Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Pilotis και προδιαγραφές (για να μη θεωρηθεί ημιυπαίθριος)


howard_roark

Recommended Posts

διαβασα τις εγκυκλιους που μου παραθεσατε καθως και την 113/86 αναλυτικα, η οποία όντως αναφέρει ρητά πως η pilotis πρεπει να ειναι ενιαία. Ειναι φοβερο πως το ουσιαστικο δηλαδη προβλημα της μελετης (η μη ενιαια pilotis) ήταν και το μόνο που δεν μου ειπαν στην πολεοδομια....

 

Δυστυχως στο οριο πανω, ειμαι ηδη στο Δ οποτε θα χρειαστει να κανω πιο δραστικες αλλαγες μορφολογικα αλλα αρκει που ξερω τωρα πού παταω.

 

Σχετικα με το θεμα του κοινοχρηστου ακαλυπτου εχω προσωπικες αμφιβολιες λογω παραστασεων αλλα ειμαι ανενημερωτος με το τι εχει γραφτει εδω, και θα επανελθω αφου μελετησω λιγο. Παντως σε πολυ μεγαλη, μακροχρονη και εντονοτατη διενεξη μεταξυ πελατη μου και συνιδιοκτητων για την χρηση μερους ακαλυπτου επι γενικοτερου οικοπεδου βαση παλαιου διαγραμματος αυλων, ο πελατης μου δικαιωθηκε και μαλιστα το μεταβιβασε κι ολας, δηλαδη δεχθηκαν τα δικαστηρια και ιδιοκτησια επι ακαλυπτου. Δεν θελω να μπω σε λεπτομερειες για ευνοητους λογους αλλα θα επανελθω.

 

Ευχαριστω θερμα τους συναδελφους για τις αμεσες και πληρεις απαντησεις στο προβλημα μου.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αυτός ο χώρος κατά την οικοδομική άδεια ήταν pilotis, στη συνέχεια έκλεισε με τοιχοποιία (και κουφώματα) μόνο μια η μία πλευρά της όπως βλέπετε (βόρεια όψη), χωρίς άδεια και εν συνεχεία ρυθμίστηκε με τον 4178/13.

Θέλω να εκδώσω οικοδομική άδεια και για τους υπολογισμούς παίζει ρόλο αν:

Συνεχίζουμε να μιλάμε για pilotis ή έχει αλλάξει η χρήση σε Η/Χ.

 

Δεν υπάρχει ορισμός στον ΝΟΚ παρά μόνο η περιγραφή στην §6ιζ του άρθρου 11:

 

Ο ελεύθερος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (πυλωτή) και που μπορεί και να εκτείνεται και σε διαφορετικά επίπεδα, εφόσον έχει :

i)             επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο,

ii)            στάθμη δαπέδου έως 0,50 μ. πάνω ή κάτω (±0,50 μ.) από την οριστική στάθμη εδάφους σε κάθε σημείο του,

iii)           ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης και εφόσον

iv)           υπάρχει λειτουργική σύνδεση όλων των επιπέδων όπου εκτείνεται.

Pilotis.pdf

Edited by nzerman
Link to comment
Share on other sites

Εντελώς όμοια περίπτωση αντιμετωπίζω και εγώ

Δηλ έχω 2 καθέτους και θέλω να εκδώσω α.δ στην άκτιστη κάθετο

Στην κτισμένη κάθετο υπάρχει 2/οροφη με πυλωτή

Ο ΝΟΚ για τις κάθετες, σε περίπτωση ανέγερσης νέας οικοδομής σε επαφή με υπάρχουσα,

επιβάλει την τήρηση των ελέγχων της πυλωτής (όπως τους ανάρτησες) σαν να πρόκειται για ενιαίο κτίσμα

 

Έλα όμως που η υπάρχουσα πυλωτή της υφισταμένης, κλείστηκε αυθαίρετα όπως ακριβώς στην περίπτωσή σου

δηλ άφησε μόνο την πρόσοψη άκλειστη και τις υπόλοιπες πλευρές τις έκλεισε!

 

Επομένως τίθεται και για μένα τα ερωτήματα:

Κολλώντας στην υπάρχουσα πρέπει να κάνω έλεγχο 50% πυλωτών ή όχι!

Πως θα έχω ενιαία πυλωτή απ' τη στιγμή που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους! και

τέλος σε περίπτωση δήλωσης στο Ν 4178 του κλεισίματος της πυλωτής της υφιστάμενης, από τον παρακείμενο,

ποια χρήση θα δηλωθεί, όταν στην άδεια εμφανίζεται ως Χ/Σ και στην πράξη παραμένει τέτοιος!

 

Εσύ ή ο οποιοσδήποτε  συν/φος που την ρύθμισε, με τη χρήση τη ρύθμισε?

Link to comment
Share on other sites

Πότε έγινε η σύσταση αν έγινε μετά τις 28-7-2011 νομίζω με την §2 του άρθρου 25 λύνονται τα προβλήματα 

 

2. Στην περίπτωση που το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών, την έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης, που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία.

Link to comment
Share on other sites

Χριστόφορε, κατά την άδεια ο χώρος είναι pilotis. Έτσι θα μένει μέχρι την αλλαγή του χαρακτηρισμού με έκδοση/αναθεώρηση άδειας.

Ο τοίχος είναι μια κατασκευή που κάποιος πλήρωσε για να μείνει εκεί κάποια χρόνια. Όταν θα ζητήσεις να βγάλεις άδεια, για κάποιο σημείο του ακινήτου, το μόνο που θα ζητηθεί είναι να έχει τακτοποιηθεί. Αν δεν θέλεις να το αλλάξεις θα μείνει και η έννοια pilotis. Ο τοίχος δεν δημιουργεί μόνος του πολεοδομικό καθεστώς.

Αν αντί τοίχου έβαζες δωμάτιο/α, τότε πάλι θα έμενε pilotis αλλά στην άδεια θα έπρεπε να αφαιρέσεις από το διαθέσιμο ΣΔ αυτόν των αυθαιρεσιών.

 

Η περίπτωση του ΚΑΝΑ είναι πιό περίπλοκη, αλλά ας έχει υπόψη του ότι η ελεύθερη επικοινωνία της pilotis στο ακίνητο γίνεται και από τον ακάλυπτο.

Επίσης, αν σε όλο το μήκος υπάρχει εμπόδιο, τότε επειδή αυτό είναι αυθαίρετο μεταξύ καθέτων, ερχόμαστε πάλι στην περίπτωση του Χριστόφορου ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Το επαναφέρω μετά από πολύ καιρό διότι έχω μια περίπτωση αντίστοιχη όπως δείχνει η εικόνα.

Πως θα μπορέσω να έχω λειτουργική σύνδεση αφού σύμφωνα με την 113/86 η pilotis θα πρέπει να είναι ενιαία?????

image.png

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Για τον υπολογισμό του 50%, τυχόν δομικά στοιχεία (πχ. στύλοι, στηθαία, περιτοίχιση οικοπέδου) που παρεμβάλλονται χωρίς να δημιουργούν κλειστούς χώρους χρήσης, τα μετράτε στους κλειστούς χώρους του επιπέδου της pilotis; Είναι εις βάρος του 50%, δηλαδή;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καλησπέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά. Στο παρακάτω σχέδιο η πυλωτή χωρίζεται σε δύο τμήματα και συνδέονται λειτουργικά μέσω του ΚΧ και μπαζωμένου εξώστη στον ακάλυπτο. Οποιαδήποτε άλλη λύση εδώ δεν βγαίνει λόγω της απόστασης δ από τα  διπλά κτίρια. Γνωρίζω οτι το ΓΟΚ δεν το επέτρεπε και έπρεπε ο χώρος να είναι ενιαίος. Στο ΝΟΚ βέβαια η διατύπωση έχει αλλάξει και μιλάει για λειτουργική σύνδεση των επιπέδων. Σας φαίνεται αποδεκτή αυτή η λύση; ANDRONIKOU-PYLOTIS_page-0001.thumb.jpg.22bb2f3565799e23bc5735a362b21726.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 9/1/2024 at 2:09 ΜΜ, melnikof said:

Καλησπέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά. Στο παρακάτω σχέδιο η πυλωτή χωρίζεται σε δύο τμήματα και συνδέονται λειτουργικά μέσω του ΚΧ και μπαζωμένου εξώστη στον ακάλυπτο. Οποιαδήποτε άλλη λύση εδώ δεν βγαίνει λόγω της απόστασης δ από τα  διπλά κτίρια. Γνωρίζω οτι το ΓΟΚ δεν το επέτρεπε και έπρεπε ο χώρος να είναι ενιαίος. Στο ΝΟΚ βέβαια η διατύπωση έχει αλλάξει και μιλάει για λειτουργική σύνδεση των επιπέδων. Σας φαίνεται αποδεκτή αυτή η λύση; ANDRONIKOU-PYLOTIS_page-0001.thumb.jpg.22bb2f3565799e23bc5735a362b21726.jpg

Καλησπέρα συνάδελφε. Αντιμετωπίζω και εγώ το ίδιο ακριβώς θέμα. Ο ελεγκτής του Δ.Κ. της οικείας ΥΔΟΜ μου αναφέρει ότι η πυλωτή πρέπει να είναι ενιαία. Παραθέτω σκαρίφημα της δικιάς μου περίπτωσης. Αν έχεις κάποιο νέο σχετικά με την αντιμετώπιση του παραπάνω θα ήθελα πολύ να το ακούσω. 

image.thumb.png.2ae5c76fd87662c560f89ef990ebc632.png

Link to comment
Share on other sites

14 ώρες πριν, Max27 said:

Καλησπέρα συνάδελφε. Αντιμετωπίζω και εγώ το ίδιο ακριβώς θέμα. Ο ελεγκτής του Δ.Κ. της οικείας ΥΔΟΜ μου αναφέρει ότι η πυλωτή πρέπει να είναι ενιαία. Παραθέτω σκαρίφημα της δικιάς μου περίπτωσης. Αν έχεις κάποιο νέο σχετικά με την αντιμετώπιση του παραπάνω θα ήθελα πολύ να το ακούσω. 

 

Καλημέρα συνάδελφε. Βλέπω από τα σκαριφήματα ότι οι περιπτώσεις μοιάζουν πολύ. Επισκέφτηκα και εγώ το πολεοδομικό γραφείο και οσον αφορά τη συγκεκριμένη περίπτωση η γνώμη του μηχανικού ήταν οτι δεν βλέπει κάπου να λέει οτι απαγορεύεται, οπότε αφού δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται. Τα στοιχεία που συνέβαλαν υπέρ, ήταν το γεγονός οτι υπάρχει λειτουργική σύνδεση μέσω της εισόδου. Επίσης ολη η πυλωτή είναι προσβάσιμη από τον ακάλυπτο χώρο, περιμετρικά, όπως και στην περίπτωσή σου. Το πνεύμα της νομοθεσίας μάλλον ήταν να εξασφαλίζεται ενιαία λειτουργία του χώρου. Δυστυχώς κάποια περισσότερο  τεκμηριωμένη   απάντηση δεν έχω για την ώρα. Ο δικός σας υπάλληλος που βασίζεται; 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.