Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πόσο “καθαρά” είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;


Engineer

Recommended Posts

Οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων που δεν φορτίζονται είναι αρκετά κοντά σε αυτές των συμβατικών.

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη εκπέμπουν, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον τρεις φορές λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όσο η τεχνολογία βελτιώνεται στο κομμάτι της μπαταρίας και στις καταναλώσεις ενέργειας, τόσο οι τελικές τιμές εκπομπών ρύπων θα βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων στις πόλεις.

Στο χειρότερο σενάριο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται στην Κίνα και κινείται σε μια χώρα της Ευρώπης εξακολουθεί να εκπέμπει 37% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη, ενώ στην καλύτερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία που παράγεται για παράδειγμα στη Σουηδία και κινείται στην ίδια χώρα μπορεί να εκπέμπει 83% λιγότερο από ένα άλλο αντίστοιχο αυτοκίνητο που κινείται στο ίδιο κράτος με βενζίνη.

Αυτό που θέλουν να πετύχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως μέσα από την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών, θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Μάλιστα όταν θα φθάσει η ηλεκτρική ενέργεια να προέρχεται στο μεγαλύτερο ποσοστό από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τότε το συνολικό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μειωθεί ακόμη περισσότερο.

Από την άλλη, παρά τα “πράσινα” διαπιστευτήριά τους, οι εκπομπές ρύπων των υβριδικών αυτοκινήτων (αυτών που δεν φορτίζονται) είναι αρκετά κοντά στα ρυπογόνα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα στα αυτοκίνητα που διαθέτουν μικρή μπαταρία και μπορούν να φορτιστούν ώστε να έχουν μικρή αυτονομία. Το σημαντικότερο πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι οι οδηγοί αμελούν σε μεγάλο βαθμό να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, με αποτέλεσμα να κινούνται ως συμβατικά, έχοντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών. Σε περίπτωση όμως που υπάρξει φόρτιση, επειδή αυτά τα οχήματα έχουν αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, τότε η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης.

Τα επόμενα χρόνια ένα υβριδικό ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία θα μπορεί να τροφοδοτείται παράλληλα και από ένα μείγμα καθαρών καυσίμων (σύμφωνα με τις προβλέψεις της βιομηχανίας καυσίμων), γεγονός που θα μείωνε περαιτέρω τις εκπομπές κατά 5% σε σύγκριση με την κίνηση ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Αν τώρα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση των καυσίμων, τότε το συνολικό αποτύπωμα μπορεί να είναι μέχρι και 82% λιγότερο από αυτό που αφήνει σήμερα ένα αυτοκίνητο. Όμως ακόμη και όταν αυτό συμβεί, το ηλεκτρικό όχημα θα εξακολουθεί να είναι κατά 27% πιο καθαρό.


View full είδηση

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 31
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Η παραγωγή και χρήση οποιασδήποτε μορφής ενέργειας, δεν είναι σε καμμία περίπτωση 100% οικολογική.

Η ηλέκτροκίνηση των αυτοκινήτων, παρότι δεν είναι καινούργια ιδέα, βρίσκεται σε εμβρυικό στάδιο εξέλιξης.

Σίγουρα το μέλλον της είναι ελπιδοφόρο και μάλλον μακροπρόθεσμα αναπόφευκτο.

Επί του παρόντος, άποψή μου είναι ότι, πρέπει να υποστηριχθεί για να δοθεί ώθηση στην ταχύτερη εξέλιξή της.

Link to comment
Share on other sites

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν αρχίσουν αν χρησιμοποιούν ρεύμα από ΑΠΕ, θα γίνουν πράσινα. Τώρα δεν είναι. Μεταφέρουν τους ρύπους από το κέντρο των πόλεων στις λιγνιτικές μονάδες (με μία προσαύξηση για τις επιπλέον μετατροπές ενέργειας και μία μείωση για την καλύτερη ίσως απόδοση των εργοστασίων ηλεκτρισμού από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης).

Επίσης μάλλον δεν φταίνουν οι πρώτες ύλες του πλανήτη για την πρώτη μπαταρία για κάθε όχημα (δεν μιλάμε για ανταλλακτικές, όση ανακύκλωση και να τους κάνουμε, κάποια φύρα σε υλικά θα υπάρξει).

Οι Γιαπωνέζοι πάντως παίζουν υδρογόνο. Πάλι θες ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ και αποθήκευση υδρογόνο, αλλιώς ούτε αυτά είναι πράσινα. Δεν έχεις το πρόβλημα με τις σπάνιες γαίες όμως.

Το πιο πράσινο από όλα μέχρι τώρα, είναι η ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων και τα ΜΜΜ. Το μοναδικό τους πρόβλημα είναι ότι από αυτά δεν βγάζουν λευτά οι μεγάλες εταιρίες. Τυχαίο; Δεν νομίζω....

Link to comment
Share on other sites

Το υβριδικό υψηλής τάσης και το plug in hybrid, όταν αρχίσουν να βγάζουν προβλήματα να δούμε πως θα τα επισκευάσουν οι ιδιοκτήτες τους! Όταν ένα inverter (κάνει πολλά περισσότερα απλά εν συντομία το ονομάζουν inverter) καεί, το όχημα δεν είναι δυνατό να εκκινήσει και αυτό σαν ανταλλακτικό κοστίζει 12,500€! 

Με την ανακύκλωση της μπαταρίας τι θα γίνει? Πως θα διαχειριστούν τα απόβλητα? 

Προσωπικά νομίζω πως βιώσιμα σαν οχήματα προς το παρόν είναι τα mild hybrid!

Link to comment
Share on other sites

Η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ παρουσιάζει ένα βασικό πρόβλημα, αυτό της διάθεσης της περίσσιας στο δίκτυο. Αντί να πάμε σε κλασσικές λύσεις αποθήκευσης σε μπαταρίες μπορούμε να πάμε σε παραγωγή και αποθήκευση Υδρογόνου και στη συνέχεια υδρογονοκίνηση.

Κατά τα άλλα η πυρηνική σύντηξη υδρογόνου, σαν συμπληρωματική ενέργεια στις ΑΠΕ αργεί διότι το ισοζύγιο ενέργειας είναι ελάχιστα θετικό και οι δαπάνες για παραγωγή ρεύματος από πυρηνικό αντιδραστήρα υδρογόνου μεγάλες. 

Edited by Konstantinos IB
Link to comment
Share on other sites

On 12/1/2022 at 11:17 PM, jedi.Yannis said:

Το πιο πράσινο από όλα μέχρι τώρα, είναι η ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων και τα ΜΜΜ.

Αυτό, και ιδιαιτέρως το δεύτερο όσον αφορά το topic του OP.

 

Link to comment
Share on other sites

Άραγε οι μετρήσεις αυτές έχουν λάβει υπόψη τη φύρα που γίνεται στα καύσιμα όταν ο κινητήρας λειτουργεί τζάμπα στο καθημερινό μποτιλιάρισμα;

Γιατί τότε το ηλεκτρικό μπορεί να αποδειχθεί ακόμα πιο "καθαρό".

Συνυπολογίζοντας και τη μουτζούρα που σου αφήνει ένας ΜΕΚ στο γκαράζ, το θόρυβο, τη βρώμα της βενζίνης και τη φασαρία του συνεχούς ανεφοδιασμού, το ηλεκτρικό είναι μεγάλη εξυπηρέτηση. Πληρώνεις εφάπαξ ένα μεγάλο ποσό αλλά ξεμπερδεύεις.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.