Evatso Posted May 29, 2026 at 08:42 AM Posted May 29, 2026 at 08:42 AM Καλημέρα, έχω μια μελέτη πολυώροφου κτιρίου με 2 υπόγεια κατασκευής του '71,στο υπόγειο παρατήρησα λοξά τοιχεία και επειδή δεν έχει τύχει να δω κάτι παρόμοιο θελω να ρωτήσω ως προς τη χρήση τους σε κατασκευές αν κάποιος γνωρίζει, αν πρόκειται για τοίχο αντιστήριξης ή διαφραγματικό τοίχο ή αν κάποιος έχει κάποιο χρήσιμο άρθρο να κοιτάξω . Παραθέτω και φωτογραφία από κάτω, δεν ειναι πολυ ευδιάκριτο ειναι το τοιχείο πίσω από τον κλωβό που έχει μια κλίση.
ilias Posted May 29, 2026 at 03:29 PM Posted May 29, 2026 at 03:29 PM Δεν είναι κατατοπιστική η φωτογραφία σου, δεν έχεις πιο ανοικτό πλάνο; Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο ύπαρξης του από αρχή κατασκευής. Μήπως προστέθηκε αργότερα;
tetris Posted May 29, 2026 at 04:07 PM Posted May 29, 2026 at 04:07 PM Δεν μπορεί να προστέθηκε αργότερα. Υποθέτω ότι κατασκευάστηκε έτσι (οιονεί πλαίσιο) για να παραλάβει τα αυξημένα (σε σχέση με τους τυπικούς ορόφους) φορτία της οροφής, ειδικά αν αυτή είναι τσέλνερ. Έτσι κι αλλιώς, δεν συμμετέχει σε σεισμικές φορτίσεις. 1
ilias Posted May 29, 2026 at 05:51 PM Posted May 29, 2026 at 05:51 PM Σιγά μην έγινε τέτοια στατική προσέγγιση εν έτη 1971...... 1
Didonis Posted May 29, 2026 at 06:00 PM Posted May 29, 2026 at 06:00 PM On 29/5/2026 at 8:51 ΜΜ, ilias said: .... έγινε τέτοια στατική προσέγγιση ... μη υποτιμάς το έτος..... Μη ξεχνάς ότι οι Μηχανικοί τότε έκαναν επίλυση χωρίς προγράμματα (σε αντίθεση με τώρα) και υπήρχαν και ιδιαίτερα έμπειροι και ικανοί να κάνουν πολλά ακόμα Μη σου πω ότι και οι περισσότεροι ουρανοξύστες (πχ Ν. Υόρκη) το 1971 υπήρχαν ...... Σκέψου πχ την πιθανότητα την μελέτη να την έκανε ο Τάσιος και εμείς σήμερα να λέμε σιγά μη έκανε τέτοια στατική προσέγγιση.... 1
ilias Posted May 29, 2026 at 07:45 PM Posted May 29, 2026 at 07:45 PM Κώστα οι στατικές επιλύσεις ήταν τόσο απλές που αποκλείω όλα αυτά που λες.....χωρίς να υποτιμώ κανένα συνάδελφο παλιό.
tetris Posted May 30, 2026 at 04:20 AM Posted May 30, 2026 at 04:20 AM Μην αποκλείεις τίποτε. Το ράσο (κονονισμοί και λογισμικά) δεν κάνουν τον παπά (μηχανικό) Όπως σε κάθε εποχή, υπήρχαν και τότε "μερακλήδες" συνάδελφοι που έκαναν σπουδαία πράγματα. Η ένδεια των μέσων δεν εμπόδιζε κανένα σοβαρό μηχανικό. Από τα πολυτεχνεία έβγαιναν ολοκληρωμένοι μηχανικοί και όχι κάτοχοι θεωρητικών μόνο γνώσεων. Ο Δάσκαλος είναι απλώς το κορυφαίο παράδειγμα. Αλλά και η μαστοράντζα ήταν αλλιώς τότε. Με γνώση, εμπειρία και μεράκι. 1
avgoust Posted May 30, 2026 at 08:54 AM Posted May 30, 2026 at 08:54 AM On 29/5/2026 at 8:51 ΜΜ, ilias said: Σιγά μην έγινε τέτοια στατική προσέγγιση εν έτη 1971...... https://www.catisart.gr/stroggyli-polykatoikia-stin-kifisia-architektoniko-toposimo/ 1973..
Alexios Posted May 30, 2026 at 12:43 PM Posted May 30, 2026 at 12:43 PM Επειδή αυτές οι εποχές είναι αξέχαστες αλλά και ηρωϊκές θα έλεγα, θα παραθέσω τον τρόπο που γίνονταν οι στατικές μελέτες τη δεκαετία του 70 μέχρι τα μέσα το 80 – τουλάχιστον στη πλειοψηφία των ιδιωτικών έργων – για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Επιλύσεις Πλακών με πίνακες Czerny ή Marcus, πέρασμα φορτίων στις Δοκούς, επίλυση Συνεχών Δοκών με μέθοδο Cross, κατέβασμα αντιδράσεων των Δοκών στα Υποστυλώμτα του ορόφου για τον υπολογισμό των φορτίων τους. Ακολουθούσε ο αντισεισμικός υπολογισμός κάθε ορόφου με την Ελληνική μέθοδο Ρουσόπουλου – Μονόροφο Αντισεισμικό πρόβλημα – που ήταν παγκοσμίως αναγνωρισμένη. Πολύ σημαντικό βοήθημα της εποχής το βιβλίου του Κοσμόπουλου «Αντισεισμικό και Δυναμικό (παρακαλώ) πρόβλημα» , που ακόμα το συμβουλεύομαι. Ο αντισεισμικός κανονισμός του 1959 είναι ένα ΦΕΚ 1 ή 2 σελίδες (δεν το θυμάμαι ακριβώς) που στην ουσία βάσει του σεισμικού συντελεστή ε = 0.04 – 0.08 – 0.16 (για Αττική , λοιπή Ελλάδα και Ιόνια νησιά) υπολογιζόταν η σεισμική οριζόντια δύναμη που φορτιζόταν ο όροφος με μοίρασμά της στην ουσία στα υποστυλώματα βάσει της ακαμψίας τους. Ακολουθούσαν πίνακες Salinger για εύρεση οπλισμού κλπ. Επειτα γινόταν κι ένας έλεγχος την περιμετρικός Δοκών με επιβολή ροπών από τα Υποστυλώματα του άνω και κάτω ορόφου. Στο τέλος ακολουθούσε η επίλυση της θεμελίωσης ως επι το πλείστον πεδίλων με συνδετήρια είτε στο χέρι ή με πίνακες Σπυρόπουλου. Ολη η διαδικασία στο χέρι βέβαια με τη βοήθεια κάποιας αριθμομηχανής για εμάς τους νεότερους της εποχής, για τους δε παλιότερους με λογαριθμικό κανόνα, για όποιους τον ξέρουν ή τον θυμούνται. Για την ιστορία το τεύχος ενός κλασσικού τριορόφου είχε 25-30 σελίδες και απαιτούσε 2-3 ημέρες αν ήσουν τυχερός, γιατί σε περίεργες κατόψεις αν δεν είχες περίπου σύμπτωση ΚΒ με ΚΕΣ Δx,Δy=<0.50 (αν θυμάμαι καλά αν όχι ας με διορθώσει κάποιος), έπρεπε να επαναλάβεις τον αντισεισμικό για λάβεις υπ’ όψιν τα Δx,Δy. Για σχεδίαση βέβαια δεν συζητάμε καν όλη στο χέρι, αλλά ήταν η χαρά του στατικού, αφού είχε τελειώσει το βάσανο του τεύχους. Και οι αμοιβές της λεγόμενη «φατούρας» ήταν 10+5 δρχ/μ2 όπου 5 αντιπροσώπευε την αμοιβή του αντισεισμικού. 1 1
kfil Posted May 30, 2026 at 03:09 PM Posted May 30, 2026 at 03:09 PM Αυτη η κατασκευη ειναι τουλαχιστον περιεργη Αν δεν βρεθει το τευχος και τα σχεδια τοτε πρεπει να γινει διερευνηση με τοπικες τομες.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now