Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM

Κοχλιωτή σύνδεση με τον κοχλία σε διατμητική τάση.


Recommended Posts

...

Εσείς τον υπολογίζεται τον ερπυσμο στους προεντεταμένους κοχλίες?

 

Σε θερμοκρασίες μικρότερες από 80 deg C, που συνήθως είναι οι κατασκευές που ασχολούμαι, δεν υπολογίζω τον ερπυσμό στις μεταλλικές κατασκευές και μεταλλικές σωληνώσεις.

 

Αυτό που κάνω είναι να ελέγχω για επαρκή ροπή προέντασης, μετά από 1-2 ημέρες από την αρχική προένταση, στις κρίσιμες συνδέσεις. Πολλές φορές, λόγω υψηλών τάσεων που προκαλούνται ανάμεσα στις επιφάνειες της κεφαλής του κοχλία (ή του παξιμαδιού) και των μελών της σύνδεσης, είναι δυνατόν να επέλθει πλαστική (τοπική και μόνο σε μικροανωμαλίες της επιφάνειας) παραμόρφωση των επιφανειών αυτών. Η τοπική αυτή παραμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της ροπής σύσφιξης.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αυτό που κάνω είναι να ελέγχω για επαρκή ροπή προέντασης, μετά από 1-2 ημέρες από την αρχική προένταση, στις κρίσιμες συνδέσεις. Πολλές φορές, λόγω υψηλών τάσεων που προκαλούνται ανάμεσα στις επιφάνειες της κεφαλής του κοχλία (ή του παξιμαδιού) και των μελών της σύνδεσης, είναι δυνατόν να επέλθει πλαστική (τοπική και μόνο σε μικροανωμαλίες της επιφάνειας) παραμόρφωση των επιφανειών αυτών. Η τοπική αυτή παραμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της ροπής σύσφιξης.

 

Πολυ πολυ πολυ σωστα

Link to post
Share on other sites
Ετσι προφανως ο κοχλιας φορτιζεται εφελκυστικα, με επαρκη προενταση

 

Tην άσκηση πίσω τη διάβασες;

Link to post
Share on other sites

Δεν ξερω αν εννοεις καποια συγκεκριμενη ασκηση. Στα γρηγορα ομως που τις κοιταξα, σε ολες ισχυει αυτο που ειπα περι εφελκυστικης φορτισης του κοχλια. Δεν φορτιζεται ο κοχλιας διατμητικα. Οι διατμητικες (ή εγκαρσιες δυναμεις) λαμβανονται υποψη για τον υπολογισμο της περαιτερω προεντασης που ειναι απαραιτητη ωστε να εξασφαλιζεται συνδεση τριβης αναμεσα στα συνδεομενα στοιχεια.

Link to post
Share on other sites

Έχει άσκηση στο τέλος.

Link to post
Share on other sites

Στο ότι όταν υπάρχουν διατμητικές δυνάμεις τις λαμβάνουμε υπόψιν. Αλλιώς πως υπολογίζεται ο κοχλίας της ρόδας του αυτοκινήτου.

Link to post
Share on other sites

Ισως πρεπει να μελετησεις προσεκτικοτερα την λυση της ασκησης αλλα και αυτα που αναφερουμε προηγουμενα. Οι διατμητικες δυναμεις παραλαμβανονται ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΧΛΙΑ, αλλα απο τα συνδεομενα μερη λογω της μεταξυ τους τριβης. Αυτο προϋποθετει επαρκη προενταση της κοχλιοσυνδεσης, ωστε να αναπτυχθει η απαραιτητη τριβη αναμεσα στα συνδεομενα μερη. Προφανως, η δυναμη αυτης της τριβης πρεπει να ειναι κατ'ελαχιστο ιση με τις εγκαρσιες (ή διατμητικες, οπως θες θεωρησε το) δυναμεις, προσαυξημενη κατα ενα συντελεστη ασφαλειας. Αυτο ακριβως κανει κατα την επιλυση της ασκησης ο καθηγητης σου.

 

Η ζαντα της ροδας ετσι ακριβως εδραζεται πανω στο μουαγιε. Τα μπουλονια μεσω της προεντασης τους δημιουργουν ισχυρες δυναμεις τριβης αναμεσα στην ζαντα και το μουαγιε.

Link to post
Share on other sites

Έχεις δίκιο σε αυτό που λες αλλά εγώ μιλάω για τον υπολογισμό του κοχλία τι δυνάμεις θα πάρεις. Γι' αυτό και υπολογίζει τη διάμετρο του κοχλία βάσει της διατμητικής δύναμης. Eρώτηση αν η δύναμη προέντασης δεν επαρκεί διότι έκανες λάθος στον υπολογισμό ο κοχλίας θα πάρει διάτμηση; Ακαδημαϊκού χαρακτήρα η ερώτηση.

Link to post
Share on other sites

Απολαυστικό thread, ευχαριστούμε συνάδελφοι μηχανολόγοι που διευρύνεται τις σκέψεις μας.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.