Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Θέμα από μη μηχανικό: Ιδιωτικός δρόμος


Recommended Posts

Το θέμα των ιδιωτικών δρόμων είναι πολύ παλιό και ξεκινάει από το νδ του 1923. Όλοι οι (ιδιωτικοί) δρόμοι που υπήρχαν στο έδαφος πριν εγκριθεί το σχέδιο πόλης και δεν εγκρίθηκαν ως δρόμοι του σχεδίου, αναγνωρίστηκαν ως προϋφιστάμενοι του 1923 με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 20. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εκατοντάδες (ιδιωτικοί) δρόμοι του σχεδίου της Αθήνας (αναθεώρηση του 1955) αλλά και πολλών πόλεων με παλιά σχέδια που ακολούθησαν αυτή τη διαδικασία.

 

Το άρθρο 28 του 1337/83 είναι, στην ουσία, μία επικαιροποίηση του νδ 690/48 και αποσκοπούσε, την εποχή εκείνη, στο να μην συμψηφίσουν οι "οικοπεδάδες" στην εισφορά σε γη το (παράνομο) ιδιωτικό δίκτυο που είχαν διαμορφώσει για να δώσουν πρόσωπο στα αγροτεμάχια των 200-250 τμ που δημιούργησαν παράνομα. Στην αρχή της εφαρμογής του άρθρου αυτού έγινε προσπάθεια από ΟΤΑ να συμπεριληφθούν στη διάταξη και οι ιδιωτικοί δρόμοι που δεν εγκρίθηκαν με το σχέδιο αλλά με νομολογία του ΣτΕ ξεκαθάρισε ότι η διάταξη αφορά μόνο στους δρόμους που εγκρίθηκαν ως ΚΧ με το ΣΠ.

 

Το συμπέρασμα του acnt , ως προς το τι μπορεί να συμβεί στους ιδιωτικούς δρόμους που περιλαμβάνονται σε ΠΜ, η οποία εγκρίνεται με τις διατάξεις του 1337, είναι σωστό αλλά γιατί το εφεύρημα του "πεζόδρομου" θεωρείς ότι σταμάτησε το 1998? Νομίζω ότι και τώρα εγκρίνονται ΠΜ με "πεζόδρομους" που έχουν πλάτος μικρότερο των 8 μ.

Link to comment
Share on other sites

αλλά γιατί το εφεύρημα του "πεζόδρομου" θεωρείς ότι σταμάτησε το 1998?
Διότι μέχρι τότε την απόφαση την έπαιρνε ο Δήμαρχος -αν γνωρίζω καλά- ενώ τώρα περνά από 1002 κύματα για να πάρει έγκριση. Με άλλα λόγια τότε ήταν πολύ πιο εύκολο, όχι πως τώρα δεν γίνεται!

 

@napoleon

Nαι συμφωνούμε (αυτό το προ του 23 + πρόσωπο σε τυφλό δεν το ήξερα-που το είδες, πες μου σε παρακαλώ) αλλά, αυτό που λέω είναι πως όλα γίνονται και χωρίς να σε ρωτήσουνε κι ας υπάρχει σοβαρός λόγος που να αποτρέπει την αλλαγή του ΣΠ!!! Αρκεί να είσαι σε καμια μικρή πόλη όπως εγώ και τυγχάνει να είσαι μέλος του συνοικιακού συμβουλίου!!! Μια δημοσίευση στην τοπική εφημερίδα, τελικά αρκει για να χάσεις τα όποια δικαιώματα έχεις σε αυτή την χώρα!!! Κι ας μην έχεις λεφτά να την αγοράσεις!

Link to comment
Share on other sites

... ΕΚΤΟΣ αν είναι πρό του 23 ΚΑΙ δίνει πρόσωπο σε τυφλό οικοπεδο...(πρέπει και τα 2 να συντρέχουν ταυτόχρονα)

Δεν μπορεί(νόμιμα) να αναγνωριστεί αλλιώς κοινόχρηστος δρόμος εντός σχεδίου.

 

Πιστεύω ότι ο napoleon "περιγράφει" τη δυνατότητα που δίνει το άρθρο 20 του νδ του 1923 (άρθρο 411 ΒΠΝ) για την αναγνώριση ενός δρόμου ως προϋφιστάμενου του 1923. Στο άρθρο, βέβαια, δεν αναφέρονται αυτές οι δύο προϋποθέσεις και μάλιστα ότι πρέπει να συντρέχουν ταυτόχρονα για να αναγνωριστεί ο ιδιωτικός δρόμος.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα εγώ τώρα να ρωτήσω κάτι.... Σε περίπτωση που αυτό το δρομάκι είναι δουλεία διάβαση τι γίνεται? δεν θεωρείται ιδιωτικός δρόμος σε αυτή την περίπτωση?

Και ποιός είπε "κύριε" ή "κυρία" (* **** ** ** *****..) Βαλένθια ότι αν γίνει δημοτικός δρόμος δεν θα συνεχίζουν να παρκάρουν τα αυτοκίνητα του εκεί???? αφού ουσιαστικά είναι αδιέξοδο...

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα εγώ τώρα να ρωτήσω κάτι.... Σε περίπτωση που αυτό το δρομάκι είναι δουλεία διάβαση τι γίνεται? δεν θεωρείται ιδιωτικός δρόμος σε αυτή την περίπτωση?

 

Η δίοδος στην οποία επιβάλλεται δουλεία είναι μία λωρίδα ενός οικοπέδου στην οποία επιβάλλεται το "βάρος" της διέλευσης πεζών ή/και οχημάτων προκειμένου να εξυπηρετηθεί ένα όμορο οικόπεδο που δεν έχει πρόσβαση σε κοινόχρηστο χώρο. Επομένως, η δίοδος στην οποία έχει επιβληθεί δουλεία δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ιδιωτικός δρόμος. Όπως είναι προφανές, στη δίοδο αυτή δεν μπορεί να παρκάρει αυτοκίνητο/α γιατί αυτόματα αποκλείεται η έννοια της "διόδου".

 

Δυστυχώς, ο/η valenthia εξαφανίστηκε, μετά τα δύο αρχικά μηνύματα, και δεν μάθαμε το πραγματικό πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής.

Link to comment
Share on other sites

παραδρομή δική μου.

εννοούσα οτι μετά την αναγνώριση ενός δρόμου προ 23 γίνεται γνωμοδότηση για τον αν θα παραμείνει ή θα κριθεί προσκυρωτέος σε σχέση με την χρησιμότητα του!! και εκεί πέφτει το γέλιο...

Link to comment
Share on other sites

... εννοούσα οτι μετά την αναγνώριση ενός δρόμου προ 23 γίνεται γνωμοδότηση ...

 

Προφανώς εννοείς "πριν την αναγνώριση ..."

Link to comment
Share on other sites

θα ψάξω το άρθρο (ή εγκύκλιο) αλλά το μετά ισχύει σίγουρα αν η αναγνώριση γίνεται από δικαστήριο

Link to comment
Share on other sites

Ειμαι πάλι εδώ. ελειψα γιατί είχα ένα πρόβλημα με τον υπολογιστή μου.

Σας ευχαριστώ όλους για όλες αυτές τις πληροφορίες που μου έχετε δώσει.

Ξέρω ότι το οικόπεδο στο οποίο είναι το συγκρότημα μας ειναι το τελευταίο στο σχέδιο πόλης. Ο Δήμος μου είχε πει ότι όταν σε 2-3χρόνια μπουν και τα υπόλοιπα χωράφια στο σχέδιο πόλης τότε θα γίνει δρόμος.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.