Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Κυρωμένη πράξη εφαρμογής και οικόπεδο μη οικοδομήσιμο


Recommended Posts

@ΜΑΚΑΡ

"Το οικόπεδο, λοιπόν, που εντάσσεται σε σχέδιο πόλης μετά το 1985 θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο "... αν μέσα στο οικοδομήσιμο τμήμα του μπορεί να εγγραφεί κάτοψη κτιρίου με την ελάχιστη επιφάνεια και την ελάχιστη πλευρά εφόσον καθορίζεται από τους όρους δόμησης της περιοχής" (η υπογράμμιση δική μου)".

 

Συνάδελφε ΜΑΚΑΡ η ελάχιστη επιφάνεια 50τμ και η ελάχιστη πλευρά 5μ είναι που καθορίζεται από τους όρους δόμησης της περιοχής, αφού όπως ο AVGOUST αναφέρει:

"...κατά παρέκκλιση θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα που προκύπτουν από την οριστική πράξη εφαρμογής , αλλά ακριβώς από κάτω λέει ότι επιπλέον των προηγούμενων προυποθέσεων τα οικόπεδα θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον στο οικοδομήσιμο τμήμα αυτών εγγράφεται κάτοψη κτιρίου με ελάχιστη επιφάνεια 50 m2 και ελάχιστη διάσταση 5m".

 

DIMITRIS80

Όπως ανέφερα "...σκοπός της ένταξης μιας περιοχής στο σχέδιο με τον Ν.1337/83 καθώς και η εφαρμογή του σχεδίου είναι δημιουργία εκτός των άλλων και οικοδομήσιμων οικοπέδων δηλ. οικιστική ανάπτυξη".

Και πολύ σωστά όπως είπες "...το παρόν φαίνόμενο το οποίο απότελεί κατ' εμέ υποβάθμιση της περιουσίας κάποιου ιδιοκτήτη".

Νόμιζω πως ακριβώς λόγω των παραπάνω μπορεί κάποιος να αιτηθεί τροποποίηση ρυμοτομίας!

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 106
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Στο θέμα που άνοιξα για το άρθρο 25 (στο οποίο ήδη συμμετέχεις) αλλά και σ' αυτό το θέμα αναφέρω ότι

"Το οικόπεδο, λοιπόν, που εντάσσεται σε σχέδιο πόλης μετά το 1985 θεωρείται άρτιο και οικοδομήσιμο ... αν μέσα στο οικοδομήσιμο τμήμα του μπορεί να εγγραφεί κάτοψη κτιρίου με την ελάχιστη επιφάνεια και την ελάχιστη πλευρά εφόσον καθορίζεται από τους όρους δόμησης της περιοχής (η υπογράμμιση δική μου)".

 

Αυτό σημαίνει ότι το άρθρο 25 ισχύει στη συγκεκριμένη περιοχή μόνον εάν αναφέρεται στον πολεοδομικό κανονισμό του εγκριτικού διατάγματος.

 

Αν, μετά και από αυτή την ανάλυση, εξακολουθείς να έχεις απορίες για το συγκεκριμένο θέμα, μπορούμε να συνεχίσουμε στο θέμα που έχω ανοίξει για το άρθρο 25.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eπανέρχομαι και ενημερώνω το νήμα.

 

Στην συγκεκριμένη περίπτωση , η θέση της Πολεοδομίας είναι ότι πρέπει να ισχυει το 50 - 5 για να είναι οικοδομήσιμο το οικόπεδο.

 

Οπότε προσανατολίζομαι προς την προσπάθεια τροποποίησης του ρυμοτομικού για την μείωση της πρασιάς.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι δεν είναι καθόλου εύκολη η διαδικασία ΤΡΣ και μάλιστα μείωσης του πλάτους της πρασιάς που είναι όρος δόμησης. Με βάση τη διαδικασία που είναι διαμορφωμένη σήμερα (μετά τη νομολογία του ΣτΕ για την άσκηση του πολεοδομικού σχεδιασμού από την κεντρική εξουσία), σε συμβουλεύω να προωθήσεις την πρόταση ΤΡΣ ως "εντοπισμένη τροποποίηση σε έκταση ενός ΟΤ" ώστε να περιοριστεί στην αρμοδιότητα του Νομάρχη και να εγκριθεί με απόφασή του.

Link to comment
Share on other sites

προφανώς συνάδελφε avgoust

θα πρέπει να επιδιώξεις να θεωρηθεί η τροποποίηση εντοπισμένη και να έχεις την σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας

ανάλογα αιτήματα έχουν τύχει δαφορετικής αντιμετώπισης κατα καιρούς

πρόσεξε τι θα γράψεις στην αίτηση-αιτιολογική έκθεση

τα ξαναλέμε

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ερώτηση:

Σε κυρωμένη μεμονωμένη πράξη εφαρμογής, προκύπτει οικόπεδο όμορο του οικοπέδου ενδιαφέροντος μου, το οποίο δεν είναι άρτιο κατά τους ισχύοντες όρους δόμησης, ούτε κατά τις δ/ξεις του 690/1948 και λόγω προσώπου ( 4.00 μ.) δεν μπορεί να υπαχθεί στο αρ. 25 όπως έχει τροπ/θεί. 

Στον πίνακα της πράξης εφαρμογής, αναφέρεται στις παρατηρήσεις: " Μή άρτιο αλλα διατηρούμενο λόγω της ύπαρξης κτίσματος".

Αυτό δικαιολογείται λόγω του αρ. 43 παρ. 2 του δ/τος της 17.7.1923 [ " 2. Η κατά τα ανωτέρω αναγκαστική απαλλοτρίωσις και προσκύρωσις των μη οικοδομήσιμων οικοπέδων αποκλείεται εφ όσον επί τούτων υπάρχουν οικοδομές, ως προς την έννοια των οποίων ισχύουν οι σχετικές διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 42." ]
ή ισχύει κάτι άλλο που αναφέρεται στον 1337/ 1983?

Υπάρχει πρόβλημα με την αρτιότητα του οικοπέδου ενδιαφέροντος μου που συνορεύει με το μη άρτιο όσο υφίσταται το κτίσμα εντός του μη αρτίου ?

Οταν πάψει να υφίσταται το κτίσμα με ποιο τρόπο θα τακτοποιηθεί η μη άρτια ιδιοκτησία ( ιδιωτικό διακανονισμό? ) και πως θα τροποποιηθούν οι πίνακες της πράξης εφαρμογής? 

Ευχαριστώ!

 

Οικόπεδο 01 η ιδιοκτησία που με ενδιαφέρει , 02 το όμορο μη άρτιο με το κτίσμα. 

 

praksh_low qual2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Καλησπέρες στην ομάδα  !

 

Μου τηλεφωνεί φίλος με έδρα την Καλαμάτα (ναι , με το καλό λάδι) :) για να με ρωτήσει 1-2 πράγματα σχετικά με την πράξη εφαρμογής που πριν κάμποσα έτη κυρώθηκε στο χωριό που γεννήθηκε ο πατέρας του .

 

1. Πόσα χρόνια περίπου μέχρι να επέλθει οριστική και τελεσίδικη κύρωση ;

2. Οι πράξεις επίδοσης εισφοράς σε χρήμα , πότε περίπου "πρέπει" να επιδίδονται στους δικαιούχους σε σχέση με την οριστική κύρωση ; Υπάρχουν προθεσμίες ; Από ποιούς αποφασίζονται αυτές ;

3. Σε ποιές περιπτώσεις "προβλέπονται" ή "επιβάλλονται" να γίνονται  μεμονωμένες πράξεις ;

 

Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Η πράξη με την υπογραφή του νομάρχη πάει στο υποθηκοφυλακείο για μεταβίβαση και αμέσως (ab sofort) είναι σε ισχύ οι πίνακες που συνοδεύουν την πράξη αυτή.

 

Τα ποσά των εισφορών σε χρήμα και γη αναγράφονται για κάθε ιδιοκτήτη- ιδιοκτησία καλύτερα, στους πίνακες της Π.Ε. Αυτό είναι μέρος της μελέτης. Ο κάθε ιδιοκτήτης μπορεί από την υπηρεσία (συνήθως δήμος) να πάρει το φύλλο στο οποίο αναγράφεται το οικόπεδό του και να δει την οφειλή του, τις υποχρεώσεις δηλ. σε γη και χρήμα του οικοπέδου του. Δεν κτίζεις ή δεν κάνεις μεταβίβαση αν δεν εξοφλήσεις αυτή την οφειλή.  

Το τρίτο σημείο δεν το καταλαβαίνω.

Link to comment
Share on other sites

σωστα

και να συμπληρωσω οτι,

- Με τον ν 3212/2003,  επιτραπηκε η ανακληση εν ολω ή εν μερει της ΠΕ για "συγκεκριμενους" λογους και κριθηκε οτι εχει ισχυ και για προηγουμενες του ν 3212/03 κυρωμενες πραξεις.

 

αρθρο 12 του 1337 παρ. 7/ε, οπως ισχυει μετα τον ν. 3212

«ε) Η πράξη εφαρμογής μετά την κύρωσή της γίνεται οριστική και, με την επιφύλαξη του επόμενου εδαφίου, αμετάκλητη. Η Διοίκηση κατ` εξαίρεση μόνο επιτρέπεται να ανακαλεί εν όλω ή εν μέρει την πράξη εφαρμογής, για λόγους νομιμότητας ή για πλάνη περί τα πράγματα που αποδεικνύεται από στοιχεία που δεν ήταν γνωστά κατά το χρόνο κύρωσης της πράξης ή από τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Η ανάκληση γίνεται αυτεπάγγελτα ή ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η πράξη ανακαλείται μόνο κατά το μέρος που διαπιστώνεται η παράβαση ή η πλάνη, μέσα σε εύλογο χρόνο από την κύρωση της πράξης εφαρμογής και συντάσσεται διορθωτική πράξη. Κατά τη σύνταξη της διορθωτικής πράξης λαμβάνεται υπόψη η πραγματική και νομική κατάσταση που είχαν οι ιδιοκτησίες κατά το χρόνο σύνταξης της αρχικής πράξης. Αν κατά την αιτιολογημένη κρίση της Διοίκησης η αυτούσια διόρθωση δεν είναι δυνατή για λόγους που επιβάλλονται από τις αρχές της καλής πίστης και της ασφάλειας του δικαίου, οι διαφορές που προκύπτουν κατά τη σύνταξη της διορθωτικής πράξης μετατρέπονται σε χρηματική αποζημίωση. Με τη διορθωτική πράξη καθορίζεται ο υπόχρεος και ο δικαιούχος της αποζημίωσης, το ύψος της οποίας καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2882/2001 (ΦΕΚ 17 Α)."

 

- συν αυτο για την παραγραφη

298/2009 ΔΠΡ ΗΡΑΚΛ

Εισφορά σε χρήμα για ενταχθείσα σε σχέδιο πόλεως ιδιοκτησία. Η πράξη
επιβολής εισφοράς σε χρήμα εκδίδεται μετά την κύρωση της πράξεως εφαρμογής
κατά την διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του
π.δ/τος 5/1986 και υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του οικείου τριμελούς
διοικητικού πρωτοδικείου. Η έκδοση της πράξεως επιβολής εισφοράς σε χρήμα
και, περαιτέρω, η απευθείας, εν ευρεία εννοία βεβαίωση της εισφοράς εκ
μέρους του οικείου ο.τ.α., αναγόμενη στο χρόνο κυρώσεως της πράξεως
εφαρμογής, υπόκειται στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 2 του α.ν. 344/1968.
Δέχεται την προσφυγή.

 

ΤρΔΕφΑθ 956/2016

Προσφυγή - Πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα - Βεβαιωτικός κατάλογος Ο.Τ.Α. - Εξαιρετική καθʼ ύλην αρμοδιότητα Διοικητικού Εφετείου - Φορολογικές διαφορές - Δημοτική φορολογία - Πενταετής αποσβεστική προθεσμία - Βάρος απόδειξης -.

 

- η  συνταξη μεμονωμενης ΠΕ προβλεπεται

  υπο συγκεκριμενους ορους

δες τα ΠΜ

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Σε περιοχη εντός σχεδιου με φεκ του 1995 και αρτιοτητα στα 500μ η κυρωμενη πραξη εφαρμογής αφηνει οικόπεδα με επιφανεια κατω των 500


Στο λεκτικο μερος του φεκ δεν αναφερει παρεκκλιση


στο σχεδιο που συνοδευει το φεκ αναφερει παρέκκλιση ως εχουν μετα την κυρωση της Π.Ε.


τελικά η παρέκκλιση ισχύει ή η πράξη εφαρμογής αφηνει μη αρτια οικόπεδα ?


Στην πολεοδομια ισχυρίζονται ότι ειναι μη αρτια και χτιζουν με αρθρο 25


 


Μετά από ερωτηση σε δικηγόρο λέει ότι εφόσον το αναφέρει στο επισυναπτόμενο σχεδιο του φεκ ισχύει η παρέκκλιση 


 


Μπορεί καποιος να βοηθήσει?


Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.