Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Θέση πυρήνα σε κάτοψη


 
mek

Recommended Posts

καλησπέρα σε όλους,

λοιπόν έχω τα αρχιτεκτονικά ένός δυόρωφου καταστήματος με υπόγειο,πρόκειται για μια ορθογωνική κάτοψη(10x19m) στην οποία στη πίσω μεγάλη πλευρά στη μέση υπάρχει μια μεγάλη σκάλα η οποία αγκαλιάζει τον πυρήνα του ασανσέρ(ο οποίος δε συνδέεται λόγο της θέσης του με το κτήριο) και η οποία πάνω από τη μισή είναι έξω από το κτήριο...λόγω ότι είναι μεγάλη σκάλα θέλω να την στηρίξω σε πυρήνα κι έτσι να την αποδεσμεύσω από το κτήριο...

με απασχολούν τα εξής:

α)ξέρει κανείς αν υπάρχει κάποια απαγόρευση να μπαίνει ο πυρήνας του ασανσέρ εντός του πυρήνα του κλιμακοστασίου?το ρωτάω μπας και βρω κάποιο πάτημα να απαιτήσω να βγει από εκεί...εγώ διαφωνώ μαυτή τη θέση του πυρήνα λόγω του ότι δε συνδέεται με το κτήριο πλαισιακά ή έστω να περιβάλεται από πλάκα(περιβάλλεται από την σκάλα μόνο που δε τη θεωρώ και τη καλύτερη σύνδεση με τον όλο φορέα) ώστε να παραλάμβάνει μέρος τον σεισμικών φορτίων με βάση τη δυσκαμψία του...αλλά αντίθετα θα κινηθεί διαφορετικά από όλο το κτήριο υπό σεισμική φόρτιση...με άλλα λόγια είναι άχρηστος από σεισμική άποψη και μπορεί να επηρρεάσει αρνητικά τη συμπεριφορά του κτηρίου.

β)με προβληματίζει το γεγονός ότι ο πυρήνας του κλιμακοστασίου προκύπτει,λόγω της σκάλας,μεγάλος(πλάτη 5m πέλματα 5m) και μεγάλο του μέρος(με τη πλάτη του παράλληλη στη μεγάλη πλευρά(19m-δ/νση Χ) του κτηρίου) είναι έξω από την κάτοψη του κτηρίου...έτσι θεωρώ ότι λόγω της μεγάλης του δυσκαμψίας θα τραβήξει πολύ το κέντρο ελαστικής στροφής και θα μεγαλώσουν οι εκκεντρότητες φόρτισης κι άρα και η στρεπτική καταπόνηση του κτηρίου...

οπότε δεδομένου του ότι δε διαθέτω πεπερασμένα τα απότελέσματα ανάλυσης του πυρήνα θα είναι μειωμένης αξιοπιστίας κι ακόμα η σύνδεση του με τον υπόλοιπο φορέα δεν είναι και η καλύτερη...είναι ισχυρή μόνο στη δ/νση Υ που τα πέλματα συνδέονται στη ισχυρή τους δ/νση πλαισιακά με τον όλο φορέα, ενώ στη δ/νση Χ η σύνδεση γίνεται πλαισιακά στην ασθενή δ/νση των πελμάτων αφού η πλάτη του πυρήνα είναι εκτός κάτοψης.

 

έχει κανείς αντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο ή όποιος έχει κάποια εμπειρία με προσομοίωση πυρήνων χωρίς πεπερασμένα σε περίπτωση μεγάλης στρεπτικής καταπόνησης,για να μου πει τη γνώμη του?

ευχαριστώ εκ των προτέρων

 

edit:ορίστε και η κάτοψη

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 54
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Λόγω του μεγέθους και της μορφής το κτηρίου σου, α) διώροφο, β) με υπόγειο, γ) λόγος διαστάσεων 1/2 με μέγιστη διάσταση 20μ δε θα προβληματιζόμουν ιδιαίτερα.

 

Θα έλυνα με q=1,50 τοποθετώντας όμως πυκνούς συνδετήρες σ' όλο το ύψος των στύλων και στις κρίσιμες περιοχές των δοκών, καλύπτοντας έτσι τις διαφορές στα εντατικά μεγέθη λόγω της προσομοίωσης των τοιχίων με ραβδωτά μέλη και όχι επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία καθώς και αβεβαιότητες σχετικά με τη μεταφορά των δυνάμεων στα τοιχία λόγω της σύνδεσης με το διάφραγμα.

 

Επιπρόσθετα, αν όλο το Π του ανελκυστήρα είναι εκτός ορθογωνίου, είτε θα μείωνα την κύρια ροπή αδράνειας του ώστε να πάρουν "περισσότερο σεισμό" τα άλλα στοιχεία, είτε θα το έδειχνα και θα το κατασκεύαζα ως μη φέρων τοιχίο πάχους πχ 15cm με οπλισμό μόνο μια διπλή εσχάρα.

Θα μπορούσε βέβαια να μην είναι Π αλλά ένα απλό ορθογωνικό τοιχίο (η μια πλευρά μόνο του Π) για την στήριξη του ανελκυστήρα και οι άλλες δυο πλευρές να είναι μια μεταλλική κατασκευή με επένδυση από γυαλί-τσιμεντοσανίδα κ.λπ.

 

Πάντως, απαγόρευση να μην είναι ο πυρήνας του ανελκυστήρα εντός του πυρήνα του κλιμακοστασίου δεν υπάρχει. Όπως δεν σου υπαγορεύει και κανένας να κατασκευάσεις τον πυρήνα όλο από οπλισμένο σκυρόδεμα.

 

Όσο δε για την στροφική καταπόνηση λόγω εκκεντρότητας του πυρήνα, ναι θα αυξηθεί αλλά πόση θα είναι η επιβάρυνση στους πιο απομακρυσμένους στύλους σε απόλυτα νούμερα.

Link to comment
Share on other sites

Η ύπαρξη πυρήνα πάντως συνδεδεμένου με τον υπόλοιπο πλαισιακό φορέα δεν είναι πάντα καλή. Η συκεντρωμένη δυσκαμψία σε ένα σημείο της κάτοψης συνήθως απόμακρύνει το κέντρο δυσκαμψίας από το κέντρο μάζας. Αν θέλεις πάντως να αφήσεις ασύνδετο τον πυρήνα με το υπόλοιπο κτήριο, τότε θα πρέπει να το λύσεις χωριστά και να υπολογίσεις για τον σεισμό τις μετακινήσεις των 2 πλέον κτηρίων με SRSS ώστε ο αρμός που θα αφήσεις να είναι μεγαλύτερος, και να μην έχεις πρόβλημα κρούσης.

Link to comment
Share on other sites

όταν όμως iovo η ύπαρξη πυρήνα σε κάποια πλευρά της κάτοψης(όχι κέντρο) μπορεί να συνδυαστεί με την ύπαρξη κι άλλων τοιχείων στην κάτοψη ώστε να εξουδετερωθεί η εκκεντρότητα του Κ.Β και του κέντρου δυσκαμψίας τότε δε νομίζω να υπάρχει πρόβλημα...κάνω λάθος?

 

θα ανεβάσω σύντομα τι κάτοψη για τυχόν σημεία που δεν έχουν γίνει αντιληπτά...

Link to comment
Share on other sites

Για να αποφύγεις όλο αυτό το μπέρδεμα, μήπως να σκεφτόσουν τη λύση ενός μεταλλικού κλιμακοστασίου;

Link to comment
Share on other sites

εννοείς να γίνει μεταλλικό το κλιμακοστάσιο ώστε να μη με απασχολεί η στήριξη του σε κάποιο πυρήνα και απλα να στηρίζεται στις στάθμες των ορόφων,που λόγω ότι είναι πιο ελαφρύ(μεταλλικό κλιμακοστάσιο) δεν επηρρέαζει τόσο τη συμπεριφορά του φορέα ώστε να το περιλάβω στο προσομοίωμα ή εννοείς ένα εξωτερικό μεταλλικό κλιμακοστάσιο ανεξάρτητο που τοποθετείται και μετα την κατασκευή του κτηρίου.

 

@προς όλους τους συναδέλφους...ανέβασα την κάτοψη...

Link to comment
Share on other sites

Λόγω μόρφωσης ο πυρήνας σου δε μπορεί να αγνοηθεί. Το ότι συμμετέχει είναι δεδομένο εξαιτίας της σύνδεσης με το κλιμακοστάσιο.

 

Μια πιθανή λύση είναι να απομακρύνεις τον πυρήνα του ανελκυστήρα και τοποθετείς μεταλλικό κλωβό.

Πως θα δουλέψει τώρα ο μεγάλος πυρήνας? Πιθανή λύση η απομάκρυνση της πλάτης και συμπεριλαμβάνεις στο μοντέλο σου το τμήμα της κλίμακας μεταξύ των δύο τοιχίων. Αλλάζεις τη μορφή των τοιχίων σε Τ τόσο ώστε να αποφύγεις στρεπτικές καταπονήσεις. Σύνδεση των τοιχίων με δοκούς στο επίπεδο του διαφράγματος.

 

Πόσους ορόφους έχεις?

Link to comment
Share on other sites

ο πυρήνας του ασανσερ δεν συμμετέχει πουθενα όπως και σχεδόν καθε πυρήνας που περιβάλλεται από κλιμακοστάσιο αφού ειναι σχεδόν αδύνατο με τέτοιες διατάξεις να εξασφαλίσεις τη συμμετοχή του κατασκευαστικά.

 

επιπλέπον εδώ ειναι καραμπινάτη περίπτωση που αγνοείται και το κλιμακοστάσιο (δες παρ. ΕΑΚ)

 

ακόμη και fem να λύσεις, αν αυτά που κάνεις στο χαρτί δεν τα φτιάξεις στην πράξη, που έιναι αδύνατον εδώ να τα φτιάξεις, τι να τα κάνω τα fem. (δες παρ. ΕΑΚ, μεταβίβαση δυνάμεων)

 

ο εξωτερικός πυρήνας που έχεις φτιάξει βεβαια συμμετέχει αλλά είναι υπερβολικό αυτο που έφτιαξες, η πάνω πλευρα τουλάχιστον δεν χρειάζεται αλλά και 15m τοιχωμα σε 2ορόφο, τον κατέστρεψες ανευ λόγου.

 

καλό ειναι να μπουν 2 δοκορια στις απολήξεις των πλακών των κλιμακοστασιων να συνδέουν τους 2 πυρήνες.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.