Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM

Αναγνώριση διπλώματος από ίδρυμα του εξωτερικού


Recommended Posts

Γειά σας. Θα ήθελα να εκφράσω και εγώ την γνώμη μου και να μοιραστώ την εμπειρία μου.

Ξεκίνησα ως αποτυχών των Πανελληνίων εξετάσεων. Αποφάσισα να σπουδάσω στο εξωτερικό με την σύμφωνη γνώμη και την απεριόριστη στήριξη και οικονομική θυσία της οικογένειας μου. Επέλεξα την Βουλγαρία για λόγους οικονομικούς.

Σπούδασα στην πολυτεχνική σχολή πολιτικών μηχανικών της Σόφιας.

Το πρόγραμμα σπουδών ήταν 10 εξάμηνα με σύνολο 63 μαθημάτων και 1 εξάμηνο διπλωματικής εργασίας. Το πρόγραμμα, οι εξετάσεις και οι εργασίες ήταν αρκετά δύσκολα. Κάθε χρόνο τον Σεπτέμβριο έπρεπε για να γραφτώ στο επόμενο έτος να χρωστώ μόνο μέχρι 2 μαθήματα του προηγούμενου έτους. Οι παραδόσεις και τα εργαστήρια ήταν υποχρεωτικά (παίρνανε παρουσίες). Στο τέλος κάθε εξαμήνου συγκεντρώναμε υπογραφές ότι παρακολουθήσαμε τις παραδόσεις και τα εργαστήρια από κάθε έναν καθηγητή. Παράλληλα παραδίδαμε και βαθμολογούμασταν για κάθε ατομική εργασία σε όσα μαθήματα το απαιτούσαν (στατικά, μπετόν, μεταλλικές κ.λ.π.). Δικαίωμα συμμετοχής στην εξεταστική του εξαμήνου είχαν μόνο όσοι είχαν μαζέψει όλες τις υπογραφές και είχαν παραδόσει και βαθμολογηθεί με πάνω απο την βάση τις εργασίες.

Οι εξετάσεις ήταν γραπτές και προφορικές (απέναντι στον καθηγητή).

Τα μαθήματα ήταν εξαρτόμενα μεταξύ τους. Απαραίτητο να έχεις περάσει επιτυχώς τα Μαθηματικά 1 για να έχεις δικαίωμα για μαθηματικά 2 και αργότερα Μηχανική, αντοχή των Υλικών που οδηγούσαν στην Στατική 1, μετά 2 μετά Δυναμική Μπετόν 1, Γέφυρες Μεταλλικά.

Κάθε εξάμηνο η αποτυχία συλλογής υπογραφών σήμαινε την διακοπή της φοίτησης και την επάνοδο μετά από ένα χρόνο.

Κάθε Σεπτέμβρη η αποτυχία να χρωστάς λιγότερα από 2 μαθήματα σήμαινε την διακοπή και πάλι.

Την Διπλωματική εργασία την έπαιρνες μόνο αν είχες βεβαίωση ότι δεν χρωστάς κανένα μάθημα.

Η διπλωματική εργασία παρουσιαζόταν και βαθμολογούνταν από 5μελής επιτροπή καθηγητών από διάφορες έδρες.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν την Ιλιάδα της υπόθεσης.

Επειτα από πολύ κόπο, άγχος και διάβασμα αποφοίτησα.

Ο τρόπος των εξετάσεων και η δομή του προγράμματος με ανάγκασαν να διαβάσω και να αποκτήσω τις γνώσεις του αντικειμένου.

Για την προσωπική μου προσπάθεια είμαι περήφανος.

Για τις γνώσεις μου είμαι σίγουρος.

Η δεύτερη φάση της περιπέτειας είναι η επιστροφή στην Ελλάδα.

Η περιπέτεια της εισόδου στην αγορά εργασίας και της επιβίωσης είναι η Οδύσσεια μου.

Αρχίζουμε με το Δικατσα και αργότερα Δοαταπ.

Μετά από 1 χρόνο εξέτασης του πτυχίου μου αποφασίζει και το αναγνωρίζει ως Δομοστατικού Μηχανικού για συνήθεις μη σεισμικές δράσεις ισότιμο αλλά όχι αντίστοιχο της σχολής Π.Μ. του Ε.Μ.Π.

Προυπόθεση για να γίνει αντίστοιχο η επιτυχής εξέτασης σε 4 μαθήματα στην σχολή Π.Μ. του πανεπιστημίου Πατρών συγκεκριμένα.

Η ισοτιμία μου έδινε την δυνατότητα έπειτα από τις εξετάσεις για την άδεια εργασίας στο ΤΕΕ να εργαστώ ως δομοστατικός μηχανικός για συνήθεις μη σεισμικές δράσεις

Τα εργασιακά μου δικαιώματα μου τα καθόρισε το ΤΕΕ και δεν περιελάμβαναν υπογραφή στατικών μελετών.

Βγήκα στην αγορά εργασίας και από την αρχή απασχολήθηκα στον τομέα της κατασκευής δημοσίων έργων ως συνεργάτης μηχανικών σε τεχνική εταιρεία.

Το ΤΕΕ μου καθόρισε τα εργασιακά μου δικαιώματα στον τομέα της εμπειρίας στην κατασκευή δημοσίων έργων στις κατηγορίες ΜΕΚ οικοδομικά, υδραυλικά και οδοποιία.

Παράλληλα χρονικά έδωσα εξετάσεις και πήρα τα 4 μαθήματα στο Πολυτεχνείο Πατρών.

Το Πολυτεχνείο με 1 χρόνο καθυστέρηση βαθμολήγησης απο τον καθηγητή εκδίδει την βεβαίωσης επιτυχίας στα 4 μαθήματα.

Η βεβαίωση του πολυτεχνείου πηγαίνει στο Δοαταπ πλέον όπου πάλι με καθυστέρηση 10 μηνών αναγνωρίζεται πλέον το πτυχίο μου ως ισότιμο και αντίστοιχο του Π.Μ. του ΕΜΠ.

Δίνω ξανά εξετάσεις στο ΤΕΕ για αλλαγή της άδειας εξασκήσεως σε Πολιτικού Μηχανικού πλέον παραδίδοντας την προηγούμενη άδεια και διατηρώντας τον ίδιο αριθμό ΤΕΕ.

Σε αυτό το διάστημα αποκτήθηκε εμπειρία πιστοποιημένη με πιστοποιητικά εμπειρίας από τα δημόσια έργα και στις κατηγορίες έργων που καθόρισε το ΤΕΕ.

Κάνοντας αίτηση στο ΜΕΚ του ΥΠΕΧΩΔΕ και μετά από 1 χρόνο πήρα απάντηση ότι το αίτημα μου για εγγραφή στο ΜΕΚ δεν εξετάζεται κάν γιατί δεν πλήρώ τις προϋποθέσεις.

Ουσιαστικά εγώ επί 5 χρόνια δουλεύω, πληρώνω τις εισφορές στο ΤΕΕ, πληρώνω το ΤΣΜΕΔΕ και δεν έχω κανένα επαγγελματικό δικαίωμα.

Ουσιαστικά για την πραγματικότητα της Ελλάδας δεν είμαι μηχανικός είμαι α...δια μηχανικός.

Μάλλον κουράστηκα.

Link to post
Share on other sites

Εγώ θα ξαναέδινα (τότε) στην Ελλάδα στη θέση σου. Δε γλίτωσες τίποτα και πέρασες και χειροτερα έξω.

Link to post
Share on other sites

φίλε slalom στην εποχή μου δεν υπήρχαν τόσες θέσεις στις σχολές. Όπως επίσης δεν είχα πρόβλημα αν θα κακοπερνούσα με την έννοια ότι ήταν δύσκολη η σχολή.Τα κατάφερα. Το απογοητευτικό και το άδικο είναι τώρα.

Και αυτό γιατί γενικότερα εμείς στην Ελλάδα νομίζουμε οτι τα κατέχουμε όλα, ότι είμαστε οι καλύτεροι, ότι οι ξένοι ζούν στα δέντρα.

Νομίζω ότι είμαστε βαθιά νυχτωμένοι.

Διαφωνούμε για το αν τα Ελληνικά Πολυτεχνεία είναι καλύτερα απο τα ξένα και όχι για το επίπεδο των γνώσεων που τελικά λαμβάνουμε εμείς.

Το επίπεδο των καθηγητών και το πρόγραμμα είναι πολύ καλό, αλλά νομίζω ότι οι φοιτητές αρκούνται στην ικανοποίηση της επιτυχίας τους στις πανελλήνιες (με ένα παραπλανητικό αίσθημα ανωτερότητας απέναντι στους άλλους) εγκαταλείποντας την προσπάθεια να μάθουν εκμεταλευόμενοι την ανοχή του Πολυτεχνείου.

Στην εποχή μας και σε κάθε επάγγελμα πολύ βασική είναι η πληροφορία.

Πρέπει να ενημερώνεσαι συνεχώς.

Το ότι πέτυχες πριν 10 χρόνια στις πανελλήνιες και το ότι τελείωσες το πολυτεχνείο σημαίνουν αρκετά αλλά δεν γίνεσαι και θεός.

Link to post
Share on other sites

Κανένας απόφοιτος δεν είναι ξερόλας. Σωστά αυτά που λες, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική ειδικά εδώ.

Link to post
Share on other sites
..εγκαταλείποντας την προσπάθεια να μάθουν εκμεταλευόμενοι την ανοχή του Πολυτεχνείου...

 

Χωρις την παραμικρη διαθεση για αντιπαραθεση, το παραπανω με θιγει. Αν θεωρεις τα διπλωματα που δινουν τα ελληνικα Πολυτεχνεια, αποδιδονται σε ατομα που καταβαλουν ελασσονα προσπαθεια, κανεις λαθος.

 

Οπως δεν μπορω και δεν το πρατω αλλωστε, να προβαινω σε ευκολους χαρακτηρισμους για εκπαιδευτικα συστηματα που δεν γνωριζω σε βαθος και απο ιδια εμπειρια, ετσι θεωρω οτι ειναι απαραιτητο να κανεις κι εσυ.

 

Να τονισω οτι επικεντρωνομαι καθαρα στο παραπανω αποσπασμα, για την αποφυγη λανθασμενων εντυπωσεων

Link to post
Share on other sites

Φίλη αποφάσισε να δοκιμάσει ιατρική σχολή στη Βουλγαρία μετά την πρώτη αποτυχία στις εισαγωγικές. Με διαβεβαίωσε ότι οι καθηγητές και ο εξοπλισμός ήταν άριστος - μάλιστα όσο σιχαμερό και να ακούγεται είχαν συνέχεια φρέσκο υλικό για τις εξετάσεις τους (βλ. πτώματα) και όχι τα ''μπαγιάτικα'' τα δικά μας (βλ. φορμαλδεΰδη). Η απόφασή της να ξαναδοκιμάσει Ελλάδα βασίστηκε μόνο στη γνωστή προκατάληψη που δυστυχώς δεν είναι αβάσιμη, τα επί πληρωμή πτυχία (το αν γίνονται και εδώ άλλο θέμα).

 

Ξέρω δεν προσφέρω πολλά στη συζήτηση αλλά νομίζω διαφαίνεται ένα βασικό: επιλογή της σχολής εξωτερικού και με βάσει την ευκολία αναγνώρισης πτυχίου. Αυτό για τους νέους που το σκέφτονται.

Link to post
Share on other sites

φίλε ss_sk η ευκολία αναγνώρισης πτυχίου είναι ένα αρκετά θολό πράγμα.

Τα κριτήρια και οι νόμοι είναι ασαφή.

Η γραφειοκρατία και μάλλον περισσότερο η έλειψη της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, καθώς και η διαφθορά και η μη λειτουργία του κράτους (σε άλλον ένα τομέα) επιρεάζουν τις ζωές των εμπλεκομένων στην διαδικασία.

Αυτή η διαδικασία έχει προικιστεί με τα χρόνια με κάθε λογής εμπόδια συντεχνιακής φύσεως.

Ανέκαθεν στην Ελλάδα δεν μας ενδιέφερε ο υγιής ανταγωνισμός σε επαγγελματικά θέματα αλλά η προάσπιση των διαστρεβλωμένων προνομίων αποκτηθέντων τόσα χρόνια.

Η τοποθέτηση κάθε λογής εμποδίων στην διαδικασία της αναγνώρισης και στα επαγγελματικά δικαιώματα αποδεικνύει την συντεχνιακή και προνομιακή αντιμετώπιση των εγχώριων μηχανικών σε σύγκριση με τους ''ξένους''.

Διαπιστώνω με πικρία ότι για αρκετούς μηχανικούς η δημιουργία εμποδίων στον ανταγωνισμό είναι προτιμητέα από την δημιουργικότητα, την συνεργασία και την εξέλιξη.

Χρειαζόμαστε αλλαγή νοοτροπίας γενικότερα για να μπορέσουμε πιστεύω να κερδίσουμε και τον σεβασμό της κοινωνίας για τον ρόλο του μηχανικού ως επιστήμονα και όχι ως διεκπεραιωτή μιας γραφειοκρατικής διαδικασίας έκδοσης μίας άδειας ή μίας στατικής μελέτης ''με το μέτρο''.

Καταντήσαμε ο λόγος του μηχανικού στην οικοδομή να είναι μικρότερης σημασίας απο τον λόγο του κουμπάρου, ''του φίλου ενός φίλου μου'', της συμπεθέρας και του μάστορα.

Δύσκολα βλέπω να αλλάζει αυτό όταν οι ίδιοι οι μηχανικοί βλέπουν την διαδικασία ως καθαρά εμπορική πράξη και στην νοοτροπία του μέγιστου οικονομικού οφέλου με το λιγότερο κόστος στο θέμα της ευθύνης.

Link to post
Share on other sites

ss_sk

είχαν συνέχεια φρέσκο υλικό για τις εξετάσεις τους (βλ. πτώματα) και όχι τα ''μπαγιάτικα'' τα δικά μας (βλ. φορμαλδεΰδη

εγώ στη θέση της θα άλαζα όχι χώρα σπουδών αλλα τελείως διαφορετική σχολή.θα μπορούσε να διαλέξει τοπογράφος να βγαίνει εξω στη φύση απο το να κάθεται σε κλειστούς χώρους "παρέα με φρέσκο υλικό"

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Αποφοίτησα το 1999 από το Πολυτεχνείο της Σόφιας. Είμαι μέλος Τεε & Τσμεδε από το 2000 και εργάζομαι από το 2001 σε εργοτάξια. Εξαιτίας των συνεχών μετακινήσεως από την έδρα μου δεν βρήκα χρόνο για να δώσω τα 5 μαθήματα που έχω «χρεωμένα» από το Δικατσα (Δοαταπ).

 

Μπορώ να δώσω τα μαθήματα σε διαφορετικές πολυτεχνικές σχολές δηλαδή το ένα στην Πάτρα και τα 4 άλλα στην π.χ. Θες/νικη ή όλα σε μία π.χ Αθήνα

 

Αξίζει τελικά ? πια είναι η άποψη σου?

 

Επίσης γράφεις ότι:

 

«Κάνοντας αίτηση στο Μεκ του Υπεχωδε και μετά από 1 χρόνο πήρα απάντηση ότι το αίτημα μου για εγγραφή στο Μεκ δεν εξετάζεται καν γιατί δεν πληρώ τις προϋποθέσεις».

 

τι σημαίνει «δεν πληρώ τις προϋποθέσεις ».

 

Σε ευχαριστώ προκαταβολικά

 

Ένας ακόμη KOLEGA (ήτοι συνάδελφος)

Link to post
Share on other sites

Eδώ το θέμα συνάδελφοι δεν είναι η ποιότητα των σπουδών του βουλγάρικου πολυτεχνείου αλλά ο γραφειοκρατικός παραλογισμός αυτής της χώρας με θύμα εναν ακόμη νέο ανθρωπο...(Υπόψιν είμαι απόφοιτος Ελληνικού Πολυτεχνείου...αυτό για να μην αρχίσουν να κελαηδάνε κάποιοι).

Δυστυχώς συνάδελφε, είστε προφανώς λίγοι οι διπλωματούχοι εκ Βουλγαρίας και γι αυτό αν και έκανες 5 ετή κύκλο σπουδών με προφανείς δυσκολίες δεν δικαιούσαι...αν είχες τελειώσει Μεγάλη Βρετανία μαζί με τους υπόλοιπους 35000-40000 και οικοκυρικά να είχες στον κύκλο σπουδών σου θα ήσουν μηχανικός με βούλα....Αυτή είναι η Ελλαδα

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.