Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Απαίτηση ανελκυστήρα


myronas k

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 32
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Σε αίτηση για άδεια δόμησης για ισόγεια οικοδομή με υπόγειο (στατικά μόνο προβλέφθηκαν 2 όροφοι επιπλέον)έχω την επισυναπτόμενη κάτοψη ισογείου.(έχει υπόγειο ίδιας κάλυψης και υποχρεωτική στέγη )

Στην εγκεκριμένη έγκριση δόμησης θεωρώ το χώρο κλιμακοστασίου κοινόχρηστο και έχω οπή για ανελκυστήρα (χωρίς μελέτη,όταν θα γίνει η προσθήκη θα μελετηθεί).

Όμως μετά απο συζητήσεις με την πολεοδομία ,θεωρείται σωστό για να προχωρήσει η άδεια:

1)να δωθεί μελέτη ανελκυστήρα για να μή μετρήσει η οπη στη δόμηση.Διαφορετικά θα πρέπει να πάω με τη διάταξη για τις οπές(μηχανολογικές) και θα μετράει το τοιχείο του ανελκυστήρα στη δόμηση

2)Το κλιμακοστάσιο δεν θεωρείται κοινόχρηστο και θα μετρήσει στη δόμηση(και όταν γίνει η προσθήκη θα θεωρηθεί κοινόχρηστο)->αυτό το θεωρώ λογικό

3)η σκάλα απο το υπόγειο προς το ισόγειο δε μετράει στη δόμηση, αλλά αν γίνει αυτή προς τη στέγη θα μετρήσει στη δόμηση (γενικά είχαμε μεγάλη συζήτηση για το άν θα πρέπει να φαίνεται στα σχέδια η μελλοντικά κοινόχρηστη σκάλα πρός τον μελλοντικό πρώτο όροφο(που στη παρούσα φάση θα οδηγεί στη στέγη).

 

Εγώ ήθελα να ''γλιτώσω'' τον πελάτη μου απο επιπλέον τετραγωνικά δόμησης και απο μελέτη ανελκυστήρα (και εμένα απο νέα φορολογικά)

Η μελέτη ανελκυστήρα θα γίνει με τον τρόπο αυτό για 1 όροφο (διαφορετικά έμβολα κτλ) με αποτέλεσμα να είναι άχρηστη για το μέλλον(μπορώ να την κάνω βέβαια για 3 ορόφους ,αλλά γενικά δε βρίσκω λογική σε αυτό που μου λένε).Αν δε κάνω τη σκάλα για τη στέγη, δε ξέρω πως να δικαιολογήσω την οπή που μένει.(αν και η σκάλα πρέπει να γίνει πρακτικά)

Θέλω να ρωτήσω αν έχει κάποιος αντιμετωπίσει παρόμοιο θέμα και ποιά είναι η άποψή του...

Με τα παραπάνω η ισόγεια κατοικία ξεπερνα τα 120μ2. Πέρα απο τις αλλαγές στα φορολογικά της αδείας, έχει κάπου αλλού επιπτώσεις?

Model (1).pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

 

Καλησπέρα, 

παρακαλώ όταν κάνω μελέτη για ανελκυστήρα σε διατηρητέο που θα είναι ξενοδοχείο. Υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που υπολογίζω τον ανελκυστήρα σε σχέση με τα άτομα ή όχι??

Μπορώ να έχω δύο ή μόνο έναν όσων ατόμων θέλω? μπορώ να βάλω έναν 15 ατόμων πχ?

βρίσκω ένα ΦΕΚ για τους ΑΜΕΑ, όμως όχι σε σχέση με το διατηρητέο και το πόσες μονάδες μπορώ να έχω.

Link to comment
Share on other sites

Λόγω ΑΜΕΑ, ελάχιστες καθαρές διαστάσεις θαλάμου 1,10 χ1,40 . Αντιστοιχεί σε ανελκυστήρα 8 ατόμων (600 κιλά ωφέλιμο φορτίο). Αφορά την περίπτωση όπου το αμαξίδιο δεν μπορεί να περιστραφεί. Αν υπάρχει απαίτηση περιστροφής οι ελάχιστες διαστάσεις θαλάμου είναι 1,40χ2,00 μ

Ελάχιστο άνοιγμα πόρτας 85 εκ. Απέναντι τοίχος 1,50 μ.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ Παύλο! ναι τα βρήκα αυτά.

Περισσότερο αναρωτιέμαι για τον αν βγαίνει με κάποιο τύπο συγκεκριμένο  η χωρητικότητα του ανελκυστήρα σε ξενοδοχείο. Όμως αυτό ισχύει για 200 άτομα στο κτήριο και πάνω απ΄ όσο έχω δει,  όπου έχει προδιαγραφές συγκεκριμένες.

Και αν σε διατηρητέο είναι απαραίτητο να βάλω τον ελάχιστο για ΑΜΕΑ ή μπορώ και μεγαλύτερο ή και δύο ανελκυστήρες. Λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να μελετήσεις τη νομοθεσία για τα ξενοδοχεία και ειδικά τις τεχνικές προδιαγραφές. Ξεκινάς από το  το ΦΕΚ 1441/Β/07 Υποκεφαλαια Α παρ. 10 και Β παρ 14 για τους ανελκυστήρες, καθώς και το ΠΔ 43/02 (το οποίο κάποια στιγμή καταργήθηκε). Από τότε έχουν επέλθει τροποποιήσεις, συμπληρώσεις και καταργήσεις. Παραθέτω και την ιστοσελίδα του ΕΟΤ που τα έχει μαζεμένα. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Καλησπέρα σας, σε νέα ΟΑ για την ανέγερση διώροφης οικοδομής δυο κατοικίών-χωρίς σύσταση- σε οικισμό κάτω των 500κατοικών με μαξ επιτρ. ύψος τα 7,50μ, σε ιδιαίτερα επικλινές οικόπεδο, απαιτείται κατασκευή ή πρόβλεψη ανελκυστήρα; Λόγω της κλίσης του φ. εδάφους, και οι δύο στάθμες έχουν απευθείας πρόσβαση από τον υπαίθριο χώρο, αφού προβλέπεται ράμπα κλίσης έως 5% για την είσοδο στην πάνω στάθμη και ράμπα κλίσης έως 20% για την διέλευση οχήματος και την είσοδο στην κάτω στάθμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν δημιουργούνται εσωτερικοί κοινόχρηστοι χώροι. Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

ισχυει αυτο

νοκ 26 παρ. 1

  "Ειδικά για τα κτίρια με χρήση κατοικίας που ανεγείρονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η αυτόνομη και ασφαλής οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους των κτιρίων κατοικίας, καθώς και η διασφάλιση συνθηκών εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου.

Σε κάθε κτίριο ή δομική εγκατάσταση πρέπει να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα αυτού σε όλους, χωρίς φραγμούς."

  

   Υποθετω οτι προκειται για δυο ανεξαρτητες ΟΙ με δικη της εισοδο καθε μία,  χωρις καμμια αλλη λειτουργικη  συνδεση  και χωρις ευκολη "μετατρεψιμοτητα"

και ετσι θα ειναι και στην αδεια και στην συσταση

Επομενως, θεωρητικα καλυπτεται  η απαιτηση του νομου.

Εκεινο το "διοροφη" που λες....δυσκολευει την απαντηση..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.