Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Απορία σχετικά με έλικες κι αεροπλάνα


iliekater

Recommended Posts

Βρε παιδί μου , σήμερα μου πέρασε κάτι από το μυαλό και με προβλημάτησε πολύ . Ομολογώ πως μέχρι σήμερα δεν το είχα ξανασκευθεί . Λοιπόν , όλοι ξέρουμε τα ελικόπτερα . Έχουν έναν έλικα επάνω και επειδή λόγω της περιστροφής του έλικα τίνουν να περιστραφούν και τα ίδια , τοποθετειται ένας επιπλέον έλικας κάθετα στην παραπάνω κίνηση , ούτως ώστε με αντίθετη φορά να την αποτρέψει . Ωραία όλα αυτά . Τι γίνεται όμως με τα αεροπλάνα ; Προφανώς αναφέρομαι σε εκείνα με έναν έλικα , όχι σε αυτά με τουρμπίνες . Δεν θα έπρεπε να έχουν κάτι παρόμοιο ; Πώς λύνεται το πρόβλημα ; ; ; !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Γεια χαρα. Στα αεροπλανα η ροπή αδρανειας για να περιστραφεί γύρω απο τον αξονα που περνά ο έλικας είναι πιο μεγάλη απο την αντίστοιχη του ελικοπτέρου. Επίσης η ροπή που βάζει ο έλικας του εαροπλάνου είναι μικρότερη απο αυτήν του ελικοπτερου μιας και δεν χρειάζεται να σηκώσει μια μάζα αλλά να την κινήσει σε οριζόντιο επίπεδο. Γι' αυτο δεν επηρεάζεται το αεροπλάνο απο την κίνηση της έλικας.

Βέβαια ύπάρχουν κάποιες αποκλίσεις που διορθόνονται με τα flaps των κύριων πτερυγίων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

για σας

 

Στα περισσότερα αεροσκάφη ελικοφόρα οι έλικες περιστρέφονται αντίθετα, δεξιόστροφα ο ένας αριστερόστροφα ο άλλος, φυσικά υπάρχουν εξερεσεις που κ οι δυο είναι δεξιόστροφα κ εκεί ναι υπάρχει αυτή η ροπή που τείνει να κάνει bank το αεροσκάφος άλλα είναι πολύ πιο μικρή σε σχέση με ενα ελικόπτερο, κ ειναι αισθηητη σε σβησημο αναμα των κινητήρων, για όλους εσάς που έχετε πετάξει με το jetstream 100 toy Cranfield Uni.

 

thanks

fruit

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Νομίζω ότι εάν κάποιος δεν γνωρίζει καλά κάτι, δεν πρέπει, τουλάχιστον, να προσπαθεί να το εξηγήσει και σε άλλους :shock:

 

....Στα περισσότερα αεροσκάφη ελικοφόρα οι έλικες περιστρέφονται αντίθετα, δεξιόστροφα ο ένας αριστερόστροφα ο άλλος, φυσικά υπάρχουν εξερεσεις ...

Αυτό είναι λάθος, το αντίθετο είναι ο κανόνας, οι κινητήρες στρέφουν όμοια και ο λόγος είναι η οικονομία στην συντήρηση τους. Οι κινητήρες είναι ακριβώς ίδιοι, επομένως όλα τα ανταλλακτικά είναι τα ίδια για τον δεξιό η τον αριστερό και επομένως πιό φθηνά. Τα αεροπλάνα παράγονται σε πολύ μικρούς αριθμούς (συνήθως λίγες εκατοντάδες και τα πιό επιτυχημένα μοντέλα μερικές χιλιάδες) και το κόστος των ανταλλακτικών είναι εξαιρετικά μεγάλο. Οι αντίθετα στρεφόμενοι κινητήρες χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για λόγους ελέγχου του αεροπλάνου σε μικρή ταχύτητα με την μία μόνο μηχανή σε λειτουργία, κάτι που είναι απαίτηση για την πιστοποίηση του.

 

.... εκεί ναι υπάρχει αυτή η ροπή που τείνει να κάνει bank το αεροσκάφος άλλα είναι πολύ πιο μικρή σε σχέση με ενα ελικόπτερο, κ ειναι αισθηητη σε σβησημο αναμα των κινητήρων....

η κλίση που βάζει ένα δικινητήριο όταν σβήσει η μία μηχανή, δεν έχει σε τίποτα να κάνει με στροφορμή έλικας-αεροπλάνου κλπ. η κλίση γίνεται για να υπάρξει πλαγιολίσθηση που θα κάνει το κάθετο πηδάλιο πιό "δραστικό " αρχικά.

Η μηχανή που απέμεινε να δουλεύει, δημιουργεί σημαντική ροπή εκτροπής ως προς τον διαμήκη άξονα και για να την αντιμετωπίσεις χρειάζονται δραστικά μέτρα, εκτός από το πηδάλιο διεύθυνσης, αρχικά βοηθάει πολύ και η κλίση έως 5 μοίρες.

 

Στο αρχικό εύλογο ερώτημα τώρα, η απάντηση είναι ότι, ναι, υπάρχει τέτοια ροπή αλλά, επειδή η ροπή αδρανείας του αεροπλάνου περί τον διαμήκη άξονά του είναι τεράστια σε σχέση με αυτήν της έλικας, (απλά συγκρίνετε την μάζα και το εκπέτασμα των πτερύγων με την έλικα), αρκεί μία πολύ μικρή δύναμη από την μία πτέρυγα για να την αντιμετωπίσει. Σε κάποια αεροπλάνα η μία πτέρυγα έχει μεγαλύτερη γωνία σφήνωσης και σε άλλα αρκεί μία μικρο-ρύθμιση των πηδαλίων κλίσεων

 

Υπάρχει βέβαια μία άλλη σημαντική στρεπτική, περί τον διαμήκη άξονα, ροπή στο αεροπλάνο. Προκύπτει κυρίως από την έλικα, (το απόρρευμα και την ασύμμετρη φόρτιση του δίσκου της) και αυτή διορθώνεται όχι με τα πτερύγια καμπυλότητας, αλλά, ή με μόνιμη εκτροπή του κάθετου σταθερού, ή με εκτροπή του άξονα της ώσης.

Αυτά σε γενικές γραμμές και με όσο γίνεται με πιό απλά λόγια.

8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.