Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Μηχανικοί εξωτερικού


Αλέξανδρος M

Recommended Posts

μια πανεξυπνη κινηση στρατηγικής απο τους βρετανους που κονομαν απο καθε χώρα του πλανήτη. Άριστα πράττουν.

 

βεβαια αυτο που λες σημαινει οτι αυριο οι μισοι γιατροι στην ελλαδα θα εχουν πιστοποιηθεί σαν γιατροι στη βουλγαρια και επειδη εχω προσωπικη αποψη, σε ενημερωνω πώς δεν μας συμφέρει.

 

οσο και να βριζω κι εγω, δεν γινεται να το αφησεις ελευθερο το συστημα.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 135
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δηλαδή έχεις έναν φίλο που τελείωσε στο Imperial...

Επειδή και εμείς έχουμε γνώση από πρώτο χέρι (δώσαμε μαθήματα στο ελληνικό πανεπιστήμιο) καταλάβαμε ότι επιτέλους πρέπει οι απόφοιτοι εσωτερικού να αντιμετωπίζονται ως ισότιμοι συνάδελφοι του Καλατράβα και του Brunnel...

LMAO...

 

Δηλαδή τλειώνω το διδακτορικό μου στο Imperial και έχω βοηθήσει ως graduate teaching assistant σε αρκετά μαθήματα και επιβλέψεις final year projects, και MSc dissertations. Συγκρίνωντας με την Ελλάδα (ΑΠΘ συγκεκριμένα) βλέπω μια τεράστια διαφορά γνω΄σεων που οφείλεται κυρίως στα επαναλαμβανόμενα past papers μέσω των οποίων περνούν τις εξετάσεις άτομα που πολλές φορές δεν μπορούννα σκεφτούν αλλά απλά επαναλαμβάνουν τις λύσεις που τους δόθηκαν. Και αυητό φαίνεται όταν τύχει να αλλάξει ο καθηγητής ή μια φορά ο καθηγητής να βάλει θέματα ίδιας δυσκολίας, αλλά εκτό past papers όπου γίνεται σφαγή. Υπάρχουν και καλοί απόφοιτοι βέβαι όπως και παντού. Απλά στην Ελλάδα το σύστημα επιτρέπει να βγαίνουν σκάρτροι απόφοιτοι μέσω επαναλαμβανόμενων δύσκολων

εξετάσεων ενώ στην Αγγλία μέσω επαναλαμβανόμενων θεμάτων.Και μην αρχίσω καν να λέω για τα σχόλια καθηγητών για αγγλικά "polytechnincs" τα οποία κρίθηκαν να αξιολογήσουν

Link to comment
Share on other sites

Πάντως η δική μου εμπειρία απο ΕΜΠ και μαθήματα σε αυτό ήταν άκρως διαφωτιστική και διασκεδαστική. Χαβαλές, τσιγάρο στα αμφιθέατρα, αλαλούμ από αφίσες, συνθήματα, ρυπαρούς φοιτητές και καθηγητές, συνδικαλισμός και ΚΚΕ -ΣΥΡΙΖΑ ολέ..και τελικά όλοι στην περιβόητη Ματίνα για μάθημα μπας και πάρουνε μυρωδιά του τί γίνετε..Πάντως από συζητήσεις με φοιτητές ήταν οι περισσότεροι άκρως ενημερωμένοι και διαβασμένοι σε θεωρίες Μαρξ, Μάο, θεωρίες αναρχισμού κλπ..όλα πολύ χρήσιμα σε έναν μηχανικό..

 

Εγώ δικαιούμαι να έχω γνώμη για το ΕΜΠ γιατί είδα κάποια πράγματα στην διαδικασία που περιέγραψα..οι υπόλοιποι που εκφράζουν άποψη για την π.χ Αγγλία, έχουν πάει έστω απ'έξω να δούν..ή αρκούνται στην προπαγάνδα? Αμφιβάλλω αν ορισμένοι έχουν καν διαβατήριο..

Link to comment
Share on other sites

 

και που σαι, πιο πολλα χρονια από εμενα στα ξενα δεν εχεις, πιο πολυ να αντιπαθείς τους ελληνες απο εμενα αποκλειεται.

 

Νομίζω είμαστε αρκετοί!!! Γράψε με κι εμένα στους μισέλληνες howard_roark!!!

Link to comment
Share on other sites

Συγκρίνωντας με την Ελλάδα (ΑΠΘ συγκεκριμένα) ...

Ωραία...

Δηλαδή, στο ΑΠΘ, που στο ''μπετον ΙΙΙ'' κάνουν μια ολόκληρη άσκηση στο εξάμηνο και μετά γεμίζουν τα εξεταστήρια από φοιτητές που δίνουν και ξαναδίνουν το μάθημα, με τους καθηγηταράδες να δίνουν κάθε λίγο διευκρινίσεις, γιατί έβγαλαν τα θέματα στο πόδι, με την διάρκεια να παίζει ανάλογα με το πόσοι διαμαρτύρονται και με ένα 80% των εξεταστέων να μην προλαβαίνει να τελειώνει το θέμα, βγαίνεουν υπερμηχανικοί;

Όσο ειδικά για το Imperial, να έχει φοιτητες που δεν μπορουν να σκεφτούν, δυσκολευομαι να το πιστεψω...

Και που 'σαι, στην Αγγλία, μέχρι και η τελευταία σχολή αξιολογείται κάθε χρόνο, όπως ακριβως στην Ελλάδα...

Αλήθεια, πως και δεν έκανες διδακτορικό στο ΑΠΘ;

Link to comment
Share on other sites

Για την επικρατούσα κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης δεν διαφωνώ –σε γενικές γραμμές- με το συνάδελφο agrafiot. Διαφωνώ, όμως, με την έκφραση “Πάντως από συζητήσεις με φοιτητές ήταν οι περισσότεροι άκρως ενημερωμένοι και διαβασμένοι σε θεωρίες Μαρξ, Μάο, θεωρίες αναρχισμού κλπ.”. Όχι και οι περισσότεροι, αγαπητέ συνάδελφε· συν του ότι το Ε.Μ.Π. είναι (μάλλον) το πιο κομματικοποιημένο εκπαιδευτικό ίδρυμα, άρα έχει περισσότερους φοιτητές του τύπου που περιγράφεις από τα άλλα ιδρύματα της χώρας.

Σχετικά με την (υποτιθέμενη) προπαγάνδα, η (ταπεινή) άποψή μου είναι ότι στην σημερινή ελληνική κοινωνία προπαγάνδα εναντίον οτιδήποτε ελληνικού μπορεί (εύκολα) να διαβάσει ή ακούσει κανείς· υπέρ, μάλλον όχι.

 

Πιστεύω ότι η επιστημονική επάρκεια και η επαγγελματική απόδοση του καθενός μας εξαρτάται –κυρίως- από τον κόπο που είναι διατεθειμένος να καταβάλλει για να βελτιωθεί ως επιστήμων και ως επαγγελματίας. Δεν νομίζω ότι ο (αρκετά μεγάλος) όγκος των νέων που ξενιτεύονται, σπεύδουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής προς άγραν γνώσεων, ενώ όσοι φοιτούν στα ημεδαπά ιδρύματα αδιαφορούν για την επιστημονική τους κατάρτιση.

 

Το ξέρω ότι είναι –κατά το κοινώς λεγόμενον- trendy να κατηγορούμε (οι Έλληνες) την Ελλάδα και να αναθεματίζουμε ό,τι έχει σχέση με αυτήν. Όμως για την κρατική διαφθορά και τα κοινωνικά προβλήματα (και στον τομέα της εκπαίδευσης ) δεν ευθύνεται η Πατρίδα μας και η ελληνική μας καταγωγή –για την οποία κανείς δεν πρέπει να ντρέπεται.

Δεν είμαστε η μόνη χώρα στην οποία υπάρχουν τέτοια φαινόμενα. Δηλαδή οι Γερμανοί (με την λογική της απόδοσης των ευθυνών για τα κοινωνικά φαινόμενα στη χώρα), των οποίων η Πατρίδα έχει γίνει η αιτία -και των δύο- παγκοσμίων πολέμων (κάτι που είναι ασυγκρίτως σοβαρότερο των λόγων που μας κάνουν να “αντιπαθούμε τους Έλληνες”), πρέπει να επιδοθούν σε ομαδικές αυτοκτονίες;

 

Είμαι υπερήφανος που είμαι Έλληνας, που γεννήθηκα και ζω στην Ελλάδα.

Αγαπώ τους συμπατριώτες μου και προτιμώ να βοηθώ (όσο μπορώ) στην επίλυση των προβλημάτων της χώρας μας αντί να κατηγορώ τους “άλλους”.

 

Κατά την γνώμη μου, οι αντιπαθούντες τους Έλληνες είναι πολύ λίγοι. Όμως (για διάφορους λόγους) η άποψή τους κυριαρχεί στα Μ.Μ.Ε., στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και όχι μόνο. Επιπλέον προβάλλεται ως επικρατούσα άποψη από τους οικονομικά ισχυρούς.

 

Κλείνοντας θα ήθελα να με πληροφορήσει όποιος καλός συνάδελφος έχει την ευγενή καλοσύνη, αν υπάρχει (ή υπήρξε ποτέ) χώρα του πλανήτη μας, της οποίας οι πολίτες να εκφράζουν –ευρέως- απόψεις του τύπου “ντρέπομαι που είμαι Έλληνας (ή Γάλλος, Μαλτέζος, Κογκολέζος, Ζιμπαμπουανός, Μογγόλος, Αφγανός, Νεοζηλανδός, Περουβιανός, Κουβανός, Ινδιάνος, Εσκιμώος κ.ο.κ.)”

 

Με όσα έγραψα δεν έχω –απολύτως- καμμία διάθεση να θίξω κανέναν.

Link to comment
Share on other sites

ρε παιδια μη μαλώνετε.

 

δεν εχει σημασια το πανεπιστημιο τοση οσο το φιλοτιμο και η αντίληψη του καθενος. Αυτα εκτος ορισμένων ιδρυματων (10 σε ολο το κοσμο) που για να μπεις ΠΡΕΠΕΙ να εισαι τεραστιος παικτης.

 

εκει που κερδιζουν στα σημεια τα ξενα πανεπιστημια (μιλω για γερμανια, αγγλια, αμερικα, μερικα απο ιταλια, ελβετια, ολλανδια - αυτα ξερω) ειναι στις εγκαταστασεις και στην υποδομη. Δηλαδη βιβλιοθηκες, οργανωση, γραμματειες που δουλευουν, υποστηριξη, tutorials για ολα τα θεματα - προσωπικα, οικονομικα, ακαδημαικα, παραλληλες δραστηριοτητες κλπ. Για τα αντιστοιχα στο Ελλαντα μην μου πει κανεις τιποτα, γιατι κοπελιές και φίλους ειχα που σπουδαζαν εδω απο αρχιτεκτονικη μεχρι ιατρικη και ξερω, εχω στηθει εγω στην ουρα για εγγραφες να φαν κι οι κοτες. Για τα πιο σοβαρα που εχουν να κανουν με γκρικ σοσαιτυ (απεργιες, καταληψεις, πολιτικες νεολαιες, εκλογες καθηγητων) τι να λεμε, ζουμε στον κοσμο μας στο ελλαντα και τα εχουμε μπερδεμενα. Με την ποιοτητα του διπλωματουχου μηχανικου δεν εχουν ομως μεγαλη σχεση αυτα.

 

Απο ακαδημαικο επιπεδο δεν εχει σημασια η κουβεντα. Εγω περασα εδω αρχιτεκτονικη και ηθελα να παω εξω, ο μπαμπας αντεχε και εφυγα. Πηγα σε ζορικο πανεπιστημιο για το πρωτο πτυχιο και μεχρι το τριτο ετος περναγα μαθηματικα με 90% χωρίς να πατάω και διαβάζοντας 10 μερες απο σημειωσεις δεσμης.

 

Μην το κανετε ολυμπιακος-παναθηναικος το θεμα των πανεπιστημιων. Δειτε το απλα ελληνικο πρωταθλημα και πρεμιερ λιγκ. Ο Γκεκας, ο Κατσουρανης και αλλοι πολλοι μια χαρα τα πανε ακομη και στη συγκριση με τους εξω. Ειναι το πλαισιο στο οποιο βρίσκονταν στην ελλαδα που ειναι προβληματικο, οχι οι ιδιοι.

 

----------------------------------------------------------------------

 

τώρα ειδα του chilion το ποστ και το διασκεδασα πολυ το δευτερο κομματι.

 

και να απαντησω στο ερωτημα: ΝΑΙ, σαφως και ξερω γερμανο που εχει κομπλεξ για τον παππου του, αγγλο που ζει στην κροατια γιατι δεν αντεχει τους αγγλους, αμερικανο που ντρεπεται για την βλαχια των συμπατριωτων του που δεν εχουν αφησει ουτε την πολιτεία τους ποτε κ.ο.κ. παραδειγματα πολλα.

 

Πιστεύω ότι η επιστημονική επάρκεια και η επαγγελματική απόδοση του καθενός μας εξαρτάται –κυρίως- από τον κόπο που είναι διατεθειμένος να καταβάλλει για να βελτιωθεί ως επιστήμων και ως επαγγελματίας. Δεν νομίζω ότι ο (αρκετά μεγάλος) όγκος των νέων που ξενιτεύονται, σπεύδουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής προς άγραν γνώσεων, ενώ όσοι φοιτούν στα ημεδαπά ιδρύματα αδιαφορούν για την επιστημονική τους κατάρτιση.

 

με το παραπανω συμφωνω 1000%

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με τον howard_roark, και με το πνεύμα του chilon, και συγκεκριμένα στο σημείο που αναφέρει την αξία της ατομικής προσπάθειας και διάθεσης του φοιτητή.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία...

Δηλαδή, στο ΑΠΘ, που στο ''μπετον ΙΙΙ'' κάνουν μια ολόκληρη άσκηση στο εξάμηνο και μετά γεμίζουν τα εξεταστήρια από φοιτητές που δίνουν και ξαναδίνουν το μάθημα, με τους καθηγηταράδες να δίνουν κάθε λίγο διευκρινίσεις, γιατί έβγαλαν τα θέματα στο πόδι, με την διάρκεια να παίζει ανάλογα με το πόσοι διαμαρτύρονται και με ένα 80% των εξεταστέων να μην προλαβαίνει να τελειώνει το θέμα, βγαίνεουν υπερμηχανικοί;

Όσο ειδικά για το Imperial, να έχει φοιτητες που δεν μπορουν να σκεφτούν, δυσκολευομαι να το πιστεψω...

Και που 'σαι, στην Αγγλία, μέχρι και η τελευταία σχολή αξιολογείται κάθε χρόνο, όπως ακριβως στην Ελλάδα...

Αλήθεια, πως και δεν έκανες διδακτορικό στο ΑΠΘ;

 

 

Ειδικά για το Μπετόν 3 έχεις άδικο. Παρεμπιπτόντως ο καθηγητής που διδάσκει τη θεωρία (Κάππος) ήταν reader (αναπληρωτής καθηγητής) και στο Imperial, έχει πληθώρα δημοσιεύσεων σε επιστηημονικά περιοδικά και είναι στο editorial panel πολλών εξ αυτών. Επομένως το ειρωνικό σχόλιο περί καθηγηταράδων είναι τουλάχιστον γελοίο όταν μιλάς για έναν κατ ουσίαν και όχι κατ' όνομα καθηγηταρά με διεθνή εμπειρία (Berkeley, Imperial).

Επίσης το ότι το 80% δεν προλαβαίνει να τελειώσει είναι καλό κατά τη γνώμη μου ,δείχνει ότι όντως οι εξετάσεις δυσκολεύουν τους φοιτητές, απαιτούν δηλαδή καλά προετοιμασία. Φαντάζομαι μιλάς για το θέμα των εξετάσεων και όχι για το θέμα -εργασία το οποίο είναι μεν απαιτητικό αλλά αν κάτσεις και στρωθείς βγαίνει. Βλέπεις στην Ελλάδα δεν υπάρχει η ανακύκλωση των past papers που υπάρχει στην Αγγλία σε σκανδαλώδη βαθμό και όντως προσπαθείς για να πάρεις πτυχίο.

Το ότι κάποιοι τελειώνουν και δεν μπορούν να σκεφτούν ισχύει, πολύ περισότερο δε σε ένα σύστημα μου σε εξατάζει μόνο στην ταχύτητα επίλυσης γνωστών ασκήσεων (aka past papers) και όχι στην κριτική σκέψη και την ικανότητα αντιμετώπισης άγνωστων (σε σένα) προβλημάτων. Όποτε έγινε κάτι τέτοιο στο Imperial (πχ έγινε φέτος σε 2 μαθήματα του MSc δομοστατικής έγινε σφαγή (d,e,f κλπ). Οι προκάτοχοί τους ένα χρόνο πριν με γνωστά θέματα δεν έπεφταν κάτω από τη βάση με εξαίρεση 4-5 άτυχους ή παρτάλια που παντού και πάτνα υπάρχουν.

 

 

Στην Ελλάδα δεν βρήκα χρηματοδότηση. Στο Imperial βρήκα (μου βρήκαν) και έμεινα. Τζάμπα δεν επρόκειτο να κάνω διδακτορικό.Επίσης είναι τελείως διαφορετικό η παρεχόμενη γνώση και η εκπνούμενη έρευνα και συνδέεται στενά και με τη χρηματοδότηση και κυρίως με την οργάνωση και τον προσανατολισμό της οικονομίας μιας χώρας.

 

Κλείνοντας θέλω να επιστήσω την προσοχή των μελών του φόρουμ που δεν έχουν εμπειρία στο εξωτερικό ότι στην Αγγλία ειδικά, ούτε οι ίδιοι οι άγγλοι αναγνωρίζουν ως μηχανικούς τους απόφοιτους οποιυδήποτε πανεπιστημίου αν δεν έχουν επαγγελματική εμπειρία η οποία αποτελεί προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή σε γραπτές εξετάσεις για την άδεια άσκησης. Γιατί απαιτούν λοιπόν οι αποτυχόντες των πανελληνίων να αναγνωριστούν ως μηχανικοί όταν δεν αναγνωρίζονται ούτε στη χώρα κτίσης του πτυχίου τους?

 

Συμφωνώ απόλυτα με τον howard_roark, και με το πνεύμα του chilon, και συγκεκριμένα στο σημείο που αναφέρει την αξία της ατομικής προσπάθειας και διάθεσης του φοιτητή.

 

Αυτό ισχύει παντού. Αλλά το θέμα είναι πώς πσιτοποιείται. Και φυσικά οι απόφοιτοι οποιυδήποτε πανεπιστημίου δεν είναι ομοιγενείς και οι διαφορές έχουν να κάνουν πρωτίστως με τα άτομα και δευτερευόντως με τα πανεπιστήμια.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.