15cm Selected Material Subcase course,

δ) 15cm Top Subgrade course,

ε) Soil fill or natural ground.

 

Διαστασιολόγηση στρώσεων και πάχους στρώσεων κατά AASHΤO Τ και με B.S.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Παιδιά ξέρεi κανείς αν υπάρχει ελληνικό design method για τον υπολόγισμο του πάχους δυσκαμπτου οδοστρώματος (rigid pavements)? Χρειαζομαι να υπολογίσω το πάχος των στρώσεων και να βρω το τελικό παχος

 

Αρχικά το βιβλίο του Α.Λοιζου είναι των Σ Κολιας Α.Λοιζος. Μετά μπορείς να βρείς τιs σχέσεις του "Pr. Westergaard" για φορτιση στο κέντρο πλάκας και τις σχέσεις του Pr Ioannides για φορτιση στο ακρο και στην γωνια. Οι τελευταιες περιπτωσεις μπορούν να βρεθούν στο περιοδικό του ""ΤRΒ" . Επιπλέον μπορείς να χρησιμοποιήσεις οποιοδηποτε προγραμμα FE με το σωστο Κ !!!!!!!! ΟΧΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 500 pci. Θα χρησησιμποιησεις τιs κυριες τάσεισ και θα τις μειώσεις κατά 50% έως 30% "FATIGUE CRITERION". H δουλεια του Pr Ioannides ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ......!!!!!!!!! Μη χρησιμοποιησεις PCA Method... χρησιμοποιησε ΔΤ analysis

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Δυσκαμπτα οδοστρωματα έχουν γίνει στην ΕΛΛΑΔΑ κυρίως από τον Σ Κολια και οχι από τον Λοιζο. Η ASHTO method είναι αχρηστη και δεν μπορει να χρησιμποποιηθεί στην Ελλαδα. Δεν χρησιμοποιείαι πλέον ούτε στην Αμερική.

Αξιόλογη μέθοδος είναι η Γαλλική αλλά είναι λίγο δυσχρηστη.....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η μέθοδος ωπλισμένου σκυροδέματος αποφεύγεται σε πλάκες μέσου και μεγάλου πάχους (οδοποιια)

 

Τα Dowels δεν θεωρείται οπλισμός πλάκας αλλά οπλισμός συνεργασίας πλακών έτσι ώστε να ο συντελεστής μεταφορά φορτίου ή παραμόρφωσης ή τάσης.

 

Τα βλήτρα αρχίζουν να δρούν όταν έχουν διάμετρο 3/4''. Οι ίνες χρησιμοποιούνται για την ΑΡΙΣΤΗ μονολιθική συμπεριφορά της ΠΛΑΚΑΣ και την εξασφάλιση μη κατασκευστικού σφάλματος (ΕΛ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ). Επιπλέον εξασφαλίστηκέ και η χρήση ενό ελαστοπλαστικού μοντέλου της πλάκας (Meyerhoff) με την χρήση των ινών. Για την περίπτωση του Ελ.Βενιζελος Ο Μελετητής (Σ.Κολιας) εξασφάλισε πλήρως την αντοχή των πλακών χωρίας τισ ινες. Αποδέχτηκε την χρησιμοποίηση για λόγους κατασκευστικής διασποράς και QC

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η ιστορία των δυσκάμπτων οδοστρωμάτων (USA) έχει αποδείξει, κύριως με την χρήση ανάστροφου υπολογισμού (Terzaghi, Ioannides Method) ότι η λειτουργία του CTB θα πρέπει να θεωρηθεί ως μερική αυξηση του πάχους της πλάκα και οχι ως ενίσχυση του εδάφους (OSERMARK). Για λόγους τεχνολογίας σκυροδέματος και early cracking θα απευφεγα την κατασκευή ΑΟΠΛΗΣ πλάκας πάνω από 50-60 cm. Όταν φτιάχνουμε ένα όδοστρωμα δεν πρεπει το Ε του άνωθεν υλικού να είναι πάνω από 10 φορες το Ε του κατωτέρου υλικού. Εαν υπάρξη τετοια περίπτωση θα υπάρχουν και προβλήματα unstaible crack propagation.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

H μέθοδος "Pickett Ray" είναι μέθοδος υπολογισμού οδοστρωμάτων. Είναι μέθοδος ΕΠΑΛΛΗΛΙΑΣ ΦΟΡΤΙΩΝ. Στηρίζεται στη δουλειά του Newmark (αλληλεπέδραση θεμελίων) και δεν είναι τίποτα άλλο από μία πρώιμη μορφή πεπερασμένων στοιχείων. Βρες τα "Westergaard eliminations" H Pr Darter and Pr Ioannides " καθώς και των Dr Picket-Ray εξαφάνισαν τουσ περιορισμους του Westergaard που όλο ΤΥΧΑΙΩΣ ειναι 5.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

προηγουμένως 'εγραψα OSEMARK ειναι ODEMARK.

 

Επιπλέον μην ξεχάσης και την δουλεια του LOSBERG.

 

Πολύ καλή δουλειά έχει κάνει ένας καθηγητης στην Σουδία (ΔΕΝ ΘΥΑΜΑΜΑΙ ΟΝΟΜΑ) καθώς και στην ΟΛΑΝΔΙΑ (ΔΕΝ ΘΥΑΜΑΜΑΙ ΟΝΟΜΑ-CROW).

 

Θα ήθελα να σου υπενθυμίσω και τα διαφορετικά μοντέλα θεμελίωσης subgrade - Trotsy-Pasternak etc.

 

Εκτιμούμε τις γνώσεις σου και τη συμβολή σου στο φόρουμ.

Πριν από λίγο "εισέπραξες" κίτρινη κάρτα για διαδοχικές δημοσιεύσεις σου χωρίς παρεμβολή τρίτου και μάλιστα με παράθεση κειμένου της προηγούμενης δημοσίευσής σου.

Ήμουν σαφής στο προσωπικό μήνυμα που σου έστειλα. Παρόλα αυτά... συνεχίζεις ακάθεκτος....!!

Παρακαλώ όπως συμμορφωθείς με τις υποδείξεις και να διαβάσεις τους κανόνες συμμετοχής του φόρουμ.

Αν όχι θα υποχρεωθώ να σε αποκλείσω προσωρινώς από το φόρουμ με 10 ημέρες ποινής.

Κι αυτό θα είναι κρίμα για το φόρουμ γιατί φαίνεται πως έχεις να προσφέρεις πολλά.

Φιλικά, GRTOPO

 

Y.Γ: τρίτη επεξεργασία των δημοσιεύσεών σου...ΔΕΝ κάνω. Περιμένω να το κάνεις μόνος σου ... να δεις και πως γίνεται.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Όσo αφορά την μέθοδο CBR (Yoder-Witzak) είναι εμπειρική δεν χρησιμοποιείται και έχει εγκαταληφθεί. Χρησιμοποιειται μόνο για ιστορικούς λόγους καθώς ήταν μία από τις πρώτες σχεδόν ολοκληρωμένες μέθοδους τοπικής χρήσης. Οι US λένε ότι ήταν η πρώτη Statewide method που χρησιμοποίησε το CALTRANS και το AMERICAN ARMY CORPS για τα αεροδρόμια. Άργοτερα οι Αμερικάνοι την εξέλιξαν και την χρησιμοποίησαν NationWide (30 χρονια περίπου).

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ΣΥΓΝΩΜΗ. Προσπαθώ να απαντησω σε πολλες αναφορές μαζί.

Συγνώμη και πάλι

Link to comment
Share on other sites

Τελειωνοντας τα RCC ειναι πολυ ισχυρά υλικα τρόποι κατασκευής μέθοδοι υπολογισμού δεν υπάρχουν. Στα πρακτικά του συνεδριίου που έγινε στη Salamnca-Spain 2000 υπήρξαν ενδιαφέροντες παρουσιάσεις..... Για την χρήση ινών θα βρείς κάτι στον Ιαπωνέζικο κώδικα. Χρησιμοποιούνται ελαστοπλαστικά μοντέλα πλακών τα οποία στηρίζονται κυρώς σε "ενεργειακή αντίληψη της αστοχίας των πλακών" stress intesity factor Ki Kii Kiii. Άριστη δουλεία κάνει ο καθηγητής Roesler στη University of Urbana Champaign. Βρες το διδακτορικό του. .... STATE OF THE ART. Επιπλέον χρησιμοποιεί πειραματικά μοντέλα κλίμακος 1:1.

Τα οδοστρώματα που κατασκευάζονται με τα υλικά αυτά είναι λίγο περιεργα... δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα περι "aggregate interlocking" "precracking"etc Οι "Boers" - oι South Africans τα χρησιμοποιούν...... Η αντιμετώπιση τους στηρίζεται σε μια fracture mechanics approach .... Its hot topic....

 

ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ-ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

----------------------------------------------------------------------

 

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ rigid_joint

 

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΘΕΟΣ ΑΠΛΩΣ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΩ ΤΙΣ ******* ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ. ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΟΠΟΙΟΣ ΤΥΓΧΑΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ XL ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.ΤΕΛΟΣ

Link to comment
Share on other sites

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ rigid_joint

 

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΘΕΟΣ ΑΠΛΩΣ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΩ ΤΙΣ ******* ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ. ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. Η ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΟΠΟΙΟΣ ΤΥΓΧΑΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ XL ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.ΤΕΛΟΣ

 

 

Θα συμφωνήσω μαζί σου για την ημιμάθεια....

Φαίνεται ότι κατέχεις το θέμα. Μπορεί να είσαι διδακτορικός ή ακόμα και καθηγητής σε ίδρυμα...

Όμως δεν είναι ανάγκη για να μας διαφωτίσεις να δημοσιεύεις διαδοχικά χωρίς παρεμβολή τρίτου, κάνοντας παράθεση μάλιστα των δικών σου απαντήσεων:shock:, με αποτέλεσμα μια ολόκληρη σελίδα να είναι με δικές σου δημοσιεύσεις και μόνο. Η οικονομία δημοσιεύσεων είναι από τις χαρακτηριστικές αρχές που διέπουν το φόρουμ. Επίσης τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ τόσο στο κείμενο όσο και στους τίτλους ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ!!

Αν παραπάνω δεν έχεις "επιθετικό" χαρακτήρα στον συνάδελφο rigid_joint ... καλό θα είναι να τα μετατρέψεις σε πεζά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.